Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

De lucht. welke door de ventilator in de koker geperst word, botst meteen met de kokerwand.

Je hebt hier meteen een behoorlijke luchtweerstand, welke ook nog voor extra geluid zorgt.

Torsten, dat valt reuze mee. Ik heb zelf een koker van hardboard gemaakt met rechte hoeken en die hoor je niet. DJ heeft ronde bochten (maar wel veel minder oppervlak) dus ik denk dat die factor niet doorslaggevend is.

Een ventilator die wel is gebalanceerd maakt meer verschil :)

Die Gamma dingen zijn echt vreselijk :verrygood

 

 

DJ, hoe zien ze er nu uit??

 

:D

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk bijna zeker te weten dat het geluid wordt veroorzaakt door de overcapacitetit van de plieger, het geluid op zich van de fan valt erg mee. hij is niet erg uit balans.

 

maar het geluid is wel nadrukkelijk aanwezig.

 

maar uiteindelijk ben ik wel erg tevreden dat het klimaat goed is, met nog maar 2 fannetjs erbij. had ik niet echt verwacht, en ik denk ook dat het schuin hangen wat heeft uitgemaakt. Alles kan er beter onder vandaan.

 

grtz,

Djzusie

 

en ze zien er goed uit, misschien is er zondag even tijd om te komen kijken, live ziet alles er toch even anders uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond lady's en gentelman,

 

Zo vanavond de dames maar weer even in en uit het zonnetje gezet. ik had ze gisteren erg verwaarloost :D maar ja andere zaken moeten ook eens gebeuren. zeker met het mooie weer. maar daarover misschien straks nog wat meer in een ander topic.

 

Vanmiddag heb ik ook nog een kleine inspectie mogen ondergaan door Koi en Mitsz de mede WFcarp eventers. en ik hoorde niet echt negatieve kritiek dus dat deed me deugd.

Koi heeft de Nematoden meegenomen welke hij kon gebruiken, dus deze hebben ook weer een goed doel gekregen.

 

nu weer over de dames.

 

Ik heb weer een hoop plaatjes geschoten, voor de liefhebbers. Verder hebben ze samen 9 Liter genuttigd. en alleen de JB 4 met Humbold en de rest Canna Bio Flores. en Atami Bloombastic. het gaat steeds lekkerder ruiken in het hokkie, en de Wonder Woman wordt een erg mooie dame :verrygood . Ook bloeit deze dame erg rijkelijk, en is hier goed te zien dat de topvorming tot ver onder de 20 CM onder de kap lekker doorgaat.

 

verder heb ik de Plieger fan vervangen voor een PC-fan, het geluid is nu helemaal verdwenen, en er staat nog steeds een klein briesje onder de dames en tussen de potten door. wel even afwachten wat de temp en LV gaan doen. Nu een half uurtje na het sluiten van het deurtje staat de temp op 28,9 en de LV op 53%

IK moet er wel bij vermelden dat er ook nog wasgoed hangt te drogen in de zelfde kamer. wat nu wel zo goed als droog is, maar heeft toch de LV in de kamer zelf naar een 60% gebracht.

 

hier de fotoreeks, ga er maar voor zitten.

 

het overzicht even allen uit het hokje.

 

gallery_19177_9482_168172.jpg

 

en dan een wat uitgebreide blik op de Wonder Woman, gaat erg lekker.

 

gallery_19177_9482_892349.jpg

 

gallery_19177_9482_3358191.jpg

 

heel veel wit in de maak.

 

gallery_19177_9482_395898.jpg

 

gallery_19177_9482_840885.jpg

 

gallery_19177_9482_450377.jpg

 

en als je denkt er komen ineens wat ander zaken langs, Accuboormachine, DVD doosje, dee heb ik er even bijgezet om een idee te krijgen van de afmetingen.

 

gallery_19177_9482_1517372.jpg

 

de JB1,

 

gallery_19177_9482_985501.jpg

 

gallery_19177_9482_460616.jpg

 

de JB2,

 

gallery_19177_9482_2056383.jpg

 

gallery_19177_9482_2215855.jpg

 

gallery_19177_9482_2626143.jpg

 

en JB3,

 

gallery_19177_9482_324576.jpg

 

gallery_19177_9482_1413566.jpg

 

en JB4,

 

gallery_19177_9482_2110355.jpg

 

gallery_19177_9482_1593252.jpg

 

JB6, SPP

 

gallery_19177_9482_652789.jpg

 

gallery_19177_9482_463025.jpg

 

gallery_19177_9482_295205.jpg

 

Hokje eerst Links, dan rechts en dan in het midden.

