Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Schoon Air Cleaner

Recommended Posts

Gaan we hier nog meer over horen?

 

;) Ik bedoel een test in een bloeiruimte (niet dat geblaber)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen:,,Stuur 'm een mail, en vraag of je hem mag testen met het hok wat je nu bouwt".

 

;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hem best testen maar ik denk dat schoon de neus vol heeft hier......jammer. Ik doelde meer op de jou bouwplannen GL. Je hebt toch nu zo een ding....Ga je er nog iets mee doen??

 

Gr R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green-Lady,

 

Waar ik ook naar nieuwsgierig ben (net als racker als ik het goed lees). Voor jou volgende ronde ga jij deze SAC weer inzetten of ga je toch weer terug naar "conventionele" filters ?

Dit omdat ik i.v.m. mijn aquariumverleden vroegah ook gexperimenteerd heb met UV en Ozon en ik het op zich wel een ideale oplossing vind ;)

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er inderdaad een kweekje mee draaien van waarschijnlijk 4x600W, maar weet nog niet wanneer.

De ruimte en tijd ontbreken op dit moment, maar het gaat nog wel gebeuren ;)

 

@Tourtje; de SAC blijft wel draaien in het drooghok ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dan Green-Lady ;)

 

Daar FILTER ik dan uit (LET OP mislukt woordspelingsgrapje) dat hij dermate voldoet dat je hem blijft gebruiken en zelfs in je drooghok waar het naar ik aanneem vrij stevig kan ruiken.

 

Kortom niks mis mee om de SAC boven mijn tentje te hangen ? :P

 

Grtnx Tourtje

 

P.S. zijn er prijzen bekend ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ;) , grapjes zijn leuk.... hoe meer hoe beter :D (soms :P )

 

Ja, de SAC blijft permanent in de droogruimte hangen. Dat beviel me zeer goed! Ik ga hem tussendoor 1 keer gebruiken met een regulier kweekje, maar dat moet ik zo plannen dat hij direct daarna weer in de droogruimte komt te hangen (i.s.m. het grotere hok).

 

De prijs is geloof ik €800,-. Dat staat ergens in 1 van de topics!

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo green-lady

 

Aller eerst wil ik ff zeggen dat ik ook dit weer een super goed topic vind, door dit soort van topics, leer ik / we een hele hoop, en worden we met ze allen een stukje professioneler. Ik leer hier wat, en leer daar wat. En steeds word je encyclopedie in je hooft steeds verder gevuld met profi kweek info.

 

Ik heb zelf een tijd met ozon gewerkt, en kan je zeggen, het is zo goed als ongevaarlijk. Ozon word trouwens al jaren professioneel als schoonmaak middel gebruikt, O.A. tegen legionella in waterleidingen. Ook in Nederland hebben diverse zorg en/of verzorg centra,s een Ozon generator in de kelder staan die continu Ozon aan de drink water voorziening toevoegt. En de bewoners hoor je af en toe wel klagen dat S 'morgens het water raar ruikt, maar iedereen drinkt het gewoon.

 

Ik persoonlijk maak me daarom ook nergens zorgen om, maar door mijn werk ervaring herken ik de geur van Ozon erg goed, en vraag me af of je die niet ruikt. Niet uit een schoorsteen, want dan word de lucht snel met veel ander lucht gemengd, maar als je uitblaast op een galerij van een flat via je raam, of begane grond van een woonhuis?

 

Ook mensen die lassen zullen Ozon snel kunnen herkennen, omdat de geur van Ergon(waar mee word gelast) er ook erg op lijkt.

 

 

 

Iig bedankt voor het over brengen van je kennis en het testen enz.. Ik hou wel van slimme meiden, op een kweek niveau :icecream: haha.

 

 

Groeten Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een hele hoop negatieve reacties van sommige mede-forumers, maar bij mij blijft ie lekker hangen. Ik ga er nog eens een kweektest mee doen, maar weet nog niet wanneer. Hij bevalt prima!

Bedankt voor je belangstelling :icecream:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, er is ff een update nodig m.b.t. de S.A.C. ("schoonaircleaner").

Daarom ff een bump van dit "bevroren" topic, ff weer opwarmen dus.

 

Na zo'n 4 weken draaien in totaal met de S.A.C. wat neerkomt op de 1ste week van de 3de drogerij is de S.A.C er

mee opgehouden :specool . Er zitten diverse zekeringen in en die waren allemaal nog ok. Ook in de dimmer zit een zekering en die was ook ok. ;)

Vervolgens heb ik de S.A.C. er maar afgeschroefd en zag tot mijn verbazing dat de draden gesmolten/verbrand waren! :spliff:

Alle aansluitingen zaten nog perfect vast, en dat heb ik van te voren ook goed nagelopen. De S.A.C. had dus kortsluiting, maar de zekeringen hebben hun werk niet kunnen doen.

 

Dit kan een mooie strop zijn als je midden in je woonwijk aan het drogen bent, dus vind ik dit een slechte zaak.

Ik zou zeggen:,, Als je nog on-line komt meneer schoon-air, laat ff wat van je horen hoe je dit verder wilt aanpakken".

 

Hier volgen de foto's:

 

gallery_14245_9498_299665.jpg

 

gallery_14245_9498_533578.jpg

 

gallery_14245_9498_66516.jpg

 

gallery_14245_9498_1127935.jpg

 

Bij de ingaande zijde is niks aan de draden/kabels te zien:

 

gallery_14245_9498_246379.jpg

 

gallery_14245_9498_479689.jpg

 

Het verbindingsblok is groen uitgeslagen:

 

gallery_14245_9498_535482.jpg

 

gallery_14245_9498_345353.jpg

 

gallery_14245_9498_45692.jpg

 

 

Dat er ergens sluiting kan ontstaan is niet iets nieuws bij elektrische apparatuur, maar omdat de zekeringen nog heel zijn klopt er toch iets niet!

