Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

wie kan en wil er een ondertiteling in een dokumentaire maken ?

Recommended Posts

Meschien kan je hulp zoeken op een computer forum

 

Gezocht cannbis rokende computer expert ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die canna computer nerd komt ook wel eens hier hoor. ;)

Volgens mij moet je een srt file hebben om eea in een video stream te bakken. er zijn genoeg converters

Op deze manier kun je de file aan video haken met de juiste hard/software (lees dvdspeler/computer).

Met de computer kan dit door de .srt file dezelfde naam te geven als de te spelen video file en het te openen met dit programma.

Hier kan het ook mee.

Om het echt vast te bakken gebruik : Tmpgenc

Dit levert altijd wel wat kwaliteits verlies op. GoT topic

 

Tevens wil ik wel wat voor mijn rekening nemen zeg maar wat er nog moet gebeuren.

 

Laters.

 

Wazum

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wazzum:de uiteindelijke bedoeling is een avi bestand te hebben, waar de ondertitels bijstaan...

Want ik denk dat niet zoveel mensen weten hoe ze met die programma's kunnen werken... waar je de file moet bijvoegen... de mensen die dit kunnen zullen waarschijnlijk al wat meer engels kennen omdat ze met de computer werken...

 

Het is natuurlijk wel een optie, maar ik denk dat we beter eerst kunnen uitzoeken hoe we het zo gebruiksvriendelijk maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien een idee om de ondertitels direct in youtube te plaatsen klik

nu heb ik er echt total geen verstand van. maar waarom is dit niks ? jij kwam daar toch ook mee wazum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehm ja, de vraag is dus meer op welk medium wil je je uiting vertonen. denk ik.

 

grt

 

Wazum

Share this post


Link to post
Share on other sites

met dat laatste moet je me effe helpen. dat begrijp ik al niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij het makkelijkst als we naar youtub kunnen linken

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

De youtube manier lijkt me ook wel een optie...

 

Toch zijn de mensen dan gebonden aan youtube en internet voor een vertaling... er zijn nog vele andere video sites op het net, het zou wel intressant kunnen zijn om deze video daar dan ook te uploaden...

 

Ik ga in ieder geval nog wat verder zoeken naar software die het beeldmateriaal kan manipuleren...

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met de computer kan dit door de .srt file dezelfde naam te geven als de te spelen video file en het te openen met dit programma.

Hier kan het ook mee.

Om het echt vast te bakken gebruik : Tmpgenc

 

Maar bij deze srt file... moet je al weten hoe je ondertitels bij een film kunt plaatsen(media player, divx player...).... ik weet niet of velen dat zullen weten...

 

Maar als het niet anders kan, kunnen we het natuurlijk wel doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Denk dat de optie van Wazum het beste is, aangezien het al een youtube bestand is en het mooi daar kan blijven.

Als het klaar is kun je het alsnog downloaden op je eigen pc, dus heb je 2 vliegen in 1 klap...

 

Er zijn verschillende programma's waarmee je video's vanaf youtube downloaden op je pc(ff googlelen ;) ) om vervolgens op een andere site, dvd of usb-stick te zetten.

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vr 05 mrt 2010, 12:24 Gerelateerde artikelen

 

YouTube laat Rick Astley zakken

Er is een einde gekomen aan...

 

YouTube stopt ondersteuning IE6

Gebruikers van versie zes van...

 

Canon van YouTube biedt internetpareltjes

De Stadsschouwburg in...

 

YouTube bestaat vijf jaar

De populaire videowebsite...

 

Safety Mode in YouTube

Met een nieuwe functie in...

 

Twingly blog zoekenJouw blog hier

 

Ondertiteling bij YouTube video’s door onze redactie

AMSTERDAM - Google’s YouTube gaat automatisch gegenereerde ondertiteling aanbieden voor de complete catalogus aan video’s. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend tijdens een persconferentie op het Amerikaanse hoofdkantoor.

 

 

 

Ads door Google

iPhone 3GS Simlockvrij

Officieel Simlockvrij €587 ex. btw 24-uurs levering Afhalen = mogelijk

iPhone3GS.GigaVolt.nl

Wilt U ADSL?

