Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

Hey Angel777,

 

ik dacht als mijn vaste kijkbuisklant wat wil zien moet ik er wel een beetje mijn best voor doen he. :rolleyes:

zal wel niet elke dag gaan lukken maar zal het een beetje bijhouden.

 

gaat zeker lekker en hoop ook op een mooie ronde. ben erg benieuwd naar de T5, en meerdere met mij.

 

Verder heb ik eigenlijk nooit echt last van beessies gehad dus heb niet gedacht over wantzen of zo. wel eens een paar luizen maar dat had ik tot nu toe altijd snel onder controle.

 

Dus misschien kan je er iemand anders mee blij maken. in elk geval bedankt voor het aanbod.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig zou ik voor 2 en 4 gaan. Zeker 4!

:rolleyes:

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een mini update,

 

Er is een geboorte geweest

 

en het is ??

 

gallery_19177_9482_735245.jpg

 

een meisje.

 

een Wonder women(of wonder woman, weet ik even niet)

 

verder gaat het goed, de LV is 49/54% en de temp is tussen de 19,2 / 29,5 graden. Ook verdampt er veel water in de schotels, er moet elke dag wel een beetje water bij, gaat beter als verwacht

 

morgen, nou ja vanavond zie ik net, weer een verse update.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als beloofd weer een grotere update, met plaatjes voor de liefhebbers.

 

de potjes zijn erg licht geworden dus voor mij een teken dat de dames lekker drinken.

Ook de baby kreeg een flink aantal worteltjes, dus ik heb haar overgepot naar een groter potje voorzien van zaai en stekgrond. deze ingewaterd met wortelstimulator (Hy-Pro), en een beetje Myco Maximum erbij.

 

kijk zelf meer.

 

1- 14,5 CM.

 

gallery_19177_9482_478384.jpg

gallery_19177_9482_1865829.jpg

 

2- 12 CM.

 

gallery_19177_9482_449632.jpg

gallery_19177_9482_212453.jpg

met wortelgroei,

gallery_19177_9482_92353.jpg

 

3- 14 CM.

 

gallery_19177_9482_1251995.jpg

gallery_19177_9482_1089326.jpg

 

4- 17 CM

 

gallery_19177_9482_1056106.jpg

gallery_19177_9482_603584.jpg

en hier ook worteltjes.

gallery_19177_9482_247943.jpg

 

5- 12 CM.

 

gallery_19177_9482_386211.jpg

gallery_19177_9482_41112.jpg

 

en als laatste de jongste spruit.

 

gallery_19177_9482_456236.jpg

gallery_19177_9482_88164.jpg

 

nog niet veel CM's hoog maar hopelijk groeit ze als kool.

 

verder gaat het lekker, nothing special.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat heerlijk kerel

mmoie kinders en mooie wortels die eruit willen :rolleyes:

succes he

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zeker niets te klagen, net even terug gekeken en ze zijn toch al iets van 2 CM gegroeid. of rechterop gaan staan, :rolleyes:

 

had ik nog eigenlijk niet verwacht.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

... of rechterop gaan staan, :rolleyes:

 

zeg, en die laatste aanwinst, die kleine, ..is dat babyhaar of zit ie nou al vol met trichoompjes? :)

 

ik blijf bij je kijken.

 

doei

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee dj

 

ziet er weer netjes uit zusie :rolleyes:

niet te lang laten voorgroeien in die kleine potjes anders word straks je hokje te klein

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Digibetic, keep on watching, enne ik ga voor trichoompjes wel leuk een plantje vol ermee. :rolleyes:

 

@ Angel777, thanks, en er moet eigenlijk nog een soortje bijkomen maar als deze niet op tijd zijn blijven er 4 JB. maar dan wil ik denk ik 2 scroggen en 2 niet. Kunnen we zien wat daar het verschil tussen is met de BadBoy.

