Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The-Predator

Wat is PVP?

Recommended Posts

Hoezo controversieel? Lezen jullie die stukken wel eigenlijk voorbij de titel?

 

3. Overall conclusion in the context of Directive 91/414/EEC

The overall conclusion from the evaluation is that it may be expected that plant protection products containing abamectin will fulfil the safety requirements laid down in Article 5(1)(a) and (;) of Directive 91/414/EEC.

 

Als je dan naar die sectie gaat kijken

 

With particular regard to residues, the review has established that the residues arising from the proposed uses, consequent on application consistent with good plant protection practice, have no harmful effects on human or animal health.

 

Met een eindconclusie als:

 

Estimates of acute dietary exposure of adults and toddlers revealed that the Acute Reference Dose (ARfD) would not be exceeded (European diet - 12 % or 31 % for respectively adults or children).

 

En dan moet je die planten ook nog opeten!

 

Maar maakt dit ook helemaal wat uit, nogmaals, je wil ook niet zonder bescherming spuiten met veilige producten. Het stuk gaat trouwens voornamelijk over Vertimec® eigenlijk omdat ze ook de hoofdleverancier van de informatie zijn naar de opstellers van dat rapport.

 

Het stukje uit de krant dat je haalt valt onder sensatie journalistiek. Lees het even zelf, of ze hebben het over andere producten, want pvp is en toegelaten, en ook nog eens toegelaten in profi tuinbouw en compleet met vergunning, of ze houden van sensatie???

 

Verboden

 

Het gaat om middelen die al verboden zijn in de land- en tuinbouw en die schade aan de luchtwegen en ademhalingsproblemen kunnen veroorzaken. Ook lopen mensen door de pesticiden het risico om kinderen met ernstige afwijkingen te krijgen.

 

Is zoals, als er een hond bijt het de krant niet haalt, maar als het een pitbull was dan haalt ie de voorpagina wel. Ik lees graag goed stukje onderbouwt Donjon, had graag ook dat rapport gelezen waar ze het over hebben in RTL nieuws maar vind er niets van terug, ook niet op avans.nl.

 

Maar evengoed, het is net 1 van de hoofd redens dat ik zelf kweek, zodat er NIET op gespoten is, maar een heksenjacht is ook onzin, en mensen die een probleem met spint hebben moeten toch oplossing kiezen. Ik begrijp niet dat een in wezen net veilig middel door zoveel mensen helemaal onderuit word gehaald.

 

Je moet helemaal niets spuiten in bloei imho, als je al problemen hebt, zijn die lang daarvoor al zichtbaar en moet daar preventief tegen gehandeld worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Zie niet zo veel verontrustends in dat stukje, eerlijk gezegd?

 

maar kan iemand me mischien uitleggen wat ook in die links te vinden is dat wazzup daar geband is op uk420 en al zijn berichten onleesbaar gemaakt zijn? in de quotes is nog voldoende info terug te halen , ik vermoed SPAM !!!!!!

1 x raden waar die spam over gaat .......... goedzo pvp .

Waarom post je zulke crap als je wilt dat dit topic openblijft? Waarom van die oerdomme aantijgingen maken die gebaseerd zijn op niks? 1 + 1 = 25?

 

Vergeleken met die dictatoriale fora ICfags en Uk420 is wietforum een zeer vriendelijke site, fyi.. Vraag het op de chat, pm de man, w/e, je gaat niet zeiken over het sluiten van topics terwijl je zelf (telkens) weer aanleiding geeft hiervoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowmonkey lees de topics goed het staat er enkel je moet het wel zien en kunnen zien .

en na het nazoeken en na vragen is het bevestigd dus 1+1 is wel 2 .

en of ik aanleiding geeft tot het sluiten ik denk het niet gezien er feiten in het spel zijn .

daarbij willen ze sinds het topic open is, het sluiten en het liefst mij een ban geven .

waarom ? het is een topic is dat wiet gerelateerd is wat ook nog ergens over gaat voor de rest ik heb het recht te weten waarmee ik gewerkt heb en dus op gerookt heb omdat ik hier op het forum vele malen gelezen had dat het uren voor de oogst nog gespoten kon worden , en de verpakking word ik ook niet wijzer van .

maar goed ik ben veel wijzer nu heeel veel wijzer .

 

mij maakt het weinig meer uit ik heb me ding gezegd en feitenlijk onderbouwd en ik ben er klaar mee .

