Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xistenz

'Contant geld verdwijnt'

Recommended Posts

'Contant geld verdwijnt'

 

Contant geld zou binnen vijf jaar uit de Nederlandse winkels verdwenen zijn.

De consumentenbond verwacht dat we in 2015 massaal met pin of mobiele telefoon betalen.

 

De bond reageert hiermee op de nieuwe inrichting van de winkels van Telfort. Bij de telefoonprovider

kan vanaf april alleen nog maar worden gepind.

 

Het samenwerkingsverband Detailhandel Nederland en brancheorganisatie voor supermarkten CBL,

kan zich vinden in de gedachten van de Consumentenbond, maar vindt dat er wel nog een oplossing

moet worden gevonden voor mensen die moeite hebben met pinnen.

 

Bron

 

Heeft niet echt met kweken te maken, maar contant geld is vaak wel aardig kweekgerelateerd..

Dus hoe denken jullie hierover ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag en aanbod...

 

Zolang er contanten in omloop zijn zal er een winkel die ze doet aanvaarden.

 

Het is pas klote als alleen dat ene winkeltje op de Hoofdstraat, dat enkel 50+ dameskleding verkoopt, ze accepteert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan gaan we waarschijnlijk weer meer ruilen als middel.

 

lijkt me geen gek idee, krijgt alles zijn eigenlijke waarde terug.

 

cheers,.,

harmen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga jij lekker je kilootje ruilen tegen 4 wasmachines, een blender en wat kralen...

 

Kijken of je daar weer mee bij je growshop terecht kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit soort berichten zijn de nieuwe proefballonnetjes van 'de grote roof' die er weer aan zit te komen. clinton heeft nederland (en europa) al weer gevraagd naar ALLE betalingsverkeer, dit zal vanaf dat moment continu gemonitord worden. vandaar dat ze natuurlijk van cash af willen.

 

er zijn al afspraken dat er nieuwe 'munten' aan komen. echter zal bij die omwisseling weer hetzelfde gebeuren als destijds met de euro... alles gaat weer duurder worden en het grote gepeupel is weer de makke klos, die kunnen niet anders als met de dagelijkse dingen doorgaan, murw (spreek uit: murf) van het drukke leven

 

 

ps

jullie weten toch zeker ook wel dat het gehele internet dagelijks opgeslagen wordt?!? of wist je dat nog niet¿ zoals dit gegeven willen de leiders oevral inzage in.

 

greets,

ps²

ik zou inzetten op (edel)metalen voor de toekomst. kijk maar eens naar het zilver en goud wat die de afgelopen 10 jaar gedaan hebben...

o ja, iemand nog iets gehoord van die tonnen goud die de vs verkocht hebben aan china? die baren (bouillons) bleken vervalst, het was wolfraam met een laagje er op.... tonnen....

 

ps³

ruilhandel lijkt me ook wel wat, 1 kip voor 5 kg aardappels en misschien is het dan wel nodig dat we weer varkens gaan kweken in de tuin, maar dan mag je er zeker ook weer niet meer als 5 denk ik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus zou een interne canna ruil regeling passender zijn.

iedere branche gaat kijken hoe dit op te lossen is.

canna bonus punten

canna miles?

 

En. tja, zo kan er olie tegen buitenwiet

herrer tegen indica

en ice met skuff geruild worden....

 

 

Let's fly away

with canna miles..............

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin :wacko:

contant geld zal altijd blijven.

en al zeker de komende 20 jaar niet uit het beeld verdwijnen.

elektronisch betalen kost tenslotte de alleen maar extra geld.

en de ouderen zitten echt niet te wachten op de verdwijning van contant geld.

die willen zien wat ze uitgeven.

 

ruilhandel en terug naar de tijd van paard en wagen :D

wat zal de maatschappij weer sociaal worden :o

krijgen we eindelijk weer 'n beetje relaxed leven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde toevallig dat briefjes van €500 zo schaars zijn dat er op verschillende plaatsen al meer dan €510 voor wordt betaald. En ik neem in m'n winkel niet eens groter dan €50 aan. Triest hè

 

groetjes

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als de mensen maar vaak genoeg weglopen uit de winkels als ze niet contant kunnen betalen, dan neemt de winkel het weer snel aan als het water aan zijn enkels komt te staan. Daarbij is momenteel het papieren geld nog steeds een wettig betaal middel en heeft de winkelier het maar aan te nemen.

 

Alleen nog maar betalen met plastic is een utopi voor winkeliers (geen overvallen meer, althans niet voor het cash geld). Maar voor de beetje nadenkende koper, die met zijn plastic geld zijn heel gedrag openbaar maakt op internet, zal dit een duidelijk signaal weer zijn van "big brother is watching you".

 

En ik pin maar 1 x in de week en betaal overal alles cash. Tanken, shoppen, etc. Alleen mijn rekeningen gaan via de bank.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik meer als 500 euro moet afrekenen zullen ze briefjes van 500 euro moeten accepteren.

egaal welke winkel.

als de supermarkt ze niet accepteert als ik flinke inkopen zou doen laat ik de kar staan.

heb vaker de drang gehad dit te doen om duidelijk te maken dat het de grootste onzin is.

 

zal me ook nog wel vaak per ongeluk overkomen.

het tankstation hier in de buurt neemt alles aan gelukkig.

halen het briefje van 100-200 of 500 even door z'n testding en klaar.

ik heb geen esso of shell bv nodig want die weigeren dat soort contant geld alleen maar :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...