Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The-Predator

Wat is PVP?

Recommended Posts

Mannen,

 

Met dit topic wil ik duidelijkheid creeren.

 

Het vorige topic werd naar mijn idee te snel gesloten, het moet gewoon duidelijk worden hoe en wat PVP is.

 

-Moet je veiligheidsmaatregelen nemen?

 

-Loopt men gevaar met de huidige 'bijsluiter'

 

-Wat zit erin?

 

Ik vind het heel vreemd dat het vorige topic om zo een k U t reden is gesloten.

Geef duidelijk antwoord, het topic sluiten en daarom geen reactie hoeven geven getuigt niet van veel wederzijds respect.

 

Met vriendelijke groet,

 

Predator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ag het schijnt de nieuwe hobby van de mods te zijn,topics sluiten.Zodra het niet zint of in hun vaarwater past moet ie dicht.Is het wat moeite om het in goede banen te leiden moet ie dicht.En in mijn ogen is er 1 mod een dikke trendsetter ermee.

 

Hopelijk komt er nu echt antwoord op je vraag over PVP want ik ben ook benieuwd aangezien het net zo penetrant ruikt als V.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry heb ik wat gemist ? Wat is PVP dan of waar staat het voor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PVP, Plant Vitality Plus toch?

zou het niet drinken maar verder zou het ongevaarlijk moeten zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lezen is ook een kunst, nou vooruit herhaling. Hier is de originele link met de vraag, voor de twijfelaars het volgende topic met zelfde onderwerp.

 

Dit is uit de material safety sheet die ik heb opgevraagd:

 

KLIK HIER VOOR LINK

 

Voor verder informatie verwijzen we graag door naar info@baconline.nl

Edited by Dr.LivingStoned
vraag aangepast richting bijgeleverde informatie, overleg met topicstarter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan niet anders zeggen ben het met de topic starter eens dat het topic te snel is gesloten om idd een vage reden .

hierdoor is mij een hoop duidenlijk geworden maar goed .

 

het hoofd bestand deel is dus Abamectine http://nl.wikipedia.org/wiki/Abamectine dit is ook het hoofd bestand deel van vertimec , vandaar er bij wat mensen bellen gingen rammelen .

ja ik ben er van overtuigd dat de huidige bijsluiter zeker niet voldoende info geeft .

en dan denk ik aan de zin op het flesje niet giftig en in alle stadia te gebruiken , en natuurlijk niks van veiligheid er op vermeld .

 

ik denk dat je qwa veiligheid huidcontakt moet voorkomen en een gas masker zou op zijn plaats zijn gezien je het gaat vernevelen .

 

dr livingstoned met bac een mailtje sturen kom ik niet echt verder denk ik .

en daarom zijn er forums om opheldering te proberen te krijgen met dit soort dingen .

en lezen is idd een mooie kunst dr livingstoned de vraag van godsgift was anders dan die van mij ik vroeg de ingredienten 1 is bekend nu de rest nog .

 

ik wil naar zo bio mogenlijke kweken toe werken heb verschillende ervaringen opgedaan en hier wil ik ook verder mee .

dan vind ik het zeer belangrijk te weten wat ik gebruik .ik heb door veel te lezen op het forum ook pvp gebruikt en echt top spul .

enkel ik had al me bedenkingen toen ik het rook en na het weten dan er Abamectine in zit ben ik er niet echt meer een voorstander van .

en zou graag meer willen weten over de samenstelling ook al gaat dat vast niet zo maar lukken de kans moet in iedergeval gegeven worden op een onafhankelijk forum , en een slotje helpt dan zeker niet .

 

ik heb ook voor mijn topic meerdere malen op de report knop gedruktna sluiting en contakt gehad met elmanito enkel het topic is nog steeds niet heropend , gezien ik echt vind dat 1 ingredient niet mijn vraag op ingredienten beandwoord :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm, heb ik bij het ozon topic een voorbeeldje gegeven dat hier wel beetje op lijkt! :)

 

In ieder geval ben ik ook zeer benieuwd naar wat er nou inzit en hoe/en tot wanneer dit product gebruikt dient te worden!? :rolleyes: (ken aantal mensen die dit product(naar tevredenheid!) zonder beschermingsmiddelen gebruiken en zou het erg bezwaarlijk vinden als dit schadelijk is zonder dat iemand hiervan op de hoogte is!?) ;) (ook ben ik benieuwd naar de werkingsduur aangezien ik vernomen heb dat vertimec 6 weken werkzaam is!?) :blink:

