Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

using jopie

Bouwinspectie komt langs. WAT NU!?

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Op korte termijn komt er een bouwinspectie bij mij langs, deze willen waarschijnlijk het hele huis inspecteren etc. :wacko:

De huisbaas is bij de inspectie betrokken.

Ik gebruik een kamertje in mijn appartementje welke op slot kan.

Ik moet nog twee weken, zal ik nu gaan knippen en alle sheit opruimen?

Drogen kan ik wel ergens anders doen.

 

Eventuele mooie excuses zijn ook welkom!?

 

Alvast bedankt voor jullie tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

snel alles afbreken

je kamertje op slot houden met 'n rare smoes zal niet lukken

 

de reden voor inspectie??

 

je zou eventueel kunnen vragen of ze op 'n andere datum kunnen komen omdat je niet eerder vrij kan krijgen van het werk!!!!

 

ik heb destijds alles snel opgeruimd in ieder geval :wacko:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Angel777,

 

Jeukt mij idd erg om de boel af te breken.

Reden is werkzaamheden in de buurt, inspectie van schade.

Jammer voor de dames, is het in deze staat al rookbaar?

 

Kan wel janken... :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon bellen om te vragen of de afspraak iets naar achter geschoven kan worden,

omdat uhm,,...nog ff iets goeds bedenken, 2 weken vakantie?

 

soortgelijke verhalen en een belletje verder,

en opeens bleek dat de inspectie ook vanaf buiten kon gebeuren.

suc6 Greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste is gewoon de afspraak te maken en dan niet komen opdagen, komt raar over maar

met een goeie smoes kom je er wel onder uit dan aan de telefoon verzet je hem naar een

later tijdstip dan moeten die gasten toch weer kijken wanneer ze wel kunnen. Kan je misschien

net die twee weken uitzitten. Zou wel alvast alles gaan opruimen zodat je niet meer veel hoeft

te doen dus al het overbodige spul al vast gaan opbergen waar niemand het kan zien.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

De banden van je auto (als je die hebt) laten vervangen omdat dat toch moest...

 

En dan zeggen dat je een lekke band hebt gehad omdat je het gemist hebt, meteen de rekening er bij houden om het te kunnen bewijzen :wacko:.

 

Kees. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie smoesen :wacko:

Probleem is dat het een pand betreft waarvan de huisbaas gewoon de sleutel heeft...

Goede kans dat hij dan gewoon even de sleutel haalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

woningbouw of particulier gehuurd?

 

volgens mij mogen ze niet zomaar je huis binnen zonder dat er iemand aanwezig is :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopie, als je geen toestemming gegeven hebt is dat volgens mij gewoon inbraak...

 

Althans, zo heb ik het gezegd toen ze bij mij elektra wilden controleren toen ik er niet was.

 

Heb mailtje gestuurd, prima als jullie de woning betreden, maar dan neem ik contact op met de politie voor inbraak.

 

Kreeg keurig netjes mailtje terug dat ze wel me een belletje zouden geven als ze er bij moesten.

 

Kijk ze mogen natuurlijk wel binnen kijken, maar jou huis is jou huis hé.

 

Ik vertrouw de monteur niet met m'n spullen.......................................

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie smoesen :o

Probleem is dat het een pand betreft waarvan de huisbaas gewoon de sleutel heeft...

Goede kans dat hij dan gewoon even de sleutel haalt.

 

Volgens de wet mag de huisbaas helemaal geen sleutel van jou woning hebben, alleen van de algemene ruimtes.

Wel wordt de smoes van een bouw inspectie vaak gebruikt als er een vermoede is van een plantage.

 

Ik zou bellen met het verzoek om een andere latere afspraak te maken. Je bent hun geen uitleg verschuldigt.

lukt dit niet dan prefentief ruimen, ze hebben je door!! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rrrww :wacko: helemaal mee eens

 

 

en je slot veranderen

succes

 

 

 

 

 

mzzl,s 11ltrp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste wat je doet als je een nieuw huis hebt is je slot veranderen.

ze mogen inderdaad niet zonder jouw toestemming het pand

betreden tenzij het de algemene ruimten betreft. Ik zou het weg

halen als ik alles goed begrijp, beter het zekere voor het onzekere

nemen. Twee weken te vroeg oogsten is zonde maar beter dan

helemaal niks oogsten.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man vervelend dat ze net op dit moment willen langskomen.. ik zou toch echt van te voren een belletje geven dat je niet kan omdat je een weekje of 2 weken op vakantie gaat. dan zullen ze gewoon de afspraak moeten verzetten. en ik zou zoiezo voor de zekerheid andere sloten op je deur(en) zetten, deze kun je gewoon bij de bouwmarkt halen.. en geen deur op slot zetten bij de afspraak maar alles afbouwen en daarna weer opbouwen want een deur in je huis die op slot zit en om 1 of andere vage re3den niet open kan is natuurlijk wel vreemd.. succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens de wet mag de huisbaas helemaal geen sleutel van jou woning hebben

 

Lariekoek!

 

Sterker nog, het kan zelfs als een verplichting in je huurtcontract zijn opgenomen, dat......