Maar nog even wachten.

verder heb ik hoogte genoeg dus dat gaat geen probleem worden, en in de breedte zien we wel.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag even geen pica's,

 

de dames hebben erg dorst, elke dag zijn de potjes weer droog nu. dus ze even lekker laten pootje baden. :rolleyes:

Vanmiddag even gekeken en de wortelgroei gaat erg goed. ik weet niet wanneer ze in deze potjes gezet zijn maar die ik bekeken heb zat vol genoeg voor overpotten. De kluit ging erg makkelijk uit het potje dus geen schade denk ik door het kijken.

 

daarom vananvond maar 4, 11 literpotten gevuld en ingewaterd met wortelstimulator. ook een halve theelepel met Myco Maximum in de plantgaten gedaan.

daarna met deksels erop binnen gezet om de juiste temperatuur van de potten te krijgen. Ze stonden in de schuur waar het ongeveer 10 graden is wat ze vast niet lekker vinden.

Morgen maar even kijken of ik ze zal overpotten. waarschijnlijk blijft het dan bij dit soortje.

 

dan weer pica's

 

laterz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag de dames waar ik mee verder lijk te gaan overgepot in 11 liters.

 

de worteltjes hadden misschien nog wat meer kunnen groeien maar van de week heb ik niet heel veel tijd en ik wou niet nog een week wachten. nu staan er 4 x 11 literpotten en nog 2 kleine potjes in het hok.

 

ook nu een 2e deel van de BADBOY aangezet, de middelste 2 rijen buisjes staan nu aan. ook staat de afzuiger aan op ca. 20% ik zal vanmiddag eens zien wat deze doet zonder afzuiging. kijken of de temp niet te hoog oploopt.

Ik heb No. 2 en 4 in de Specialmix gezet en 1 en 3 in de eigen mix.

 

hier de worteltjes van de 4.

 

1

 

gallery_19177_9482_63249.jpg

 

2

 

gallery_19177_9482_740921.jpg

 

3

 

gallery_19177_9482_121688.jpg

 

en 4

 

gallery_19177_9482_595229.jpg

 

volgens mij zien de worteltjes er goed uit.

 

en hier de jongste spruit, er zit wat minder babyhaar op :rolleyes: , en het lijkt een erg compact plantje te geen worden. maar of dit nu al te zien is, na enkele dagen. In mijn beleving groeiden de vorige keer de babies sneller de hoogte in. met een grotere internodeafstand. maar dat zou kloppen met de 6500K groeilamp.

 

gallery_19177_9482_665083.jpg

 

gallery_19177_9482_559075.jpg

 

gallery_19177_9482_762041.jpg

 

en verder hoe ze er nu bij staan in het hokkie.

 

gallery_19177_9482_1502144.jpg

 

gallery_19177_9482_533187.jpg

 

gallery_19177_9482_1544446.jpg

 

een uur na het overpotten staat de LV nu op 45% en de temp op 25 graden. in de donkere periode komt de temp niet lager dan 19 graden, ik heb ook nog niet de verwarming gebruikt en het lijkt er op dat het ook niet nodig gaat zijn.

 

zo dat was het nu weer even.

tot de volgende keer.

 

Grtz.

]Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben weer precies op tijd om plaatjes te kijken :blink:

ziet er netjes uit djzusie

je hebt zelfs het spelen met de blokken niet verleerd zie ik :rolleyes: (kleine potjes op elkaar gestapeld zodat het kleine potje op gelijke hoogte staat)

 

wanneer komt het draadwerk erin waar je de dames overheen gat leiden?

 

:)

 

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een timing hé, :blink:

 

en spelen is altijd leuk zelfs als het met blokken is. het kweken is eigenlijk al spelen op zich. :) :rolleyes:

 

Ik ga om te testen denk ik 2 of 3 potten een eigen netje geven en de andere 2 of 3 niet. ik ben benieuwd wat de dieptestraling van deze T5 is. dus als het lukt een deel in scrog en een deel normaal in bloei. dus er komt geen heel netje in om te binden.