 

dr livingstoned wij gaan niet door 1 deur kunnen, vanaf nu spreek ik niet meer met jou .

Share this post


Link to post
Share on other sites
dentette wrote:

 

Dus mods mogen enkel maar vervelende taken doen en zich niet mengen in een nutteloos

topic als dit ook al worden ze aangesproken.. eigenlijk veroordeeld?

Doe maar op slot dus zonder veel uitleg...

 

 

Sorry jongens maar ben dit soort bangmakerij een beetje beu.

 

.........................................................

 

Beetje snel beu? ;) (je bent amper lid en wil een(interessant/onuitgezocht!) topic op slot laten gooien?) :lol:

 

 

kusjes fotografe

 

p.s. hoorde dat er op diverse buitenlandse forums discussies zijn over PVP!? :D

 

Hoi fotografe,

 

bedankt voor je reactie.

Voor mij hoeft er helemaal niks op slot het kwaad is toch al geschied.

Wat ik bedoelde is dat een medeverantwoordelijke om een forum netjes te houden, het recht heeft om een topic af te sluiten zonder daar veel uitleg aan te geven.

Wat is PVP? leek voor mij een interessant topic. Maar zoals vele topics op internet moet je eerst 3 Pagina's gelul doorfietsen( Kijk nu doe ik er ook al aan mee) alvorens de zinvolle berichten er te kunnen uithalen.Als blower weet ik na drie pagina's niet meer waar het over gaat en aan je reactie te lezen jij ook niet....dan kan het toch beter op slot want hier word ik zooo moe van. Wat mij betreft mag hetzelfs in de prullenmand. Ik heb niet de behoefte om dit ooit nog terug te lezen en nieuwe lezers hebben aan dit gezeik ook geen boodschap.

Bon, hier zijn we het al over eens.

 

Mods hebben nu eenmaal van hun sysop een huisstijl meegekregen die ze dienen te hanteren. Het netjes/ordelijk houden van.. hoort hier zeker bij.

Maar blijkt dat niet iedereen het hiermee eens is.Tot mijn verbazing wordt op jullie vraag om dit topic niet te sluiten positief gereageerd. Discussies in goede banen leiden wordt niet geapprecieerd... Wat doen ze hier eigenlijk dan..

 

Inderdaad, ik ben nog maar pas lid maar lees jullie al zeer lang.

 

 

dentette

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet mij ook maar in je lijst klikodog

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb gisteren in mijn boxershort staan te spuiten met PVP is dit slecht?

 

 

Als ik je avatar zie doe je het al langer denk . ;)

 

 

En bedankt nee effe serieus ik sta altijd in mijn boxershort in mijn hok ook als ik spuit en ook

als ik gewoon water geef. Met vertimec durfde ik niet maar met PVP wel maar begin toch enigszins

bang te worden door wat ik nu allemaal hoor.

 

oftwel is dit topic nuttig? ik denk van wel.

 

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

De leden die hier tegen zijn hebben belang bij het product.

 

 

Laat bac gewoon eens een reactie geven op dit topic dat neemt een hoop wantrouwen weg denk ik.

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zet mij ook maar in je lijst klikodog

 

dat was al zo maar bij deze een bevesteging .

ik had je al in geschat op iemand met een nieuwe( 2) de naam vandaar.

 

 

dr rodney mckay nee de reden waarom ik het door gedrukt is cencuur onder drukking en verkeerde voorlichting , en eigenlijk alles zo neer zetten dat ik gek ben .

ik heb denk ik wel bewezen niet gek te zijn , en dan heb ik nog geen eens alles uitgezocht van de aanknopings punten dat ik had .

of te wel ze hebben het aan zich zelf te danken , ik vermoed als een paar mods niet zo hadden gedaan was het vuurtje allang uit geblust ,

daarbij ik heb het zelf ook gebruikt en er staat nog een fles in de kast , ik wil weten wat ik gebruik en wat voor zooi het kennelijk is .

 

en het enige wat ik het met denttete mee eens ben dat het topic kut is voor een nieuwe om in te lezen , iets wat ik echt jammer vind .

maar dan moet ik een paar mensen complimenteren die missie is geslaagd jammer genoeg .

het had ook gewoon een topic net als alle anderen kunnen zijn waar gewoon in gediscusierd word .

enkel alles wat ik zeg word gelijk gezien als offtopic en staat een ban te wachten dit is niet wat ik van een hobbyforum in een grijs gebied verwacht.

