Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

TEST: Pentakeep S

Recommended Posts

Vandaag en gisteren verderweinig gedaan en betekent dat ik toch kan verpotten ook al heb ik nog last vd pijnen, rechts is van niveau krachtverlies naar af en toe stekende naalden dus dan kan ik weer wat doen.

 

Met 30min gaat lamp aan, ff 10 dames verhuizen naar nieuwe potten dan en foto's maken, kan ik daarna mooi een week rustig aan doen want aan 7ltr aarde hebben ze wel geboeg tot ze geslacht laten zien en naar de 30ltr bakken gaan (2 per bak).

 

Tot zometeen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhm, dat zometeen is dus iets later geworden.

Batterijen vd digi waren weer eens leeg en ik lag al om 22:30 op bed, was het helemaal zat ;)

 

Vandaag dan update vd dames

 

4x NCC (de kleintjes)

gallery_22678_9582_219357.jpg

 

3x JH x Amnesia, de middelste is 1 vd slechte van eerdere foto's

gallery_22678_9582_270471.jpg

 

De 2 grote zijn JH x Amnesia de 2 kleintjes NCC

gallery_22678_9582_407968.jpg

 

Temp tussen de 20C -28C

LV tussen de 40-55%

 

Met overpotten hebben ze GEEN water gehad ivm overwatering eerder.

Aarde was, zoals ik al verwachtte behoorlijk vochtig bij de meeste planten ;)

Morgen krijgen ze voor het 1st weer wat puur water, geen Pentakeep erbij dat komt bij volgende watergeef beurt later deze week (donderdag).

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren de planten weer op de foto gezet.

 

2vd JHxAMN zijn mannetjes maar laat ze nog ff staan om de andere mannetjes ook sneller boven water te hebben,

 

ze steken elkaar altijd aan wat dat betreft, haantjesgedrag: ik heb de grootste ballen/l u l en voor het 1st haar op mijn kloten ;) ;)

 

Temp tussen de 20-25C (wordt steeds beter en stabieler)

LV tussen de 40-55%

 

Deze test laat ik het bij 2 groepen tov van elkaar omdat bladvoeding geven met Pentakeep net iets teveel van het goede is vd kleine planten en ik ook weinig trek heb om voor 2 kleintjes bladvoeding aan te gaan lopen maken.

 

Zal volgende run, welke geheel met stekken zal zijn wel 3 controle groepen maken en de test nogmaals doen.

 

De planten na een douche met aangezuurd water van ph 6 om stof, aarde ed vd bladeren te spoelen na overpotten.

gallery_22678_9582_4686.jpg

 

gallery_22678_9582_5469.jpg

 

 

 

gallery_22678_9582_39644.jpg

 

gallery_22678_9582_191195.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 mannetjes vd JH x Amn zijn niet meer :wub:

1 vd overige 3 JH x Amn (de grotere) is vrouwtje, andere 2 nog geen geslacht echt duidelijk maar zoals nu uitziet 3 vrouwtjes over vd JHxAMN.

 

Vd NCC zijn er 2 vrouwtjes ontdekt, raar, eerder dan de mannetjes qua voorbloei ;) maar wacht nog ff tot echt duidelijk, ze zijn nog niet zo groot.

 

Een echte test kan het helaas niet meer worden :D

 

Nr 2 & 4 vd JHx Amnesia zijn mannetjes gebleken dus voor dit soortje ben ik controlegroep al kwijt, de nr's 1,3 en 5 hebben nl. Pentakeep gekregen eerder.

Hoop dat het bij de NCC anders zal zijn zodat er nog wat overblijft qua planten die geen pentakeep hebben gekregen maar met een plantje of 2 kun je niet meer echt serieus testen ;)

 

Volgende run id tent ga ik het overnieuw doen en dan met allemaal stekken, nu wordt het meer een "experiment" zoals Doc al eerder aangaf. Jmr en ligt niet aan mijn eigenwijsheid ;) de natuur heeft beslist en ik kan daar weinig verder aan doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's, gaat al een stuk beter nu met geen extra water meer voor even, ventilator id tent.

 

gallery_22678_9582_87917.jpg

 

gallery_22678_9582_116907.jpg

 

gallery_22678_9582_240052.jpg

 

gallery_22678_9582_28032.jpg

 

gallery_22678_9582_104820.jpg

 

Doe het dus niet meer, bijna direct op 12/12 vanuit regulier zaad, in verleden al +/- ervaringen mee gehad, nee minimaal voorgroei tot aan voorbloei de volgende keer weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even over het testen.

Natuurlijk is een wetenschappelijke testmet controlegroepen, patronen en secure uitgebreide metingen het beste. MAAR dat verwacht ik helemaal niet op een forum als dit. Sterker nog, iedereen die dergelijke verslagen heeft gelezen begrijpt ook waarom ik dat helemaal niet wil zien. helemaal GEK wordt je ervan om te lezen. Ik ben dan wel een onervaren kweker, maar ik ben wel een ervaren tester uit een productieomgeving. Als ik naar de tests hier kijk ben ik er over het algemeen heel erg tevreden over, zo ook deze test. Ervaren kwekers zien (net als in de productieomgeving) echt wel verschil als het er is. Dit noemden wij altijd QAD-testen. (Quick And Dirty). Pas als uit zo een test iets komt ga je een (dure) wetenschappelijk aanpak starten. En als het verschil heel overtuigend is, zelfs dan niet meer, maar gewoon in de productie toepassen. Voeding en toevoegingen zijn lastige zaken en planten zijn nog veel lastiger. Wetenschappelijk testen van een toevoeging als dit? Dan moet je in duizenden planten denken en dat ligt in onze hobby op z'n zachtst gezegd wat lastig :)

Ga dus lekker door met testen want er komt altijd informatie uit. En daar heben we wat aan. Belangrijkste voorwaarde voor een test is je uitgangspunt: Nu weet ik niks en straks weet ik iets. Dat iets daar draait het om, en dat iets willen we allemaal weten (nou ja sommigen onder ons :) ).

 

Ga lekker door, wij blijven lezen

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is al bijna een maand geleden dat je een update hebt gedaan.

Hoe gaat het ermee????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is de test, voorzover daar nog sprake van was voor mij op dit moment niet vol te houden.

 

Zenuwpijnen zorgen ervoor dat ik niet anders meer kan kweken dan in grote bakken en dit is soms al teveel gevraagd.

 

Daarom zijn alle planten (wat er nog van over is) in grote bakken gezet en hebben ze al tijden geen voeding/pentakeep of wat dan ook gehad, was redden wat er te redden viel helaas, geen controle over je motoriek waardoor je ipv 1/2 liter bijna een hele 2ltr gieter op een 11ltr pot leeggiet wordt je niet vrolijk van.

 

Daarom is deze test ten einde en ga ik, na de zomer, opnieuw een test doen met pentakeep, nu is het me allemaal net ff teveel bovenop de dagelijkse verzorging vd planten.

 

De JH X Amn bijv staat pas sinds 1 week id bloei maar ze staan al wel 4wk op 12/12 en vd NCC zijn er 4 een vrouwtje :) maar zwaar over/onderwaterd en het is niet eerlijk om pentakeep te gaan beoordelen op invloed bij deze planten.

 

Na de zomer gelijke gezonde stekken en dan 1 bak met Pentakeep voedingswater, 1 bak zonder en 1 bak met pentakeep bladvoeding, komt ook goed uit want vernevelen gaat soms ook al niet meer.

 

topic mag van mij een slotje op mod :D t'is ff niet anders (en oh, hoe wou ik dst het wel anders was maar dat is weer een heel ander iets :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...