 

Denk dat dit soort topics duidelijkheid kunnen scheppen en enigszins de hobbykwekert(uitstervend ras volgens mij!) kunnen beschermen(mits gebleken gevaarlijk!) en denk dat dat ook de kracht van een (hobby!) forum moet/kan zijn om alles wat in betrekking met de volksgezondheid verbeterd/vermeld kan worden uit te zoeken! :P (maak je je als forum volgens mij ook(juridisch!) sterker!) :D

 

 

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of de bijsluiter voldoende info geeft, maar material safety sheet is redelijk compleet. Staan de ingrediënten en voorzorgsmaatregelen in beschreven. Allemaal in het Engels, maar vast wel in NL verkrijgbaar via de producent.

 

Staan zelfs de tests op konijntjes beschreven(niet aan te raden voor de zwakke maag hehe) :rolleyes:

 

salu2

 

Pierre Paf

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe geen moeite Pierre Paf, ik denk niet dat ze de moeite doen om de safety sheet te lezen, maar wel roepen dat ze niet weten wat erin zit :rolleyes: Hij is nog maar 3x gelinkt, eerste volgende reactie van klikodog, ik weet niet wat erin zit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach dan quote we belangrijkste stukje

 

TOXICITY

Classified group IV – that is non toxic and no precautionary statement required on label, note tests in later sections, none explosive, non combustible

 

Odor: Slight odor from inert emulsion forming chemicals

Flammability: Nil

Combustibility: Nil

Specific Gravity 1 .0

pH: 6.8 – 7.2

Corrosiveness: non corrosive

 

HEALTH EFFECTS

Dermal Adsorption: Nil, not harmful

Rabbit Tests: Nil effect or harm with continuous skin tests and contacts.

EYES: Slight irritation in concentrated form, water washable, bath eyes, nil

SKIN: Slight irritation in pure concentrated for Nil in plant vitality plus not absorbed

SENSITISATION: Skin Nil

 

CHRONIC TOXICITY

Continuous intake of pure form of active ingredience 2000mg/kg complete recovery

and nil results and effects on cessation – rabbit test.

 

Hopelijk word dit stukje dan toch al duidelijk, zal belangrijkste stukje vertalen, NIET SCHADELIJK. Niet dat ik vermoed dat iemand het zal lezen, blij in afwachting alvast een heerlijk stukje onbespoten Ssh x Diesel/Cheese genietend :rolleyes:

p.s. Dat verandert niets aan de zaak dat ik persoonlijk vind dat je altijd bescherming moet dragen, je bent dat waard gewoon, het is je gezondheid !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk das duidelijke taal..

dat kan niemand ontkennen.

 

De ingredienten zijn en blijven geheim. dat respecteer ik.

we mogen al blij zijn dat we 1 bestanddeel ervan weten nu.

 

iedereen het ermee eens dat het nu dichtkan? (slacht me niet meteen af)

maar het lijkt mij dat we (mede door de specifieke topictitel) hieraan niets eer toe te voegen hebben.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kost een paar handschoenen en een mondkapje zonder extra filter ?

Ik weet het niet want neem het altijd mee van de werkgever :) maar het kost geen drol en waarom zou je risico's nemen

Ik gebruik overigens geen bestrijdings middellen alleen beestjes maar met voeding sproeien gebruik ik mondkap en handschoenen

 

Klussen jullie ook zonder bescherming of wat ? :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo geheim BeeKaa ?

 

Als je een pilletje in je mik stopt wil je toch ook graag weten wat voor stofje de dokter je voor schrijft ?

 

Bij pesticiden is dat gewoon normaal hoor, bevat xxx.

 

Kees.

 

@BUBLE, ik zet een tent op zonder stalen neuzen en hardhat ja, als je dat bedoelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe geen moeite Pierre Paf, ik denk niet dat ze de moeite doen om de safety sheet te lezen, maar wel roepen dat ze niet weten wat erin zit :rolleyes: Hij is nog maar 3x gelinkt, eerste volgende reactie van klikodog, ik weet niet wat erin zit :)

 

mischien is er nog onduidenlijkheid en is dit een forum dat het uitgelegd kan worden met een slotje lukt het niet he :blink:

en die data sheet had ik eerder al bekeken en jou link ben ik dan 2x van de 3 geweest die er op geklikt heb maar om meerdere redenen kan ik me wat moeilijk concentreren dus gaat het wat minder rap en verspreid over meerdere keren .

daarbij had ik eerder ook al aan gegeven dat ik certivicaten en zo niet zo hoog heb zitten , het is vaak een wassen neus die te koop is , tot het uit komt dat het anders is .