 

gallery_19177_9482_498754.jpg

 

gallery_19177_9482_2031135.jpg

 

gallery_19177_9482_479976.jpg

 

zo show over.

 

wat er wel een beetje opvalt is dat er best veel bruine haartjes ziten over de verschilende dames, de enige die nog echt wit zijn is de WW. ik moet nog weer even teruglezen maar ze staan nu denk ik 5 of 6 weken op 12/12. zo snel kunnen ze niet aan het eind komen. gemiddeld is de LV de laatste week onder de 40% gebleven dus dit zou goed moeten zijn. wellicht heeft een tijdelijke hoge LV ook al een bruinend effect en gaan ze binnekort weer lekker verder met enorm aandikken.

 

wel zullen wel zien, ik heb voor de zekerheid even met de microscoop gekeken maar alle trichjes zijn nog helder dus gaat goed komen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

en als je denkt er komen ineens wat ander zaken langs, Accuboormachine, DVD doosje, dee heb ik er even bijgezet om een idee te krijgen van de afmetingen.

Grtz.

Djzusie

:D

Ik gebruik meestal een meetlat of een rolmaat.

Maar de planten gaan bij jouw lekker.

Vooral mooi om te zien dat de planten zich redelijk hersteld hebben.

(de JB2 en JB4 dan, die zijn nog een beetje bleek, maar dat komt wel goed)

 

Hoezo hou je de LV zo hoog? :verrygood

Je hebt een scrog en je zit midden in de bloei.

Ik zou proberen de LV zo laag mogelijk te krijgen, vooral omdat door de scrog de luchtverversing tussen

de bladeren toch al niet zo goed is.

Vooral in de donkere periode gaat de LV nog verder stijgen, wat de kans op toprot aanzienlijk verhoogd.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker toppie

 

Gr Rara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten,

 

ik houd de LV niet op deze hoogte, ik krijg hem niet lager dan wat het is. daarom ben ik ook nog aan het proberen er wat aan te doen.

Ik zou hem ook graag wat lager willen hebben, maar dat gaat ook wel lukken, hoop ik. Maar nu nog even niet altijd.

 

Thanks Rara,

 

Gr.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de LV lager wilt hebben is het misschien aan te raden een luchtontvochtiger binnen of naat je hok te zetten, bij mij werkt dat ding prima :D Je kan ze op marktplaats onder de 100 euro vinden...

 

Je dametjes zien er anders prima uit joh, mooie toppen hoor :verrygood

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de lv naar beneden wilt hebben gewoon de kamer goed ventileren. Als daar de lv 60% is kun je niet echt verwachten dat je in je hokje op 35% komt te zitten, wel?

 

En na 6 weken kunnen er best wel wat bruine haartjes zijn. Zo lang bloeien ze nou ook weer niet :verrygood

Komt wel goed.

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach het zal allemaal wel goed komen inderdaad.

 

ik ben wel even aan het twijfelen of mijn meter wel de juiste LV aangeeft, er staat ook nog een ander meter in de kamer zelf en deze geeft 41% aan.

ik denk dat ik de sensor eens openmaak, misschien heb ik wel een beetje water op de senso geknoeid.

 

ik heb nu in elk geval de 2e in het hokje gelegd, kan ik vanavond eens zien wat deze aangeeft.

 

ik was niet echt van plan om ook nog een luchtontvochtiger te kopen, deze zijn nou ook niet echt energiebewust

C-Label :verrygood

het is altijd gelukt zonder dus moet het nu ook maar.

 

vanmiddag zijn de 2 kamers die aan elkaar grenzen, goed doorgelucht, eiegenlijk staan de deuren allemaal de hele dag open. vandaag en meestal met mooi weer staat er in elk geval 1 raam op een kier. Moet het buiten natuurlijk niet 80% zijn. :D

 

vanavond zien we wel, misschien ga ik nog wel even proberen een Big Fish uit het water te trekken, ik weet nu dat ze er zijn.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

net weer even gekeken op mijn andere meter, en deze geeft aan dat het 26,8 graden is en een LV van 42%

 

de oude staat nog steeds op 57 % dus kaduuk. nu weer even afwachten wat het moergenvroeg is geworden.