 

eerst maar even kijken wat de dames doen, en welke er het beste uitziet om te scroggen.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, dat zijn al mooie wortelkluitjes! Zo te zien tijd om mijn eigen dames ook te verpotten :)

Als je de plantjes deels gaat scroggen, scrog ze dan per potje zodat je de diverse poten op optimale hoogte kan neerzetten. Bovendien zagen die individuele scogjes van de vorige keer er wel gaaf uit :rolleyes:

 

Groetjes en plezier!

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koi, zekers al een mooi kluitje.

 

zal inderdaad bij jouw ook wel tijd worden, heb je er wel plaats voor :)

 

en het scroggen zal ik zeker weer per pot doen, is erg goed bevallen. moet alleen effen kijken of ik ze deze keer niet rond maak. krijg ik een betere verdeling van de ruimte, en dan weer met blokken spelen :rolleyes: om alles op de juiste hoogte te krijgen. Wil wel een hokkie vol krijgen met de 5 dames.

 

verder vanavond even geprobeerd zonder afzuiger maar dan loopt de temp toch nog vrij snel op tot boven de 30 graden, dus deze maar weer aangezet minimaal.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag alleen een update met woorden.

 

na enig contact met mijn "coach" ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik een deel wil scroggen dat de 6500K buisjes een te korte internode-afstand gaan cereeeren. en dat is dus niet goed om een scrog te maken.

 

dat het hele korte internodes werden zie ik al een beetje aan de jongste spruit.

 

om te zien wat er mogelijk is heb ik vandaag 2 groeibuizen omgewisseld met 2 bloeibuizen. er zitten nu dus 2 x 2900K en 2 x 6500K buizen in. ben benieuwd wat dat voor effect heeft.

 

Als dat verkeerd uitpakt wil ik uiteindelijk groeien met 4 x 840 en 4 x 6500K. eens zien wat dat voor effect heeft.

maar als dat niet het gewenste resultaat heeft ga wellicht niet scroggen. ook kan ik nog gaan proberen om de helft van de BADBOY te voorzien van 840 buizen, en dan de dames die ik wil scroggen aan de zijde zet onder de 840 zijde.

 

wat wel opvalt is dat de temperatur een stukje lager blijft met de buizenwissel. niet heel veel maar toch. verder staan de raampjes nu op een kier, zolang het mogelijk is wil ik dit even volhouden.

 

de dames staan even stil met groeien maar volgens mij is dit normaal na overpotten, de groei zal er binnenkort wel weer inkomen. verder heb ik de bovenkant van de potten afgedekt met wat folie, om teveel vochtverlies en uitdroging te voorkomen.

 

misschien morgen weer plaatjes.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

hier een paar foto´s om de verschillende werking van het licht effe duidelijk te maken:

 

Vanuit de Testronde met de Cocos-bricks:

gallery_5351_8844_106390.jpg

Deze zaailingen (K2) zijn vanaf het begin onder 18 watt T8-buizen ,kleur 765 geweest.

Wat bij deze planten opvalt, is de zeer korte internode-afstand.

Bij deze planten valt niets te scroggen, maar;

Zet je deze planten in de bloei, krijg je zoiets:

gallery_5351_7582_103373.jpg

(Bubblegum onder 108 watt T8)

 

In de ronde met de Super-Shiva´s had ik de planten vanaf het begin onder 830 staan gehad:

gallery_5351_7399_1584293.jpg

830 is natuurlijk een bloei-lamp. Maar hier valt op, dat door het gemis van blauw licht de planten een veel grotere internode-afstand hebben.

Later stonden de planten dan onder 840. Het resultaat was dit:

gallery_5351_7656_1431860.jpg

Ik kwam dus in de problemen. De planten hadden uiteindelijk een hoogte van 70 cm bereikt (geknakt!).

Deze planten waren dus uitermate geschikt geweest om gescroggt te worden.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien het midden tussen een SOG en een SCROG?

Als je 4 x JB gaat geruiken: de plantjes waren al getopt, dus van iedere plant krijg je 2 - 3 scheuten....

Als je die nou een aantal dagen onder 2900K zet zodat ze een beetje strekken: scheuten van 25 cm vanaf de stam. Die bind je wijd uit zodat ze in de diepte je kast bedekken. Dan nog 1 - 2 weken op 6500K plus 840, en dan de bloei er in....

