Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

Ik zal haar wel even toespreken, misschien heb je wel lesbo-plantjes gekweekt en vinden ze de Sweet Lady fijner om onder te groeien. :verrygood

 

op zich groeit ze best wel maar valt niet zo op, op de pica. zal wel goed komen. wacht maar af.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet ik alleen weer op zoek naar TL-etjes. ik weet niet zeker of ik nog wat achter de hand heb. :( :verrygood

 

Grtz,

Djzusie

 

Je hebt nog 57 T8 18 watt buizen waarvan de helft 840 of 765 en de andere helft 827.

15 armaturen hiervoor en zo een rare opstelling voor 126 watt ofzo, reflectoren waren er ook nog.

:P

Dacht ik tenminste.

Dat is, wat ik nu niet meer heb! :wacko:

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: oh ja ik dacht al wat is die bult ook al weer in mijn schuur. :verrygood

 

dus licht genoeg, maar moet ik wel even een plekkie voor maken dan.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
reflectoren waren er ook nog.

Ja maar niet zo heel veel meer na mijn 3 14 wattertjes :verrygood

Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou weer een klein updeetje,

 

ik heb toch maar een extra soort voorgroeihokje gecreeerd, en daar de JB 6 even wat meer uurtjes licht laten krijgen. De WW staat de extra uren in de vensterbank deze is nog wel lekker te tillen.

 

en dit is het tijdelijk geworden, en toch nog een paar buisjes gevonden. :wacko: er hangen nu 3 x 18 Watt T8 kleur 840 boven.

 

gallery_19177_9482_1035786.jpg

 

gallery_19177_9482_564793.jpg

 

gallery_19177_9482_437724.jpg

 

verder nog de stekjes, die het per ongeluk toch geworden zijn. :verrygood

1 zit er in een zakje en 1 staat er gewoon in het hokje.

 

gallery_19177_9482_36465.jpg

 

gallery_19177_9482_817574.jpg

 

gallery_19177_9482_702527.jpg

 

hier de No6, schiet al een beetje op.

 

gallery_19177_9482_971962.jpg

 

en een overzichtje.

 

gallery_19177_9482_197626.jpg

 

ook maar gisteren avond toch maar de No, 5 weer binnengezet. ik hoorde dat er nachtvorst zou komen, en was dus wel nodig. vond het toch wel een beetje zielig.

 

Laterz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het begint al lekker vol te raken zo

tijd dat er dikke toppen komen :verrygood

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wordt zeker al lekker vol, en de toppen komen vast wel nog even een paar weekjes wachten, :wacko: en hopelijk dan ook dikke toppen.

 

en als de WW verhuisd is zal ik denk ik niet meer in de breedte gaan buigen misschien nog 1 of 2 keer :verrygood

dan kijken of ze nog een beetje de hoogte ingaan net niet echt een scrog.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie

 

Gaat lekker in je hokkie, ze hebben het heerlijk onder je T5 buizen :verrygood

Begint ook lekker vol te raken, wanneer ga je over op 12/12 of zit je dat al??

Ben wel benieuwd naar jou toppenveldje, zie het al helemaal voor me :wacko:

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks smokeyB, zit inderdaad al lekker vol, er moet er eigenlijk nog 1 uit maar weet nog niet waar te plaatsen

 

en we staan sinds afgelopen zondag op 12/12, dus het wachten op de toppen is begonnen, ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden. hopelijk een witte zee :verrygood

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

jouw tent raakt nu echt vol!

Ik denk, dat de 840 hun werk goed doen.

Mooi, ga verder zo! :verrygood

 

Maar, ik zie paars.

Heb je nog steeds temp-problemen of is het nu de ph?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Torsten,

 

volgens mij doen de 840 inderdaad hun werk. :verrygood alle topjes staan netjes naar het licht gericht. zelfs na een avond strak binden.

 

en wat betreft het paars, ik heb volgens mij geen temp problemen, en voor de eerste keer zorg ik voor een PH van 6,0 heb ik nog nooit eerder gedaan. Dus een PH-probleem zie ik ook niet zo zitten, tenzij 6,0 te laag is. of mijn meter is niet goed.

 

maar de No6 staat overdag een groot deel in een andere ruimte waar het minder warm is, volgens mij niet onder de 19 graden.