Bekijk Hier alle ADSL-Abonnementen. Vergelijk alle Prijzen & Snelheden!

www.ADSL.nl

Draadloos Alarmsysteem

Aanbevolen in VARA Kassa! Het huis slim beveiligd € 8,95 p/m

www.WoonVeilig.nl/DraadloosAlarm

De stap heeft grote waarde voor dove gebruikers en voor mensen die video’s in andere talen willen kijken. Overigens duurt het nog wel even voor alle talen van ondertiteling zijn voorzien. Google begint de uitrol met het voorzien van alle Engelstalige videoclips.

 

De nieuwe ondertiteling feature werd in gebarentaal gepresenteerd door softwareontwikkelaar Ken Harrenstein die zelf doof is. YouTube gebruikers kunnen kijken welke ondertiteling er beschikbaar is door op een knop rechtsonder in de vieospeler te klikken. Ze kunnen ook ondertiteling selecteren in een andere taal dan de taal die gesproken wordt in de video. Harrenstein gaf aan vijf jaar aan het product gewerkt te hebben.

 

YouTube probeert al langer ondertiteling aan video’s toe te voegen. Naast het voordeel voor dove mensen en het opheffen van taalbarrières is ondertiteling ook van nut voor Google’s zoektechnologie. Het maakt het namelijk eenvoudiger om bepaalde momenten in een video te identificeren.

 

Sinds 2008 biedt YouTube aanbieders van video’s de mogelijkheid hun eigen ondertiteling toe te voegen. Vorig jaar begon de videodienst met automatisch gegenereerde ondertiteling bij video’s van een klein aantal partners waaronder diverse universiteiten.

 

De automatische ondertiteling is gebaseerd op dezelfde technologie als andere spraakherkenningproducten van Google zoals de automatische voicemail vertaling en spraakgebaseerde zoekfunctie van Google Voice. Net als bij deze diensten is de technologie niet perfect, maar wordt wel steeds beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeie morgen allemaal :) is er iemand die de vertaalde delen van run from the cure. in 1 stijl en woordkeus te maken. het kan ook eventueel betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JOEHOE, ik durf het bijna niet te vragen. maar zijn er mischien nog mensen die een stukje tekst van het engels naar het nederlands willen vertalen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoeveel tekst ?

 

ik kan wel een paar uur vrij maken voor een vertaling....

 

ook wil ik de volledige film in 1 stijl herschrijven....

 

heb nu even niets anders te doen , dus is geen probleem

 

betaald hoeft niet, tenzij in natura :)

 

zal morgen beginnen met even alles te bekijken en zal dan posten hoelang het zal duren....

 

maar ik zal wel grammatica fouten hebben.... dus een talenknobbel zal even moeten nakijken...

--------------------------------

gaan we dan 1 filmbestand met 1 tijdlijn maken?

of

per deel?

 

persoonlijk zou ik gaan voor de volle 60min op 1 tijdlijn te herschrijven....

 

of alletwee?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent een kanjer. ik was bijna op engelse les gegaan :) in natura betalen gaat niet lukken of je moet een lekker wijf zijn :) je kan wel binnenkort een flesje wietolie krijgen om te proberen.

 

van de film, run from the cure ben ik de vertaling in z,n geheel netjes en overzichtelijk en zonder taalfouten aan het ordenen. als dat zo ver is. laat ik het wel weten. en als je dan nog steeds zin er in hebt, zou dat super zijn. deel 1 is al ondertiteld. en die wordt als het goed is in het weekend op youtube gezet. maar uit eindelijk moet en de hele film en de lossen delen met ondertiteling op youtube komen.

 

het stuk tekst wat ik ook graag vertaald zou zien is vrij lang. dus het zou heel mooi zijn als er zich wat meer mensen melden. ik zelf heb 2 vrienden bereid gevonden om ook een stuk te vertalen. maar vele handen maak licht werk. dus alsjeblieft mensen, denk eens 1 keer niet aan je eigen. ik zal het in delen hakken en dan kan er steeds een deel vertaald worden. dit is het eerste:

 

Hemp - the Most Medicinal Plant in the World in Action

A written interview with Rick Simpson, May 2009. Questions: Jindrich Bayer and Milan Romsy, Bayer & Romsy,

 

Hemp - the Most Medicinal Plant in the World in Action

Rick Simpson Interview, page 1

 

List of contents

BACKGROUND ................................................................................

