Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Choppie

Straffen voor het bezitten van ..........

Recommended Posts

RICHTLIJN MIDDELEN VERMELD OP LIJST II (SOFT DRUGS)

 

Opzettelijk aanwezig hebben, bereiden, bewerken, verwerken, verkopen, afleveren, verstrekken, vervoeren, vervaardigen van soft drugs

 

Het uitgangspunt/criterium is de hoeveelheid eindprodukt.

 

a. tot 5 gram politiesepot met afstand

 

b. van 5 tot 30 gram: € 25,- tot € 65,-

 

c. van 30 tot 1000 gram: € 2,- tot € 5,- per gram (evt. transactie)

 

d. van 1 tot 5 kilo: € 2500,- tot € 5.000,- en/of 2 weken per kg

 

e. van 5 tot 25 kilo: 3-6 maanden + max. € 10.000,-

 

f. van 25 tot 100 kilo: 6-12 maanden + max. € 10.000,-

 

g. meer dan 100 kilo: 1-2 jaar + max. € 10.000,-

 

 

Ad c-g: Gelet op de hoeveelheden wordt uitgegaan van dealen. Bij recidive binnen vijf jaar kan voorzover het maximum nog niet is bereikt de eis met 1/4 worden verhoogd.

 

Bij verkoop van een gebruikershoeveelheid aan personen die tot kwetsbare groepen behoren, zoals minderjarigen (bij voorbeeld in of nabij schoolgebouwen) en psychiatrische patiënten, wordt een hogere strafmaat gehanteerd met een minimum van € 340,-.

 

Bij recidive, of aanwijzingen met betrekking tot verkoop gedurende langere duur, wordt ten minste de strafmaat uit categorie d gehanteerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzettelijk aanwezig hebben (telen of kweken)

 

 

Het uitgangspunt/criterium is de hoeveelheid eindprodukt. Het aantal aangetroffen planten, de grootte ervan alsmede het aantal oogsten per jaar kunnen dienen als indicatie voor die hoeveelheid.

 

a. tot 5 planten: politiesepot (met afstand)

 

b. van 5 tot 10 planten: € 22,- per plant bij recidive: € 34,- per plant

 

c. van 10 tot 100 planten: € 55,- en/of 1/2 dag per plant

 

d. van 100 tot 1000 planten: 2-6 maanden + max. € 10.000,-

 

e. meer dan 1000 planten: 6 maanden - 2 jaar + max. € 10.000,-

 

 

 

Ad a: Dit geldt alleen ten aanzien van meerderjarigen. Teelt door minderjarigen dient steeds te worden opgespoord en vervolgd.

 

Ad c-e: Bij recidive binnen 5 jaar kan voorzover het maximum nog niet bereikt is de eis met 1/4 worden verhoogd.

 

Indien blijkt van bedrijfsmatig handelen zal een hogere strafmaat worden gehanteerd. Indicatoren voor bedrijfsmatig handelen waar aandacht aanbesteed moet zijn in het proces-verbaal voor een zorgvuldige afweging, zijn hierna opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indicatoren voor bedrijfsmatig handelen met betrekking tot de teelt van cannabis.

 

Professionaliteit......... Laag...............Hoog

 

Belichting............................kunstlicht op tijdklokken

 

Voeding...............................centraal geregeld bevloeiings systeem

 

Ruimte.................................afgescheiden ruimte in huis kas of

 

............................................................................grote, verdeelde en afgeschermde ruimte

 

Afscherming.........................geïsoleerd m.b.t. daglicht en temperatuur

 

Ventilatie..............................afzuiging naar buiten

 

Verwarming..........................thermostaat gestuurd

 

Bodem.........................steenwol, hydrocultuur

 

Ziektebestrijding...................signalerings vellen, biologisch

 

Verwerking............................uitbesteed aan manicultuur bedrijf

 

Plantmateriaal..............geselecteerd zaad, stekken van eigen planten

 

..............................................................................of extern gekocht

 

CO2-suppletie.......................gestuurde installatie

 

 

De * betreffen onderdelen met een "tussengroep" , meerdere tussenvormen zijn mogelijk; deze worden dan ook per geval bekeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm coppie is dit de belgische of nedrelandse wetgeving

ik hoop de belgische dan vallen straffen goed mee :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm....

 

jij pech :wink:

 

(is de Nederlandse)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan heb ff mail gestuurd en heb het volgende aangekregen van een senator in belgie die pro cannabis is(niet zo gedetailleerd maar toch)

Dit mag krachtens de nieuwe wet

Een meerderjarige (vanaf 18 jaar) mag een joint roken zonder dat hij of zij voor maatschappelijke overlast zorgt. ,,Openbare overlast'' is een begrip uit de gemeentewet en geeft een gedrag aan dat de omgeving stoort of de openbare orde verstoort. De politie interpreteert de overlast.

