Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hazemarc

voor de beginnende kweker

Recommended Posts

He hallo,

 

 

Ik kweek al jaren met uitsluitend fem.zaad.

 

Als ik ergens niet naar kijk is het de temperatuur tijdens het ontkiemen.

Ontkiemen bij 15 graden levert bij mij dezelfde planten op als dat ik de zaadjes bij 28 graden ontkiem.Bij 15 grd duurt het alleen wat langer.

Heb in al die jaren nog nooit een herma of laat staan een mannetje bij mn fem.zaden gehad.

 

 

 

Erik.

 

 

Wiet is net onkruid......je moet veel doen om het echt te verpesten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Erik,

 

Ik ben al wat geruster nu

 

Ik had het wel niet enkel over de temperatuur bij ontkiemen, maar ook in de groei (waar men altijd zegt dat 24 graden ideaal is), maar ik vermoed nu na jou en hazemark gehoord te hebben dat die verhalen over hoe je Herma's krijgt wat overroepen zijn. Ga nu van het meest waarschijnlijke uit, namelijk dat ze vrouwelijk blijven. En goed kijken vanaf de bloei.

 

En ja, een wietplant is een sterke plant, mijn buitenplanten vorig jaar kregen massa's sluiplicht te verwerken en bleven ook vrouwtjes. Eén van de dagen post ik mijn plantjes eens in een verslagje.

 

Is ook omdat 't mijn eerste kweekje is dat ik alles wat overdreven in de gaten hou. Zou het niet graag verknallen.

 

Grtjs en nog veel kweekplezier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
He hallo,

 

 

Ik kweek al jaren met uitsluitend fem.zaad.

 

Als ik ergens niet naar kijk is het de temperatuur tijdens het ontkiemen.

Ontkiemen bij 15 graden levert bij mij dezelfde planten op als dat ik de zaadjes bij 28 graden ontkiem.Bij 15 grd duurt het alleen wat langer.

Heb in al die jaren nog nooit een herma of laat staan een mannetje bij mn fem.zaden gehad.

 

 

 

Erik.

 

 

Wiet is net onkruid......je moet veel doen om het echt te verpesten.

 

inderdaad, als je even wat topics bekijkt van mensen die hun wietplanten echt gaan mishandelen (licht stress) en andere extreme omstandigheden. Dan pas zie je echt hoeveel zo'n plant eigenlijk aankan.

 

@erik, ik neem aan dat je bodemtemperatuur wel hoger is dan 15 graden bij het ontkiemen? Anders groeit je plantje namelijk niet.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de PH-waarde van m'n leidingwater te checken kijk ik liever op de site van het waterleidingbedrijf.

Daar kun je ook een sheet vinden met de PH-waarde, en nog veeeel meer waardes.

Ik maak liever geen slapende honden wakker. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het topic is: "voor de beginnende kweker". Die hebben niet meteen een PH-meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zelf ook beginnend in de binnenkweek.

 

Maar wat dacht je van een actieve luchtinlaat.... Of nog beter, zuig je lucht aan vanuit een koele ruimte!

 

Gr oek

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie en bruikbare informatie!!!

 

alleen zelf zit ik ook met een probleem

 

mijn stelen van de lady's worden niet dikker :spliff: wel langer me lamp zit 60 cm ervan af en kan ik aanpassen

de angst dat ze binnenkort breken zit er goed in en dat is natuurlijk niet de bedoeling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jonkie,

 

Heb je wel een ventilator in je kast/tentje voor wat luchtverplaatsing staan?Daar houden ze ook erg van,en maken ze ook dikkere stammen aan.

 

Verder wordt het hier altijd erg gewardeerd als je je even voorsteld in het daarvoor bedoelde topic :spliff:

 

Suc7!

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Jonkie,

 

Heb je wel een ventilator in je kast/tentje voor wat luchtverplaatsing staan?Daar houden ze ook erg van,en maken ze ook dikkere stammen aan.

 

Verder wordt het hier altijd erg gewardeerd als je je even voorsteld in het daarvoor bedoelde topic :spliff:

 

Suc7!

 

Gr Zeebodem.

 

 

 

 

beste zeebodem

 

ten eerste wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor mijn asociale gedrag van het niet voorstellen..

 

en ja ik heb er een op de vloer staan tegenover me lucht uitlaat deze is tevens regelbaar

 

dank u

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel duidelijke tekst moet ik zeggen zeer leerzaam :wacko:

bedankt voor je werk!

 

Groeten,

Jamnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst thx voor de info. Heel leerzaam.

Ik heb al een paar kweekjes buiten gedaan met aardig resultaat.

Nu wil ik binnenkweekje beginnen. Ik ben me vollop aan het inlezen. Ik zoek ook een complete growtent of ik zou moeten hulp krijgen van een ervaren kweker om een samenstelling te doen. 

Ik weet dat dit misschien niet de juiste plaats is voor deze vraag. Maar ik krijg bijna geen reactie op de vraag.

Wat denkt u van deze complete set?

