Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Northern Lights onder 1600W Cooltubes.

Recommended Posts

High Vrinden !!!!

 

We gaan in de herkansing na een wat teleurstellende vorige ronde.

 

Helaas maar 1 op 0,4 gedraaid.....

 

De resultaten waren voor de SCROG door verschillende redenen bij mij deze keer beter als SOG, ondanks dat ga ik ze nu tog in SOG zetten en de volgende ronde als ik grotere planten heb voorbereid ze weer in SCROG zetten....

 

De basis blijft het zelfde :

 

* 4 x 400W cooltube

* 750m3 afzuiging door koolfilter (vorige ronde blies ik door het filter maar zuig nu aan door mn filter zoals het hoort eigenlijk)

* 350m3 aanzuiging verse lucht die eerst langs de tubes gaan voordat ze terug in het hok blazen (Temp regulering in mn hok)

* 1000W kachel maar heb nu ook een LPG kachel staan dus ga die zo veel mogelijk gebruiken (scheelt op me rekening)

* 2 kleine en een grote staande ventilator om zo veel mogelijk lucht stroom te bewerkstelligen

* tafel in mn hok gemaakt waar 2 deense bodems op staan van 1m x 1m voor het van onder geven van voeding/water

* verbeterd irrigatie systeem voor het geven van voeding/water van boven (ga wat afwisselen om de wortels te stimuleren in de groei)

* 11L potten

 

* voeding van Canna Terra

* wortelstimulator

* PH min (groei/bloei)

* Bio Shark tegen de beesten

* Bayer tegen meeldauw en zuigende insecten

* PK 20/25 (wk 5 halve dosis, wk 6 hele dosis)

* Plagron light mix

 

Heb nu een hok gemaakt waar ik beter om heen kan werken en mn dames beter in de gaten kan houden zodat ik al die onzin waardoor mn vorige ronde verkloot werd nu kan reguleren....

 

Picas dit weekend als de dames er klaar voor zijn...

 

 

Laters :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha neem aan dat je bedoelt 0,4 op 1 watt?? :rolleyes:

 

welke soort ga je zetten en zet je stekken of zaad??

 

ga je iig volgen grt smokiebear

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: jaajaa ik ga ook weer aan de popcorn,suc7 met je volgende ronde good luck man ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Vrinden....

 

Thanx, ga zeker mn best doen om er wat moois van te maken en de komende 10 weken hopelijk positieve zaken te posten.

 

Heb net nog ff bij de GS een HotBox aangeschaft en heb mn wansten en nematoden nu ook binnen, ga dus bio beginnnen en als dat niet lukt er keihard overheen met een paar zwavel kuurtjes....

 

Ja was idd 0,4g op 1W, maar dat begreep je hopelijk al toch....whahaha

 

Dit weekend moet het draaien en moet nu de laatste hand leggen aan de waterdichtheid van de tafel (lekkage voorkomen/beperken bij ongeluktjes) en het lucht systeem afmaken en dichten.

 

Heb nu nog 2 NL moeders staan die redelijk afgetuigd zijn na het snijden van 40 stekken en een Big Bang Mamma uit zaad die ik ga gebruiken om een extra moeder plantje te maken.

 

Ze mogen van mij eind mei naar buiten om daar eens lekker aan te sterken en super stekken te produceren na de zomervakantie...

 

Maargoed picas volgen dit weekend vrinden....

 

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

setup ziet er erg mooi uit,

werkt dat een beetje mooi met zo'n lpg kacheltje?

zorgt zo'n ding niet ook voor co2 in je hok?

weet je ook of dat nadelig of voordelig is?

en waarom werk je eigenlijk met 4 X 400 watt?

ik was zelf eigenlijk voor 3 X 600 watt gegaan,

hoger wattage en nog meer lumen per watt....

maargoed zal denk ik wel niet kunnen in je hok ofzo,

hoop dat deze kweek wat beter voor je verloopt.

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

@lemon

 

Had een beetje zitten praktiseren hoe ik een goede licht verdeling moest maken en kwam zo op de 400 watters..... tuurlijk kan je hoger en met met meer watts aan de slag. Volgensmij heb ik zo de ideale lumen verdeling over mn beschikbare ruimte zonder nou helemaal pro te gaan..... heb zo een m2 met 800W boven 9 planten met een ruime werkruimte eromheen. Alleen de tubes zitten me niet lekker, scheelt toch zeker een 10% lumen verlies door het glas, maar in de zomer zit ik niet met de temp zegmaar.

