Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

Hey Angel777, thanks en ik dacht Angel gaat vast weer kijken dus maar veel plaatjes.

 

en van JB 1,2 en 4 is het blad inderdaad erg mooi donkergroen. no 3 is wel een stuk lichter van kleur, net als de kleine. maar dat verschil zie je niet zo duidelijk op de foto.

 

en laat maar lekker groot worden voorlopig nog plaats genoeg ;) zeker in de hoogte. ik wil op 12/12 als de kleine er aan toe is. Misschien is de 0,9 M2 dan geheel bedekt, ;) dan alle toppen de lucht en en knallen maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) net even gekeken met de lamp weer aan, groeien ze toch sneller als verwacht. 1 koppie heeft verbrande haren.

 

toch heel warm de buisjes. nu weer op 6 CM gehangen morgen weer kijken. en plaatje.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer een paar plaatjes, ze hebben bij elkaar nu 5 liter vocht tot zich genomen. vond ik best wel wat veel voor om de dag.

 

nou ja verder gaan ze lekker, weer een beetje breder gebonden volgens mij krijg ik het hokkie best vol als de kleinste aan bloeien toe is.

De dames zullen best nog wel een weekje of 3 verder groeien, dus zal even moeten kijken wanneer op 12/12

 

hoe hat was vooraf.

 

gallery_19177_9482_1100478.jpg

 

JB 1

 

gallery_19177_9482_765352.jpg

 

gallery_19177_9482_804439.jpg

 

met HEADBURN :lol:

 

gallery_19177_9482_195129.jpg

 

JB 2

 

gallery_19177_9482_668544.jpg

 

gallery_19177_9482_1082436.jpg

 

En een lekker vol koppie.

 

gallery_19177_9482_268058.jpg

 

JB 3, gaat toch wel aardig dus meer geen vervangende stek doen. Wel minder groot,

 

gallery_19177_9482_282450.jpg

 

gallery_19177_9482_742568.jpg

 

JB 4

 

gallery_19177_9482_1732049.jpg

 

gallery_19177_9482_706708.jpg

 

gallery_19177_9482_1060479.jpg

 

WW

 

gallery_19177_9482_2102014.jpg

 

gallery_19177_9482_181934.jpg

 

en nadien weer bij elkaar.

 

gallery_19177_9482_3991097.jpg

 

zo daar moeten jullie het weer even mee doen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden mooi! Doe je goed :)

maarre, nog 3 weken groei, ja dan zit je hokje wel vol!

Neem je voor de bloei er in gaat nog een stek van de WW?

 

Plezier :lol:

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ KOI, thanks.

 

enne ik bedoelde eigenlijk dat ze nog wel 3 weken groeien als ik overga naar de bloei. :lol: dus ik denk dat ik geen 3 weken meer wacht voor overgaan naar bloei.

 

En ik hoop dat de WW snel groot genoeg is, ik wil zowieso deze nog toppen, en dan kan dit een stek worden. is dat ook nog iets voor jouw om te proberen dan? moet ik wat meer mijn best doen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet ik de hele tijd de afvallige, ze staat in de vensterbank en krijgt ook af en toe een beetje aandacht. :) heeel af en toe.

 

het gaat eigenlijk nog niet zo slecht, als ik had verwacht, niet veel groei, maar ook ziet ze er niet slechter uit.

 

kijk maar.

 

gallery_19177_9482_203593.jpg

gallery_19177_9482_668322.jpg

 

ben alleen benieuwd of ze nu reeds in de bloei gaat, de dagen zijn nog niet al te lang. :lol:

 

nou ja wie weet blijft ze lekker in leven en mag ze buiten spelen als het weer he toelaat. in elk geval een enorm verschil met de rest.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ben jij 'n sadist zeg :lol:

verban je de ene buiten de ruimte

de andere verbrand je z'n hoofd

'n echte sm studio :)

 

al met al blijven ze er aantrekkelijk uitzien

hoelang nog tot 12/12 periode??

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: tja een beetje sadisme hoort bij zo een kelder.

 

en ze zien er op 1 na erg gelukkig uit dus zij en ik, allen blij :) .

