Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Pretpakket

2x Blue mystic onder 2x 400 watt

Recommended Posts

Beste, kwekers

 

Heb nu de 2 dames 5 weken in de bloei staan dit is mijn eerste kweekje.

Ik geef ze deze voeding

http://www.bionova.nl/SiteNL/NL/pages/Detail1NL.asp?ID=27 bio nova grond supermix geschikt voor groei en bloei.

De planten staan in 11L potten, s'nachts word er met mate van een kachel tempratuur op maat gehouden.

 

Vorige week 8 febuari had ik fotos gemaakt die zet ik hieronder ik zal vanavond nieuwe fotos maken en uploaden. tips zijn welkom :rolleyes:.

 

gallery_24781_9404_251229.jpg

gallery_24781_9404_316983.jpg

gallery_24781_9404_395046.jpg

gallery_24781_9404_280566.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen verbrande puntjes zijn door overvoeding weet ik niet zeker maar heb er niet echt last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het toch ff nakijken (bij de GS) als het geen meeldauw is, ondanks dat het hun tijd niet echt is, kan je er wellast van hebben, en dat moet je zeker behandelen.

 

overvoeding met je ook mee uitkijken.

 

meet je je Ec en Ph waardes ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal er naar kijken.

Ik zit nu precies op schema met het voeden. En helaas meet ik geen waardes, de gs zei me ook ooit eens dat nijmegen een goede waterzuiveringbedrijf had waardoor we weinig chloor in het water hadden ofzo beetje weird maarja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal er naar kijken.

Ik zit nu precies op schema met het voeden. En helaas meet ik geen waardes, de gs zei me ook ooit eens dat nijmegen een goede waterzuiveringbedrijf had waardoor we weinig chloor in het water hadden ofzo beetje weird maarja.

 

 

zit in de zelfde regio maar geloof me dat is niet waar, ga het voor de gein maar eens meten hier in nijmegen hahahahahaha klopt voor geen meter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten = Weten

 

vooral de ph is heel erg belangrijk is je gehele kweek.

EC is goed om te weten zodat je weet dat je niet gaan onder/overvoeden.

 

ik heb paar x gekweekt zonder te meten ect. en ben nu aan einde van 1 kweek (zie mijn topic onder je staan foto´s bij) en ik zie heel veeeeeeelll verbeteringen omdat ik nu alles precies doe en geef wat de planten nodig hebben.

 

maar van alles PH waarde is het aller belangrijkste voor je plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vond dit btw op de site van de voeding

 

´´Bovenstaande elementen zijn volkomen zuiver en van natuurlijke oorsprong, door deze natuurlijke oorsprong is deze meststof héél gemakkelijk opneembaar en kan met een lage EC volstaan worden. Tevens zorgen de organische componenten voor een goede buffering. BN GROND Supermix zorgt voor een uitgebreid bodemleven, stimuleert actief de wortelvorming en voorziet in de complete bemesting in zowel groei als bloei. In de bloeiperiode moet P-K 13+14 als Superbloeier éxtra toegevoegd worden. Hoewel deze meststof door de toepassing van chelaten zo goed als pH-onafhankelijk is, kan het in extreme gevallen nodig zijn de pH te stellen. ´´

 

edit:

mhhm ik zal kijken naar een ph meter en deze aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar wat voor voeding geef je zelf nog mee aan de planten dan?

en gebruik je gewoon kraanwater?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen de voeding die in mijn eerste berichtje staat en gewoon kraanwater 0.5l perdag perplant en om de 3 dagen die voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

TINGELINGLING

 

nieuwe fotos :rolleyes:

 

 

gallery_24781_9404_2314014.jpg

gallery_24781_9404_1516118.jpg

gallery_24781_9404_60119.jpg

gallery_24781_9404_3149952.jpg

gallery_24781_9404_4516870.jpg

gallery_24781_9404_1375949.jpg

 

ik heb net nog wat blad en kleine takjes wegknipt aan de onderkant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Pretpakket,

 

Je planten zien er mooi uit.

