Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carpe_diem

watergel kristallen...

Recommended Posts

Tijdens googlen kwam ik dit tegen...ik wilde vragen: heeft iemand ervaring met dit produkt?

ik zat te denken aan een tamelijk droge guerilla spot...om wat onder in een plantgat te doen....

 

Watergelkristallen 250 gram

 

 

 

Een zak met 250g watergel

De waterkristallen kunnen tot honderden keren hun eigen gewicht :rofl aan water absorberen.

De waterkristallen mengen onder potgrond zodat deze veel meer water kan ophouden waardoor de planten veel minder snel komen droog te staan.

Voor droge bodems kun je eveneens 50 gram per m² aan waterkristallen in de grond inharken.

Het aantal gietbeurten vermindert hierdoor drastisch.

 

Kristallen absorberen honderden maal hun eigen gewicht. 250g aan waterkristallen is goed om te mengen met tot 250 liter potgrond.

 

Meng 1 theelepel waterkristallen per 5 liter potgrond.

 

Zeer geschikt om te gebruiken in de potgrondmengsel voor hanging baskets, bloembakken op de vensterbank, kuipen en potten op het terras. Eveneens voor kamerplanten,...

 

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=289

 

enne... nee, kheb geen aandelen daar :D

 

kben benieuwd....

 

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb er helaas geen ervaring mee maar het lijkt me echt gigantisch makkelijk,

ook gewoon voor het hokje binnen, maar stoten die dingen geen gif ofzo af?

zo niet, dan kan je ze gewoon onderin in je pot leggen lijkt mij...

in plaats van 1 keer in de 2/3 dagen water geven, kan je dan gewoon 1 keer in de 5/6 dagen water geven lijkt mij....

erg mooi product hoor!

maar groeien de wortels er ook doorheen?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is een bleumat niet goedkoper dan dit voor binnen dan . lol

 

Buiten zo het wel kunnen werken testje doen carp . :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij te weinig water trekken ze het water uit je wortels. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luierssssssss

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij gebruiken dit soort kristallen (wel een ander merk waarvan de naam me ff niet te binnen schiet) regelmatig op t werk , met name in de tuinaanleg.

Werkt behoorlijk goed op doorlatende zandgronden. Let er wel op dat de kristallen goed vermengd worden met de plantgrond .Als je ze op een hoopje gooit in het plantgat komt je plantje na de eerste regenbui gezellig bovendrijven :D

 

Door de regenfrequentie in jullie polder- en ons apenland zal 't uitdrogen van wortels niet van toepassing zijn.

Hoop dat je er iets mee bent , en nu ga ik me snel wat aandelen kopen in een waterkristallenbedrijf :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan ik zeker wat mee Stewie :D , fijn een buitentuinaanleg PRO hier op het forum te hebben :rofl

Ik vond het al zo'n sf verhaal eigenlijk....

Als je even rekend...250gram=kwart kilo.....en als dat dan zeg 250 gram x 300 =75 kilo :P water kan bufferen.....ze zeggen honderden keren hun eigen gewcht niet waar...?

 

Dit spot waar ik het over had is idd zanderig, ik wilde die opwarderen met bentoniet( klei) en dat droog bentoniet houd ook al 10x zijn eigen gewicht vast aan water....

 

Ik zou dat spul dus in principe al in maart of zo kunnen brengen naar die spot en met de regen al vollaten zuipen? en dan daarna mengen in de plantgaten? zou dat kunnen werken zo?

of maak je daar mee de wortels lui ( bedoel je dat Doc?)...want dan zullen ze niet naar het natuurlijke grondwater gaan zoeken.....das een beetje mijn angst.....of is dit nu helemaal verkeerd gedacht... :) 75 kilo water lijkt veel maar een grote plant van zeg 2-3 meter..gebruikt nogal wat op een warme dag van 25+ graden...

In deze topic de water gift formule van Atmo:

 

http://www.wietforum.nl/Watergift-Formule-t26701.html

 

lengte v/d plant ( in cm ) × breedte v/d plant ( in cm ) : 1000 = het aantal liters water per dag .

 

blijft de aarde luchtig met deze watergel kristallen?

hoor je graag weer...

gr

Carpie

ps kan je dat andere merk nog even nakijken als ik wil...als ik er op google dan vind ik wel verkoopadressen denk ik... :P

ps: @KTM: hoeveel liter water buffert 1 pamper Kees? ( wel veel volume om met een doos pampers naar de spot te gaan :P ?)

...soms kan je gratis tenaladys bezorgt krijgen.... :) hihi..kga het nog doen ook... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Pro wat betreft tuinplanten dan toch . De cannabis sativa staat helaas nog niet in de catalogus:)

Terracottem is het merk waar wij mee werken.

Dat van die honderden keer het eigen gewicht in water absorberen klinkt indrukwekkend , maar ik denk eerder dat dit verrekend is op een heel groeiseizoen. Als ik me goed herinner kan een kristal 8 keer z'n eigen volume opnemen voor 't verzadigd is .

Over 't effect op wietplantjes kan 'k weinig voorspellen . Ik ben nog een virgin grower en mijn eerste keer zal achter gesloten deuren zijn :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kap deze kristallen ook altijd in m'n buitenmix, volgens mij is het voordeel

dat in potten je aarde niet zo snel ''dichtslaat'' als met met gewone aarde!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij dat als de plant 750 liter water heeft om te dirnken ze het wel aardig uit kan houden, zeker in het begin.

 

nou heb ik vorig jaar in de duinen gekweekt zonder grond op te waarderen (wel tabs en andere vaste voeding) ze waren voorgegroeid in potjes van 2 a 3 liter en ze hebben nergens last van gehad, dat terwijl het grondwaterpeil toch al behoorlijk laag lag het was al begin juni.

 

dus ik denk dat ze met zo'n grote watervoorraad tijd zat hebben om uit te groeien tot ene plant die zich makkelijk kan redden als de voorraad eenmaal op is, maarja wie ben ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...