 

Ik wil op 12/12 als de kleinste er aan toe is, maar ik zal niet te lang meer wachten denk ik, anders groeien de anderen de pan (hok) uit. misschien wel komend weekend. Ik had alleen de hoop dat de kleine, en no3 onder de 2900K sneller zou gaan strekken, maar er schijnt misschien toch teveel 6500K op de dames, ze blijven toch nog heel compact.

 

 

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie

 

Mooi getrainde plantjes heb je daar :lol:

Ben je nog van plan te scroggen of probeer je ze zo op deze wijze laag te houden?

Ga zo door in ieder geval, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks smokeyB, we trainen lekker door met elkaar.

 

en ik wil een deel in scrog doen maar weet niet of het gaat lukken ze blijven erg compact.

 

en de test was denk ik, om met de buizen te werken die er bij waren en dat betekend dat ze heel laag moeten blijven. Dan kunnen we zien of het een geschikte lamp is voor een kweekkast waar je geen hoogte hebt. en tot nu toe moet ik zeggen dat dat heel goed mogelijk is.

 

dus als er 2 stuks zo groeien dat ze te scroggen zijn zal ik dat proberen, we shall see.

 

Grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi DJ,

Ik ben effe door de kasten en ruimtes bij mij gekropen.

En het resultaat is:

Ik heb niet alleen 840-buizen voor jouw, maar ook nog 20 buizen 827 gevonden.

Jij mag hiervan dus ook nog 8 stuks hebben voor de Torsti´s-Special-Vrienden-prijs! (gratis) :lol:

Deze zijn in de bloei beter als de 829.

 

Het gaat volgens mij niet zozeer om de kleurkode van de buizen bij deze test,

het gaat om de werking van de Bad-Boy T5.

Dus ik zou me niet zo vastklampen aan de 865 en 829 als er geschiktere buizen zijn.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Wecyceln: Ik ruim alle T8-buizen en armaturen op. Als iemand interesse heeft........pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten, oké tahanks dan.

 

dan houd ik me van harte aanbevolen. alleen maar omdat jij je kasten leeg moet krijgen. :)

 

straks heb ik een magazijn vol buisjes liggen, :blink: maar geeft niets ik ben toch een ouwe spaarder. Ik heb nu ook al een leuke voorraad buisje liggen T8 en T5.

 

en als Doc er een probleem mee heeft dat er andere kleuren gebruikt worden laat hij dit vast wel weten.

 

Vanavond heb ik DMV schermpjes geprobeerd om de WW echt alleen onder de 2900 te krijgen eens zien of ze de lucht in wil gaan. Het lijkt er toch op dat er veel licht van de 6500K buizen erg goed verdeelt onder de kapjes vandaan komt. en dat is natuurlijk goed :lol: . Ook heb ik er nu in totaal 4 fannetjes onder hangen. de dametjes bewegen nu allemaal lekker een beetje. Ook heb ik nu een goede luchtcirculatie overal.

 

verder vandaag zonder luchtbevochtiger gedraaid, en de LV is niet onder de 40% geweest. volgens mij hebben ze nu niet meer zo een hoge LV nodig. ze moeten toch een keer op eigen benen staan. Maar deze kan er altijd nog bij als het nodig lijkt. Morgen vroeg maar eens zien wat het wordt na de lichtperiode.

 

Torsten je krijgt zo PB

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond weer een kijkje in mijn kastje.

 

alles groeit erg goed en ik denk dat het van het weekend tijd word voor de klok om. misschien dat de WW nog wel een tijdje wat extra mag groeien anders is het verschil te groot. Dan denk ik dat ze tijdens een deel van de nachturen achter het venster van de zon mag genieten. Als er zon is dan.

 

Heel misschien zal ik kijken of ik een apart kastje in elkaar kan knutselen als ik materiaal genoeg heb, ik wil haar in elk geval nog 1 weekje laten voorgroeien.

Vandaag is ze ook getopt, ze moet namelijk ook nog de breedte in. Als ik goed geteld heb na de 4e of de 5e internode.

 

Misschien (bijna zeker) heb ik heel snel de andere Buisjes van de Torsti Gamma, :lol: en mogen ze de rest van de groeiperiode onder de 4000K het hokje volgroeien. Ik wil toch eigenlijk geen bodem meer kunnen zien vanaf boven. :)

 

 

 

hier wat om naar te kijken.

