Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik vond vanochtend ineens wat bruine puntjes op de blaadjes. Ik heb al gezocht maar ik vind zoveel oplossingen dat ik het even niet weet. Iemand een suggestie?

 

gallery_22580_8167_349413.jpg

 

gallery_22580_8167_2191.jpg

 

 

M'n kweekveslagje staat Hier

 

Heeft iemand een suggestie?

 

 

groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de ec waarde?

en hoe hoog hangt de lamp boven je dames.

 

het kan duiden op een verbranding door de lamp, die er te dicht ophangt

of een voedingsprobleem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tim: EC weet ik niet (helaas nog geen meter) maar het is special-mix zonder toevoeging. De lamp hangt nu op ongeveer 60 cm boven de plantjes.

Op dit moment heb ik voor de zekerheid stevig gespoeld en ga ik als de potten uitgelekt zijn voorzicht voeden met terra vega (25 ml / 10 L

 

Dank je voor je reactie.

 

groetjes,

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem lijkt groter te worden:

 

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

 

Ik heb gespoeld met kraanwater. PH is nu 6,2

"Bijgevoerd" met terra Vega, EC 1,6 en roots

Lamp hoger gehangen

Temp 29 /23

LV 48 %

Grond na het drogen en spoelen niet meer bewaterd (nu 4 dagen) voelt goed aan, maar ik heb geen tensio meter alleen zo'n prikding met een wijzertje, die zegt dat het goed is zo, na een tijdje in de aarde :rolleyes:

 

Op de meeste NDB's na, hebben nu alle planten een begin van problemen.

 

 

Gisteravond direct na "lamp uit" minerale bladvoeding gespoten, nog geen effect.

 

De foto's:

 

Hier de plant met de meeste problemen, is in het geheel ook lichter dan de anderen:

 

gallery_22580_9520_844340.jpg

 

Deze heeft minder problemen, maar zoals je ziet is ie ook niet geheel zorgeloos:

 

gallery_22580_9520_102337.jpg

 

 

Een overzicht van de hele kweek, links staan de NDB's, hiervan heeft er 1 problemen (achterblijven in groei en ook gelig:, rechts onder een SLH die nu ook lichter begint te worden, vooral aan de onderste bladeren

 

gallery_22580_9520_1281921.jpg

 

gallery_22580_9520_656797.jpg

 

Ik zie nog steeds niet wat het is en ik begin me zorgen te maken, misschien onterecht, maar toch.

 

Wie heeft er nog ideeën

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja haal je vloerbedekking en of zijl uit je hokkie, weet niet of dat het is maar dan sluit je dat zeker uit vergiftiging .

 

Staan ze niet te nat , en als je op specialmix sta hoef je zeker niet te voeden tot week 4 a 5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat er wel voor drie maanden voeding in zit in de gewone mix, .?

 

het ziet er een beetje uit als hebben de planten te veel voeding en teveel water,. geen verdamping door de bladeren meschien waardoor ze blanker worden,.

 

cheers

AGEBE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarsschijnlijk staan je planten veel te vochtig er zit voeding genoeg in je grondje en toch vertonen ze ondervoeding verschijnselen..

 

Laat ze es een paar dagen wat droger komen totaal geen water en voel door met je vinger in de grond te duwen wanneer ze water nodig hebben want die prikdingen (wss zo een groen ph-metertje) werken echt niet. De grond mag echt behoorlijk droog aanvoelen voor onze plantjes. Ze hebben het liever es wat te droog dan te nat. :rolleyes:

 

Greetz,

Fif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik het toch niet weet ;) stel ik mij democratisch op: Meeste stemmen gelden. En die stemmen zijn .................................... te NAT.

Dus ik ga ze droog zetten ! Komen jullie allemaal nog even langs, eind van de week, want dan zet ik foto's van hoe ze d'r bij staan.

 

Allemaal vast bedankt, en de resultaten volgen :rolleyes: (want dat mis ik in veel topics, hoe het afloopt).

 

Groetjes en laterssss,

 

Chassie

 

Oja, en die vloerbedekking ga ik ook ff wat aan doen, thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK droogzetten heeft geholpen. zie foto:

 

gallery_22580_9520_2868214.jpg

 

Het SLH 'tje rechtsonder heeft geen bladvoeding gehad en is ver achter gebleven. Helaas heb ik het slechts bij één plant kunnen proberen dus het zegt nog maar weinig. Het is wel de moeite van het proberen waard want het verschil is erg groot.

 

Sinds afgelopen woensdag krijgen ze weer (voorzichtig) te eten en te drinken: water op ph6, ec 1.1 met terragroeivoeding en roots.

 

Iedereen bedankt voor z'n tips en hulp. Zonder die hulp had ik ze waarschijnlijk verzopen.

 

Dit is verder te volgen op m'n kweekverslag (zie bovenste post)

 

groetjes en groei ze,

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...