GreenQube Kweektent 100x100x200cm
LUMii Digita ballast
LUMii MAXii reflector
LUMii 400W HPS Lamp 
Ram 2 Speed Mixed Flow Inline Fan 
Monkey Fan 
Can Lite 300
LUMii Heavy Duty Timer
Garden Highpro Basic
Combi Connect luchtslang 127mm
Aansluitkabels

505 euries of zou zelf samenstellen goedkoper zijn? Ik zou het op een 400 hps met digitale ballast en timer met relais willen houden als basis.

grts en thx voor de info alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kerel, 

ben zelf nu al een tijdje onderweg. 

Waar ik spijt van heb gehad en wat jij dus nog in een keer goed kan doen is een reflector kopen die je op je afzuiging kan zetten scheelt echt enorm veel warmte in je tent. 

Een 600 watt bulb pakken en als je dan voor deze  https://elektrocomponentenstore.nl/winkel/lumatek-evsa-600-watt-230-volt-dimbaar/?gclid=Cj0KCQiA5dPuBRCrARIsAJL7oejWpN-98yWWt2DxQMBzsYnv0CUqO1TRXrxF2pAUyt1Y_Ui0rv8s9zcaAr-GEALw_wcB 

ballast gaan dan kun je ten alle tijden downscalen naar 400 of 250 maar 600 levert toch wel dikke toppen op alleen moet je wel echt inspelen op de warmte ontwikkeling. 

losse kap die ik bedoelde is deze: 

https://elektrocomponentenstore.nl/winkel/garden-highpro-protube-125-m/

je kunt natuulijk ook googlen naar een andere als je bijv afzuiging hebt met diameter 150. 

 

Nog een goede tip ik ben later overgestapt naar deze afzuiging en was het liefste meteen voor de 800 M3 versie gegaan wel een prijsje maar afzuiging is echt levensbelang in je kweektent vooral in de zomer. mocht je dit te duur vinden kun je ook de 400 kiezen.   het mooie van deze ventilator is dat je hem in kan stellen op de gewenste temp en minimale toerental . dus hij draait bijv op 50 procent mits de temp onder 25 graden is anders gaat hij harder werken echt ideaal om in de winter bijv je temp te sturen. 

dit is de set: 

 

https://www.g-tools.nl/product/ventilatie/ventilatoren/gt-160-fan-met-controller-pk-eco-filter/

 

en dit is de goedkopere minder zware versie: 

https://www.g-tools.nl/product/ventilatie/ventilatoren/aanbieding-125-fan-controller-plus-pk-eco-fan/

 

is dus een set van fan en koolstof filter. 160 en 125 slaat tevens meteen op diameter van de aansluiting endus je slangen hier moet je ook rekening mee houden bij het kiezen van dat armatuur waar ik je over vertelde en je tent want geen goede uitgang ben je ook snel klaar natuurlijk :P

 

hoop dat je er iets aan hebt kerel. 

 

groetjes 

kbtje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kevin112

Het was december vorig jaar dat hij om advies vroeg....

 

Zo'n reflector met een glazen buis waar je dan een afzuiger op zet, is best wel old school.

Die dingen zijn het nooit geworden in Nederland.

Denk dat het er met name mee te maken heeft, dat je weliswaar de hitte afzuigt, maar niet je vocht.

Nu kan dat ook voordelen hebben als het te droog is natuurlijk.

Een extra stuk glas tussen je bulb en je planten, houdt ook weer licht tegen. Da's ook niet fijn.

Ook moet je nog een andere afzuiger hebben om voor onderdruk in je tentje te zorgen, anders gaat de stank ontsnappen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.thumb.jpg.18ef3a722a6acfed8d6599c203a05fb1.jpg

On 11/25/2019 at 6:57 PM, Kees A said:

@kevin112

Het was december vorig jaar dat hij om advies vroeg....

 

Zo'n reflector met een glazen buis waar je dan een afzuiger op zet, is best wel old school.

Die dingen zijn het nooit geworden in Nederland.

Denk dat het er met name mee te maken heeft, dat je weliswaar de hitte afzuigt, maar niet je vocht.

Nu kan dat ook voordelen hebben als het te droog is natuurlijk.

Een extra stuk glas tussen je bulb en je planten, houdt ook weer licht tegen. Da's ook niet fijn.

Ook moet je nog een andere afzuiger hebben om voor onderdruk in je tentje te zorgen, anders gaat de stank ontsnappen.

 

 

Vindt je, ik gebruik hem momenteel ook en heb de filter op zon buislamp aangesloten en daarachter dan de afzuiging moet zeggen werkt prima. als je een losse afzuiging voor alleen die lamp gebruikt dan zul je idd ook een apparte afzuiger met filter moeten hebben. zonder frisse lucht in je tent kan je niet kweken.    maar als je een tentje als ik heb van 80x80x160 en je wilt 600 watt hps gebruiken zul je toch wel zoiets moeten hebben anders kan je in de zomer niet fatsoendelijk kweken. 

 

dat licht tegenhouden heb je een punt maar is dat kleine beetje niet te verwaarlozen op 600 watt hps ? 

Edited by kevin112
picture

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...