 

er komen hier en daar weer best een aantal witte haartjes dus gaat goed komen denk ik. en de WW geeft erg mooie witte pluimpjes, hier zit niks bruins aan.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

Toppie, dat is een mooie waarde! :verrygood

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Nog wat gevangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit bij je! :verrygood

Uit de kast lijkt het nog meer als in de kast! :P

En dat met TL. ;)

 

Klopt het dat er nog maar 1 plant is die Humboldt krijgt?

Verwacht je naast zichtbare verschillen nu, straks ook verschillen in opbrengst en smaak?

 

:) Poldergrower

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Torsten,

ben er zeker tevreden over, ik kan met de huidige meter aleen niet de hoogste en laagste waardes aflezen, en ik moet in mijn hokkie om te kijken. maar het voelt wel beter.

 

en ja alle WF-ers hebben wat gevangen.

 

@ Poldergrower.

 

Ja uit de kast ziet het er imposanter uit, voor het mooie staat het hokje ook eigenlijk iets te vol naar mijn mening.

 

en ja ik heb na een kleine pauze weer 1 dame op het humbold dieet gezet. wel veel mindere dosis en met toevoeging van Bloombastic.

verder ben ik voooral benieuwd naar het verschil in de plant in z.n geheel en de topvorming. Ik ben zelf geen roker dus smaak is voor mij geen issue, en hier wordt het medicinaal gebruikt dus is de werking ook belangrijk, dus ben ook wel benieuwd of hier verschil in zit, maar dat verwacht ik niet.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de Wonder Woman special en nog een beetje anders.

 

Omdat ik het toch een hele mooie jonkvrouw vind worden, dacht ik dat ik haar maar eens in het zonnetje mag zetten.

 

daarom maar een fotoshootje van haar.

 

Als ik de topopbouw bekijk kon dit wel eens een goede vorm van kweken zijn onder de BadBoy. tot op 35 CM komen er best nog leuke toppies hier en daar. De hele takken gaan rondom met toppen zitten en zien er ook nog erg mooi uit.

 

maar eerst nog even een raar gezicht en daarna de WW-special.

 

gallery_19177_9482_240309.jpg

 

gallery_19177_9482_864049.jpg

 

gallery_19177_9482_1582767.jpg

 

gallery_19177_9482_300037.jpg

 

gallery_19177_9482_1690378.jpg

 

gallery_19177_9482_496031.jpg

 

gallery_19177_9482_253152.jpg

 

verder nog een idee van JB3 en de toppen voelen nu al erg compact aan.

 

gallery_19177_9482_1023374.jpg

 

en ook nog 2 stekjes aangeslagen, mooie worteltjes.

 

gallery_19177_9482_112800.jpg

 

gallery_19177_9482_140668.jpg

 

ik heb even een nieuwe temp en hygrometer gehaald, maar er zitten denk ik een paar buren met dezelfde. ik krijg 3 metingen aangeboden, maar de meest logische is 25,8 graden en LV van 44% net na het wateren dus ga daar maar van uit.

Ik heb de sensor nu wel aan een zijwand gehangen en de vorige hing in het midden van het veldje, dus even iets bedenken om deze ook in het midden te krijgen.

 

vandaag alleen kraantjeswater gegeven, ca 8 liter gebruikt, nog steeds een beetje van boven en de rest van onder.

 

van de week weer meer van de gezusters Jack Berry. rare naam eigenlijk Jack voor een dame, misschien dan maar Jaqueline-besje, maar dat is weer erg lang en klinkt ook minder.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

het ziet goed uit!

Ik denk, dat het een mooie ronde gaat worden.

Hoe ben je tot nu toe tevreden met de Bad Boy?

Blijf je onder T5 kweken of is het nu nog te vroeg om te vragen?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Torsten, en ik hoop ook dat het een mooie ronde gaat worden.

 

waar ik wel een beetje me zit is dat de haartjes gauw bruin worden, in elk geval van de JB's. ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt. de LV is wel wat hoog geweest maaar dat heb ik in het verleden ook al gehad en toen werden ze minder snel bruin.