 

Zie het als een leuke hobby met wat bijverdienste en ga er het komende jaar meer uithalen als ik nu al deed (erg weinig deze ronde) dus zeker je kritische blik is welkom gozer!

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

He gozer...

Nou zo'n LPG kacheltje is alleen maar voordelig ivm met z'n CO2 uitstoot!! Tenminste als tie goed brand,dus niet onvolledig en dat is praktisch onmogelijk met LPG,dan stoot hij weldegelijk goede CO2 uit. Tis niet de hoeveelheid als van een CO2 installatie maargoed alle beetjes helpen!!

 

Die cooltube's schelen wel iets in Lumen,maar idd in de zomer heb je er weer profijt van!! Gewoon na elke ronde goed schoon maken,je reflectors ook en evt beetje bijstellen voor een goede licht verdeling :)

 

Die nieuwe opzet met 800W/m2 lijkt meer als voldoende!! Dat je er een beetje bij kunt is ook wel een pre,tenminste dat merk ik nu in mijn hokkie waar ik er niet meer bij kan :D

 

4x 400 of 3x600 ach...het heb allebij zo z'n voordelen denk ik.......

 

In iedergeval ben ik benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen gozer,hoop uiteraard dat tie beter gaat als de vorige!! :)

 

Ik volg je op de voet(Uiteraard)!! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 10% van een cooltube klinkt mischien niet zoveel...

maar op een kilo is dat toch weer een ons!!!

en dat niet alleen.. maar ook de reflectoren in een cooltube zijn volgens mij niet echt van al te beste kwalteit als ik me niet vergis,

en dat scheelt ook allemaal wel weer..

zijn die daystar reflectoren niet wat voor jou?

dat schijnen best goede reflectoren te zijn en er zit gewoon een opening in voor de afzuiging,

cooltubes zijn volgens mij eigenlijk ook bedoelt voor een gesloten afzuiging, voor als je echt professioneel met co2 gaat werken etc.

ik denk dat dat voor jou echt een gigantisch goede investering is, een goede reflector, maar dan 3 stuks.

en gewoon 600 watt lampen erin, mooie evsa ervoor :)

dat gaat je echt grammen schelen hoor! en die aankoopsprijs heb je er de 1e kweek toch al wel weer uit..

 

maargoed, ik praat wel allemaal lekker... maar ik ben zelf nog maar met mijn 1 kweek bezig,

dus ik denk niet dat je mij al te serieus moet nemen :rofl

 

ook ik ga je in ieder geval op de voet volgen!

 

greetz lemonhaze

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lemon....

 

Goede adviezen zijn zeker welkom maat !

 

Je hebt zeker gelijk in sommige zaken....

 

1. Mijn systeem is gesloten bij een temp van boven de 18 graden, daaronder komt de warme lucht weer terug in het hok (denk aan de winter periode).

2. Ben op zoek naar een systeem wat niet zo'n verlies geeft maar wat wel toestaat dat mn planten tegen het dak groeien...

3. Met 4 x 400 heb ik een goed dekking in mn hok en evt 3 x 600 zou ook kunnen.

4. Had al een tijdje EVSA's op het oog maar de tegenvallende resultaten van de vorige ronde boorden die potentie in de grond!

 

Maargoed ben nog steeds zoekende en leer elke keer weer dus kom maar op vrinden.....

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel geluk deze ronde,

 

alleen is je afzuiging niet wat licht voor 1600w?

 

* 750m3 afzuiging door koolfilter (vorige ronde blies ik door het filter maar zuig nu aan door mn filter zoals het hoort eigenlijk)

 

Ik hoop voor jou dat je een nieuwe filter hebt gekocht en niet je oude gebruikt.

 

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Filter is idd aan de krappe kant, door mn tubes blaas ik ook via mn gesloten systeem al warme lucht af en dat scheelt een hoop capaciteit die ik dus niet door mn filter hoef af te zuigen. De vuistregel waarop ik hem aangeschaft is dat ik de helft van het aantal watts in m3 afzuiging nodig zou hebben.

 

Vooralsnog geen stank overlast gehad (mn eerste ronde Power Flower wel een beetje maar dat lag waarschijnlijk aan de slechte opzet van de afzuiging) en heb het nu verbeterd en ga van de zomer weer wat zaken aanpassen op het warme weer.