 

Waneer er zich callamiteiten voor doen de huisbaas (prive sector) ten alle tijden toegang tot de woning moet kunnen verschaffen (zichzelf of aan derden).....het veranderen van je sloten (zonder dat de huubaas daar een kopie van heeft) is dan ook niet zomaar toegestaan.

 

Ook zal er in je huurcontract staan vermeld dat je moet mee werken aan evt. in specties end.

uiteraard zul je samen met je huurbaas een tijdstip moeten afspreken wanneer dat JOU het beste uit komt.

 

 

Dus afspraak maken na het knippen, en alles opruimen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon op ruimen het is niet anders.. :o

 

 

de smoes : ik ben 2 week op vakantie werkt denk ik niet

 

de huurbaas komt neem ik aan ook wel is in de buurt en dan branden er savonds lampen in huis :wacko:

 

ook al heb je rolluiken je moet zo goed als onder gedoken leven dan...

 

succes er mee

 

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contract of niet... huisvredebreuk blijft een strafbaar feit.

 

Zodra je in het pand woond, dat betekend dat jij er slaapt en leeft ed., dan mag jij tenalle tijden iemand weigereen toegang te verschaffen tot de woning.

Als je je sloten gewoon vervangt hebben ze geen poot om op te staan want: de sleutel past niet meer... rara politiepet :wacko:

 

Alles wat men dan nog kan doen is inbreken... en dat is nou net nog meer verboden, je hebt dan vernieling en openlijk geweld tegen opjecten + het clandestien betreden van de woning.

 

 

maar om even on topic te gaan.. je kunt ze het best even bellen dat je een tijdje weg bent of nog beter alles opruimen en ze zo snel mogelijk bellen om langs te koemn..(heb je het iniedergeval gehad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lariekoek!

 

Sterker nog, het kan zelfs als een verplichting in je huurtcontract zijn opgenomen, dat......

 

Ik heb het nog even na gekeken in het huur recht. maar over de sleutel zijn ze niet helemaal duideluik.

in een stukje jurespodentie las ik wel dat als de huurbaas een sleutel heeft hij deze nooit mag gebruiken en dat het onzin is om er een te hebben. Op het moment dat er een kalemiteit voordoet bv Brand of een bedreigende situatie mag de voordeur zo-ie-zo worden geforseerd om binnen te komen en wachten ze ook niet tot de huisbaas er is. is er geen kalemiteit dan moet de huisbaas eerst toestemming vragen aan de huurder om de woning te betreden, de huurder dient hier dan aan mee te werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was dan zou ik maar een schone onderbroek en tandenborstel , koffertje klaar zetten in de gang voor als 'ze' komen :wacko:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lariekoek!

 

Sterker nog, het kan zelfs als een verplichting in je huurtcontract zijn opgenomen, dat......

 

Waneer er zich callamiteiten voor doen de huisbaas (prive sector) ten alle tijden toegang tot de woning moet kunnen verschaffen (zichzelf of aan derden).....het veranderen van je sloten (zonder dat de huubaas daar een kopie van heeft) is dan ook niet zomaar toegestaan.

 

Ook zal er in je huurcontract staan vermeld dat je moet mee werken aan evt. in specties end.

uiteraard zul je samen met je huurbaas een tijdstip moeten afspreken wanneer dat JOU het beste uit komt.

 

 

Dus afspraak maken na het knippen, en alles opruimen.

 

 

Klopt als een bus!!

Huisbaas mag en hebt indd een sleutel van ze eigen huis, maar mag het alleen op afspaak betreden.

Slot vervangen van het huis van je huisbaas is strafbaar.

Gewoon de afspraak verzetten en als die toch naar binnen gaat zorg dat je dan bewijs hebt dat hij onrechtmatig het pand heeft betreden en dien een aanklacht in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sloten vervangen omdat je Ex haar sleutel niet terug wilde geven en je er niet bij stil had gestaan dat dit in overleg moest gaan met je HuisBaas.

 

Rekken is het codewoord hier.

Treineren en vertragen.

Daarna poeslief toegeng verschaffen met veel verontschuldigingen.

 

Maar let wel op dat wanneer je huisbaas maar het vermoeden heeft van jouw hobby, hij natuurlijk vaker een bezoekje wil plannen.

Met wat voor smoes ook. En dan wordt het wel lastig kweken voor je.

Kun je je planten niet ergens bij iemand kwijt?

Het is even een stressmoment, maar das beter dan dat je alles kwijt bent. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuh.

 

Ik weet niet in hoeverre het bewijs onrechtmatig is als de huisbaas je huis betreed en daarna de politie belt.

 

De politie kan bewijs onrechtmatig verkrijgen, maar de huisbaas heeft daar niets mee van doen.

 

Als hij het ontdekt kan hij bestraft worden voor onrechtmatig betreden maar jij voor je plantjes.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook kan doen... gewoon een paar dagen je planten in het donker laten staan... zo bloeien ze sneller af... of desnoods een verhuis wagen...als het niet teveel is...een campingzak...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reden is werkzaamheden in de buurt, inspectie van schade.

 

wat voor schade??

zoals al word aangegeven is dat vaak 'n gebruikte smoes als ze iemand verdenken :wacko:

uitstellen zou, als het zo zou zijn dat je verdacht bent, alleen maar meer argwaan wekken (mijn mening):o

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...