Met name de twee foto's van dichtbij zijn mooi. Welk toestel gebruik je als ik vragen mag?

Groetjes en een goede kweek verder.

Peperfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu de onderste bladeren en kleine takken met super kleine pluizige topjes weggehaald tot hoeverre kan ik bladeren en takken weghalen??

 

greet pretpakket

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook zon soort kweek gedraaid en heb toen alle kleine fluffige toppies en takjes die echt geen licht

krijgen kun je eventueel weg halen voorderest zou ik niet te veel blad weg halen blad zorgt voor fotosynthese.

dit zou ik enkel doen als er nog wat potente toppen onder de grote bladeren zitten om ze wat meer licht te geven

hoop dat je er wat aan heb :rolleyes:

 

succes verder peace ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik nou helemaal niks meer weghalen!

je gaat de plant nu teveel stressen wat echt niet ten goede komt!

 

bladeren etc gewoon laten zitten, gezien de plant deze weg zelf afstoot als ze daaraan toe is.

Ik ruk toch ook geen oor van je kop omdat deze voor schaduw zorgt op je hoofd :rolleyes:

 

laat het lekker groeien!

 

en houdt je ec en ph in de gaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke geen probleem tot nu toe had ik toch alleen maar de afstervende blaadjes afgeknipt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen heb ik de lamp erboven gehangen deze stond eerst op de grond naast de plant, ook merk ik dat ze laatste tijd erg naar water snakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ja nieuwe foto's ook al word er niet echt hier veel gereageerd ( dan maar voor de lezers :rofl )

 

de rechter plant had ik de onderkant hier en daar wat weggeknipt de linker heb ik amper wat geknipt.

wat ik nu zie is dat de toppen van de rechterplant veel dikker is dan de ´´ongeknipte plant

 

gallery_24781_9404_3896361.jpg

gallery_24781_9404_2713118.jpg

 

gallery_24781_9404_4181045.jpg

Dit is de hoofdtop van de linker plant (ongeknipte)

 

gallery_24781_9404_976651.jpg

Dit is de rechterplant je ziet ook wat meer thc bij deze bladeren rond de top

hier onder nog 1 van de rechterplant

gallery_24781_9404_2193268.jpg

 

 

ik geef ze nu ook meer water eerst gaf ik ze een halve liter per dag, toen merkte ik dat de pot heel licht was, nu geef ik hetzelfde maar na 6 uur licht geef ik nog een keer allebei een halve liter.

 

het ruikt naar een lekker wietje om te blowen.

dus laten we hopen en duimen op een leuk opbrengstje

 

Greetz Pretpakket

 

 

Ps: Tips zijn nog steeds welkom + reageren is gratis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste lezers,

 

Het gaat de goede kant op met de planten :) maar tips zijn altijd welkom :rolleyes:.

 

 

gallery_24781_9404_2916391.jpg

ik vraag me wat die kleine groene puntjes zijn?

gallery_24781_9404_4238605.jpg

gallery_24781_9404_2955806.jpg

gallery_24781_9404_2058633.jpg

gallery_24781_9404_2887729.jpg

gallery_24781_9404_3437182.jpg

 

dat waren ze

 

Greetz pretpakket

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen worden met de dag dikker :lol: hopen dat het nog zo blijft doorgaan ;)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpakket

 

Die gaan nog voor dikke toppen zorgen ;)

ziet er goed uit pretpakket.

succes man

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

MooiPlanten! Volg je ook wat want zit zelf met Blue Mystic in men tent. Zit nu aan week 4 ongeveer dus is leuk om te zien hoe het er zou moeten uit zien over enkele weken. Heb wel maar 1 400W maar ga die in de toekomst wel veranderen naar 2x 400 of 1x 600 al is het om de warmte al omhoog te krijgen zonder kachel (en de opbrengst ook).

Mooie soortje toch die Blue Mystic ;)

Hopelijk smaakt ze even lekker dan dat ze er uit ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...