 

Tís maar een idee ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben even snel wezen kijken en de dames zien er wel weer lekker uit. ik wil eerst een paar dagen afwachten hoe het met deze buizencombi gaat worden.

 

als er iets niet goed gaat kan ik altijd nog even switchen van kleur.

 

in elk geval zijn het de 4 JB, en de jonge spruit wil ik ook graag een beetje gegroeid hebben, elke dag maar even in de gaten houden en per keer beslissen.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn weer een paar plaatjes van vanavond.

 

de een slaat wat sneller aan dan de ander, no 1 gaat erg lekker. verder wordt de LV wat lager ligt ergens rond de 38% tussen door worden de dames een keer of 4 gesproeid. dus hopelijk gaan ze wel gewoon lekker verder.

 

no1

 

gallery_19177_9482_625112.jpg

gallery_19177_9482_370759.jpg

 

no2. niet zo hoog wel mooi vol.

 

gallery_19177_9482_1011926.jpg

gallery_19177_9482_343073.jpg

 

no3.

 

gallery_19177_9482_422809.jpg

gallery_19177_9482_412942.jpg

 

no4.

 

gallery_19177_9482_607085.jpg

gallery_19177_9482_475683.jpg

gallery_19177_9482_451057.jpg

 

en nu no 5 voorlopig uit de selectie. gaat ook een stuk minder maar staat nog in een klein potje. ;)

 

gallery_19177_9482_602470.jpg

 

en last but not least de kleinste,

 

gallery_19177_9482_1117682.jpg

gallery_19177_9482_942201.jpg

 

en nog even een overzichtje.

 

gallery_19177_9482_300577.jpg

gallery_19177_9482_676917.jpg

 

de temp is nu redelijk stabiel op 27,4 graden, maar de afzuiger moet toch de hele tijd op ca 20% aanstaan.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee djzusie

 

ik vind ze nogal paarse stengels hebben of hoort dat bij dit soortje :D

 

verder ziet alles er netjes verzorgd uit ;)

hopen dat ze goed aanslaan en dat snel de kast volkomt met smakelijke toppen :lol:

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Angel777,

 

de stammetjes zien er inderdaad paars uit maar of dat bij het soortje hoort. :lol: ik weet het niet. ik ben niet bekend met het soortje. in mijn beleving kan het niet aan de temperatuur liggen, deze is nog niet lager geweest dan 19 graden. Maar er zit wel een behoorlijk verschil in de hooste en laagste temperatuur, misschien reageren ze daar wel op.

 

verder mogen ze best wel wat langzaam gaan, dan kan de kleine een inhaalslag maken. ;)

 

wat wel bijzonder is, vind ik eigenlijk is dat de best aangeslagen no1, niet in de specialmix zit.

Maar misschien slaan ze wel wat moeilijker aan op een goed bemestte grond. of hebben de dames langer nodig om te wennen aan een bord vol eten.

 

we shall see.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfffff

moeilijk zeggen

ik laat stekken eerst wortelschieten in 10x 10 potjes in stek/zaaigrond

met watergeven enkel alleen wortelstimulator.

ze willen dacht ik toch eerst 'n flinke wortelpartij gaan aanmaken voordat ze omvallen van het gewicht ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze net op een pittige grond staan moeten ze idd eerst ff wennen. De worteltjes die eerst tegen het plastic aan zaten krijgen nu meteen de volle mep, vanuit zaai/stek grond. Da's ff schrikken!

Wacht maar, over een dagje of wat beginnen ze het lekker te vinden ;)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welja we zien wel wat ze gaan doen. als ze lekker gewend zijn zullen ze vast wel hun best doen. ;)

 

@Koi, hebben de JB's bij jouw ook paarse stammetjes?

 

@Angel777, hier stonden ze ook in potjes met zaai en stekgrond, maar niet met 10 x 10 cm potjes iets kleiner denk ik. en ze hebben toen ook alleen water met wortelstimulator gekregen.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...