Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

Test fem. Cheeseberryhaze van Sannie en Eskobar

Recommended Posts

Lekkere compacte bosjes, hoor ;)

En erg mooie bladeren!

 

Hoeveel hoogte heb je in je kast?

Deze dames gaan straks hele lange benen krijgen :)

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koi bedankt voor je reactie ;)

Tot nu toe zijn het nog lage bossige planten, ben echt benieuwd of ze nog flink gaan strekken onder de HPI....

In principe heb ik niet zo heeel veel ruimte, de hoogte is ruim 1,3 mtr maar daarom ga ik ook scroggen en probeer ik dmv de HPI ze toch onder controle te houden.

Pas als de groei eruit is draai ik de HPS erin en mogen de toppen komen :)

We wachten het af dude :)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even het scroggaas boven de plantjes gelegd...

 

@Koi: Dit is nog de beschikbare hoogte die nog over heb, dus ze kunnen nog wel even :)

 

gallery_13095_9402_1045235.jpg

 

gallery_13095_9402_2917389.jpg

 

De temp is nu een beetje laag omdat ik de kast even een tijdje open had om het scroggaas te passen....

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met scroggen, al denk ik dat je het zwaar gaat krijgen :) al ben ik wel benieuwd of de HPI daar invloed op heeft..

 

Succes.

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Koi: Ik hoop het dude :)

 

Heb een foutje gemaakt wat materiaal keuze betreft van m'n scroggaas :)

Het is gewoon staal ipv RVS, het zag er zo mooi blank uit dat ik dacht dat het RVS was.......

Dus morgen gauw maar even opzoek naar RVS of verzinkt staal ofzo, want ik denk (weet ik niet) dat die roest niet zo goed is voor m'n stammetjes en takjes.....

Heb hier tenminste nog nooit iemand hier gezien met een verroest scroggaasje ;)

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand moet de eerste zijn smokey :)

 

nee ik denk nie dat ze het relax gaan vinden en anders schilder je hem toch wit ff potje verf open trekken en soppen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey spikey daar zat ik ook aan te denken, maar tegenover mn bedrijf zit een bedrijf die poedercoat misschien dat die even tijd tussen door heeft om deze even wit te poedercoaten.... Dat is even wat sterker als gewoon verf :) en verderop zit weer een staalboer dus misschien heeft die wat rvs of verzonken gaas... Keuze zat dus.

Mvg b

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs in de verf zetten kost niks als je nog verf hebt staan :) coaten is sterker dat weet ik maar kost je denk ik 10euro misschien minder.... en een rvs mat kost denk ik weer iets meer ;) maargoed rvs is denk ik wel het beste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej SmokeyB!

Gaat wel lekker zo te zien bij je man!

Zie wel op 1 foto van je stam dat er onderaan wat verdorde blaadjes zitten..

Kan je die niet beter weghalen? licht opnemen doen ze toch niet tot nauwelijks en je verhoogt alleen maar de kans op schimmels en bladrot.

Zeker mooi compact!

Keep em green m8!

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spikey: Probleem wat het scroggaas betreft is opgelost, zag een geplastificeerd roostermat bij de karwei liggen :)

Ik zag iedere keer alleen maar van die rollen liggen bij de bouwmarkten en niet van die mooie stijve roostermatten maar zag het ineens liggen vanmorgen.

 

@Thommytt: Hey man thanks voor je reactie :)

Als ik binnenkort ga dieven komen die blaadjes vanzelf aan de beurt... dus komt wel goed.

 

Zoals ik net zei, ik heb vandaag een mooi stuk geplastificeerd rooster gevonden dus het scroggen kan eerdaags gaan beginnen....

Ik vind alleen dat het linker plantje een beetje raar doet, de nieuwe blaadjes groeien heel dun en voelen erg slap terwijl de grotere bladeren heel mooi blijven en allen maar groter worden ;)

Ik heb niet echt het idee dat ik te veel water heb gegeven want iedere dag steek ik m'n vinger in de afwater gaten om te voelen of de grond nat of droog is, en als het droog voelt geef ik water totdat er wat water door die gaten heen loopt en wacht ik het weer een dag of wat af.