 

godsgift zegd ook een jaar niks meer geloof ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je moet altijd voorzorgsmaatregelen treffen, wanneer je gaat spuiten, dus ook met biologische middelen.Spruzit is ook een biologisch gif, is wel oiv licht snel afgebroken, maar je moet dit spul ook niet in je nakie je planten gaan bespuiten.:D

 

Altijd handschoenen, spuitmasker en een ketelpak/labjas aantrekken voor je gaat beginnen met spuiten, zeker in een binnenruimte.Dit is gewoon nodig om je eigen veiligheid in acht te nemen.

 

Persoonlijk zou ik een veiligheid marge in acht houden van 14 dagen.Heb je dus een variëteit met een bloeitijd van 10 weken, dan zou ik in de 8e week stoppen met spuiten, maar beter is je hok zo schoon mogelijk te houden zodat je helemaal niet hoeft te spuiten of gebruik te maken van zeemineralen. :lol:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met stijgende verbazing lees ik dit topic. Ik lees zelfs dat ik gebanned ban om BAC spam op UK420? Nee heren, dat was omdat ik Sannie in mijn topic noemde en niet eens sannie, maar dat Anesthesia een kruising was tussen Positronics Skunk/Afghaan en Sannies Herijuana.

 

Ja, ik heb me heel actief in dat topic gemengd en heb ook BAC om opheldering gevraagd en dat wil de engelse fabrikant tot nu toe nog niet geven ivm bedrijfsgeheimen. ALS er abamectine in dit goedje ZOU zitten dan kloppen al die proeven niet. Ik kan overigens vermelden dat PVP ook recent in Amerika onder dezelfde voorwaarden officieel is toegelaten en geregistreerd voor dezelfde klasse en dat ze daar echt helemaal para zijn met stoffen.

 

Nog een maand of 2 geleden kwam ik de heren van BAC tegen samen met de Engelse distributeur en ik heb ze nogmaals de vraag gesteld. De producent ontkent dat het er in zit. Gezien de safety sheet kan het er niet in zitten. Zou een producent dat risico durbven nemen? Het lijkt me eerlijk gezegd zeer onaannemelijk.

 

Ik ben die continue onzinposten van godsgift en nog enkele andere nu wel helemaal zat. Als je op basis van feiten een discussie wilt voeren dan ben je van harte welkom maar ik heb geen enkele trek om oude koeien uit de sloot te halen, feiten te verdraaien en opgewonden posts te doen op basis van wat je ooit wellicht eens hebt opgevangen zonder het fijne er van te weten.

 

Wat betreft de heren van UK420: die deleten gewoon 5 topics met een stuk of 2000 posts en meer dan 200.000 hits vol informatie omdat ze vinden dat sannie gespamd heeft met zijn breeders diary en ik zijn naam gebruikt heb in mijn topic.

 

Wat betreft het PVP topic daar: Al mijn posts daar zijn verwijderd en je weet precies wat ze quoten om je in diskrediet te brengen. Abamectine is overigens in het VK gewoon in het tuincentrum te koop, Nederland is een gidsland binnen de EU voor deze stof bij het ontwikkelen van regelgeving, lees de rapporten van de europese commissies er maar eens op na. Ja, ik heb mezelf goed geïnformeerd en ik ben ook bij zowel leverancier als fabrikant te rade gegaan.

 

Zou ik een flesje opdrinken? Nee, zeker niet. Zou ik het gebruiken? Ja. ik gebruik ook Spruzit en nicotine en dat is zeer giftig.

 

Ik vind dat DrLivingstoned hier bijzonder vriendelijk is geweest en er veel tijd in heeft gestopt die hij wellicht beter in positieve moderatie had kunnen stoppen.

 

Er wordt erg veel dom gepraat over moderatie de laatste tijd. Ook dat ben ik een beetje zat want ik weet met hoeveel zorgvuldigheid en overgave de mods werken. Er wordt wel eens een foutje gemaakt en dat wordt ook altijd hersteld. Jullie weten niet hoe goed je het hebt hier, geloof me.

 

Om maar gelijk de zwarte piet naar mezelf toe te trekken: Ik sta niet meer toe dat er suggesties worden geuit dat we om commerciële redenen modereren en topics sluiten. Wij zijn geen BAC, Sannie ook niet (hij verkoopt het alleen maar) en nee, we zijn geen sponsor van BAC. De volgende die weer dat "censuur" vuurtje opstookt kan wat mij betreft een maandje gaan uitblazen op de reservebank of gewoon zijn biezen pakken. Dat heeft me afgelopen paar weken meer tijd gekost dan de hele administratie van het forum.

