Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

tja geen potje meer, is niet helmaal waar, maar heb idd geen 11 literpot meer. wel nog tig andere maten groter en kleiner. :)

 

Na de schuur doorzocht te hebben heb ik een 15 (denk ik) literpot gevonden, zelfde hoogte maar een stuk breder.

Deze vandaag voorzien van eigen grondje wat gemixt met verse Cocopeat, +- 30%, en ingewaterd met wortelstim en Myco Madness.

Deze staat ook in het hokje, om lekker op temperatuur te komen en klaar te stomen voor morgen. Dan is er weer even tijd om aandacht aan de dames te besteden en dus No.6 over te potten. gezien de hoogte zal ik haar direct op een rekje moeten binden, maar dat is niet erg ik ga weer een SPP, miniscrogje van maken.

 

straks komt er weer een moeilijk moment, ik wil eigenlijk maar 5 dames in het hokkie, maar het zijn er nu stiekum 6 geworden. wie gaat er dan het strijdtoneel verlaten?

 

vandaag wel even snel de erg dorstige dames voorzien van de nodige vocht, er is nu ongeveer 6 liter opgeslurpt. zal denk ik wel elke dag water geven worden. Ook was de LV nu weer gezakt naar 33%.

 

Is voor mij voorlopig een verklaring dat uit de luchtige specialmix erg veel water verdampt.

 

ook gaat de temperatuur dan ook meteen naar de 30+ graden, om dus de temp onder contole te krijgen is een goede LV nodig. Nadat ik de vocht weer had toegedient is de temp weer naar een mooie 28,0 graden gezakt. en de LV naar 48%.

 

na de watergift vanaf onder zijn de potten van de specialmix dik 2 Kilo zwaarder geworden. en de eigen grond ca 1 kilo. Ook een beetje vocht onderaf voor de WW. de worteltjes moeten maar lekker op zoek gaan en mooi uitbreiden.

 

Misschien morgen weer wat plaatjes.

 

Edit, zat net even te kijken naar het aantal hits, volgens mij is het wel iets leuks, of interessant, erg vaak bekeken. :lol:

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenavond allen,

 

weer een kleine update. weer aan potten en reorganiseren geweest, wordt toch best een vol hokkie zo met 6 stuks. :)

 

vanavond geen vocht toegedient. lijkt niet nodig, wel even weer alles een beetje op dezelfde hoogte gebonden moet wel egaal worden. :lol:

 

De No. 6 heeft een eigen scrogg-netje dingetje gekregen, lekker breed gemaakt dus hopelijk gaat ze dit helemaal vol groeien.

 

gallery_19177_9482_176834.jpg

 

gallery_19177_9482_154360.jpg

 

de WW getopt en ook meteen de kleine uitlopers gefimd lijkt het geworden. viel ook niet mee met de korte internodes. maar even afwachten hoe dat er uit gaat zien.

 

gallery_19177_9482_1210537.jpg

 

gallery_19177_9482_1441305.jpg

 

gallery_19177_9482_265834.jpg

 

gallery_19177_9482_696552.jpg

 

gaat nog steeds erg lekker, en hopelijk groeien de WW en no. 6 gauw de laatste vrije ruimte vol, maar eigenlijk staat er nog 1 te veel.

dan moet het maar gauw erg lekker weer worden, dan kan er 1 buiten spelen. we zullen wel zien.

 

dit was het weer even.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje Djzusie wat ziet het er gezellig uit in je hokkie :lol:

Ik zag laatst die ringen liggen in het tuincentrum,

Opzich best handig.... je kan op die wijze je plantjes allemaal individuele aandacht geven en mocht er 1 dood gaan of ziek raken kan je die er ook makkelijk tussen uit trekken.

 

Jouw hits gaan als een speer :)

Die mega tl en pl kweken doen het altijd erg goed hier.

 

Keep 'm green, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
De No. 6 heeft een eigen scrogg-netje dingetje gekregen, lekker breed gemaakt dus hopelijk gaat ze dit helemaal vol groeien

Aan de verzorging zal het dus niet liggen :)

Ik hoop dat ze d'r best gaat doen.

