Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

ach is bijna niets,

 

en dit staat op de site van Atami over de bloombastic.

 

Bloombastic is een hoogwaardige cocktail van Bio-mineralen en Bio-stimulatoren die geschikt is voor de laatste bloeifase en afrijpfase (4 tot 6 weken). Bloombastic verhoogt het suikergehalte van uw gewas en daarmee het gewicht en de geur. Door een explosie aan suiker- en bloemproductie zorgt Bloombastic voor dikke compacte zoetgeurende bloemen.

 

In vergelijk met andere vloeibare producten bevat Bloombastic ruim 50% meer Bio-mineralen(Fosfor en Kalium) waarbij absoluut geen ballaststoffen zijn gebruikt(Natrium en Chloor). Tevens heeft Bloombastic een enzymmatige werking op verscheidene fronten en werkt daarom stressvoorkomend en herstellend.

 

 

Dosering en toepassing:

Gebruik de laatste 4 tot 6 weken van de bloeifase en afrijpfase 0.5 tot 1.0 ml Bloombastic in combinatie met basisvoeding, ongeacht welk merk, op 1L gietwater. Bloombastic is te gebruiken op elk kweekmedium (aarde, hydro en cocos) en is geschikt voor alle watergeefsystemen. Goed schudden voor gebruik.

 

Samenstelling:

Potassium Phosphate, Potassium Hydroxide, Phosphoric Acid, Iron EDTA, Phosphorus Pentaoxide, Clay mineral.

 

Ik heb ook niets anders in huis en lezende dat het geschikt is voor de laatste 4 tot 6 weken dacht ik dat het in elk geval geen kwaad zou kunnen.

 

we kijken wel goed wat het wordt

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond nog wat beter alles op z,n plaats gezet.

 

ook de nodige bind-draadjes verwijderd, de meeste zaten los en doen niets meer. Door het gieten vanmorgen heeft er niemand dorst, verder een tijdje van boven watergeven, of in elk geval een deel, stond op de gebruiksaanwijzing dat de aarde vochtig moets blijven.

 

Verder heb ik het idee dat de blaadjes in de toppen sneller dan anders vol met trichjes zitten. maar weet ik even niet zeker.

 

hier toch nog wat pica's geschoten. ook van het kleurverschil van de buisjes. en een etterbak vastgeplakt ;) Gehehehehe.

 

gallery_19177_9482_1684695.jpg

 

gallery_19177_9482_1313781.jpg

 

gallery_19177_9482_120532.jpg

 

gallery_19177_9482_359071.jpg

 

gallery_19177_9482_1573799.jpg

 

de WW

 

gallery_19177_9482_1132461.jpg

 

en van opzij door m'n deurtje.

 

gallery_19177_9482_47627.jpg

 

temp 25,8 en LV 48% met lamp aan. de afzuiging staat nog op ca. 75%

 

alles ruikt al erg aangenaam, en stiekum beginnen de toppies erg te plakken. ;)

De blaadjes in de toppen van de 2 zielepootjes worden toch weer een stukje donkerder dus ze hebben het weer naar hun zin.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jummie ;) Die beginnen er lekker uit te zien.

 

Gij zijt goed bezig!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nog nooit zo veel potjes en pannetjes gehad.

Grtz,

Djzusie

Wij ook niet en dat terwijl we het meest simpele programma hebben uit de hele lijn. :)

Amerikanen zijn echt dol op veel flesjes en potjes! ;)

 

Zie het maar als een uitdaging om er mee om te leren gaan. ;) :D

We zijn wel met z'n allen aan het pionieren. :D

Da's ook iets waard.

 

Je T5 dames zijn mooi!

 

:D Poldergrower

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Guys,

 

gaat inderdaad best goed.

 

nog even terugdenkend aan de eigen grond, en de topics en opmerkingen van O.A. poldergrower en kramer, de JB1 en ook de 3 en 6, hebben in meer of mindere mate mijn eigen mix in de potten.