 

verder zal ik in de zomer voornamelijk buiten gaan kweken, en dan mischien wel afbloeien onder de BadBoy.

 

De BadBoy bevalt in zoverre goed dat er een egaal licht aanwezig is, maar wil wel de opbrengst afwachten. Natuurlijk is het voeding-uitstapje geen goede bijdrage geweest.

 

en in mijn specifieke geval is het voordeel van het zien van de warmtebron geen issue. ik kweek nl op een tussenverdieping ongeveer in het midden van het huis.

 

en ik heb de luxe om hoogte genoeg te hebben. maar ik zie er best de voordelen van. mijn totale hoogte is ca. 80 Cm van de bodem tot aan de bovenkant van de badboy. en als je minder lang voorgroeit met veel dames eronder kun je even snel gerekend met een hoogte van je hokje van 110 CM best goed uit de voeten. Wel zou ik meer ruimte rondom de lamp wilen hebben.

 

maar goed dit is even mijn huidige gedachtengang, ik ben wel benieuwd naar de smaakverschil van de JB. Ik zal Koi even een vergelijkend warenonderzoek laten doen als onze beide rondes klaar zijn

 

Maar we zullen wel zien in de toekomst.

Ik moet ook nog rekening houden met iemand anders in huis, waar het eiegenlijk allemaal om begonnen is. en de geringe hoeveelheid wat er gebruikt wordt vereist geen grote kweekhoeveelheden.

 

wel wil ik nog andere soortjes proberen, er zit nog wat lekkers aan te komen van Basic's mijn quizzzzprijs. dus even zien wanneer weer wat anders te doen.

 

grtz,

Djzusie

 

grtz,

Djzusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb even een nieuwe temp en hygrometer gehaald, maar er zitten denk ik een paar buren met dezelfde. ik krijg 3 metingen aangeboden, maar de meest logische is 25,8 graden en LV van 44% net na het wateren dus ga daar maar van uit.

 

 

Grtz,

Djzusie

 

 

ik zou er mee oppassen

ik had ook n hygrometer met 3 verschillende waardes

dus 2 van buren en 1 van je zelf :rofl

 

dat betekent dat ze ook die van jou kennne aflezen en als t buiten 15 graden is

en bij jou geeft ie 28 of wat aan valt dat op

 

ik heb m daarom weggegooid :no

 

 

je kinders staan er voortreffelijk bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi The Clown,

 

daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik heb hem alweer weg gehaald. ik wil een meter op afstand om een beetje zicht op de temp E.D. te hebben zonder elke keer het hokje te openen. En ik kan aleen door de weeks in de avond kijken.

 

deze heeft een veel minder bereik, dus werkt het niet waar het hoofdtoestel heb staan.

 

Ga weer even verder kijken voor een ander.

 

grtz,

enne wel goed mijn naam lezen, zeg je dat je het goed hebt gedaan, staat het nog verkeerd. :rofl

 

Djzusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond maar een paar plaatjes,

 

een beetje budshots en zomaar wat impressie,

 

JB1,

 

gallery_19177_9482_499274.jpg

 

en met flits, ziet er toch weer spectaculairder uit. ;) JB1

 

gallery_19177_9482_1999627.jpg

 

en JB3

 

gallery_19177_9482_728635.jpg

 

JB4

 

gallery_19177_9482_1143277.jpg

 

en JB5, reeds een tijdje geleden naar buiten verhuisd, en stekken van geknipt. maar toch nog zo. :no

 

gallery_19177_9482_1472235.jpg

 

JB6

 

gallery_19177_9482_943936.jpg

 

en de WW, ook met flits. :rofl

 

gallery_19177_9482_886354.jpg

 

en zonder,

 

gallery_19177_9482_950360.jpg

 

gallery_19177_9482_761602.jpg

 

en dan weer de overzichten,

 

gallery_19177_9482_2398595.jpg

 

gallery_19177_9482_2008449.jpg

 

gallery_19177_9482_67307.jpg

 

zo weer even genoeg voor nu.

 

verder wel even nagedacht over de bruine haartjes. er heeft een paar dagen een vochtvreter-tje in het hok gestaan om te zien of dat wat uitmaakte.

deze heeft er ca. 3 dagen ingestaan. in de schuur hebben er 2 stuks een aantal weken bij gestaan, tijdens mijn buitenplanten afbloeiperiode vorij jaar, en daar heb ik niets gemerkt van versneld brijnen.