 

en dr livingstoned je heb een voorbeeld functie als zijn de mod en zeker met een plus er bij, bashen behoort een mod niet te doen .

de kast krijg je me er niet mee op het laat enkel maar je zwakte zien ,dit buiten je slotjes beleid om .

 

biodegradable staat ook in de safty sheet dit was ooit ook zo bij roundup .

 

emulsion forming chemicals hoe moet ik dat interpreteren?

 

buble mondkapjes houden maar erg beperkt tegen met vernevelen denk ik meer aan gasmasker

 

beekaa ik ben het er zeker niet mee eens ik wil graag alles weten en dat gaat niet met een slotje .

en waarom elke keer zo een haast met een slotje het is al de 3 de die van bac pvp dicht moet kennelijk in een korte tijd .

waarom gebeurd dit niet met alle andere topics ???????????????????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het niet giftig is is voor idd mij genoeg kees...

 

mocht ik het niet vertrouwen of niet willen gebruiken dan koop ik toch gewoon wat anders?

Dat de fabrikant hun ingredienten geheim probeert te houden begrijp ik wel... Want het spul werkt wel :rolleyes:

In tegenstelling tot veel ander spul wat je eindeloos blijft herhalen.

 

 

@klikodog

 

omdat ik een beetje moe wordt van deze eindeloze discussie om de ingerdienten te weten te komen.

Als je het niet vertrouwd, dan koop je het toch niet?

 

Hoe veel tijd wil je gaan zitten verdoen?

Als je de ingredienten zo nodig wilt weten en wilt dat BAC het etiket veranderd... Waarom mail je BAC dan niet?

Als je een integer en passend antwoord wilt waarom vraag je het dan aan de forumleden/mods?

 

en idd bij topics met een hele specifieke titel (bijvoorbeeld 1 enkele vraag) dan kan na een gegeven antwoord het topic dicht.

Dit om zo het topic verder schoon te houden van verdere reacties, zodat we later als een ander lid dezelfde vraag stelt, we kunnen linken naar dat betreffende "Overzichtelijke" topic.

 

Gesloten betekent niet onzichtbaar hoor, je kunt het gewoon nog lezen.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er eigenlijk een algemeen pvp topic???

Share this post


Link to post
Share on other sites

QUOTE(whazzup @ 6 May 2009, 00:12 )

Dit is uit de material safety sheet die ik heb opgevraagd:

 

KLIK HIER VOOR LINK

 

 

 

En wat lees je dan, als je de link opend???????????

 

Dat het gemaakt lijkt door Friesland Foods, en nog veel leuker voor de bio taliban:

Uitgebreid op dieren getest. Lekker in konijnen oogjes gedruppeld en aan ratten gevoerd.

 

Nou, daar gaan we weer met de moraal ridders, bahhhhhhhhhhhhh.

 

Dus, niet bang zijn dat PVP slecht voor jou is. Dat is op dieren uitgesloten, welaan, zeur daar maar even over.

 

Spuit ze.

 

Surt

Share this post


Link to post
Share on other sites

beekaa me tijd verdoen, ja zo kan je het noemen ik noem het zoekende naar informatie waar ik mee verder kan in mijn zoek tocht naar informatie die ik van mijn hobby forum graag zou willen halen in iedergevel de kans er toe gegeven krijgen .

dat ik op sommige onderwerpen wat vast houder ben ja dat kan kloppen , ik ben krities en wil vaak meer weten .

en gezien ik volledig naar het bio verhaal wil gaan vind ik het zeer interesant om te weten waar mee ik werk en hoe ik er mee om zou moeten gaan in welke stadia van de plant .

er is al voldoende naar boven gekomen in de topics dat dingen toch iets anders zijn dan over het algemeen van pvp bekend is .

beschermingen worden genoemd .

niet spuiten vele weken voor de oogst , op het etiket staat alle stadia .

Abamectine is het hoofd ingredient iets wat ook in in vertimec zit .

dit zijn toch dingen wat en kennelijk ook andere aan het denken zet en idd ik ga het zo min mogenlijk gebruiken , en zo een vraag stellen op een forum moet kunnen lijkt me .

 

en de geheime ingredient is in een analyse laboratorium zo ontrafelt krijg je een uitdraai van de ingredienten met hoeveelheden .

coca cola namaken fabriekanten kunnen het maar mogen het niet of het gaat vele centjes kosten .

