Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Schoon Air Cleaner

Recommended Posts

Hoge dosering ozon ruik je ook niet, alleen de lagedosering kun je ruiken . :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, telefoon mee op de ladder.....

LAGER SCHAT, .....shit, ik ruik 'm........ HOGER SCHAT!! (dit gaat over de dimmer dus van de SAC ;) )

 

Zoiets?? :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge dosis ruik je niet wat begrijp jij daar niet aan , ik zou gewoon door klimmen tot je niks meer ruik dat is het best.

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tape + O3= Tape oxide...

Al2+ + O3= Al2O3 (aluminium oxide)

HNO3 + Kalk (voegwerk)-> drama

Wederom geen inhoudelijke reactie en geen meting.. teveel ozon ruiken en niet meer ruiken.. Als je ogen tranen en en je hoogstwaarschijnlijk tegelijk je lucht in je longen voelt branden was de concentratie te hoog en ben je al te laat. De schade die het inademen van O3 aan je bronchiën veroorzaakt is net iets heftiger dan een hijsje van je joint. Dat wil zeggen dat een korte bloodstelling kan resulteren in een functie verlies, danwel necrose van bloodgesteld weefsel. Bij een dergelijk zeer belangerijk gtaswissings orgaan.. zou ik het geur experiment zoals voorgesteldt niet uitvoeren. Noem me alles wat je wilt inclusief zeikerd of wat dan ook. Maar het risico van dit product in zijn huidige begeleidende context en met deze producent zonder antwoorden vind ik véél te groot! Ik hoop jij ook.. het is niet stoer.. het is in mijn ogen precies zoals Kees al zei; "Alleen al deze poging is een nominatie voor de Darwin Awards waard."

 

Wees verstandig, wees voorzichtig,

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De droogruimte is reeds in gebruik;

 

gallery_14245_9498_91021.jpg

 

gallery_14245_9498_787410.jpg

 

gallery_14245_9243_184845.jpg

 

gallery_14245_9243_609010.jpg

 

gallery_14245_9243_51101.jpg

 

 

De Schoon Air Cleaner maakt een knisperig geluid als hij in werking is. :D

 

green-lady :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind dit topic nergens toe bijdragen sorry hoor.

 

Net als schoonlucht draai je er maar een beetje omheen . :D

 

Er zou gemeten gaan worden zo het ook op zijn plaats vinden als je dat zou doen en niet met je neus en oren want wij weten wel welke kant die opstaan . :rofl

 

Als je nou met een beetje nuttige info kom inplaats van die paar netjes wiet. Dan zou ik dat zeer op prijs stellen, en een hoop medekwekers :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste GG,

 

Als ik er geen meter bij krijg kan ik 'm ook niet gaan gebruiken! Er wordt achter de schermen nog geprobeerd er eentje te regelen, en ik ga voor langzaam drogen, dus we hebben nog een dikke week de tijd.

Ik hoop ook op een meter, dan kunnen we feiten gaan onderbouwen.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe ruikt het buiten?

Hoeveel kuub per uur zuig je af?

Hoeveel ozon spuit je in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SAC; de lv is niet boven de 45 geweest, jaja.... bob de bouwer heeft weer een goede ruimte :rofl .

 

@FoolOnTheHill; Buiten ruik je niks! Heb niet met m'n neus er boven gehangen, maar op een meter of 5 afstand niks anders als normaal, dus de werking is goed!

Ik heb eeb 250m³ afzuiger die volgas draaid en de SAC staat 3/4 open, dus 1/4 gedimd.

 

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit apparaat! Hij is klein, handig, zeer gebruiksvriendelijk, onopvallend (voor over de straat), weinig geluid, zeer weinig vermogen, en makkelijk te hanteren!

Ik ga hem nog eens gebruiken voor een normale kweek! :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb eeb 250m³ afzuiger die volgas draaid en de SAC staat 3/4 open, dus 1/4 gedimd.

 

is dat nodig op 3/4? volgens mij kan je veel lager, denk eerder aan 1/4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat ik je beter Blue Lady kan noemen! :P

 

Belachelijk gewoon deze test! :rofl

 

In de gebruiksaanwijzing staat dat je min 2000 kub/u moet plaatsen en jij zet er gewoon 250 kupertje op! :D

 

En A& T zegt nog ff lekker dat je m gerust kan dimmen! :)

 

Ze zijn helemaal gek op het forum dat ze dit toestaan met dit ononderbouwde/onveilige product van iemand(verkoper!) die helemaal geen verstand van zaken heeft ,niet op vragen ingaat en nog te beroerd is om meter in te zetten om te testen! :P (of zou ie dan weten dat het niet goed zit?) :P

