Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
piggo

O Wie weet de probleem hiervan

Recommended Posts

aarde plagron ( de eerste drie weken voeding erin weet ook niet of dat helemaal waar is!!!!)

 

tempratuur lichten aan 27 gr uit 17.8

 

lv is 40

 

heb ze 11 dagen laten voorgroeien sinds 2 dagen 12|12

 

 

 

 

toen ik de stekken net erin heb gedaan heb ik wat wotelstumulator gegeven 1 keer, de rest van de dagen heb ik ze alleen om de twee dagen waten gegeven ongeveer 500 ml

 

DE probleem nou is dat ze van die lichtgele bladeren krijgen :wacko: heb ze geen groeivoeding of wat dan ook gegeven helemaal niks alleen water ze groeien wel goed etc.....

 

kan het mischien zijn dat ik ze teveel water heb gegeven of mischien dat ik toch wel met voeding moet beginnen heb ze 1 keer wat stikstof samen met water gegeven maar dat help ook niet echt ben langs.0

egaan bij de growshop maar die zegt dat er in de aarde al voeding zit voor de eerste drie weken dat ik alleen maar water hoeft te geven maar ik geloof het niet echt.....

 

 

\Weet iemand uit ervaring wat dat voor een probleeem kan zijn?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles eerst ga je reacties krijgen dat je jezelf moet voor stellen blablabla...

 

Maar ik denk idd dat je ze aan het verzuipen bent met een halve liter...

ik zou het even wat rustiger aan doen met je water.

 

En over de aarde hoef je je niet druk te maken.

Waarschijnlijk heb je de ALLMIX gekocht, en daar heb je idd de eerste 3 weken genoeg aan.

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
bij de growshop maar die zegt dat er in de aarde al voeding zit voor de eerste drie weken dat ik alleen maar water hoeft te geven maar ik geloof het niet echt.....

 

 

\Weet iemand uit ervaring wat dat voor een probleeem kan zijn?????

 

welke mix van plagron heb je ???

maar de meeste zijn wel voor 3 weken voorbemest jah

 

als de gs eigenaar een klootz*k was dan had die je wel een fles

groeivoeding verkocht maar hij heeft je dus eerlijk advies gegeven

en nu geloof je hem niet :wacko: :o

 

het probleem zoals ik het nu hoor is gewoon

over bewaterd

 

lv is niet optimaal maar moet kunnen liever wat hoger nog tegen de 60 aan

 

kom een met pics

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur met je lampen uit is wel erg laag maar voor hulp helpen een paar fotos het best .

 

benz

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zal wat fotos proberen te maken lijkt me handiger

 

 

is dit de eerste ronde met die aarde?

ja..foto's...graag

 

zuur je je kraanwater wel af?

en zuur je af na toevoegen wortel stim?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen foto's nodig....................vuuuls te veul water...............for sure :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

topic starter zuurt niet af en weet niks van ph en ec zegt hij...en heeft geen geld...tja... :D

zegt hij in ander topic...en zijn plantjes hebben 2 dagen in donker gestaan, wachten op electricien...

 

hoop dat het een beetje veilig is daar in huis....kzou niet graag naast je wonen als ik het zo hoor... :wacko:

 

met rhizo gaat je ph in de sterren kerel ! ;)

 

toch succes gewenst :rolleyes: ga wat lenen ergens...al is het maar een ph meter...want dit kan niet hoor... :wacko:

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot zijn je potten want als je 40 l potten gebruikt dan is een half litertje niet veel ?! :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het zijn 11 liter potten, ik heb trouwens ook gelezen dat als je op aarde kweekt dat je geen ph of ec hoeft te meten omdat de aarde dat zelf regelt!! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen in het donker en (waarschijnlijk) te nat en daarna de lamp er weer op en gewoon verder water gegeven?

Te nat maar kan dat pas beoordelen als ik een foto heb gezien en ook niks op kunnen nemen uit de grond hierdoor.

 

Ph kan het nu nog niet zijn denk ik aangezien ze nog niet zo lang staan en 11ltr aarde als buffer hebben (ook al ben je daar snel doorheen met rhizo en niet afzuren als je kraanwater hoge ph heeft).

 

Bladvoeding alleen even zou een optie kunnen zijn maar als je geen weet hebt vd ph dan ook weer niet :rofl want zeer hoge ph oplossing als bladvoeding vinden ze ook niet zo fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee het zijn 11 liter potten, ik heb trouwens ook gelezen dat als je op aarde kweekt dat je geen ph of ec hoeft te meten omdat de aarde dat zelf regelt!! :rofl

 

Moet je even organisch kweken opzoeken in de zoekfunctie van het forum... rechts boven... zoeken...

 

Maar dan moet je wel zelf voor bodemleven zorgen in je potten.... 11L is wat weinig denk ik voor optimaal resultaaat.... je bent dan beter dat je met een grotere aardebak werkt... met wormenmest/ guano/ bacterien / schimmels/ regenwormen...

 

Maar dan kan je dit zien als een wijze les... mijn eerste plantje heb ik ook niet afgezuurt in een 4L pot... maar toch nog een 30 gram afgehaalt... was denk ik ook wel een sterk soortje...

 

ps: regenwater is ook een optie...

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

HALLO

 

Ik heb koste wat het kost een ph meter en een ec meter gehaald

 

ik ga ze morgen wat water gaan geven samen met wat bloeivoeding. Voor dat ik dat ga doen ga ik de ph meter erin doen en meten... naar allees wat ik gelezen heb moet het ongeveer rond de 5.5 tot 6.0 zijn toch?

 

 

en de ec rond de 1.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht es met opnieuw water geven tot de aarde droog aanvoelt, je geeft zelf aan dat je vermoedelijk teveel water gegeven hebt aan je plantjes dus geef ze de kans om effe te bekomen..

 

Steek je vingers diep in de grond voelt het nog vochtig geen water meer geven (tensiometer lijkt me een betere aanschaf dan ph/ec meter als je met 11L potten werkt in combo met bio of organische voeding heb je deze zeker niet nodig.

 

PS: als de gs zegt dat je grondje genoeg voeding bevat voor de eerste 3 weken waarom geloof je dit niet?? Ze praten tegen hun commerce in waarom zouden ze dit doen, een slechte gs zou je een bemeste grond geven en je dan nog es allerlei meststoffen bij verkopen en zeggen om direct bij te voederen. Dus geen voeding en check eerst of je grond vochtig is voor je opnieuw water geeft :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit mijzelf aan bij de rest: All-mix van plagron is een goed medium.

Je hoeft echt geen voeding te geven de eerste 3 weken,hooguit wat extra collodiale sporenelementen :rofl

En overwateren is een groot probleem bij beginners,koop dus een blumat tensio-meter en/of blumat watergift-systeempje.

voor 2 tientjes ben je klaar,en nooit meer overwatering :D

Op bio-kweek is deze manier erg handig,en zorgt voor minder stress :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potten omhoog houden zodat het water eruit kan. Ec en ph zijn weinig van invloed aan het begin van je kweek. Weet niet wat voor schema je kweekt, kijk goed naar je schema, daar staat hoe of wat met je ph en ec.

 

Ik geef de stekken water op op het blokje waar de worstels in zitten. En dan een klein beetje per keer en dat doe ik 3x per dag als de lampen aan staan.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...