 

en je uitleg over je slotjes vind ik in iedergeval echt helemaal nergens opslaan maar dat mag ieder die het leest voor zich een mening over Creëren .

en als je er moe van word dan is het mischien beter dat je niet reageerd, ik zou niet willen dat je oververmoeid zou raken .

het zou idd het topic een stuk schoner houden hoeven we het niet over slotjes en reden en weet ik veel te hebben .

 

maar het gewoon over dingen hebben zoals pvp wat met onze hobby te maken heeft en daar op een forum als dit gewoon een topic open moet zijn en niet gesloten zodat die info lekker naar de achter grond kan verdwijnen uit het zicht .

de vraag was denk ik van de topic starter ook niet voor niks geen cencuur , iets wat kennelijk nodig is te noemen .

dat dit nodig is in nederland op een forum wat de insteek heeft voor hobby kwekers te zijn die ondanks 1 of soms 2 lampjes al in een zeer grijs gebied zitten , om geen cencuur gevraagd worden.

 

ik wil niet persee het etiket aan gepast hebben .

en bac mailen ik dacht dat al in de 2 andere topics naar voren is gekomen het al gedaan is , en kennenlijk van te voren duidenlijk is wat de uitkomst gaat worden of denk je zelf daar anders over .

 

en 1 ding is zeker ik heb nooit gezegd dat pvp niet werkte het werkt top kan niet beter denk ik maar dan ga ik ook vraag tekens zetten bij dingen .

 

 

en graag zou ik het vanaf nu weer ontopic willen hebben over pvp zonder slotje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat lees je dan, als je de link opend???????????

 

Dat het gemaakt lijkt door Friesland Foods, en nog veel leuker voor de bio taliban:

 

Nou, daar gaan we weer met de moraal ridders, bahhhhhhhhhhhhh.

 

daar lees ik veel maar vast ook zo weinig heb ik het gevoel .

 

en bedankt toch goed dat er een topic open is dat er over gaat ik had met me stoonde hoofdje niet gezien dat frieslandfoods/ campina / en dus unilever er achter zit dan komt het in de hoek van MONSANTO .

en ja die zijn zeer machtig doen eigenlijk waar ze zin in hebben op deze wereld .

 

en ag een van een bio moraal ridder zijn kennelijk is het zo slecht nog niet ik merk niet dat ik op 1 of andere manier er last van heb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Friesland foods? Hoe kom je daar nou weer aan dan?!

 

salu2

 

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kom ik er weer vanaf, surt kwam er mee ik heb het kenelijk met me stoonde hoofdje niet gezien .

Share this post


Link to post
Share on other sites
beekaa me tijd verdoen, ja zo kan je het noemen ik noem het zoekende naar informatie waar ik mee verder kan in mijn zoek tocht naar informatie die ik van mijn hobby forum graag zou willen halen in iedergevel de kans er toe gegeven krijgen .

dat ik op sommige onderwerpen wat vast houder ben ja dat kan kloppen , ik ben krities en wil vaak meer weten .

en gezien ik volledig naar het bio verhaal wil gaan vind ik het zeer interesant om te weten waar mee ik werk en hoe ik er mee om zou moeten gaan in welke stadia van de plant .

er is al voldoende naar boven gekomen in de topics dat dingen toch iets anders zijn dan over het algemeen van pvp bekend is .

beschermingen worden genoemd .

niet spuiten vele weken voor de oogst , op het etiket staat alle stadia .

Abamectine is het hoofd ingredient iets wat ook in in vertimec zit .

dit zijn toch dingen wat en kennelijk ook andere aan het denken zet en idd ik ga het zo min mogenlijk gebruiken , en zo een vraag stellen op een forum moet kunnen lijkt me .

 

en de geheime ingredient is in een analyse laboratorium zo ontrafelt krijg je een uitdraai van de ingredienten met hoeveelheden .

coca cola namaken fabriekanten kunnen het maar mogen het niet of het gaat vele centjes kosten .

 

en je uitleg over je slotjes vind ik in iedergeval echt helemaal nergens opslaan maar dat mag ieder die het leest voor zich een mening over Creëren .

en als je er moe van word dan is het mischien beter dat je niet reageerd, ik zou niet willen dat je oververmoeid zou raken .

het zou idd het topic een stuk schoner houden hoeven we het niet over slotjes en reden en weet ik veel te hebben .