.................................................... 4

PROTOCOL........................................................................

.................................................................. 5

CANCER ................................................................................

.............................................................. 6

DIABETES ................................................................................

............................................................ 8

INFECTIONS ................................................................................

........................................................ 9

INFLAMMATIONS, ARTHRITIS ................................................................................

.............................. 9

CHRONIC PAIN ................................................................................

.................................................... 9

BURNS ................................................................................

................................................................ 9

ULCERS, WARTS, MOLES ................................................................................

.................................... 10

MIGRAINES ................................................................................

....................................................... 10

ASTHMA ................................................................................

........................................................... 10

ANXIETY, PARANOIA ................................................................................

.......................................... 10

DEPRESSION ................................................................................

..................................................... 10

INSOMNIA ................................................................................

........................................................ 10

SCARS ................................................................................

............................................................... 11

VITAL ORGANS ................................................................................

.................................................. 11

BODY WEIGHT REGULATION, DETOXIFICATION ................................................................................

.. 11

LEUKEMIA........................................................................

................................................................. 11

PSORIASIS ................................................................................

......................................................... 12

AIDS ................................................................................

................................................................. 12

MULTIPLE SCLEROSIS (MS) ................................................................................

................................. 12

AUTISM, MENTAL DISORDERS.......................................................................

..................................... 12

GLAUCOMA, VISION ................................................................................

.......................................... 13

 

Hemp - the Most Medicinal Plant in the World in Action

Rick Simpson Interview, page 2

 

HEART, BLOOD PRESSURE ................................................................................

.................................. 13

SCOLIOSIS ................................................................................

......................................................... 14

HOW TO USE HEMP OIL? IS IT SAFE? ................................................................................

.................. 14

SYNTHETIC THC.............................................................................

.................................................... 16

CHILDREN, PREVENTION ................................................................................

.................................... 16

SPORTSMEN, SIDE EFFECTS ................................................................................

................................ 17

DOCTORS, HIPPOCRATIC OATH ................................................................................

.......................... 17

THE MOST MEDICINAL PLANT IN THE WORLD ................................................................................

.... 18

HEMP OIL AND MEDICATIONS ................................................................................

........................... 19

INTOXICATION ................................................................................

.................................................. 19

ADDICTION TO THC ................................................................................

............................................ 20

SMOKING CANNABIS ................................................................................

......................................... 20

ROUTES OF ADMINISTRATION ................................................................................

........................... 21

MAKING THE OIL ................................................................................

............................................... 22

HEMP OIL VERSUS HASHISH ................................................................................

............................... 23

SATIVA VERSUS INDICA ................................................................................

...................................... 24

OUTDOOR VERSUS INDOOR ................................................................................

............................... 24

TREATMENT OR MURDER? ................................................................................

................................ 26

THE POLICE COMES IN ................................................................................

....................................... 28

RESEARCH ................................................................................

........................................................ 31

 

Hemp - the Most Medicinal Plant in the World in Action

Rick Simpson Interview, page 3

 

BACKGROUND

Would you please describe how you came to discover the cure for cancer?

I am just one of many who have found a way to cure cancer. A radio broadcast told me that T.H.C. (tetrahydracannabinol) kills cancer so I do not claim that it was me who found the cure. I may be the first to have people ingesting hemp oil and applying it topically to treat their cancers but I do not feel that it was really me who found the cure. What I did do was find the proper way to use this wonderful medicine.

How did you get to it?

In 1972 I watched my 25 year-old cousin die a horrible death from cancer. About three years later I heard a report on our local radio station CKDH in Amherst, Nova Scotia. The announcer was laughing like a fool when he gave the report so I did not know whether or not to take the report seriously. He stated that T.H.C. (the active substance in marijuana) has been found to kill cancer cells. After this report I heard nothing more on this subject so I assumed that it must have been some kind of joke. Many years later I found out that the report was true and it was from the Medical School of Virginia study done in 1974.