De temp is ook niet belachelijk hoog die is max. 25gr (zie je niet op de foto, want ik had m'n thermostaat net vergeten terug te hangen na het plaatsen van het rooster) en min. 18gr met een gemiddelde LV van 60% en das niet verkeerd dacht ik...

Voeding geef ik nog steeds niet omdat ik op specialmix kweek met een doosje mica maximum(+/_ 100gr) en 7 buffertabs, dus die kunnen nog wel een tijdje toe dacht ik :)

Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag, hier komen de foto's.

 

gallery_13095_9402_726666.jpg

 

gallery_13095_9402_2720379.jpg

 

Achter deurtje nr1

gallery_13095_9402_613113.jpg

 

Achter deurtje nr2

gallery_13095_9402_1963651.jpg

 

Deze blaadjes bedoelde ik

gallery_13095_9402_20435.jpg

 

en deze

gallery_13095_9402_2895726.jpg

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand een idee wat dat kan zijn?

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je aan het afzuren?

 

Hier zijn we er al uit dat je met Humboldt NIET moet afzuren!

Je hele bodemleven gaat eraan... :)

 

Resultaten zijn al zichtbaar in onze eigen test met Blue Hammer in Scrog.

Nee, het zijn niet de mooiste planten, maar de top aanmaak is in volle glorie gaande!

 

Daarbij hebben we ook ontdekt dat de Blue Hammer stapelgek is op extra calcium en magnesium.

Misschien dat dit ook geldt voor de Cheeseberry Haze?

 

Wij hebben in ieder geval al besloten om Humboldt opnieuw te testen.

In onze volgende ronde op 5 indicaatjes in dezelfde kast op special mix.

 

:) Poldergrower

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was nog vergeten te zeggen dat de voeding waar wij mee werken, Oneness en Ginormous dus bio-minerale voeding is, die wel 100% biologisch afbreekbaar is.

 

Dat maakte de keuze om te stoppen met pH- toevoegen ook een stuk makkelijker.

 

;) Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Poldergrower thanks voor je reactie :)

Maar afzuren doe ik niet.... geef alleen maar kraanwater, heb nog nooit afgezuurd zelfs niet met minerale voeding.

En waarom heeft die andere plant het dan niet?

Misschien had ik ze van de week toch wat teveel water gegeven want het lijkt wel weer wat te herstellen.

 

gallery_13095_9402_305459.jpg

 

En KLAP!! ging het licht uit

gallery_13095_9402_666829.jpg

 

gallery_13095_9402_2224743.jpg

 

Achter deurtje nr1

gallery_13095_9402_3797770.jpg

 

gallery_13095_9402_3702164.jpg

 

Achter deurtje nr2

gallery_13095_9402_1164758.jpg

 

gallery_13095_9402_468910.jpg

 

Die lowrider2 gaat ook wel lekker, als het iets warmer word mogen ze het dak op :)

Thanks newby growa ;)

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vriend wat heb je in die andere potjes zitten? Ik zal der wel weer overheen gelezen hebben maargoed ben wel nieuwsgierig ernaar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabis giganticus: Thanks man, gezellig dat je ook even meekijkt :)

 

@spikey: Heb 4 lowriders2 om even voor te groeien en als 't gauw wat warmer word gaan ze het dak op, groot plat dak dus veel zonlicht :)

Daar heb ik van vorig jaar nog een 65ltr kuip staan....

Ben ook nog stuk of 5 dieselriders aan het ontkiemen en die mogen er ook straks bij, hopend dat ik 4 a 5 dametjes over hou.

just for fun.

 

O ja m'n appelboom in wording is vandaag overleden ;) m'n konijn kan sinds vandaag ook op de vensterbank springen, klote beest heeft 'm opgevreten.....

Hij moest eens weten wat wij met de kerst eten :) (voor de dierenvrienden hier: grapje natuurlijk :) )

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smokey ik zeg het niet graag maar ben dol op konijnen :) heerlijk dus als je der vanaf moet mag je hem brengen :) wel dood want slachten heb ik de ballen niet voor als dierenliefhebber ;)

 

maargoed wel leuk die LR2 en dieselriders ik heb ze ook nog liggen ik wacht nog even met die ontkiemen tis de bedoeling dat ze ook naar buiten gaan :) vind het op moment nog even te koud... ik ga in mei begin mei de buiten zaden ontkiemen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Poldergrower thanks voor je reactie :wOOt

Maar afzuren doe ik niet.... geef alleen maar kraanwater, heb nog nooit afgezuurd zelfs niet met minerale voeding.