 

JB1

 

gallery_19177_9482_207220.jpg

JB 2

 

gallery_19177_9482_714093.jpg

 

en van boven,

 

gallery_19177_9482_515457.jpg

 

No 3, gaat toch lekker verder.

 

gallery_19177_9482_897130.jpg

 

No4, de mooiste blijft het wel.

 

gallery_19177_9482_1441283.jpg

 

en WW onthoofd, moest toch iets aan SM doen. :blink:

 

gallery_19177_9482_924635.jpg

 

en het huisje van de dames, alles bij elkaar.

 

gallery_19177_9482_857417.jpg

 

het begint toch wel lekker gevuld te raken.

 

Alles heb ik op 23 CM hoogte gehouden, en het gaat lekker de breedte in. gemiddlet blijft de temp op 28 á 29 graden. en de LV is met lamp en afzuiger aan nog op 20%, in de buurt van de 45 á 48%.

 

vandaag ook weer de specialmixers voorzien van de broodnodige voeding met water, EC 0,4 en PH 6,0.

bij elkaar hebben ze toch weer een 4 liter geconsumeerd. dan de andere op eigen grond, deze waren nog vochtig genoeg.

Zou het door de luchtige structuur komen dat er misschien ook meer verdampt in de specialmix? of zouden de dames gewoon meer verbruiken. NO, 2 en 4 staan in de specialmix en zijn wel de grootste, maar no1 staat op eigen mengsel en de groei doet voorlopig niet onder voor 2 en 4, dus vind het wel nog steeds een beetje vreemd.

 

maar goed ga niet klagen gaat erg lekker,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

de Torsti-Gamma heeft 70 buizen en 15 armaturen voor jouw klaarliggen.

Ik hoop dat je een grote kofferbak hebt! :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandaag ook weer de specialmixers voorzien van de broodnodige voeding met water, EC 0,4 en PH 6,0.

bij elkaar hebben ze toch weer een 4 liter geconsumeerd. dan de andere op eigen grond, deze waren nog vochtig genoeg.

Zou het door de luchtige structuur komen dat er misschien ook meer verdampt in de specialmix? of zoude de dames gewoon meer verbruiken. NO, 2 en 4 staan in de specialmix en zijn wel de grootste, maar no1 staat op eigen mengsel en de groei doet voorlopig niet onder voor 2 en 4, dus vind het wel nog steeds een beetje vreemd.

 

maar goed ga niet klagen gaat erg lekker,

 

Grtz,

Djzusie

 

Ik ben benieuwd naar e uitkomst van die test.

Let op dat je ook op de Specialmix voeding moet gebruiken na 2 a 3 weken.

Dit om de buffer een beetje te behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsti, mijn auto is groot genoeg, :lol: laten ze het thuis maar niet horen. nog meer troep hoor ik al snel. maar ja eenmaal in huis, nou ja garage of schuur. gaat het er niet makkelijk meer uit.

 

@ Doc, Ik gebruik nu al de voeding die ik heb meegenomen volgens het humboldschema. DWZ Honey en Myco Madness, en nog ca 1 Ml wortelstim. en vanaf de bloei komt er de Natural bloom (dacht ik) en de Deuce Deuce bij. Dit zal toch wel genoeg zijn? of moet er nog wat anders bij dan.

en tot nu toe alleen water voor de eigen semi-special-mix :) .

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet voldoende zijn :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat groeien ze lekker :)

Toch nog ff een weekje extra wachten met bloeien, hoor....

Moet vol hok worden :blink:

Zometeen stekkie 6 er bij, ben benieuwd naar het formaat ter vergelijking...

 

En thx voor het hobbie materiaal.

In navolging tot iouw Bad Boy T5 ga ik d'r Sweet Girl T5 noemen :P

Met jouw 3 x 14W T5 840 en 3 x gesloopte spaarlamp en de 3 reflectoren van Torstie (beetje aangepast) heb ik alleen nog een soldeebout en wat krimpkous nodig en dan is Sweet Girl T5 een feit :lol:

 

Ter navolging en tevens ter vervuiling van je topic:

gallery_18008_8927_8974.jpg

 

Verzorg nr'tje 6 goed! Ze was m'n schatje.... en net ff niet vertelt, maar dame 6 is 4 á 5 dagen geleden nog een keertje getopt op de langste tak. De andere twee uitlopertjes hebben hun kruintje nog.