 

Als je er 5 in het hokje laat staan zou ik eigenlijk je Wonder Woman naar buiten zetten. Ze is nog zo jong, en ik verwacht niet dat ze tegen het JB geweld op kan.....

Buiten kan ze zich lekker ontplooien na een geweldige start :lol:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ smokeyB, thanks ze zulen het vast gezellig hebben samen.

 

En die ringen heb ik bij mijn eerste TL probeersel gebruikt en zijn inderdaad goed bevallen. je kunt altijd apart met elke dame doen wat je wilt. alleen zouden ze vierkant mogen zijn, dan kun je effectiever je ruimte benutten.

 

tja mega Micro/Fluo is wel een vreemde combi als ik er zo eens over nadenk maar klopt wel micro 432 Watt :)

 

@ Koi, doe mijn best om ze lekker te vertroetelen, hopende dat ze me rijkelijk belonen met mooie dikke toppen. :lol:

 

en ja is inderdaad een idee om de WW naar buiten te verhuizen. En allen van hetzelfde soortje ter vergelijk laten groeien en bloeien.

Dan moet ik alleen wel weer gaan verduisteren als ze groot genoeg naar het zin is. Laat in elk geval het mooie weer maar komen. dan zien we het wel.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan ze al op 12/12 djzusie

want dat gaat 'n knalvol hok worden :lol:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze staan nog 18/6, enne wordt er niet makkelijker op als er wat nieuws bij komt, om het tijdstip te bepalen.

 

maar gaat vast niet meer lang duren 12/12, ik zat eigenlijk te denken dat het aankomend weekend wel eens zover kon zijn. maar ik denk uiterlijk nog een weekje later.

 

en laat maar komen een knalvol hok, :lol: :)

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en laat maar komen een knalvol hok,

Komt er aan :lol: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

ga ervan uit dat de planten na de omschakeling nog 2 tot 3 weken doorgroeien.

Dus jouw hok komt in ieder geval vol. Jij hebt al rood licht erboven, 2900°K!

Dus de planten gaan nog een spurt maken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste kijkers, en ook lezers. :blink:

 

weer wat om naar te kijken, ze gaan erg hard nu dus even een strijdplan bedenken voor de 12/12 stap.

ik wil het dit weekend gaan doen, en ik denk aan de kleinsten enige dagen achter het raam de resterende 4 uur licht te geven.

vraagt wel wat timing en thuis zijn maar ga mijn best er voor doen. anders ben ik bang dat ik ook spanbandjes nodig hebben, en ik heb geeneens de CheeseberryHaze fem te testen. :lol:

 

vandaag weer gevoed en bevochtigd, was weer nodig, in totaal ongeveer 5 litertjes verdeelt, onder de dorstigen.

 

klimaatje blijft erg stabiel, temp 19,2 - 28 en de lV 42 - 58%, gaat in elk geval veel beter als ik in het begin had verwacht. Maar een gevuld hokje doet blijkbaar erg goed haar best om het klimaat optimaal te houden.

 

JB 1

 

gallery_19177_9482_892465.jpg

gallery_19177_9482_123156.jpg

 

JB 2

 

gallery_19177_9482_29251.jpg

 

JB 3

 

gallery_19177_9482_1682301.jpg

gallery_19177_9482_1312006.jpg

 

JB 4

 

gallery_19177_9482_919849.jpg

 

en ik dacht kan ik een stekkie nemen?

 

gallery_19177_9482_195534.jpg

 

even de plug van KJ testen.

 

gallery_19177_9482_1043541.jpg

 

WW

 

gallery_19177_9482_275134.jpg

 

gallery_19177_9482_883138.jpg

 

en JB 6

 

gallery_19177_9482_886701.jpg

 

en hier nog een overzichtje.

