Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Limbic

Labelen. Makkelijk je planten terug herkennen.

Recommended Posts

Heb al aardig wat leuke plekjes gevonden, en ook al aardig wat mooie wietsoortjes verzameld om te planten.

Nu is mijn vraag of iemand iets weet te vinden om ze onopvallend te labelen. Heb al wel van die

gele prikkers gezien die je in de grond steek. Weet niet of dat ideaal is met een klein

veldje planten. Zou ze uit het zicht diep in de grond kunnen prikken...... maar met de oogst in de nacht is

het maar afvragen of ze terug te vinden zijn met alle adrenaline.

 

Maar heeft iemand mischien een handigheidje om,makkelijk, al je planten te onderscheiden? Het liefst iets wat met

de oogst, met de plant mee kan zodat ik het thuis ook nog kan zien. (Toch iets van een kaartje eromheen?)

Alvast bedankt voor het meedenken. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

men neemt een supper de boer zak.

knipt m in strooken ff gateje maken met perforater.

schrijf met watervaste stift dr op wat t is.

en bind t aan de plant met tomate draad of een van die gevallen die bij die komo huisvuil zakken zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff is dat nou zo moeilijk? prikker in de grond bij de stam(voordat die opgemerkt is weten ze allang dat het een wietplant is)

 

klein zaklampje mee tijdens het oogsten en de geoogste planten in aparte zakken doen die je van te voren al hebt gelabeld met soortinformaite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja waarom niet gewoon even rustig gaan zitten of liggen en dan ff ééntje opsteken en dan ff diep nadenken dan komt het vanzelf bij je binnen! labeltjes denk je dan. Of ga je ze tatoeëren ook gaaf! Uniek is het zelf bevruchten van uwes plantus u spuit met geweldige overtuiging en daadkracht over uw toppen heen. Hoe gaan we het roken van zo iets noemen? ben benieuwd? Iemand?

 

Sorry ik ben op zn weetjes vandaag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je kan ook het gele labeltje net onder de grond stoppen..maar ik zou zoveel mogelijk planten van dezelfde soort op 1 spot zetten als ik heel veel spots had...makkelijker met de mannen er uit vissen...

maja.. als men slakken korrels ziet dan weet men ook genoeg.. :rolleyes:

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eogextreme
maja.. als men slakken korrels ziet dan weet men ook genoeg.. :rolleyes:

gr Carpie

 

misschien off topic maar in het verlengde misschien toch weer niet,... ik heb me laten vertellen dat slakken niet over teer kruipen.

 

Je kan dus uitgeknipte rondjes teer om je jonge guerilla plant leggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen teer!(dioxinen?,milieu?)

Gebruik gemalen schelpen,dat werkt voor tegen slak en extra kalk in de bodem.

slakken lopen wel over teer,de asfaltweg :rolleyes: echt waar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze vraag verplaats naar outdoor vragen

 

Gr knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik deze dingen:

 

fascette-colorate.jpg

 

Kabelbinders. Verschillende kleuren voor verschillende soortjes.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of gewoon een paar spuitbussen met verschillende kleuren verf :rolleyes:

 

Of per soortje een plek

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met watervaste stift op de bladeren schrijven wat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunnen we nou niet gewoon met een platte grond werken,. en een kompas, zeg maar waar het noorden is ga je daar naar toe staan kijken en maak je een tekening van de spot,. die je klaar hebt, .en zet bij elke plant welke het zijn ,. simple, eenvoudig creatief, en GEEN BELASTING VOOR HET MILIEU!!!!! plastic of dergelijke,.

 

we Leven hier in een klein landje met ZEER ruime gedachten dus laten WIJ in ieder geval dat inititief nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u voor u inzet. :rolleyes:

Pijnlijk???

Voor degene die aan het eind altijd zeggen,..."Dit is volgens mij dit soortje,...maar weet het niet zeker."

Maakt niet uit, als je de wiet alleen maar wilt roken. Mijn plan is niet om wiet te kweken, maar zaden te oogsten!

Wil, om risico te spreiden, op elke plek véél verschillende soorten en van enkel 1 soort de mannetjes laten staan.

Met watervaste stift op de bladeren schrijven wat het is.... gaat moeilijk met zaad (zonder blad).

@agbe Plattegrond is inderdaad te doen, samen met een kompas. Is alleen wel een hele karwei op zich.

FoolOnTheHill, dat antwoord zocht ik!! Of dat van Mastersico óók heel handig!

Worden denk ik dan toch de Tyrips. Elk soortje een eigen kleur kabelbinder. Wapert ook niet in de wind,

en dan idd de geoogste planten in aparte zakken doen die je van te voren al hebt gelabeld met soortinformaite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..of net als die mooi fel gekleurde kabelbinders, maar dan met watervaste stift op gekleurde heliumballonnen die je aan een touwtje per plant maakt, houden ze ook geen zon tegen overdag... is dat niet wat, en makkelijk te vinden 's nachts, maar vergeet de ladder niet.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) ......das lekker spul, wat je aan het roken bent Digibetic... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plattegrond is inderdaad te doen, samen met een kompas. Is alleen wel een hele karwei op zich.

 

Google earth kan je hierbij een heleboel werk besparen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja Carpe, ik zag het al helemaal voor me... ;) , maar goed, alle problemen hebben een oplossing toch¿

 

enige wat ik nastreef is een prettige en leefbare wereld, laat de spreekwoordelijke bling maar zitten.

 

geef mij maar de oorspronkelijke kracht van de natuur samen met onze maan. en natuurlijk donker groene of camouflage-achtige labels die niet blinken in de zon of maan. of groene repen canvas (gemaakt van?? can-vas, juist, hennep) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik plakband (tape) voor elekticiteitdraden samen te houden, er zijn een 10 tal kleuren.

Elke soort krijgt bij de geboorte een kleur , dit schrijf ik allemaal op een papier.

De tape kan zowel op de potten als rond de plant geplakt worden.

 

btw als je kleuren tekort komt kan je combinaties maken van verschillende kleuren,

zo doe ik het toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik deze dingen:

Kabelbinders. Verschillende kleuren voor verschillende soortjes.

 

Ofterwijl "Ty-wraps" :P

 

gebruik ikzelf ook mocht in het nodig vinden om te labelen :P

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag een emmer met pis over je plant heen gooien, waar het dan naar pis ruikt is je soortje. Zo kan je varieren tussen allerlei soorten geuren.

Nee even serieus, had je de antwoorden op deze vraag niet al een beetje kunnen zien aankomen? Dat je lid bent op het wietforum betekent niet dat je zelf niet meer hoeft na te denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...