 

Vraag me af of dit alleen maar om de test gaat(zoveel mogelijk testen!) of dat hier over nagedacht is! :D (denk niet dat er over nagedacht is en denk dat er weinig productkennis ook is bij verkoper,wat mij een pre lijkt!) :vape: (Komt hier net op het forum(totaal geen verleden/referentie!) en gaat hier gewoon reclame maken voor een ongetest/onveilig product!) :)

 

Zal ff voorbeeldje geven:

 

Als er nu iemand komt om te testen die een fantastisch biologisch middeltje heeft tegen spint,deelt deze uit en gaan er diverse(nietsvermoedende forumleden!) lekker mee aan de gang(lekker spuiten is toch biologisch!) alleen blijkt er later dat er groot gedeelte van dit biologische middeltje uit vertimec bestaat!? :) (en dat(biologische!) is dan ook nog eens niet gelogen!) :kill:

 

Blue Lady hoop dat jij(& je buren/natuur in jouw geval!) er in ieder geval geen gezondheidsproblemen aan overhoud(en!)t ! :kill:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, staat een beetje lullig geschreven zo. De dimmer gaat aan op stand 10 (0/klik/10/9/8/ etc.)en als je doordraait gaat hij richting nul. Hij staat dus op 1/4 snelheid te draaien! Bedankt A&T :) .

 

En @fotografe; Hij is ontworpen voor max. 2000m³ dus vandaar de dimmer ertussen. Komt ook gewoon bij schoonair vandaan. Hij staat dus op (theoretisch) 500m³ te draaien, maar omdat het veel geur betreft wat bestrijdt moet worden is dat hier geen probleem. In een droogruimte moet hij iets hoger staan en er is heel veel lucht om te reageren voordat het de open lucht in gaat, niks om je dus zorgen over te maken!

 

Ik snap alleen niet waarom al die koeien doodgaan in de wei hiernaast :D :rofl (geintje voor @fotografe :) )

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blue Lady wrote:

 

En @fotografe; Hij is ontworpen voor max. 2000m³ dus vandaar de dimmer ertussen.

 

Begint die zooi nu al je leesvermogen/geheugen aan te tasten of heb je de gebruiksaanwijzing gewoon niet gelezen? :rofl (staat duidelijk 2000 kub minimaal(2x),alhoewel ik weinig waarde hecht aan deze onduidelijke gebruiksaanwijzing!) :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is geen test maar een experiment.

 

Dat je een 250 kuub fan hebt wil nog niet zeggen dat je ook 250 kuub effectief afblaast.

Je hebt er een filter voor, en een lengte pijp achter zitten.

Net als bij een koolfilter speelt de contact-tijd een rol.

 

Hoe snel stroomt de lucht door je meng-pijp?

En wat is het volume van de pijp?

Hoe lang is de lucht onderweg?

 

Als je hem in een kweekruimte gaat gebruiken, komt er dan een andere ventilator achter?

Dan krijg je een hogere luchtsnelheid, dus nimder tijd voor de ozon.

Gevoelsmatig had ik een dikkere pijp achter het ozon-apparaat geplaatst, zodat de moleculen beter mengen.

Natte vinger werk, hoor, maar zo doe jij het ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een test is een experiment.

 

Als je een 2000m³ softbox hebt haal je de 1500m³ geen eens effectief met niks er tussen, dus zolang je geen onderbouwing gebruikt doe jij ook natte vinger werk!

Ik heb er geen filter voor maar een dubbele laag filterdoek!

 

Hoe snel stroomt de lucht door je meng-pijp?

En wat is het volume van de pijp?

Hoe lang is de lucht onderweg?

Als je dit wilt weten pak je toch je rekenmachine. Wat heeft dat voor nut om dat hier te posten. Ik voldoe aan de lengte die de ozon nodig heeft om te kunnen reageren dus hebben deze vragen geen nuttige toevoeging, en zeker niet als je te lui bent om het zelf uit te rekenen! De gegevens staan er wel, en google-en zijn jullie toch zo goed in :) .

 

Als je hem in een kweekruimte gaat gebruiken, komt er dan een andere ventilator achter?

Lezen is ook een nuttig iets, begrijpend lezen zeker. De ventilator komt ER VOOR, en niet na het ozon apparaat.

 

Gevoelsmatig had ik een dikkere pijp achter het ozon-apparaat geplaatst, zodat de moleculen beter mengen.

Hoe weet jij wat voor diameter het "schoorsteenkanaal" heeft? Hij is toevallig 40x30cm, dik genoeg?