In 1997 I suffered a head injury that left me with Post Concussion Syndrome. The chemicals the medical system gave me did nothing for my condition but make me worse with the side effects. Then, in 1998, I saw an episode of The Nature of Things entitled “Reefer Madness II”. Dr. David Suzuki interviewed people who were smoking hemp for their medical conditions; the results were amazing. After watching the show I purchased some hemp to see if it would helpmy condition. Post Concussion Syndrome can affect people in different ways; some wind up with severe migraines... in my case I wound up with what can only be termed as migraine noise. It‟s like having a tuning fork gone mad in your head that you cannot silence. If this condition persists the noise takes over your life and you get very little rest. When I smoked hemp for my condition it relaxed me and allowed me to get more sleep. When I smoked hemp it did not take the noise in my head away but it did make the condition easier to live with.

I asked many doctors for a prescription for hemp but was refused. They would use excuses like it is still under study and hemp is bad for the lungs or some other such nonsense.

About 1999 I asked my family doctor what he thought about me making the essential oil from the hemp plant and ingesting it as a medication as opposed to smoking it. My doctor said that ingesting the oil would be much more medicinal but still would not provide me with a prescription. By 2002 the medical system had written me off. I was told by my doctor that they had tried every medication at their disposal but none of them helped me so I was on my own. The doctor knew very well that the only medication that helped me was hemp. He also knew that I would be classified as a criminal if I was caught using hemp for my condition, but still he would provide no prescription. Can you imagine, I had worked for 32 years and had never had a drug charge in my life? Now due to my need for this medication for my condition, suddenly I

 

Hemp - the Most Medicinal Plant in the World in Action

Rick Simpson Interview, page 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

eigelijk heb ik deze liever eerder vertaald:

 

SATIVA VERSUS INDICA

What is the main difference between sativa and indica in treatment? Does it mean that someone with cancer should not use sativa oil? Will it not work? In some places indica is not available or might be difficult to get. Are there any illnesses for which sativa are well suited for?

I do not like to see anyone ingesting sativa oil to treat cancer. There is every possibility that oil made from a good sativa could cure cancer but the energizing effect of this oil is not conducive to healing. Certainly I would treat a skin cancer with such an oil, but ingesting this oil can badly affect a person‟s sleeping patterns. Taking a good sativa oil in the daytime can be effective for pain relief associated with some conditions. I also consider such oils to be very effective in the treatment of people suffering from depression. But, as I tell everyone, I don‟t want to see a cancer patient out trying to paint the barn, so I avoid the use of sativa oils in most instances.

A good indica and some of the better indica-sativa crosses put a person in a very relaxed state and provides them with much more rest and sleep. I have also found that oils produced from indica dominant strains are effective for depression and other health related issues. From my perspective, oils produced form good indica strains are more medicinally desirable than most oils produced from sativa.

Which marijuana strains are the most medicinal? Can you describe the differences between them?

Nowadays there are literally thousands of different strains out there and the truth is we do notknow the properties they possess until we grow them. Truly, it can only be said that we are at the mercy of the seed merchants. I have purchased the same strains from different vendors and wound up growing two entirely different plants. I think it‟s best to acquire any given strain from the seed company that originated the strain. That is the best way to assure yourself that you are growing a high quality strain.

OUTDOOR VERSUS INDOOR

Have you tried making the oil from indoor plants? Have you noticed any differences in the effect of the hemp oil?

I have produced the oil from hemp that was grown both indoors and outdoors with good results. I prefer to work with hemp that was grown outdoors since on average, high quality hemp grown outside produces more resin. I attribute this to the sun for I do not believe that indoor lighting systems can compete with this source of light. I have never seen indoor lighting that I could not look directly at, but it is impossible to look at the sun. Hemp that is grown indoors, of course, can be very potent and will produce good medicine but there are many drawbacks involved with indoor growing. Plants that are grown inside are usually much smaller in stature than those grown outside. Also, with indoor setups, problems arise concerning smell, air movement, andheat. Indoor grow systems produce a great quantity of excess heat and often infestations and plant growth are controlled with the use of chemicals.