Dit is nog niet zo lang en ik weet niet of ze zo snel hier al op reageren. de rest heeft ook een hele tijd paarse stengeltjes gehad, maar al een tijdje niet meer in het nieuwe aangegroeide deel.

 

vanavond weer even wateren, en als ik op tijd thuis ben, misschien nog wat plaatjes. anders verderop in de week weer.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog even een miniupdate, met een nare ontdekking :verrygood

 

vanavond alleen water niets afgezuurd, ik had niet veel tijd maar ze hadden wel dorst. een litertje of 5.

 

niet alles uitgebreid op de foto maar wel een goede indruk.

 

JB1

 

gallery_19177_9482_1135408.jpg

 

JB 2

 

gallery_19177_9482_1055738.jpg

 

JB 4

 

gallery_19177_9482_1613264.jpg

 

de WW

 

gallery_19177_9482_931080.jpg

 

de hoogte is bijna een DVD doosje.

 

gallery_19177_9482_657920.jpg

 

en hier alles maar eens voor de behuizing, ziet er toch voller uit dan in het hokje. ook een pica met een duimstok uitgevouwen erbovenop.

 

gallery_19177_9482_575665.jpg

 

gallery_19177_9482_1668849.jpg

 

en nu de mindere ontdekking. @#@#$#%# meeldauw. :wacko: :(

 

gallery_19177_9482_259332.jpg

 

gelukkig heel klein beetje en op de eerste stekbladjes, maar toch, GRRRRRRR. dit blaadje direct verwijderd.

 

meteen maar gespoten met Vital, het ruikt een beetje zwafelachtig, dus hoop dat het werkt

van de week maar even zoeken naar de Bayer zwafel, en daar ook nog even met behandelen. naa een weekje en zien of we er van af geraken.

Ik ben blij dat ik wel elke dag even kijk, en hopelijk op tijd.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die meeldauw sporen hebben ze waarschijnlijk meegekregen van hier.... en die ontwikkelen zich op een minder blad wat beter.

Maar precies wat je zegt: blad weg, en asap spuiten met zwavel. Er staat nog niks in bloei dus eigenlijk heb je helemaar geen probleem :wacko: :(

 

Ze worden wel lekker groot hoor! (tenzij je ook duimstokken van 50 cm hebt :verrygood

 

Dit weekend naar 12/12?

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bedankt he.

 

maar ik krijg het er wel onder hoop ik. :verrygood

 

enne is stiekum een duimstok van 25 CM. :wacko:

 

en afgelopen zondag reeds op 12/12. dus kom maar op, me de toppen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

meeldauw :)

hoe ben je daar weer aangekomen :)

ff spuiten met spuitzwavel nu er nog geen bloemetjes zijn

ff alle sporen :verrygood :wacko: :( :P ;) ;)

 

:) ik lees weer niet alles ineens merk ik al :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Angel777,

waarschijnlijk meegereisd met de stekjes, maar het ene blaadje wat ik heb gevonden is er al vanaf, en van de week nogmaals met spuitzwafel behandelen.

 

wil het niet te snel na de Vital doen. ik wet niet of het kwaad kan, maar toch.

 

in elk geval morgen weer uitgebreid inspecteren. zal wel goed komen, maar met die compacte plantjes is het wat lastiger alles te goed te bekijken, maar ga wel m'n best doen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet alleen je planten schoonmaken

ook de kweekruimte even desinfecteren met dettol ofzo ff snel( mocht je dat nog niet gedaan hebben)

 

en de dames goed zeiknat spuiten, zowel boven als onderkant en de stengels

er mag geen spoortje achterblijven :wacko:

 

grtz angel777 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het gebruik van Dettol dan geen kwaad als ik het hokkie schoon wil maken? ik kan natuurlijk niet al te lang de dames buitenshuis houden.

 

En ik heb ze met zo een oppompbare plantenspuit van onder tot boven goed nat gemaakt, de LV in het hokkie schoot ook meteen omhoog voor een halve dag.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

even goed uitpoetsen en eventueel met 'n droge theedoek droogwrijven

ik doe het spuiten altijd in de douchebak op de badkamer en laat de lamp dan gewoon aan

in de tussentijd dat de planten uitdruppelen kan ik wel ff 30 minuutjes tijd nemen om het hok goed schoon en droog te krijgen.

even 'n frisse wind erdoorheen en weg vocht :(

anders maar 'n nachtje 'n huis-tuin en keuken vochtvreter erbij :wacko:

niet te moeilijk doen :verrygood

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal morgen vroeg gaan Bayeren, heb het doosje gevonden, en gelezen dat je het niet mag gebruiken boven de 25 graden. Ook wordt er aangeraden om het aan het begin van de nachtperiode te doen. dus morgen vroeg meteen aan de slag want m'n lamp gaat om 7 uur uit.