 

Natte vinger werk, hoor, maar zo doe jij het ook.

:rofl

 

@fotografe; Als je zo fotografeert zoals je hier dom lult zul je vast een topper zijn :D

Als 2000m³ nu min. of max. is, dat is het gegeven waar we mee werken. Mooi dat jij wel goed kan lezen :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even ter verduidelijking. De capaciteit die gegeven is is de gegarandeerd haalbare zuiveringscapaciteit van maximaal 2000m3.

Ik heb de site aangepast naar een range van 0 - 2000m3, misschien dat het zo duidelijker is.

Deze capaciteit zegt niet direct iets over de grote van de afzuiger, maar over de zuiveringscapaciteit in vergelijking tot filters. Dus de werking van de air cleaner is vergelijkbaar met een 2000m3 koolstoffilter.

 

Voor de werking maakt het niet uit of je nou langzaam of snel door de air cleaner heen blaast. De ozone moet alleen wel de kans krijgen te reageren met de lucht, hiervoor is een meter of 2 a 3 meestal ruim voldoende. Dit is afhankelijk van de werveling die er in de luchtstroom zit.

Als voorbeeld de test van green-lady; daar worden verloopstukken gebruikt van 250mm naar 125mm (green-lady verbeter me als ik het verkeerd zeg) die zorgen voor extra werveling, waardoor de ozone sneller zal mengen met de lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant topic dit.

 

Jorge Cervantes is erg te spreken op zijn DVD over een (volgens mij) soortgeijk systeem.

 

Het is wel spelen met vuur (want je wilt jouw geurtjes niet op straat) dus veel mensen durven het niet aan.

Petje af green lady hiervoor. :rofl:

 

Ik denk dat als het werkt, dat het een stuk gemakkelijker werken is dan met die lompe,loeizware, filters die je om de 4 kweken moet verwisselen.

Ik moet alleen nog ff teruglezen hoe het met het energieverbruik zat, en hoelang ze meegaan.

 

verder blijf ik dit stilletjes volgen

 

gr

 

BK

 

EDIT:

 

na wat lezen lijkt het me toch nog iets te onveilig voor mijn situatie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu weet ik zeker dat je geen verstand van je product hebt! :rofl

 

Ozon air spreader wrote: Ik heb de site aangepast naar een range van 0 - 2000m3, misschien dat het zo duidelijker is.

 

* Tuurlijk lekker duidelijk,je kan m dus ook gewoon gebruiken als je ven uitstaat! :D (of is het kwestie van we veranderen ff het 1 en ander als het maar verkoopt?!) :)

 

Vergeet geen nieuwe folders te drukken en zou nog maar eens nadenken over wat je schrijft,anders kun je zo weer nieuwe laten drukken! :P

 

Nu weet ik ook waarom je niet snel antwoord geeft! :) ( en heb je er tijd over gedacht komt er nog niks onderbouwd/nuttigs uit!) :) (zeker teveel met je neus gecontroleerd of ie wel werkt!?) :P

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het erg druk bij SAC! Misschien is er nog een vacature vrij voor je :D .

 

:rofl .

 

@SAC; 125mm, klopt.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Installation considerations:

Please read all instructions prior to installation.

1. Uvonair CD ozone generators are engineered to treat odors in ventilation ducts as air is being exhausted. Model CD 800 is

for installation into 8” (20 cm) ducts. Both model CD-1000s are for 10” (25 cm) ducts. Model CD-1200 is for 12” (30 cm)

ducts. Duct adapters may be used for installation into other size ducts. Installing the smaller unit into larger ducts may

restrict airflow.

2. Under most circumstances Model CD-800 and CD-1000-1 will treat all odors being exhausted from rooms up to 20,000 cu.

ft. (600 m³). Model CD-1000-2 will treat all odors being exhausted from rooms up to 40,000 cu. ft. (1200 m³).

3. Model CD-1200, with its significantly higher output, will treat all odors being exhausted from rooms up to 100,000 cu. ft.

(3000 m³). For extreme odors, it is better to use the higher output unit.

4. Position the Uvonair generator if possible a minimum of 15 ft. (5 m) from the end of the exhaust duct to ensure adequate

reaction time with odors. We recommend a minimum of 15 ft. (5m) of ductwork.

5. When using a fan, always put the ozonator on the output side of the fan.

Electrical requirements:

Install in accordance to local electrical standards. Provide 110V 60Hz electrical power to the Uvonair CD ozone generator

synchronized with the ventilation fan. As a safety feature, Uvonair CD unit must be working in tandem with the ventilation

exhaust fan. Uvonair CD is equipped with a 6 ft. (2 m) cord with a grounded three-prong plug and a surge protection fuse.