 

Klachten bij de directie middels een pb, email of report button.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezo controversieel? Lezen jullie die stukken wel eigenlijk voorbij de titel?

 

Ja, controversieel, omdat ze in het ene artikel over giftige pesticiden spreken, en in het andere artikel blijkt dat het allemaal wel binnen europese richtlijnen valt en niet zo gevaarlijk blijkt te zijn.

 

En ja, ik lees die artikels en rapporten wel degelijk. ;)

 

Al die heisa is trouwens ontstaan door enkele factoren, namelijk:

 

• Een fabrikant die geheimzinnig doet over een bepaald product. (het niet willen vrijgeven van een al dan niet omstreden ingrediënt)

• Diezelfde fabrikant heeft hier een banner

• Het tot 2 maal toe sluiten van het topic over dit product

 

 

Het spijt me, maar door zo'n politiek toe te passen hebben jullie (mods) zelf een groot deel van de heisa veroorzaakt.

 

Edit: Voordat ik gebanned wordt: Ik beschuldig niemand van iets, het lijkt me gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk maar uit donjon, anders heb je net als Balza een ban te pakken... ;)

 

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk momenteel liever vertimec gebruik dan pvp, dan weet ik tenminste waar ik mee werk.

 

Nou is dat natuurlijk een grapje, want ik heb al m'n lucht gefilterd en ik had van een vriend een buisje met roofmijten gekregen, en die leven nog steeds, ik voer ze bij namelijk met melasse (dat werkt dus blijkbaar wel). Ehhh alleen is melasse bij mij honing.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En sure, ban me maar als je het niet kan weerstaan, omdat ik kritiek uit. dreigementen maken van mij geen bange.

op eigen verzoek en zoals toegezegd account 30 dagen uitgesteld. We houden ons aan onze toezeggingen. Er is niets tegen een normale, op inhoud gebaseerde discussie. Maar lukraak met allerlei verdachtmakingen gooien is ten eerste niet respectvol en ten tweede behoudt WietForum zich het recht voor een gebruiker bij misdragingen/provocerend gedrag tijdelijk of permanent te bannen, zoals in de boardrules staat, waar tevens in staat vermeld dat je aanwijzingen van moderators moet opvolgen. Als er dan verzocht wordt om inhoudelijk te discussiëren dan vereist dat dus ook inhoud.

 

 

Nou is dat natuurlijk een grapje, want ik heb al m'n lucht gefilterd en ik had van een vriend een buisje met roofmijten gekregen, en die leven nog steeds, ik voer ze bij namelijk met melasse (dat werkt dus blijkbaar wel). Ehhh alleen is melasse bij mij honing.

Da's interessant Kees! Wat ik normaal altijd lees is dat je de behandeling na een tijdje moet herhalen. Wellicht hebben ze zich dan volgevreten en lusten ze geen spint meer? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee maar ze lopen er nu een paar maanden rond en ik zie ze nog steeds...

 

Ik dacht eerst, wat de fock is dat, SPUITEN!!!! ohnee, het is roofmijt. ;)

 

Honing doe ik gewoon door m'n voedingswater heen, acacia honing van GS-Albert Heijn.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja whazzup, ik ben niet voor en ik ben niet tegen. Maar als je dit schrijft: 1 naschrift hierop: De fabrikant ontkent dat er abamectine in het product PVP zit. Nadat jullie eerst de schadelijkheid van abamectine ontkennen, dan zaait dit in ieder geval gerede twijfel. Waarom wrdt het product zo beschermd, no matter what. Eerst deschadelijkheid van de stof en dan de ontkenning van de aanwezigheid van diezelfde stof. Ik ben een buitenstaander maar zelfs ik weet nu niet meer waar ik aan toe ben.

Nogmaals wat is PVP.....

 

Zowel Balza als Godsgift als Klikodog zijn hierom al gebant en nog een paar die op het randje hangen, of misschien ook al gebant zijn zonder dat we het weten. ik hoop dat mijn vraag wel serieus genomen wordt en ik niet direct ook gebant wordt omdat ik een vraag stel. Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, nu denk ik toch dat er een verwarring is. Ik heb nooit beweerd dat er abamectine in het product zit. Ik heb ook nooit gezegd dat ik abamectine onschadelijk vindt. Ik heb me alleen afgevraagd wat er dan wel in zit. Dat is een bedrijfsgeheim van de fabrikant, die alleen een familie producten vermeldt op de inhoud. In die familie bevindt zich ook abamectine, maar daarmee is het dus niet gezegd dat dat ook in het product zit.