 

Heb geen ruimte in mn huis dus de temp en lv zijn een constante zorg en gelukkig heb ik ruck's gekocht met 4 standen dus kan ze handmatig afstellen. Heb bewust geen fancontrolled aan/afzuiging omdat ik bang ben (her en der lees je dat ook op WF) dat ze niet aanslaan of juist te snel en dat er dan gevaarlijke temp/lv's gaan ontstaan.

 

Mensen met ervaring hiermee.....????

 

Ga ook eens ff googlen naar die kappen waar lemon het over had, nieuwe plannen voor na de zomer maken!

 

 

Laters vrinden :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej kerel,ik heb ook een ruck filters dus met een BRONS fancontroller die thermostaat kan je er los op zetten zonder thermostaat gaat hij direct aan als je hem op je tijdklok hebt aangesloten klik

 

 

P.S,

 

ik ben bezig met een plan om een voorgroei hokje inelkaar te zetten op een luie zondag wish me luck :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry vrinden....

 

 

Mn camera is onvindbaar.... de backup camera blijkt het loodje te hebben gelegd, kortom een zondag om te janken dusssss.....

 

Als hij onvindbaar blijft dan ga ik kijken of de tel van mn meissie acceptabele picas maakt en dan zet ik die er wel op.

 

Net de wantsen bij mn moedertjes gezet en de kleintjes ook gegeven.... hoop dat het daar bij gaat blijven want dat zou betekenen dat er weer beesten in mn hok zitten.

 

Heb nog een hotbox achter de hand ..... Mn in laten zijn afgedekt met panty dus dat zou geen probleem meer moeten opleveren, heb de boel schoongemaakt en bijna helemaal opnieuw bekleed van binnen dus de boel lijkt redelijk schoon te zijn.

 

De nematoden gaan mee met elke pot als de kleintjes in hun definitieve pot gaan zodat er geen rouwvarenmuggen opduiken tijdens deze kweek.

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo da klinkt allemaal ernstig, wens je succes met de dierentuin en je meissies :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Heb de beloofde picas gemaakt maar helaas niet van de gebruikelijke goede kwaliteit....

 

Heb links en rechts nog een klein vliegje gezien dus denk dat ik dit weekend er vol op klap om ze uit te bannen voor eens en altijd !!!

 

Hier de paar overzichts foto's van mn hokkie die bijna klaar is (ondertussen moet er nog 1 retour slang aangebracht worden op de al gezaagde gaten en alles is klaar voor de start).

 

gallery_19755_9571_865112.jpg

 

gallery_19755_9571_1083749.jpg

 

gallery_19755_9571_541797.jpg

 

gallery_19755_9571_1099564.jpg

 

Laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

Heb mn tafel al lekker vol staan met de dames i( 24 stuks en een paar in reserve) in hun nieuwe potten (11L), ze staan nu in de deense boden waar van ik nog niet weet of ik hem ga gebruiken (moet dan wel nog ff kraantjes fixen om het te veel aan voeding/water weer af te laten vloeien).

 

Op dit moment staan ze in goede ingewaterde light mix op 18/6 en hoop dat ze met een dag of 4/5 de eerste groeispurt hebben gemaakt zodat ze met een gerust hart op 12/12 kunnen en dat ze met 3 1/2 week uitgegroeid zijn......

 

Heb al links en rechts de wantsen zien kruipen door de topjes (stuk of 3) en hoop dat ze met 2 weken genoeg eieren/larven (weet ik veel!!) hebben gelegd zodat ze elke aanval van luis-achtig gebroed zullen vernietigen !!!

 

Maargoed, zal morgen weer ff een paar picas maken.

 

Laters :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He gozer... :rolleyes:

Jou hokkie ziet er strak uit man,netjes!!!

Wat zijn je plannen met deze stekken (Tzijn toch stekken??) mbt de groeidagen???

 

Miss een idee om bladvoeding te geven zodat ze wat meer bladeren gaan maken zodat je wat minder "'onderling" verschil hebt qwa hoogte enzo??!! :)

Oja kzie dat er gelijk na je ventilator,bij je filter,een flinke "krul" zit in je slang,miss kan je deze een beetje rechttrekken??

Nahja minor-details :blink:

 

Ziet er gelikt uit amigo,ga je op de voet volgen uiteraard!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jappie...

 

Je hebt gelijk, die krul moet ik nog ff eruit trekken.....

 

Heb geprobeerd zo strak mogelijk te ontwerpen.... is idd aardig gelukt!

