Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green-lady

Test: Schoon Air Cleaner

Recommended Posts

Tekeningen, uitleg en materiaallijst graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks.

Ik heb gekeken.

Is me allemaal net iets te technisch.

Maar misschien zijn er wel mensen hier die het eens willen proberen.

Volgens mij moet je wel een beetje wegwijs zijn in electonica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenlady

Heb je de air cleaner gebruikt zoals in de beschrijving is aangegeven? Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Ik heb al apparaten gezien die nu ongveer 2 jaar non stop hebben aangestaan. Daar is wel uitgekomen dat het aansluitblok inmiddels van RVS is en niet meer van messing ivm corrosie. Dat de zekering niet heeft ingegrepen kan ik niet verklaren er zijn uitgebreide kortsluittests uitgevoerd, waarbij de zekering altijd keurig zijn werk deed. De draden zelf zijn ozon compatible en hoge stromen kunnen er niet lopen vanwege de zekering(en).

Ik zou het apparaat graag terug ontvangen voor verder onderzoek.

Verder kan ik je een gratis vervanger aanbieden waarop de laatste wijzigingen zijn doorgevoerd; andere connectoren, aansluitblok, elektronica behuizing etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een PM onderweg en we spreken dit wel ff door.

Uiteraard kan er altijd een slechte tussen zitten. Je krijgt sowieso deze terug voor intern onderzoek, want de storing moet uiteraard wel ff achterhaald worden!

 

We houden wel ff contact!

 

Groeten,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even overleg gehad met onze chemische en elektrische experts.

Voor ons is nog even de vraag of er echt kortsluiting is. Zo ja, kan het niet anders dan dat de zekering inschakeld.

Chemisch gezien kan het zijn dat de mantel is aangetast. Dit specifieke apparaat heeft nog draden met PVC mantel. In de gewijzigde apparaten (nieuwe connector, andere elektronica behuizing etc.) is een silicone mantel toegepast.

Daarbij is dit probleem verholpen, omdat silicone zuiverder materiaal is en niet aangetast wordt.

Zodra het apparaat weer retour is, gaan we een chemisch onderzoek doen op de beschadigde draden. We gaan dan sporen van chemische resten onderzoeken.

 

@greenlady

Graag de draden dus niet aanraken of andersinds veranderen. Zodat eventuele sporen behouden blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof dat de leverancier zo transparant te werk gaat.

Ik benieuwd naar de uitkomst en hoop dat het allemaal alsnog iets positief oplevert.

Want het lijkt me dat ozon generators best wel eens een plekje naast de filters kunnen gaan innemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij staat er onaangeroerd bij, dus dat komt wel goed.

Je krijgt alles retour, dus incl. dimmer, gebruikte verlopen etc.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoon air waster wrote: Zodra het apparaat weer retour is, gaan we een chemisch onderzoek doen op de beschadigde draden. We gaan dan sporen van chemische resten onderzoeken.

 

- Je had beter van tevoren kunnen testen op chemische resten! ;) (beetje lullig om zo de gezondheid van iemand op het spel te zetten!) :spliff: (als je van te voren gemeld had dat ie wel ff rekening moet houden met chemische resten had ie ws nooit aan deze test begonnen!) :specool

 

Heb nog nooit zo een vieze smaak bij een test-topic gehad! ;)

 

@ Kees:was ie maar zo transparant,denk dat je t hele topic nog niet gelezen hebt? :lol:

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaag even overleg gehad met onze chemische en elektrische experts.

Voor ons is nog even de vraag of er echt kortsluiting is. Zo ja, kan het niet anders dan dat de zekering inschakeld.

Chemisch gezien kan het zijn dat de mantel is aangetast. Dit specifieke apparaat heeft nog draden met PVC mantel. In de gewijzigde apparaten (nieuwe connector, andere elektronica behuizing etc.) is een silicone mantel toegepast.

Daarbij is dit probleem verholpen, omdat silicone zuiverder materiaal is en niet aangetast wordt.

Zodra het apparaat weer retour is, gaan we een chemisch onderzoek doen op de beschadigde draden. We gaan dan sporen van chemische resten onderzoeken.

 

@greenlady

Graag de draden dus niet aanraken of andersinds veranderen. Zodat eventuele sporen behouden blijven.

 

Een chemisch onderzoek lijkt mij niet nodig.

 

De werking van dit apparaat is gebaseerd op het Corona Discharge principe. Dit houdt in dat er hoogspanning door de kabels gaat, en laat de isolatie waarde van de PVC kabels nou toevallig totaal niet geschikt zijn voor deze toepassing. Een ontwerpfout, die blijkelijk in de nieuwe types is opgelost middels correcte bekabeling.