 

Ik heb herhaalde malen getracht om er achter te komen en ik ben het ook een beetje zat dus ik kom net van de telefoon af met Engeland. Door de verdeler is me nogmaals verzekerd dat het niet abamectine is en ik heb nu de toezegging gekregen dat ik met de fabrikant hierover kan praten zodra deze terug is van vakantie.

 

Mijn belangrijkste punt is: We discussiëren over een product waarvan we niet weten wat erin zit, we hebben alleen de material safety sheet om op af te gaan en wat daar in vermeld staat lijkt behoorlijk veilig. Daarnaast hebben we bij navraag van de fabrikant te horen gekregen dat het géén abamectine is wat het actieve bestanddeel is. Hoe wil je dan verder een inhoudelijke discussie voeren en bijdragen aan een discussie als je niet weet waarover je precies praat? Dan wordt het een ALS er .. in zit DAN .. discussie.

 

Ik heb een hekel aan te vroege en kort door de bocht conclusies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja whazzup, Ik heb ook een hekel aan te vroege en kort door de bocht conclusies, maar hier was veel onduidelijkheid en eigenlijk voornamelijk

over die stof. Ik ben blij te horen dat dat er niet in zit. Natuurlijk vraag ik me af wat er dan wel inzit maar jouw antwoord van nu is al zooooveel duidelijker als al het vreemde gedraai wat er eerst plaatsvond. Thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch een zeer merkwaardig topic .

 

Het beangtigd mij zeer dit een fabriekant zijn ingredienten niet vrijgeeft , in een product zoals dit.

 

 

 

 

 

Met vriendelijke groet Pod,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie, die had ik effe gemist ;)

Ja, controversieel, omdat ze in het ene artikel over giftige pesticiden spreken, en in het andere artikel blijkt dat het allemaal wel binnen europese richtlijnen valt en niet zo gevaarlijk blijkt te zijn.

Ja, mee eens. In sommige staten in de VS is abamectine wel toegestaan en in sommige niet. In de UK staat het gewoon in het tuincentrum. Proefessionele kwekers staan er niet onverdeeld positief tegenover omdat er resistentieverschijnselen optreden

 

• Een fabrikant die geheimzinnig doet over een bepaald product. (het niet willen vrijgeven van een al dan niet omstreden ingrediënt)

• Diezelfde fabrikant heeft hier een banner

• Het tot 2 maal toe sluiten van het topic over dit product

 

 

Het spijt me, maar door zo'n politiek toe te passen hebben jullie (mods) zelf een groot deel van de heisa veroorzaakt

Ook enigszins mee eens maar dat was naar aanleiding van een reeds gesloten topic van godsgift, die daarna een oud topic bumpte. Gebumpte topics, en zeker op deze manier, worden standaard gesloten. Ik ben het er mee eens dat dit anders gemodereerd had kunnen worden maar het was tenslotte wel een ouder topic, dus feitelijk was het een moderatie optie om dat topic te sluiten.

 

Het is overigens niet de fabrikant die een banner heeft hier. Dat is een OEM verkoper. Plant Vitality is een merk, dat onder andere onder private label verkocht wordt door BAC.

 

Gaarne nu weer on-topic met de inhoudelijke discussie, geen meta-communicatie meer alsjeblieft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donjon, aan pesticiden e.d. wordt zoveel geld verdiend dat stelselmatig alle regels aan laarzen gelapt wordt bij vele bedrijven, dit omdat een boette vaak een fractie van de nettowinst is, dusja...

 

PVP is geen Vertimec.

Er zit wel een stof in die uit de Abamectine familie komt.(daar komt Vertimec ook vandaan.)

Link Wiki Abamectine

 

Bron van quote's is Wikipedia.

 

Slangengif is ook natuurlijk en toch ga je er dood van ;)

 

@Doc, hoe kom je aan die informatie... (meen ook dat ik dit een keer eerder gevraagd heb)

 

Ik kan het niet laten, ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M'n arm ook...

 

Ben allergisch voor beiden...

 

Maar goed, ik ben ook allergisch voor rode bietjes ;) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doc heeft zijn informatie uit dezelfde bron als ik en zegt exact hetzelfde. Zullen we nu de reactie van de fabrikant eens afwachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...