I can‟t say that I have encountered any problems producing medicine from indoor crops. For those who do not live in a rural setting I suggest they build a small indoor growing system from which they can supply the medicinal needs of their whole family. To my mind, there is only one way to grow hemp properly and that is in the great outdoors. Open ground with good drainage and a proper PH is what is required. Lots of sunshine, horse manure and abundant quantities of water produces an amazing crop. I have not noticed any differences in the hemp oil produced from indoor or outdoor plants other than their potency. The most potent oils I have ever produced came from outdoor plants. Indoor plants may produce slightly less potent oils, but they are still highly effective as a medication.

What type of light do you get best results with?

Using a combination of high pressure lights have produced the best results I have achieved indoors. We used 1000 watt high pressure sodium‟s to produce the largest buds I have ever grown inside. The main problem with such lighting is your power consumption and the heat they produce. So I have looked into other forms of lighting to reduce heat and energy costs. Standard 4 foot and 8 foot cool white florescent bulbs will grow hemp quite nicely in the vegetative state, but for budding I would recommend much more light intensity. I have found good results with the use of compact florescent bulbs. Sunlight at high noon is about 5400 degrees Kelvin. By using a combination of compact fluorescents one can closely imitate the lightgiven off by the sun. I used 4100 degrees K and 6500 degrees K compact fluorescents placed closely together to achieve this. This lighting arrangement produced decent results for both vegetative and budding. All I had to do was change the timers from an 18 hour cycle to a 12 hour cycle for budding.

Unlike high pressure lighting, compact fluorescents do not produce a great deal of heat and they are much easier on power consumption. I like using compact fluorescents because they spread the light intensity very evenly in a grow chamber. Nowadays many companies are producing florescent fixtures with very high light intensity. I have never used such lighting to produce a crop, but I would expect excellent results since even the low intensity compact fluorescents I used produced good results.

I have never grown a crop using the new LED fixtures, but I am very excited about this new technology. LED fixtures promise to provide high light intensity with very little heat and power consumption. Any experienced grower should see the advantages of using LED fixtures. At the p-resent time such fixtures are quite expensive to buy, but I am sure their price will drop once they are in widespread use. I expect to see LED fixtures to play a very important role in the future of indoor growing.

What does one have to watch for when choosing plants for making the oil?

 

sorry het ios geloof ik een beetje lang geworden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit laatste stuk kis al vertaald. dat plaats ik vanavond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor: wat moet er nu precies vertaald worden?

 

Kan je me een link of de tekst per pb sturen?

 

Deel het anders al op in delen... en stuur me door wat vertaald moet worden.... ik heb een hele dag tijd... dus .... is dit een bezigheidstherapie voor mij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er voor mij ook nog een deel? voor te ondertittelen?

 

In een grijs verleden vaak gedaan en prima gelukt! :)

 

 

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werd vanochtend blij verrast. want dit onderstaande stuk zat in m,n mailbox. met de woorden have fun, groetjes walker :) .

 

sex n combi, als jij gewoon het eerste stuk zou kunnen doen. wat er staat. dat zou heel mooi zijn :D

 

maar natuurlijk piercing. daar ben ik heel blij mee :) ik ga zo even kijken. we zitten momenteel met het probleem dat de film door 5 verschillende mensen vertaald is. dus 5 verschillende stijlen en woordkeuzes. en dat is een beetje vreemd. eigelijk zou 1 iemand dat in 1 stijl/woordkeus moeten doen. dat had sex n combi aangeboden om te doen. ik ben er mee bezig om het hele stuk tekst netjes en taalfout vrij te krijgen. ik denk dat dat morgen klaar is. dan gaat het naar sex. en dan kan jij je eigen uit leven piercing

 

have fun.

 

wietolie-de geneeskrachtigste plant ter wereld in aktie

 

SATIVA VERSUS INDICA

Wat is het belangrijkste verschil tussen sativa en indica in behandeling? Betekent het dat iemand met kanker sativa olie niet moet gebruiken? Zal het niet werken? Op sommige plaatsen zijn indica niet beschikbaar is of misschien wel moeilijk te krijgen. Zijn er ziekten waarbij sativa zijn zeer geschikt voor?