 

Zit een paar cm verschil in onderling, wil het gaan opvangen door de koeling van mn tubes wat op te voeren waardoor ze gewoon kunnen blijven goeien zonder onderling lumen verlies ( theorie!!).

 

Ze staan nu 5 dagen onder de HPS, zit te twijfelen of ik ze over 2 dagen op 12/12 zal zetten( anders over 6 dagen omdat ik weer ff een paar dagen naar het buitenland ga)

 

Ga nog nog een grote staande ventilator plaatsen zodra er bloemen aan komen ter voorkoming van toprot e.d.

 

Zal morgen ff opruimen en een paar mooie overzichts foto's maken hoe de sletjes er nu bijn staan.

 

M'n huissie is eindelijk af gestuct dus ga morgen structuren..... eindelijk na 2 jaar.

 

 

Laters vrinden.... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat die krul eruit is,zal wel wat schelen dude..... :rolleyes:

Ik zie dat je je tubes in serie hebt staan,hou rekening dat je daardoor een temperatuur-verloop krijgt.

De warmte van de eerste lamp gaat langs de tweede welke daardoor iets minder wordt gekoelt en dat nog twee x...

Dus denk dat de temp onder je tubes ook enige verschil zullen hebben.

Nahja je bent scherp zat dus dat komt wel goed dude :)

 

Cheerio amigo... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Klopt als een bus jappie !!!

 

Met meer als 3 tubes krijg je idd een verhoogde temp onder je lampen naar mate je verder komt,

 

om dit te onderkennen heb ik onder mn 1e en mn 4e lamp een temp meter hangen om te kijken of dit niet te groot word.

 

Natuurlijk heb ik ook 4 standen op mn inblaasvent zodat ik evt die wat kan opvoeren om een gelijkmatiger temp te krijgen..... natuurlijk zorgen mn 3 fan's (niet de aanhangers van een idool maar diegene die lucht blazen!) voor een goede verdeling van warme lucht in mn hokkie.

 

Net een van mn VSA's overleden dus zo maar weer een nieuwe halen.

 

 

Vanaaf weer picas vrinden....

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

Sorry de beloofde picas moeten ff wachten want heb nog steeds mn cam probleem niet opgelost.

 

Ben weer een paar dagen in het buitenland dus kan ff niet bij mn dames.

 

De afgelopen dagen (groei loopt door tot en met donderdag a.s.) staan mn dames op:

 

LV: Aan 36 Uit 48.

 

Temp : Aan 28,7 Uit 18,6

 

PH : 6,0

 

De dames gaan behoorlijk in de hoogte dus denk dat ik de snelst groeiende dames ff top en de rest niet.

 

Laat een SOG veldje groeien en ga kijken hoe met de juiste hoeveelheid voeding/water ik een goede opbrengst kan gaan halen.

 

mn LPG kachel werkt nog steeds perfect en kan nog steeds iedereen aanraden zo'n ding in huis te halen als je met te lage temps ligt te kloten.....

 

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haaa die good sheppard raar zicht zo heel je hok leeg. :D

maar dat zal vast wel niet lang meer duren denk ik hehe

leuk om weer een verslagje van je te volgen nog 8 weken. dan kan ik

ook weer lekker gaan zaaien :lol:

 

succes deze ronde blijf je volgen

 

peace ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

Mn camera nog steeds niet gevonden dus maar met de foon van mn vrouwtje gemaakt !

 

LV aan 34 uit 48

 

Temp aan 27,4 uit 18,5

 

Licht 18/6 (morgen/overmorgen op 12/12)

 

EC 0,6 afgezuurd water en vanaf morgen 1.6 afgezuurd water

 

Canna vega totdat de groei eruit is over drie weken en dan over op Canna flores

 

Mn slangenset functioneerd nog steeds niet naar behoren en wil ik dit weekend opgelost hebben en anders ga ik over op gift uit het handje en zodra de dames te dik zijn geworden, ga ik van onder verder geven...... Ja heb wel geleerd van mn vorige ronde en heb wat veiligheden ingebouwd.

 

 

 

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=250570]gallery_19755_9571_2321720.jpg[/url]

 

gallery_19755_9571_1823245.jpg

 

gallery_19755_9571_1953107.jpg

 

 

Heb trouwens wel een vraagje aan jullie vrinden... heb van mr.Tribal wat silver shiva zaden gehad ! Zijn er onder jullie kwekers die ervaring hebben met dit soortje en kunnen jullie wat info over dit soortje geven....

 

Alvast bedankt vrinden....

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...