 

maar het gewoon over dingen hebben zoals pvp wat met onze hobby te maken heeft en daar op een forum als dit gewoon een topic open moet zijn en niet gesloten zodat die info lekker naar de achter grond kan verdwijnen uit het zicht .

de vraag was denk ik van de topic starter ook niet voor niks geen cencuur , iets wat kennelijk nodig is te noemen .

dat dit nodig is in nederland op een forum wat de insteek heeft voor hobby kwekers te zijn die ondanks 1 of soms 2 lampjes al in een zeer grijs gebied zitten , om geen cencuur gevraagd worden.

 

ik wil niet persee het etiket aan gepast hebben .

en bac mailen ik dacht dat al in de 2 andere topics naar voren is gekomen het al gedaan is , en kennenlijk van te voren duidenlijk is wat de uitkomst gaat worden of denk je zelf daar anders over .

 

en 1 ding is zeker ik heb nooit gezegd dat pvp niet werkte het werkt top kan niet beter denk ik maar dan ga ik ook vraag tekens zetten bij dingen .

 

 

en graag zou ik het vanaf nu weer ontopic willen hebben over pvp zonder slotje ;)

 

veel suc6 met je topic :D

vasthoudend zijn is 1 ding, maar je kan ook te ver gaan..

Alsof je elke dag bij de slager om een bloemkool komt vragen!

 

Tenzij jij PvP laat analyseren in en lab zie ik dus nog steeds weinig nuttigs in dit topic..

 

wat de uitkomst gaat worden intereseert me vrij weinig.. want:

 

ik gebruik sowieso bescherming met spuiten van wat dan ook...

En daarbij spuit ik niet meer in de bloei alleen 1/2x preventief. Ik rook ook alles zelf op.

 

enne ga vooral verder met dit topic, ik kijk het nog wel eventjes aan..

(zon slechte kerel ben ik echt niet...)

 

Maar als ik hier binnen een par weken nog alleen maar aannames en speculaties zit dan zal ik je nog wel een keer vragen oftie dicht mag (:lol:)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

beekaa het is niet mijn topic ,die is dicht om een vage reden ;)

en tever gaan ja wat is te ver gaan schelden enzo dat is te ver gaan, informatie vergaren op een forum kan niet te ver gaan lijkt me , zeker niet als het een onderwerp is wat wiet gerelateerd is .

 

en ik hoef het niet te analyseren mischien wel 1 van de vele forum leden die de mogenlijkheden tot zijn beschikking heeft dat is het mooie van een forum , veel mensen die allemaal net effe wat anders weten of kunnen .

ik had het enkel over mogenlijkheden en dat het geheim verhaal dus eigenlijk wel zeer makkelijk te ontrafelen is .

 

maar beekaa bv dat jij enkel maar preventief spuit met beschermings middelen en niet in de bloei , dat zegd ook genoeg toch .

op de verpakkings staat niks over bescherming en je mag in alle stadia spuiten .

dus dat bepaalde dingen een vraag teken zijn is over duidenlijk , en hier over moet gewoon gesproken kunnen worden net zo als in elk andere topic .

 

mij hoef je niet te vragen of ie dicht kan ik ben niet de topic starter .

maar mijn eigen topic hier over had niet dicht gegooid moeten worden met de info die er was .

dus voor welke mod deze dicht wil doen dan graag het orginele topic weer open waar ik vele malen om gevraagd heb maar geen reaktie ontvangen heb over nog het heropenen .

 

en ik ben benieuwd of het slotjes beleid op het forum gaat werken als ik het goed begrepen heb dan zal elke topic dicht gaan , waarin een redelijk bevredigend andwoord instaat op de vraag .

en er zijn vele topic met enkel aannamens en speculaties , wel raar dat een topic over pvp zo snel dicht moet elke keer , dit is geen speculatie maar kennelijk een feit wat allemaal terug te lezen is in de topics .

 

beekaa een slechte kerel ben je idd vast niet , enkel zo een slechte kerel ben ik ook niet .

ik ben enkel door vragerig op onder werpen juist waar een soort geheimhouding kennelijk in vast gebakken zit , of waar dingen niet kloppen .

 

 

 

 

surt kan jij het friesland foods verhaal verder uitleggen ik zie het niet staan en wil zeker hier meer over weten ?

het enige wat ik zie staan op het eerste blad wat in de buurt komt zijn de e tjes maar goed die worden denk ik niet bij frieslandfoods geproduceerd maar aan geleverd door een andere dochter onderneming van het concern die er veel beter in is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...