Ik hou niet van dat iemand sativa olie inneemd om kanker te behandelen. Er is iedere mogelijkheid dat de olie gemaakt van een goede sativa kanker kan genezen, maar het stimulerend effect van deze olie is niet bevorderlijk voor genezing. Zeker, ik zou huidkanker behandelen met een dergelijke olie, maar de inname van deze olie kan slechte invloed hebben op een persoon 's slaappatronen. Het nemen van een goede sativa olie tijdens de dag kan effectief zijn voor verlichting van pijn geassocieerd bij een aantal condities. Ik vind deze olie ook zeer effectief bij de behandeling van mensen die lijden aan depressie. Maar, zoals ik iedereen vertellen, ik zou niet willen dat een kankerpatient een schuur gaat proberen schilderen, dus ik vermijd het gebruik van sativa oliën in de meeste gevallen.

Een goede indica en sommige van de betere indica-sativa kruisingen zetten een persoon in een zeer ontspannen toestand en biedt hen veel meer rust en slaap. Ik heb ook vastgesteld dat de olie die wordt geproduceerd uit indica dominante stammen effectief zijn voor depressie en andere gezondheids-gerelateerde onderwerpen. Vanuit mijn perspectief, olie geproduceerd uit goeie indica stammen zijn meer medisch wenselijk is dan de meeste olie die wordt geproduceerd uit sativa.

Welke marihuana stammen zijn de meeste geneeskrachtig? Kun je de verschillen tussen hen beschrijven?

Tegenwoordig zijn er letterlijk duizenden verschillende stammen die er zijn en de waarheid is dat we de eigenschappen die zij bezitten niet kennen totdat we ze groeien. Waarlijk, kan alleen worden gezegd dat we zijn overgeleverd aan de genade van het zaad verkopers. Ik heb dezelfde strain gekocht bij verschillende verkopers en bij het opgroeien waren het twee totaal verschillende planten. Ik denk dat het het beste is om een bepaalde stam te verwerven bij het bedrijf waar het ontstaan is. Dat is de beste manier om jezelf ervan te verzekeren dat u een hoge kwaliteit stam kweek.

 

BINNEN VERSUS BUITEN

 

Heeft u geprobeerd olie te maken van indoor planten? Heb je eventuele verschillen opgemerkt tussen het effect van de hennep olie?

Ik heb olie geproduceerd uit zowel indoor als outdoorplanten met goede resultaten. Ik werk het liefst met hennep die buiten was gegroeid sinds de gemiddeld hoge kwaliteit hennep buiten geteeld meer hars produceert. Ik wijt dit aan de zon want ik geloof niet dat de binnenverlichting systemen kunnen concurreren met deze lichtbron. Ik heb nog nooit binnenverlichting dat ik niet direct naar kan kijken, maar het is onmogelijk om te kijken naar de zon. Hennep dat binnenshuis gekweekt wordt kan uiteraard zeer krachtige en goede medicijnen produceren, maar er zijn veel nadelen betrokken bij binnenkweek. Planten die binnen worden geteeld, zijn meestal veel kleiner van gestalte dan die buiten geteeld. Met indoor kwekenzullen er problemen voorkomen met betrekking geur-, lucht-beweging, en hitte. Binnen groeien systemen produceren een grote hoeveelheid overtollige warmte en vaak plagen, plantengroei worden gecontroleerd door het gebruik van chemicaliën.

Ik kan niet zeggen dat ik al problemen heb ondervonden met het maken van medicijnen van indoor planten. Voor diegenen die niet wonen in een landelijke omgeving stel ik voor een kleine indoor setup te starten waarmee ze medicijnen voor de hele familie kunnen produceren. Naar mijn mening is er maar een manier om goed hennep te kunnen kweken en dat is in de vrije natuur. Open grond met goede drainage en een goede PH is wat nodig is. Veel zon, paardenmest en overvloedige hoeveelheden water produceert een fantastisch gewas. Het enige verschil dat ik heb gemerkt tussen indoor en outdoor planten is in de potentie. De meest krachtige olie die ik ooit heb geproduceerd kwam uit outdoorplanten. indoorplanten produceren iets minder krachtige olië, maar ze zijn nog steeds zeer effectief als medicatie.

met welk type van het licht krijg je de beste resultaten?