De meerderjarige mag de joint alleen roken als er geen minderjarigen in de buurt zijn.

De meerderjarige mag cannabis bezitten voor eigen gebruik. Hoeveel dat is? Minister Verwilghen legt de maximumgrens op 5 gram.

Die meerderjarige mag cannabisplanten kweken voor eigen gebruik. Hoeveel planten dat zijn, bepaalt de wet ook niet, maar politiekringen houden het op twee of drie plantjes

 

 

Dit mag niet krachtens de nieuwe wet

Een minderjarige mag nooit cannabis gebruiken.

De meerderjarige mag geen cannabis verhandelen.

De meerderjarige mag geen ,,problematische'' gebruiker zijn. Problematisch betekent ,,een gebruikspatroon dat men niet onder controle heeft''. Dat is niet hetzelfde als regelmatig gebruik.

De meerderjarige mag nooit cannabis gebruiken als hij zich in het verkeer begeeft. Daarvoor wordt een nultolerantie ingevoerd. Cannabis blijft dagenlang in het bloed aanwezig

 

 

Zoals u weet pleit Senator Vincent Van Quickenborne reeds lang voor duidelijkheid voor de gebruikers van soft drugs, waarbij men eindelijk eens een coherent en eerlijk beleid gaat voeren. Hij zal zich hier dan ook voor blijven inzetten.

 

Hopende u hiermede van dienst te zijn, verblijf ik,met vriendelijke groeten,

namens senator Vincent Van Quickenborne

 

 

ziezo ken je iets van wetboeken kan je hier ook neuzen

 

 

http://www.senate.be/www/?MIval=/publicati...OLGNR=4&LANG=nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meerderjarige mag nooit cannabis gebruiken als hij zich in het verkeer begeeft. Daarvoor wordt een nultolerantie ingevoerd. Cannabis blijft dagenlang in het bloed aanwezig

Cannabis blijft dagenlang in je bloed. Dus als men je controleert en men vind weedsporen in je bloed hang je der aan ofzo, dan kan ik evengoed me fiets weer van de haak halen want die kan men bij mij altijd wel vinden. :(

 

Maar enfin khoop dat men daarop doelt als het echt duidelijk is dat je totaal onder invloed zit en men controleerd het dan, zullen wel niet aan de kant staan van de weg om iedereen die passeert wat bloed af te tappen en te controleren veronderstel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ik weet ook niet hoe het daarmee zit ik denk eerder dat het aan u gedrag te zien is dat ze verdere controles uitzoeken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kloppen deze straffen nog ongeveer?

 

Hoe zit het in België, ongeveer hetzelfde vermoed ik??

 

Wil graag een idee krijgen van de strafmaat die boven je hoofd kan hangen, altijd slim om te weten denk ik :lol:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

In nederland:

 

120 mini kiem plantjes buiten verzameld over 10 potten. (lowryders)

 

was in september dus zou toch niks geworden zijn buiten.

Maar wel, 1e keer overtreding,......2500 euro boete. :lol:

 

Ik zat er dus net overheen :lol:

c. van 10 tot 100 planten: € 55,- en/of 1/2 dag per plant

Maar zou er geen andere strafmaat berekend moeten worden met ruderalis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou idd wel moeten maar helaas zal dat nooit gebeuren... in hun onwetendheid is wiet gewoon wiet waarbij soort, geslacht, ... hen helemaal niet kan schelen..

 

Ik bedoelde eigenlijk wel de straffen op grote hoeveelheid wiet-toppen (na de oogst dus), hier in belgië heb ik vooral schrik om gepakt te worden met "iets" :lol: te veel wiet op zak (hoewel ik er nooit TE veel van kan hebben, gek :lol: )

 

Heb het dan over hoeveelheden tot max 1kg bij een eerste overtreding

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

Belgie heeft geen richtlijnen voor strafmaat zoals in Ned. Welke straf je krijgt hangt vooral van het humeur van de rechter af. Ze zijn daar in ieder geval niet dol op Nederlanders, die in Belgie kweken. De Belgische wouten hebben opsporingsbevoegdheid in Ned. voor drugszaken. d.w.z. ze kunnen jou in Ned arresteren en afvoeren naar Belgie. Voor een paar honderd planten kun je zomaar drie jaar krijgen. Dat is geen pretje in een Belgische bajes, heb ik mij laten vertellen.;la:wacko: :lol: :lol: Ben je bereid dat risico te nemen?

 

 

Coco

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...