Zou dat iets kunnen uitmaken? het blijft tenslotte iets chemies, maar het blijft wel een beetje vreemd dat de Wonder Woman er helemaal geen last van heeft.

 

hij is er nu weer al een paar dagen uit, als ze binnenkort weer wit verder gaan moet het daar haast wel aan liggen.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de budliefhebbers onder ons, eem paar plaatjes van de toppies.

 

behalve dat ik het voedings-regime een beetje heb aangepast in elk geval van de Humold-dame. na het lezen van de Topic van BlackBut dacht ik, was een reactie van Humbold dat 1 keer in de week voeding de uitgangspositie was, en ik om de waterbeurt voeding meegaf.

Geef ik voorlopig 1 keer in de week humold mee, de rest van de dames om de waterbeurt.

 

ook meen ik gelezen te hebben dat overvoeding ook bruine haartjes veroorzaken kan, maar dat ken ik niet meer terugvinden.

 

elke dag moet ik in totaal een blaadje of 5 of 6 oprapen. maar volgens mij komt dat door het weinig licht onder de blaadjes, en is niet zo gek na een paar weken bloeien denk ik.

 

De toppen zijn errug stevig en ruiken lekker, een beetje bessen ruik ik er wel in. behalve de Wonder Woman dan. zal die naar woman gaan ruiken. :rofl

 

de temp en de LV blijven binnen de juiste perken, alleen vandaag de LV wat aan de hoge kant, een droger aan in de buurt is niet zo een goed idee, maar de was moet ook droog he. en het weer was niet erg meewerkend.

 

hier de plaatjes met vergelijkingmateriaal erbij hier en daar.

 

gallery_19177_9482_1274965.jpg

 

gallery_19177_9482_1632640.jpg

 

gallery_19177_9482_1280400.jpg

 

gallery_19177_9482_4235234.jpg

 

gallery_19177_9482_157155.jpg

 

gallery_19177_9482_1207412.jpg

 

zo gaat verder nog lekker, en tot de volgende keer.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar komen heel mooie toppies op :P

Keep up the good work!

Dat wordt een fijne testsessie, zie ik al :P

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

om nog even over n hygro terug te komen

haal er 1 met n sensor aan n draadje weet je wel

sensor in je kast en je meter eruit :P

 

wodt n voortreffelijk rondje met je lampenhemel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koi, thanks en doe m'n best met de testsessie. voorlopig erg mooi.

had je nog PB gelezen?

ik zoek straks ook nog testslachtoffers om te proeven, iets voor je? of is jouw JB eerder klaar nee toch. :P ben wel benieuwd naar het verschil.

 

@ the Clown, ik heb een ander merk gekocht en werkt enorm verder geen andere waardes meer, dus ga ar vanuit dat evt buren dat ook niet hebben. enne de directe buurtjes weten van de kweek af.

 

en mijn hoogtezon doet het IDD lekker. :P

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie

 

Gaat lekker man, wat zien die budjes er smakelijk uit....gaat helemaal goedkomen zie ik :P

Ben benieuwd naar jou wijze van voeden met Humboldt, met 1x in de week voeding geven.

Geef jij dan ook de aanbevolen hoeveelheid van wat Humboldt opgeeft in hun voedingsschema??

Ik geef namelijk iedere dag tijdens het water geven met lage doseringen, dit is voor mij nu de tweede week dat ik op deze wijze water geef maar heb tot op heden geen gele bladeren of andere narigheid gespot maar dat kan natuurlijk nog komen :P

Ben benieuwd wat jouw verdere bevindingen zijn met humboldt, succes verder.

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokeyB,

 

ik geef minder dan de opgegeven hoeveelheid. iets meer dan de helft al is dat moeilijk te bepalen met iets van 2 liter wat ik aanmaak. Wel doe ik er nu Bloombastic bij 1 Ml op de 2 liter.

 

waar ik wel een idee bij heb is dat de Buds bij de Humbold dikker zijn als de andere JB op de specialmix, maar ze moeten nog wel een tijdje dus ben benieuwd wat het gaat worden.

 

Ik hoop dat het bij jouw, lekker groen blijft.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...