Met behulp van een combinatie van hoge druk lampen hebben we de beste resultaten indoor bereikt. We gebruikten 1000 watt hoge druk natrium "s om de grootste toppen te produceren die ik ooit binnen heb gekweekt. Het grootste probleem met de verlichting is uw stroomverbruik en de warmte die ze produceren. Dus heb ik gekeken naar andere vormen van verlichting om warmte en energie kosten te verlagen. Onder standaard 4 voet en 8 voet koel wit tl-lampen groeit hennep heel mooi in vegetatieve toestand, maar voor bloei zou ik licht aanraden met meer intensiteit. Ik heb goede resultaten opgemerkt met het gebruik van spaarlampen. Zonlicht bij hoge middag is ongeveer 5400 graden Kelvin. Door gebruik te maken van een combinatie van spaarlampen nauw op elkaar kunnen zonlicht goed imiteren. Ik gebruikte 4100 graden K en 6500 graden K spaarlampen nauw samen geplaatst om dit te bereiken. Deze verlichting geproduceerd degelijke resultaten voor zowel de vegetatieve en bloeivorming. Alles wat ik moest doen was de verandering van de timers van een 18 uurs cyclus met een 12 uur cyclus voor bloeivorming.

In tegenstelling tot de hps verlichting, spaarlampen produceren niet veel warmte en ze zijn veel gemakkelijker op het stroomverbruik. Ik werk graag met spaarlampen omdat ze de lichtintenciteit mooi gelijk verdelen over de groeikamer. Tegenwoordig zijn veel bedrijven die TL-armaturen met een zeer hoge lichtintensiteit produceren. Ik heb ze nog nooit gebruikt als verlichting om een oogst te produceren, maar ik voorzie goede resultaten, aangezien zelfs de lage intensiteit spaarlampen die ik gebruikte goede resultaten opgeleverden.

Ik heb nog nooit gekweekt onder de nieuwe LED-armaturen, maar ik ben erg enthousiast over deze nieuwe technologie. LED armaturen beloven hoge lichtintensiteit bij zeer weinig warmte en stroomverbruik. Elke ervaren kweker moet de voordelen zien van het gebruik van LED-armaturen. Op de moment dat deze armaturen zijn vrij duur om te kopen, maar ik ben ervan overtuigd dat de prijs zal dalen zodra ze op grote schaal worden gebruikt. Ik verwacht dat LED armaturen een belangerijke rol gaan spelen bij de binnenkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor daar ben ik blij mee,ik wacht geduldig af :)

 

piercing

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat jij daar blij mee bent, maakt mij blij :)

 

en ik werd vanmorgen weer blij verrast want ook het eerste stuk, zat vertaald met de woorden have fun :D in m,n mailbox. ook vertaald door WALKER :) ik ga een nieuw topic openen en daar plaats ik dan alle vertalingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de liefhebbers, weer een stukje om te vertalen :)

 

Now due to my need for this medication for my condition, suddenly Iam now a criminal because they would not give me the legal right to use this medicine. Needless to say, all of this left a very bad taste in my mouth.

You said it had cured your skin cancer in no time – how many days did it take? Did it come back? Does it usually come back?

In late 2002 my doctor examined three areas on my body which he suspected were skin cancer. One was close to my right eye, another was on my left cheek, and there was another area on my chest. In January 2003 I went in to have the cancer close to my right eye removed. I was to go in at a later date and have the other two areas taken care of. About a week after the surgery I was examining the area where they had removed the cancer, when suddenly the report I had heard on the radio years before popped back into my mind. The report had stated that THC kills cancer cells. I knew the oil that I produced was full of THC so I thought why not put some oil on the other two cancers and see what happens. I applied the oil and covered it with a bandage and left it in place for four days. During this time I felt nothing so I assumed that the oil was not working. Imagine my surprise after removing the bandages and seeing nothing but pink skin – the cancer was gone! Within seven weeks the cancers close to my right eye that they had removed surgically returned. I applied the oil and a bandage to this area and in four days it too was completely healed. I performed these treatments on myself in the winter of 2003. I have never applied oil to these areas again and the cancer has never returned.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...