Voor mij eerst geen S.A.C. weer. Ik wou zelfs nog een keer een duurtest doen met een gewone kweek, maar daar bedank ik nu toch maar voor ;)

Nog een laatste opmerking: De S.A.C. was al gebruikt toen ik hem in mijn bezit kreeg, dus ik weet het verleden niet van het apparaat.

 

Groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een slechte zaak!

 

Ik zat net op de site van een GS en zag daar een heel assortiment Ozon generators staan.

Ozon Generators

Niet goedkoop, maar eeuwig met een filter sjouwen en regelmatig een nieuw filter aanschaffen zijn ook geen pretje.

Maar ik dacht: Eerst maar eens even op het forum kijken wat de ervaringsdeskundigen er over te melden hebben.

En dan deze post van Green Lady...

Dat brengt een mens toch weer aan het twijfelen...

 

Overigens geen idee of de Ozon Generators van de genoemde GS en die van Green Lady van dezelfde fabrikant/leverancier zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holy shit. ;)

 

@KeesA

In de UK kan je een Uvonair bestellen :spliff:

uvonair-cd-large.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck GL daar kom je even goed weg :spliff:

 

Wel jammer voor een ding van 800 € !!

 

Ik ben blij voor je dat dit goed afgelopen is !

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overigens geen idee of de Ozon Generators van de genoemde GS en die van Green Lady van dezelfde fabrikant/leverancier zijn.

 

Ja, die zijn van dezelfde!

 

Ja, gelukkig geen brand gehad o.i.d. Was een paar daagjes weg toen het gebeurde. Dat had leuk kunnen gaan ;) . De leverancier is sinds 17 mei niet meer ingelogd op het forum aanwezig geweest. Ik stuur hem wel ff een mail. Het is niet de bedoeling om zijn product af te kraken, maar ik ben toch benieuwd hoe zoiets nu kan gebeuren?

 

Groeten, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de UK kan je een Uvonair bestellen ;)

uvonair-cd-large.jpg

 

Een snelle google ronde laat zien dat die dingen voor een relatief kleine ruimte (30 m3) al vanaf zo'n 220 US$ (€ 170) of 170 Britse Pond (€ 205) te koop zijn.

En voor grotere ruimten (bijv. 500 M3 !) voor rond de 540 US$ of 350 Britse Pond (€ 420)

 

Er is zelfs al een apparaatje dat claimt dat het een ruimte met 4 x 600 W geurvrij maakt.

Mountain Breeze

En dat voor de prijs van 130 Britse Pond (€ 155) excl. versturen.

 

Misschien dat het nog goedkoper kan, maar dit stond al op pagina 1 van Google.

 

In de GS in Amsterdam-Noord op internet zag ik Ozon Generators staan voor rond de € 535.

Is nog altijd goedkoper dan de genoemde € 800

 

Ik vond overigens de modellen van Uvonair er mooier en professioneler uitzien. Waarmee ik niks wil zeggen of ze ook kwalitatief beter zijn, of beter hun werk doen.

 

Maar terug naar het topic van Green Lady... benieuwd naar de mail-reactie van haar leverancier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is HEEL zuur, je zou op je laatste week draaien en dan inenen dit! Ben je mooi in je reet gelogeerd zeg!

 

Zal wel Made in China zijn........................

 

niks boven old skool carbon hhaha!

 

Succes lekkere groene tijger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, alleen daarom was die test de moeite al waard Green Lady. Dit kan en mag natuurlijk nooit voorkomen. Of het nu hitte is of hitte in combinatie met de agressieve ozon en onbruikbare kabel dat laten we maar in het midden maar totdat er een goede keuring of goede test mee is gedaan raad ik met GreenLady het gebruik omwille van de electrische veiligheid af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn googlen n.a.v. het bericht van Doc (over dat er in de UK ook Ozon-apparatuur te koop is) bracht me ook op verschillende buitenlandse fora.

Daar zijn ze het er nog niet over eens of de Ozon Generators nu wel of niet goed zijn.

Het heeft veel potentie lijkt me, maar het is nog geen algemeen geaccepteerde geur-killer.

 

Het lastige (voor ons) is dat naar mijn weten de kweek van wiet de enige tuinbouw is waar geuren verdreven moeten worden.

Toch?

Dus dan kun je nooit naar de profs kijken hoe zij het doen.

Zoals je dat wel kon met EVSA's, LED of ziekte-bestrijding.

 

Natuurlijk wordt Ozon wel gebruikt in andere industrieen, maar daar heb je weer weingi met levend materiaal te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vraagt echt om een verklaring van de fabricant. Hij zal het wel eerst moeten onderzoeken maar een verklaring is wel op zijn plaats.

Hopelijk geen overlast bij jou GL

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties/opmerkingen/medeleven.

 

@fotografe: Had ik maar naar jou geluisterd ;) . :spliff:

@iedereen, We houden jullie op de hoogte.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo er wordt heel wat geld gevraagd voor een product met zo n simpele technologie !

 

dikke afzetterij, maar dat zijn we wel gewend van de growshops.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruut, verklaar je nader!

Want het lijkt me dat jij er wat meer inzicht in hebt.

 

Kun je ons vertellen waar we dat goedkoper kunnen vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 20 euro bouw je er zelf één... ;)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...