 

Tip voor de fabrikant, voer de hoogspanning kabels voor extra veiligheid door apparte doorvoeren ipv deze tezamen door een doorvoer.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog iets uitgekomen?....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schoonair: Nog voor de test beloofde je een CE keuring. Is die er nu al? Die zal dan in ieder geval niet zijn afgegeven voor dit apparaat. De problemen met de connector etc. had ik al aan je doorgegeven.

 

Heel erg slordig en potentieel zeer gevaarlijk. Zoveel onzorgvuldigheid in de voorbereiding (dit hadden jullie met een goede test ook kunnen voorzien) strekt niet tot aanbeveling om het maar eens voorzichtig te zeggen. Afgezien van het feit dat ozon werkt is de kwaliteit van de constructie van het apparaat ver beneden peil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor 20 euro bouw je er zelf één... :D

 

Kees.

En ik lever er één voor €15,00 waar niet alleen maar de bedrading van smelt maar die ook daadwerkelijk in brand vliegt. Kijk maar of je daar tegenop kunt Kees B)

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

 

Dit is F*cking niet normaal!

komt zo iets niet naar boven bij de "uitvoerige testen" ?

 

Gelukkig is je niets overkomen GL :verrygood

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder kan ik je een gratis vervanger aanbieden waarop de laatste wijzigingen zijn doorgevoerd; andere connectoren, aansluitblok, elektronica behuizing etc.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, hey Green Lady, ben je levensmoe en doe je nog een testje, of heb je de leverancier bedankt voor een vervangend apparaat?

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoe zit dit ? .. leverancier..?

 

 

daar nog wat van gehoord of wat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm, eigenlijk bem ik een beetje heel erg lui geweest.

Hij staat hier nog steeds in de garage :rolleyes: .

Moet 'm nog opsturen.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het apparaat is opgestuurd en ik heb bericht gehad dat hij ook is aangekomen.

(Ik had er een briefje bij gedaan om te reageren op WF via PM)

Voor verdere info moet ik via hun mail reageren omdat ze WF op een laag pitje (lees: gedoofd) hebben gezet.

Als ze mij een nieuwe opsturen wil ik diegene best weer testen, maar ze zijn hier niet meer actief, dus dat zal hem wel niet worden. :book:

 

Ik hoop dat ze nog wel even reageren na onderzoek van het apparaat. Er lagen geen zekeringen uit (heb ze doorgemeten en weer terug geplaatst) dus hij was NIET goed beveiligd lijkt mij, maar misschien hebben zij er een conclusie voor.

 

 

Oja, voor ik het vergeet even een rectificatie m.b.t. bericht nr. 85 (onderaan) De schoon-air-cleaner was wel volledig nieuw en ongebruikt, de dimmer was een 2de hands :D

 

We wachten het nog rustig even af...... :verrygood

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor verdere info moet ik via hun mail reageren omdat ze WF op een laag pitje (lees: gedoofd) hebben gezet.

 

Whoa...haha, het verwondert me niets, maar dan laat je jezelf toch wel kennen hoor, als leverancier.

Dit lijkt me niet het type personen waar je mee in zee moet gaan.

Er blijven een hoop vragen onbeantwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We wachten het nog rustig even af...... :book:

 

Wel heel rustig zo. :verrygood

Er is ook wel eens een slechte test geweest met de TechOne evsa.

Het is niet erg dat er iets fout gaat in een test.

Daarvoor is het een test.

maar dan laat je jezelf toch wel kennen hoor, als leverancier.

Wat veel belangerijker is hoe je daarna het probleem oplost zonder het vertrouwen kwijt te zijn.

Na een probleem je hoofd in het zand stoppen zou niet mijn advies zijn.

Ik zou het product onderzoeken het aanpassen en de aanpassingen laten zien en daarna de tester heeeel lief aankijken of hij het nog een keer kan bekijken.

Of zoals in het geval van de TechOne gewoon helemaal stoppen en de klant een volledig nieuw en veilig product geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel grappig dat dit soort kut producten gewoon in de winkel liggen voor een volle prijs en dat ze gewoon verkocht worden en aangeprezen ook!

 

het zou verboden moeten worden....................................................................autodr

op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel heel rustig zo. rolleyes.gif

Er is ook wel eens een slechte test geweest met de TechOne evsa.

Het is niet erg dat er iets fout gaat in een test.

Daarvoor is het een test.

----

is dat niet erg ?

wat nou als heel zn toko was afgefikt doordat dat apparaat in de brand is gevlogen?

dan praat je wel anders denk ik

 

je bent een rund als je met testen stunt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een nieuw apparaat test dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat er iets ergs gebeurd.Emoticon___Electricity_by_X_wing9.gif

Maar een test blijft een test dus kan wel verwachten dat je iets gaat tegenkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...