 

gallery_19177_9482_215088.jpg

gallery_19177_9482_3102941.jpg

gallery_19177_9482_1799150.jpg

gallery_19177_9482_1852262.jpg

 

zo weer genoeg om naar te kijken.

 

Oh ja, dat stekkie he :) er lag ineens een topje los, heb er niets van gemerkt maar blijkbaar met uit de kast halen van dame 4 toch wat geraakt.

 

toch wel zonde om weg te gooien, en kan ik eens zien of de Gold label plug goed is. ik heb de plug die erg droog was in het voedingswater laten vollopen. ca 10 Minuten. een gaatje geprikt en de stek er zo in gestopt.

 

ik heb toch al te veel planten, dus is geen noodzaak als ze het niet red. als ze het wel red gaat ze binnenkort de tuin al in. de moeder van deze dames heeft al bewezen dat ze erg veel kan hebben, dus kijk ik gewoon verder hoe sterk ze hier zijn.

Nu staat het stekkie onder een 8 W tl-etje in de keuken, wel met een zak over haar koppie maar verre van een ideale situatie.

ik kan haar ook ter adoptie aanbieden aan een liefhebber als ze het gaat redden, maar die liefhebber moet dan wel even vinden :P

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
de moeder van deze dames heeft al bewezen dat ze erg veel kan hebben

Hoezo??? Omdat ze bij mij vandaan komt??? Jij breekt er gewoon stukken van af! :lol:

 

:) Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan ik eens zien of de Gold label plug goed is. ik heb de plug die erg droog was in het voedingswater laten vollopen. ca 10 Minuten. een gaatje geprikt en de stek er zo in gestopt.

 

Ik ben benieuwd. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

zie je al een verschil in de groei tussen de 6500°K en 4000°K?

Volgens mij schieten de plantjes nu een beetje op.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koi, nee jij bent erg lief geweest voor haar, in de groei toen de bloei toen reveggen in een te klein potje in het verdoemhoekje, en een jaartje verder eindelijk in een hokje met alles wat ze lekker vinden. :lol:

 

sorry zal nooit meer doen. :P :blink: denk ik.

 

@Doc, we zullen zien, i keep you posted. iemand in huis vond het niet zo nodig, staan er toch alweer 7 plantjes en nu weer een stekkie. :)

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsten, ik heb wel het idee dat er verschil in zit. als je vanaf de ingang begint heb ik eerst 1 x 2900, daarna 4 x 840 en daarna nog 3 x 6500. En ik heb de dames die nog wat mogen groeien onder de 849 gezet.

 

in elk geval zie ik bij de WW dat de afstand tussen de internodes groter aan het worden is. maar een korte tijd ervoor geeft ze ook onder de 2900 gestaan.

 

als ik terug kijk naar de foto's van enkele dagen geleden heb ik wel sterk het idee dat ze harder groeien in het geheel. maar of dit nu komt door de 840 zou ik nog even niet durven zeggen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben benieuwd. :lol:

 

doc dat zit wel goed ik ben zeer te spreken over de mico plugs :blink:

ben er zelfs doorheen :)

 

en djuzie komt allemaal goed bij jou met de goeie spullen die je gebruikt :P

zet m op he

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ the Clown,

 

nou als die stek het niet gaat doen weet ik het ook niet meer.

 

Zelfs als ik het niet zo heel goed heb gedaan? enne ik heb nog wel wat pluggen staan, die ik voorlopig niet op ga krijgen met mijn kweekaantallen. we hebben al 1 tree gedeelt dus kun je nagaan als ik de hele tray had meegenomen.

 

En ja ik heb zeker leuk spul deze ronde, dus ik ga m'n best doen. maar de dames des te meer.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

hoe staan de plantjes nu ervoor?

Gaan ze al een beetje de hoogte in?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom, kom... het is alweer twee dagen geleden....

Leven ze nog? (of heb je de rest er ook afgebroken :wacko: )

 

:verrygood

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti ja,

 

@ Koi ja en een beetje en nee.

