Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

flamingo

Uitkeringstrekker wil biefstukje eten

Recommended Posts

dinsdag 23 februari 2010 Leeuwarden

'Ik heb eigenlijk al mijn hele leven een uitkering', zei de 39-jarige man uit Buitenpost maandag tegen de politierechter. Hij wou wel eens wat meer. 'Een goed leventje, een biefstukje eten, een mooie jas kopen'. Omdat hij toch een vriendin in Haarlem had, leek het hem wel aardig om in die stad een woning te huren en daar een hennepkwekerij in te beginnen. Zo kon hij mooi de huur betalen.

 

Want in de hennep kun je geld verdienen, dat had hij wel eens in de kroeg gehoord. Maar dan moet je niet gepakt worden, want dan kost het meestal geld. Dat ondervond ook de Buitenposter. De kwekerij werd ontdekt en opgerold. Toen bleek ook dat hij nog steeds op de briefjes van de bijstand Buitenpost als hoofdverblijfplaats had opgegeven. Daar was hij hoogstens zes tot acht dagen per maand, verder zat hij continu in Haarlem.

 

Volgende week dinsdag moet hij zich bij de rechtbank in Haarlem melden voor de wietplantage. De politierechter in Leeuwarden moest bepalen of de Buitenposter bijstandsfraude had gepleegd. Daar hoefde de rechter niet lang over na te denken. Ook de officier van justitie was er snel uit. Die eiste een werkstraf van 70 uur, plus 30 uur voorwaardelijk. De rechter nam de eis over.

 

Hij was het ook met de officier eens dat niet bewezen kon worden dat de verdachte uit de wietteelt inkomsten heeft genoten die hij niet aan de sociale dienst heeft doorgegeven. Op dat punt werd de man vrijgesproken. De gemeente Achtkarspelen heeft berekend dat hij vanaf februari 2008 tot aan het moment dat de kwekerij werd ontdekt, eind mei vorig jaar, ten onrechte 15.500 euro aan uitkering heeft ontvangen. De Buitenposter kon nog niet zeggen of de gemeente het volledige bedrag ook terug gaat vorderen. Hij wist al wel dat de officier van justitie volgende week zal eisen dat hij de verdiensten uit de kwekerij -55.000 euro- terug gaat betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. hij verdiend illegaal geld (ja geld datje verdiend door wiet te telen is niet legaal)

alse dan nog eens bijstand krijgt is dit leven op e kap van de maatschapij, ik hoop atze dat geld terugvorderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als jij door een ongeval bv zonder werkt komt te zitten en je krijgt bijstand, zeg je die dan ook op als je gaat kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het eigen gebruik was heb ik hier zeker niks op tegen, dit zal niet het geval zijn.

2huizen huren met een uitkering is niet haalbaar denkik

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je in staat ben om een kwekerij gaande te houden, ben je ook in staat om te werken.

aangezien er niet op de specifieke situatie van de man word ingegaan, behalve dat hij zn hele leven al steun trekt, mag je denk ik wel gokken dat hij niks mankeert. Ja aan zn mentaliteit... hij had het in de kroeg gehoord. blijkbaar niet slecht ter been ook dus...

 

voorlopig veroordeel ik hem dus gewoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zal wel niet voor niets zijn afgekeurd, dus zal hij van een minima moeten leven.

Dit kan wel zijn door een lichamelijke of geestelijke beperking.

En leven van een minimum inkomen is zowiezo heel erg moeilijk.

 

Maar ok... meneer vind het buskruit uit en begint te kweken, zodat hij wat "makkelijker" kan leven.

Moet ie dan naar de sociale dienst gaan en zeggen : HO even, ik heb zelf nu inkomsten uit een

hennep kwekerij, dus ik hoef julie uitkering niet meer?

 

No way zo werkt het gewoon niet.. Dan hang je jezelf op aan de schand paal.

 

Ik vind het niet kunnen dat sommige mensen nu gaan zeuren dat hij leeft op kosten van de maatschappij

en dan zelf ook nog iets bij kweken om normaal te kunnen leven, Niet alle mensen hebben de kans gekregen om

een goede baan te hebben EN te houden. Ze moeten es wat minder geven aan de uit keringstrekkers die in de "zwaardere criminaliteit" zitten.

 

Maar goed...

Dus volgens jullie mag je wel kweken, 16xpp voor jezelf(mits je een baan heb ), maar 16xpp commercieel (met een uitkering)is uit den boze?

wiet kweken is zowiezo NIET toegestaan !

 

een betere wereld begint bij je zelf, niet bij je buurman !

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit,een boete rond de 50,000 euro hoe wil die dat betalen?

waarom is die kerel gaan kweken om geld te verdienen...

hoe wil hij die 50,000 betalen dan moet ie zeker weer een paar ronde's draaien

die rechters zijn echt kk dom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hetzelfde als hem doen.. lekker makkelijk toch.. nooit meer werken en lekker hobbieen in de binnentuin.. en er nog geld mee verdienen ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

..idd als je niemand tot last bent en geen stroom pakt

dan kweek ik liever,of willen ze dat we met zn allen een bank gaan overvallen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luister, wie zegt dat hij daadwerkelijk de plantage onderhield?

Misschien is die wel zo'n chille gast dat hij niet verteld

voor wie hij het pand op zn naam had, en er misschien maar 600 per maand voor kreeg.

Dat is 12 ( maanden ) x 600 euro dus voor 7200 eurie 55.000 schuld... wie moet er nou dan gaan werken voor zn knaken?

wie is hier in dit geval de brood kweker? Dit is misschien wel iemand die netjes zn mondje houd

en hoopt dat diegene voor wie hij het op zn naam heeft gezet netjes mee betaald.

 

Want zeg nou es eerlijk, hoe kan je met een uitkering een huis in de particuliere sector huren?

en dan nog wel in een andere stad, en datg met de loonstroken van de uitkerings instantie.

 

Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luister, wie zegt dat hij daadwerkelijk de plantage onderhield?

Misschien is die wel zo'n chille gast dat hij niet verteld

voor wie hij het pand op zn naam had, en er misschien maar 600 per maand voor kreeg.

Dat is 12 ( maanden ) x 600 euro dus voor 7200 eurie 55.000 schuld... wie moet er nou dan gaan werken voor zn knaken?

wie is hier in dit geval de brood kweker? Dit is misschien wel iemand die netjes zn mondje houd

en hoopt dat diegene voor wie hij het op zn naam heeft gezet netjes mee betaald.

 

Want zeg nou es eerlijk, hoe kan je met een uitkering een huis in de particuliere sector huren?

en dan nog wel in een andere stad, en datg met de loonstroken van de uitkerings instantie.

 

Amen

 

Ik denk ook dat hij voor iemands karretje gespannen is. Als je bijna heel je leven al een uitkering geniet is het financieel vrij lastig om een dergelijke onderneming op te starten.

 

De Dirk Scheringa's van de onderwereld. Gouden bergen beloven, de kleine lettertjes verbloemen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral als er dan nog meer dan 50.000 bovenop komt,als ik de rechter was had ik het beter aangepakt

een maximale taakstraf dan doet ie tenminste wat voor de maatschappij,en misschien een boete van 2000 euro ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

linksom rechtsom, de slager legt er zelf een plakje worst meer mee op zijn boterham.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...