Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest elmanito

Purple Thai & Chocolate Thai

Recommended Posts

Guest elmanito

Ik zal maar gelijk opbiechten, ik heb zelf nooit Blueberry gerookt.Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van wiet met een bessensmaak en zeker niet wanneer het ook nog een indica is.Ik hou wel van sterk kruidige, cederhout-wierookachtige, sinaasappel oldschool smakende geurende sativa's, maar smaken verschillen zullen maar zeggen.

 

Blueberry is ontwikkeld door de Canadese breeder DJ Short. Sannie heeft verschillende Blueberry kruisingen die je kan bewonderen.

 

Bij toeval ben ik in aanraking gekomen met een familielid van de Blueberry.Je denkt een soort aangeschaft te hebben van een Braziliaans landras, waarvan enkele exemplaren in de tuin afgelopen jaar rode stengels hadden, maar blijkt het achteraf toch een familielid van de Blueberry te zijn nml Flo en dat voor €19,90 het kan raar lopen in de kwekers wereld :D

 

med_gallery_16467_4905_1321750.jpg med_gallery_16467_4905_78354.jpg med_gallery_16467_4905_1268511.jpg

 

De genetische achtergrond is (Purple Thai x Afghani) x (Purple Thai x Afghani)

 

Nu is de vraag natuurlijk want de meeste kennen wel de Afghani soort, wat is Purple Thai.Dit is zeker geen paarse pheno van een Thai variëteit, maar een kruising tussen 2 legendarische landrassen nml Highland Oaxacan en Chocolate Thai.

 

Highland Oaxacan

 

med_gallery_16467_4905_673808.jpg med_gallery_16467_4905_262297.jpg

 

med_gallery_16467_6951_71579.jpg

 

Chocolate Thai

 

gallery_16467_6951_159882.jpg

 

Allebei hebben niet het aroma-profiel die je bij een Blueberry hebt.De Highland Oaxacan heeft meer een zoetige kruidige aroma, terwijl de Chocolate Thai en de naam zegt het al meer een aroma heeft van cacao, maar ook kan het een aroma hebben van koffie.Koffie en Dromen in Den Haag heeft nu zeer goeie Thai die een koffieachtige aroma heeft.

 

Het high effect tussen de Highland Oaxacan en de Chocolate Thai is ook totaal anders.Terwijl de Highland Oaxacan meer een heldere energieke high geeft, is die van de Chocolate Thai meer narcotisch dromerig.Het brengt eigenlijk meer een spirituele kalmheid teweeg, dus het zou ook door mensen gebruikt kunnen worden die last hebben van bepaalde angsten.Het high-effect is totaal anders dan wat je van een sativa zou verwachten.

 

Purple Thai

 

gallery_16467_4905_48969.jpg gallery_16467_4905_92654.jpg

 

Wanneer je dus Highland Oaxacan (female) kruist met een freaky Chocolate Thai (male met herma-genen) krijgen we dus uiteindelijk de soort Purple Thai.Deze hybride is dus ook verantwoordelijk voor de rode/paarse kleuren in de Blueberry familie.

De Purple Thai oftewel de Oregon Purple Thai is commercieel niet verkrijgbaar, maar de Blueberry sativa van bv Sannie komt het dichtst in de buurt.(Je loopt iedergeval niet de kans om herma's te krijgen)

Flo is een kruising van 60% Purple Thai & 40% Aghani genen is een andere optie, alleen met meer indica-genen.

 

Flo topje

 

gallery_16467_4905_33324.jpg

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya,

 

Top staatje info hier, erg mooie plaatjes, vooral de thaisticks.mmmmmmmmmmmm

Zo zit het effectief in elkaar, wat je zegt bevestig ik.

 

Mijn Blueberry Sativa is geselecteerd en gebaseerd uit Choco thai phenotypes.

Ik zou het de overgrootouders noemen van de huidige Blueberry collectie.

Beetje onvoorstelbaar dat zoon zoete bosbessen hiervanaf komen, maar toch is hetzo.

 

Goeie rookwaar en niet alledaags.

 

groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit wordt mn nieuwe achtergrond

Was het maar je achterTUIN! :blink:

 

Interesante info weer. :rolleyes: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb weer wat meer aanvulling gegeven aan de topic.

 

@E$kob@r

Interessant om te lezen dat de Blueberry sativa meer de kant van de Choco Thai opgaat.Zaden heb ik thuis liggen, dus ik ben benieuwd.Heb je zelf misschien nog wat aanvulling over de Blueberry sativa???

 

@Zeiksnor

 

Foto is genomen in het Mexicaanse hooggebergte en is afkomstig uit een oude HighTimes Magazine.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foto is genomen in het Mexicaanse hooggebergte en is afkomstig uit een oude HighTimes Magazine.

potverdikkie, weer een vakantie bestemming erbij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hoe komt de Blueberry of familieleden nu aan de paarse kleur of rood???? Idd van de Highland Oaxacan die DJ Short gebruikt heeft.