 

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk dat is nog eens snel, ben net thuis en er is al een begin gemaakt aan de Sweet Lady :)

 

Het Wecycelen is reeds begonnen.

 

Ik heb net No 6 erbij geplaatst en zal even kijken of er een pica gemaakt kan worden. er zit best wel een beetje verschil in. :lol:

Heb haar wel even moeten buigen want ze was wel een stuk hoger. Arm kind, net in huis en gebogen en een bak licht op dr koppie. :blink:

 

Ook meteen de 840 buisjes van de TorstiGamma geplaatst, Thanks Torsti voor de hebbedingetjes effe nog een plaatsje ervoor zoeken. :P

Ben benieuwd naar het verschil, in de groei. De potten van de Specialmix waren alweer een stuk lichter gaat ook erg hard.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj, Hoi Koi,

blijkbaar zijn de spullen goed terecht gekomen.

Maken jullie maar iets moois van! :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe snel wat pica's gemaakt van de nieuwste bewoonster. waarschijnlijk mag ze even meegroeien om haar daarna met een SPP te laten mee bloeien.

 

een behooorlijk verschil, maar is niet zo gek. tegelijk gestekt maar de groeiperiode in huize BadBoy was iets meer licht dan de 2 x 18 Wat T8 waar no6 onder heeft gestaan. hopelijk is het een leuk weerzien voor de zusjes. :P

 

hier de verschillen.

 

naast elkaar van opzij.

 

gallery_19177_9482_57783.jpg

 

en van boven, stiekum wel de mooiste gepakt no4.

 

gallery_19177_9482_663343.jpg

 

en de stammetjes. Shit weer mijn nagels naar de @#$@

 

gallery_19177_9482_124864.jpg

 

gallery_19177_9482_290734.jpg

 

Ook wel paars en groen. :)

 

hier ook de WW, gaat nu lekker de hoogte in lijkt het, en de pot wordt ook een stuk lichter. begint dus ook lekker te drinken.

 

gallery_19177_9482_258469.jpg

 

gallery_19177_9482_616527.jpg

 

En het hokkie iets meer gevuld.

 

gallery_19177_9482_1304967.jpg

 

en was ik tot nog toe vergeten (dacht ik) ook in de tussentijd een haakse stekker geplaatst.

 

gallery_19177_9482_330663.jpg

 

zo toch nog een grotere update dan gepland. :lol:

 

In totaal zitten er nu 4 (of 5) 840 buizen in, en de rest nog 1 x 2900 en 3 keer 6500. kan niet meer tellen :blink: :P

 

morgen of overmorgen weer meer.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt wel goed Torsten :)

 

Wat een enorm verschil!!!

Die 6de dame valt totaal in het niet!

Ik ben benieuwd hoe ze reageerd op haar nieuwe zonnetje :lol:

Moet ik ook bij zeggen dat ze gisteren pas van de zaai/stekgrond verpot naar wat pittigers. Ik heb geprobeert de stekken klein te houden omdat ze eigenlijk naar de tuin zouden gaan, en dat kan pas over een maand of zo..

Zet je haar morgen wel op gelijke hoogte, of beter, zet haar meteen in een volle 11 liter pot...

 

plezier,

Koi.

 

om haar daarna met een SPP te laten mee bloeien.

Wa's da???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Koi

Klemmetjes van metaal voor de buizen vind je b ij de Gamma.

Aansluit-schema van de T5-buizen op de Spaarlampen-EVSA in de Wietforum-Bouwdoos:

http://www.wietforum.nl/HOWTO-DIY-EVSA-voor-T5-t58374.html

 

@Djzusie,

Ik ben van start gegaan!

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koi, SPP = Scrogg Per Pot.

 

enne ze staat op de zelfde hoogte, en heb nog even geen tijd voor overpotten, heel misschien vanavond. dan maar eens kijken voor de hoogte, enne nu ik even nadenk heb ik geen 11 literpot meer denk ik, dus moet even alternatief zoeken.

 

komt wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en als Doc er een probleem mee heeft dat er andere kleuren gebruikt worden laat hij dit vast wel weten.

 

De buizen zeggen niks over de Bad Boy zelf :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...