Installation:

1. Attach the two supplied support brackets to the top of the unit using the four screws already set in place.

2. Turn off the ventilation fan and ensure the Uvonair unit is not plugged in.

3. For installation into metal duct:

a) It will be necessary to remove an approximate 11.5” (29 cm) section of duct where the unit is to be installed.

Consult a ventilation professional for the specific length as this may vary depending on the existing duct setup

and its ability to adjust for the insertion of the Uvonair CD generator.

:rofl Support the weight of the unit with duct-hanging wire from the support bracket to a hook or nail on the joists

above. Make final adjustment after final installation.

c) Insert the unit into the existing ducts up to mounting ridges and make it airtight using duct tape or clamps.

For installation using flex duct as an option:

a) Remove a 36”(91cm) section of duct.

:D Cut two 17”(43cm) pieces of flex 8” (20cm) diameter duct.

c) Attach to each side of the Uvonair generator and then secure to the ductwork making it airtight with duct tape or

clamps

Operations:

Both Uvonair CD models have High and Low output settings so you can adjust to the odor level. Model CD-1200 will produce

very high levels of ozone at its high setting. Determine the ozone level required by monitoring the exhaust air for odors. Levels

may vary throughout the growing cycle.

No maintenance is required of these units.

Warranty & Repair Policy:

Uvonair CD units are warranted for one year from the time of purchase against any defects in material and manufacturing. It is

warranted only for the application described. Keep your purchase receipt for warranty claim.

Warning: Recommended for commercial use. Ozone, in concentrations above .05 PPM, may be injurious to health. Ozone has

a half-life of ~ 30 minutes, therefore it will dissipate and not accumulat

 

Sorry bluelady ik kon het niet in het fries vinden :) mischien is er iemand die het voor je wil vertalen .

 

Neem aan dat mr schoonlucht wel weet wat dit inhoud .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe snel stroomt de lucht door je meng-pijp?

En wat is het volume van de pijp?

Hoe lang is de lucht onderweg?

Als je dit wilt weten pak je toch je rekenmachine. Wat heeft dat voor nut om dat hier te posten. Ik voldoe aan de lengte die de ozon nodig heeft om te kunnen reageren dus hebben deze vragen geen nuttige toevoeging, en zeker niet als je te lui bent om het zelf uit te rekenen! De gegevens staan er wel, en google-en zijn jullie toch zo goed in :rofl .

Hoe weet jij wat voor diameter het "schoorsteenkanaal" heeft? Hij is toevallig 40x30cm, dik genoeg?

Als we van zulke antwoorden krijgen heeft het inderdaad geen enkele nuttige toevoeging als ik hier verder nog vragen stel.

Gegroet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oogst is droog, en in het totaalplaatje bevalt de Schoon Air Cleaner heel erg goed. :rolleyes:

Geen enkele wietlucht geroken, en het apparaat is goed te dimmen naar omstandigheid.

Hij is dus zeker geschikt als vervanger van een koolstoffilter!

 

Het is wel jammer dat een toepasselijke meter niet beschikbaar is gesteld, maar hopelijk is er een tester die een volledige ronde wil draaien met de SAC en dat daar een meter bij gebruikt kan worden.

 

Ik heb nog een foto geschoten van de SAC in werking maar er is weinig op te zien. De tussenliggende plaatjes lichten iets paars op. De trek in het schoorsteenkanaal was zo goed dat ik het apparaat geen eens rook met het nemen van de foto tijdens het opschroeven van de dimmer! (Eerst wel ff ge-checked natuurlijk op de volledig gedimde stand :) )

 

Het filterdoek was zeker noodzakelijk:

 

gallery_14245_9243_1257244.jpg

 

Hier een plaatje van de SAC in werking. ER is helaas nagenoeg niks te zien, maar de camera focust ook niet goed op dit licht, maar je kunt een iets paarse gloed zien op de plaatjes.:

 

gallery_14245_9243_180476.jpg

 

Bedankt voor de (soms toch felle) discussies. Ik hoop toch dat het nog iets heeft bijgedragen aan deze test.

 

Groeten, :blink:

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is wat ik wil weten, ruik je niks tijdens drogen.. zegt genoeg lijkt mij.

 

En voor al die mensen die het niet vertrouwen ivm gezondheid, gewoon niet aan beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk dat is wat ik wil weten, ruik je niks tijdens drogen.. zegt genoeg lijkt mij.

 

Juist m!

 

 

Respect Greenlady voor je test thnx hiervoor! Dit is het overwegen waard! Denk aan t zware kut filter de trap op .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...