En waarom heeft die andere plant het dan niet?

Misschien had ik ze van de week toch wat teveel water gegeven want het lijkt wel weer wat te herstellen.

 

Die lowrider2 gaat ook wel lekker, als het iets warmer word mogen ze het dak op :D

Thanks newby growa :D

 

mvg B

Kraanwater gebruiken is prima.

En wat voor water komt er uit je kraan?

Wij hebben hier hard water met een hoge pH.

Water wordt getapt uit de kraan in het watervat.

We geven het de tijd om te "luchten" (chloor er uit).

Paar uur laten staan en dan pas aan de planten geven.

 

Al je planten zijn zaailingen, dus elk plant is uniek qua genetica.

Dat maakt het ene plantje sterker dan het andere plantje.

Vergelijk ze maar met mensen.

Wij zijn ook allemaal stuk voor stuk uniek qua genetica.

 

Te veel water houden ze hier ook niet van... :)

Geeft ook rare lange spriet bladeren...

 

Je bent wel vlot met je Lowriders!

Pfff, wat een weer hadden we vandaag!

Het leek wel herfst. ;) :)

 

Ga je je 65L kuip van vorig jaar nog voor behandelen/verversen voordat de Lowriders er in gaan?

 

:) Poldergrower

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal 't is weer tijd voor een update :)

De linker dame lijkt zich wat te herstellen, denk toch dat ik ze te veel water heb gegeven omdat ik de laatste 3dgn niets meer heb gegeven.

Had vandaag even een zakje sate prikkers gehaald en die in een gat bij de bodem van de aarde bak geprikt om te kijken of die vochtig word en die kwam dus aardig klam de aardebak uit...

Dus laat ze nog lekker gaan zonder water :D

Nog even een paar daagjes en dan maar op 12/12??

 

med_gallery_13095_9402_2296131.jpg

 

Achter deurtje nr1

gallery_13095_9402_3149702.jpg

 

gallery_13095_9402_1627469.jpg

 

gallery_13095_9402_478121.jpg

 

Achter deurtje nr2

gallery_13095_9402_1851356.jpg

 

gallery_13095_9402_974637.jpg

 

gallery_13095_9402_777179.jpg

 

@spikey: wat ons konijn betreft, die was vandaag ontsnapt de galerij op en was door de schrik er vanaf gesprongen (2 hoog) Hartstikke dood natuurlijk :)

Ga straks met m'n vriendin het arme beestje begraven en een nieuwe halen uit het zelfde nest, m'n dochtertje heeft het gelukkig niet gezien.

 

@Poldergrower en Spikey: Ben inderdaad erg vroeg met die lowrider begonnen, ach tot nu toe staan ze nog best in m'n kastje.... zolang er ruimte is mogen ze nog wel even blijven staan.

 

Mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is minder smokey ik ken het mijn ouwe konijn vrat een kabel door van de tv tja die werd al geroosterd voordat het kerst was :) ik was er ook echt niet blij mee maargoed ik was nog jong en kocht ook een nieuwe

maarja je kleine zal het vast en zeker niet leuk vinden maargoed ze is misschien nog zo klein dat ze het niet door heeft dat het een andere is... succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze is 2 dus zal ze het denk ik niet door hebben als er een nieuw konijn in d'r hok zit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk je der wel aan dat je de zelfde kleur neemt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders zeg je toch gewoon tegen je dochter dat het konijn eieren aant zoeken is :)

 

 

Fijne paasdagen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow dat is triestig om mee te maken smokey.

Dat wil niemand zoiets, maar je kan het ook niet meer veranderen.

 

De plantjes nog steeds erg kort, ben erg benieuwd wanneer ze toch gaan de hoogte ingaan.

Denk wel dat je dan even versteld zal staan en hopen dat het stopt.

 

De potten een klein beetje opheffen geeft u ook een erg goed beeld hoeveel water er nog bij de aarde zit in de pot.

 

Doe zo verder.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...