 

gallery_16467_4905_507189.jpg

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Purple Oregon Thai heb ik dan wel niet gevonden, maar wel Purple Cindy ( Purple Oregon Thai x Cinderella 99 ).

Verder is er ook nog Purple Diesel ( NYC Diesel x Purple Oregon Thai ).

Edited by aap@zoo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal maar gelijk opbiechten, ik heb zelf nooit Blueberry gerookt.Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van wiet met een bessensmaak en zeker niet wanneer het ook nog een indica is.Ik hou wel van sterk kruidige, cederhout-wierookachtige, sinaasappel oldschool smakende geurende sativa's, maar smaken verschillen zullen maar zeggen.

Wat vind jij van SAGE?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Wat vind jij van SAGE?

 

Een soortje van TH Seeds.Ik heb hem zelf nooit gerookt, want is moeilijk te krijgen als soortje in de shop.SAGE (Big Sour Holy X Afghani) wordt door velen heel erg gewaardeerd.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is als geur Sandalwood... Wat je misschien van parfums e.d. wel kent...

 

Kreeg het in m'n hoofd toen je t over ceder had...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Dat is als geur Sandalwood... Wat je misschien van parfums e.d. wel kent...

 

Niet alleen van parfums, maar sommige variëteiten waaronder de Chinese variëteiten zoals de Yunnan indica van vorig jaar of die uit de Himalaya.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het zelf één van de bijzonderste wiet smaken die ik tot op heden geproefd heb...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik zal eens kijken of ze hem ergens hebben, maar Laughing Buddha is ook een goeie.Lekker sterk!!!

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zijn zaadjes ja.

 

Ik heb een takje ;) . (wilde volgende ronde er wat bij zetten... zal wat liefhebbers in het achterhoofd houden)

gallery_19_1079_1771915.jpg(oude foto, helaas de enige beetje fraaie)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat weet ik ook wel dat het zaadjes zijn kees ;) B) , maar zijn het de goede, dat is de vraag.

 

Gr Kramer

 

Ps wel mooie topjes trouwens. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
maar zijn het de goede, dat is de vraag.

 

Dat zijn de goeie ja.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf 3 autoflowering haze x autoflowering blueberry staan. Ik wil deze gaan inkruizen met een aantal thai die ik nu heb staan. Ik heb 3 dameblanche x mamma thai van seedsman en een aantal bagseed thai die ik heb gevonden tussen thaistick van de williewortel koffieshop in haarlem.

 

De wiet waar die zaadjes inzaten was kwa geur een beetje te beschrijfen al dropachtig/anijsachtig/spicy/hout

 

Heeft iemand hier wat over te zeggen? Zou dit meer de chocolate thai of meer de berry thai kant op gaan? Ik heb ze al eens eerder gekweekt en ze hebben wel het typische zwaar gekartelde blad en veel stretch. En de herma factor is een GROOT probleem, weet iemand of dit er uit te kweken is?

 

Ik zal ff wat foto's posten in mn topic auto ak als pappa deel 2 Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb 3 dameblanche x mamma thai van seedsman en een aantal bagseed thai die ik heb gevonden tussen thaistick van de williewortel koffieshop in haarlem.

De wiet waar die zaadjes inzaten was kwa geur een beetje te beschrijfen al dropachtig/anijsachtig/spicy/hout

 

De Mama Thai van Seedsman is echt een Highland Thai, maar de meeste Thai die hier als 'Thai stick' verkocht wordt is meer van de Chocolate Thai type.Deze geeft meer een relaxte dromerige high, een beetje indica-achtig ook.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De Mama Thai van Seedsman is echt een Highland Thai, maar de meeste Thai die hier als 'Thai stick' verkocht wordt is meer van de Chocolate Thai type.Deze geeft meer een relaxte dromerige high, een beetje indica-achtig ook.

 

Namaste B)

 

Enige ervaringen met de Thai stick sativa van the GN collection elmanito?.. zou "the real deal" moeten zijn. Ook die Luang Prabang Lao Sativa spreekt me wel aan. Maar of die hier goed te groeien vallen.. who knows. Ben alleszins al benieuwd naar mijn purple oregon thai x c99 van highgrade.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Enige ervaringen met de Thai stick sativa van the GN collection elmanito?.. zou "the real deal" moeten zijn.

 

Deze Thai komt uit de noordelijke regio van Thailand en dan moet je wel een goeie te pakken hebben wat door kan gaan als Highland Thai, maar ik heb van deze Thai varieteit nog geen verslagen gezien.

Als je op zoek bent naar een goeie Thai kan je de Blueberry sativa van Sannie nemen of de Meao Thai van Cannabiogen/Ace Seeds.

 

 

Ook die Luang Prabang Lao Sativa spreekt me wel aan. Maar of die hier goed te groeien vallen.

Goeie Lao sativa zaden komen van The Real Seed Company met een bloeitijd van 14-18 weken als ze iedergeval op voorraad hebben dat op dit moment niet het geval is.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...