 

ben effe bezig zo terug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan hier zijn we weer, ;)

 

vanaf vandaag de klok op 12/12, vanavond om 8 uur zat de eerste 12 uur donker erop.

Op naar de bloemetjes, was ook wel nodig ik moet elke keer de dames herschikken in het hokkie na binden en buigen. En hier en daar :( breken, sorry.

 

de dames hebben een litertje of 6 tot zich genomen, de eigenmixers ca 0,75 liter elk, en de WW ook een litertje en de rest naar behoefte. wat een zuiplappen. welliswaar om de dag maar toch.

 

vandaag ook maar de No5 uit de vensterbank in de tuin gezet, we zien wel wat het weer gaat worden maar moet maar even zo. Als het gaat vriezen maar weer naar binnen halen.

 

De Wonder Woman en No6 heb ik vandaag ook nog de extra uurtjes Groeiperiode in de vensterbank gegeven. Beide wil ik nog even laten groeien, zeker als ik de WW naar buiten wil verhuizen, ik wil niet dat ze gaat reveggen.

En als ze naat buiten gaat wil ik wel dat het mooi weer blijft dus zo lang mogelijk op 18/6 houden. Als het weer slecht weer wordt maak ik misschien wel een tijdelijk hokje voor haar. Moet ik alleen weer op zoek naar TL-etjes. ik weet niet zeker of ik nog wat achter de hand heb. :P :verrygood

 

Tot nu toe heb ik het water afgezuurd naar 6,0 is voor mij de eerste keer, kijken of ik het volhoud.

voorlopig gaat het nog wel apart water en voeding aanmaken maar als ze erg veel gaan zuipen blijf ik lopen. :wacko:

 

oké weer wat om naar te kijken.

 

JB 1

 

gallery_19177_9482_349152.jpg

 

en na de SM

 

gallery_19177_9482_170163.jpg

 

JB 2,

 

gallery_19177_9482_1400733.jpg

 

en voor en na het binden.

 

gallery_19177_9482_59694.jpg

 

gallery_19177_9482_982505.jpg

 

JB 3, wordt toch wel een schone jonkvrouw. ;)

 

gallery_19177_9482_394212.jpg

 

gallery_19177_9482_657992.jpg

 

gallery_19177_9482_784575.jpg

 

JB 4,

 

gallery_19177_9482_469278.jpg

 

gallery_19177_9482_398049.jpg

 

JB 6,

 

gallery_19177_9482_537619.jpg

 

gallery_19177_9482_1115211.jpg

 

en de WW,

 

gallery_19177_9482_437991.jpg

 

gallery_19177_9482_448077.jpg

 

en ten slotte het overzicht.

 

gallery_19177_9482_3043086.jpg

 

gallery_19177_9482_452934.jpg

 

gallery_19177_9482_1385024.jpg

 

zover weer voor het groen

 

nou ja nog een klein beetje extra groen, geen pica's, maar de Stek staat in een zakje nog fier overeind, wel elke dag even open laten en vandaag ook een beetje gesproeid, en er zat gisteren nog ergens een breukje dus nog een stekje in een plugje gestopt, deze staat gewoon onder in het hok op de bodem, zonder zakje en deze stond ook nog lekker groen te wezen.

De temp is as we speek 25,8 graden en de LV is nu net na het spelen en bewateren 53%, wel heeft het hokje zeer regelmatig opengestaan dus de temp zal nog wel iets oplopen en de LV weer iets zakken de komende tijd.

 

zo dat was het weer even, volgens mij niets vergeten, misschien dat het hokje iets te vol komt, maar als er 5 overblijven weer even rangschikken en dat moet het net kunnen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet ik alleen weer op zoek naar TL-etjes. ik weet niet zeker of ik nog wat achter de hand heb
'

Tuurlijk :verrygood

 

misschien dat het hokje iets te vol komt,

Wat heet te vol....

 

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag trouwens nr 6 wel eens een beetje aansporen onder die T5's van je....

Nr 7, 8 en 9 maken aardig haast onder hun nieuwe zonnetje :wacko: :( :P

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...