 

vanavond weer water toegedient, de potten waren weer erg licht, meteen alles goed nagekeken en ca 20 kleine blaadjes van onder weggehaald waar ook sporen opzaten.

 

ik denk ook dat een ventilatorretje onder de blaadjes moet laten blazen, lijkt me ook geen overbodige luxe. wel even 1 zoeken die er bij past in de ruimte.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Angel777, maar ik ga eerst even graven in mijn schuur.

 

ik heb vast nog wel een paar PC Fan's, en zeker nog wel een adapter. ik wil eigenlijk een zwenkvent, maar wel met een beperkte draaicirkel, en niet te groot. misschien zo een klemfan maar ik weet niet of deze zwenkt.

 

moet effe zoeken bestaat vast, volgens mij bij de GS

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

't was maar 'n voorbeeldje :)

ik ben niet zo'n knutselaar met elektro :)

is niet zo mijn vakgebied :)

ik wil alles kant en klaar en draaien :)

 

als ik zelf met 'n oud pc fan ga knutselen en er 'n adapter of wat dan ook op probeer aan te sluiten heb ik in no-time geen huis meer ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik zelf met 'n oud pc fan ga knutselen en er 'n adapter of wat dan ook op probeer aan te sluiten heb ik in no-time geen huis meer :)

 

;) gelukig heb je andere groene kwaliteiten, je kunt niet overal goed in zijn. maar is niet zo heel moeilijk hoor, als je zelf je lampie heb aangesloten kun je ook wel een adaptertje aansluiten. :)

 

Hier ook maar weer een updeetje,

 

Vanmorgen vroeg opgestaan en een half uur voor dat het licht uitging de dames in bad en de douche, paste net allemaal, lekker ingespoten met Bayer spuitzwavel. ook meteen het hokje goed nat afgenomen met Dettol.

 

daarna goed droog gewreven en een tijdje laten waaien binnen met de afzuiger op 100%.

nadat de meeste druppels er af gevallen waren, nog een beetje uitgeschud en alles weer in bed gestopt.

 

vanavond maar weer gekeken, en wat ziet het er vaag uit die grijze opgedroogde plekken op het blad, mar alles voor de goede zaak. :)

 

ze knallen nog best veel de hoogte in, dus een beetje alles weer op de zelfde hoogte geprobeerd te werken. wordt steeds lastiger.

 

maar goed het wordt ook erg vol en vanavond na een lang beraad, is er democratisch besloten, ik mocht niet anders, dat er snel 1 dame het veld moet ruimen. Er mogen maar 5 blijven staan. was stiekum ook de afspraak :)

 

het gaat 1 van de JB worden daar ik ook de Wonder Women wou proberen. morgen gaat er 1 verhuizen, naar de tuin. ik denk nr 3, want ik wil de scrogg laten staan om verschillen te ontdekken. maar de beslissing valt als ik er echt aan toe ben.

Ook zal ik kijken hoe ik de ruimte zo goed mogelijk vol krijg, dus al JB3 beter in de JIGSAW puzzel past gaat er misschien wel een ander buiten spelen.

 

hier ook nog wat om naar te kijken.

 

gallery_19177_9482_255756.jpg

 

gallery_19177_9482_1067267.jpg

 

gallery_19177_9482_1796399.jpg

 

gallery_19177_9482_1056592.jpg

 

gallery_19177_9482_108095.jpg

 

een lekker vol hokje zoals je kunt zien. ook vanavond de WW nog op een paar plaatsen getopt, er moet tenslotte ook daar wel wat aan komen, ze loopt wel een weekje bloei achter maar we zien aan het eind wel wat het verschil gaat worden.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

lekker veldje heb je nu! :)

Dus de 840 doen hun werk.

Denk erom, dat de planten nog twee tot drie weken groeien.

Je kan nu op de rem trappen door een buizenwissel.

865 en 840 afwisselend.

Dat gaat de lengtegroei vertragen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...