 

deze grond heb ik gemengd met Magnesiumhoudende Kalk, en misschien best een beetje veel. blijft altijd lastig om hier een maat aan te hangen.

als er een tekort hieraan zou komen door met de Humbold te voeden, zou dat een verklaring kunnen zijn tussen de verschillen.

 

zou je dus ook een Almix missschien moeten voorzien van extra magnesium houdende kalkkorrels?

 

ik ben wel benieuwd of er verderop in de kweek deze tekorten weer de kop opsteken? en als ik het nu ga toevoegen met name de humboldse dame, dat ze sneller weer beter eruit gaan zien.

 

verder heb ik ook een tijdje afgezuurd, waar ik nu ook al mee ben gestopt na het voedingsprobleem. dus misschien zijn sommige zaken niet zo heel ingewikkeld achteraf? maar dat zou inderdaad geprobeerd moeten worden.

 

Poldergrower succes met de Humbold op herhaling. ben erg benieuwd hoe het je vergaat.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vnavond even snel gekeken, was weer laat thuis, ik zag niet echt meer wat vliegen dus dat gaat de goede kant op.

 

verder met de post nog een verzending van Brimex gekregen, foutje bedankt. dus als er iemand nematoden en wat plakstrippen nodig heeft laat maar horen, ik hoef ze niet terug te sturen.

 

2 potten een beetje vocht van boven af gegeven, deze waren een beetje droog en dat mocht niet voor de nieuwe beesies.

 

de dames zagen er nog goed uit, dus weinig te melden verder.

 

van het weekend weer plaatjes

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die wil ik wel, want mijn citrusplantjes hebben last van die etterlijers!

 

Weg met die rotbeesten!

 

;)

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké Koi there yours,

 

moet / wil je ze snel hebben of tijdens v==

 

grtz,

Djzusie.

 

PS vanavond de laatste 827 in de BadBoy gedaan, alles gaat lekker verder, ruikt lekker en de plak komt ook al goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

het komt er zelden voor, dat een leverancier het dubbele voor de prijs van een levert. ;)

Andersom gebeurt het vaker.

De nematoden zijn maar beperkt houdbaar, dus ik denk dat Koi de nematoden heel gauw moet hebben.

Hoe zit je nu met de temperatuur en de lv?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik Kijk nu op de meter, en deze staan op 26,7 graden en 49% LV.

 

De afzuiger staat op ca 60%

 

dit alles is met de lampen aan, deze gaan aan om 20:00 uur. Allen de LV loopt op tot ca. 58% met de lamp uit.

 

ik ben alleen bang dat ik de LV niet veel lager kan krijgen, zonder extra iets. en straks moet het toch wel omlaag. Ik heb wel eens de afzuiger voluit gezet, maar daar werd het de LV niet echt lager mee maar wel de temp. dus nog even puzzelen straks.

 

enne de Nematoden zijn nog wel een week of 3 houdbaar dus komt wel goed.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

hoe zit je met de minimum-temperatuur, dus bij licht uit.

Als je deze temperatuur iets omhoog kan krijgen, zakt de rlv.

Koude, vochtige lucht is een van de triggers voor toprot.

Maar 58% vind ik nog niet zo bedreigend.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Temp met lamp uit ligt meestal rond de 20 graden. nu is deze 20,7 graden en is de LV 54%.

 

dat is zeker nog niet echt zorgwekkend, en als de buitentemp ook beter wordt gaat dit binnen ook nog omhoog. Ik ga er dus vanuit dat het over een paar weken wanneer de bloei aan het eind komt het zonder extra zaken goed gaat komen.

 

Anders vind ik vast een oplossing.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vananvond maar weer wat plaatjes geschoten,

 

ik heb vandaag ook een fannetje geknutseld onder het bladerdek door, zeker met water geven van boven door de nematoden denk ik dat dit echt een must is nu.

 

verder merk ik nu dat de temp en de LV betrekkelijk zijn. ik heb namelijk een grote voeler, en het is wat lastig om deze op tophoogte te krijgen. Nu hangt deze op z.n kop ongeveer op een afstand van ca. 8 CM van de kap af aan de zijkant van het veldje. en geeft nu aan 28,2 graden en 47% LV. al met al best een heel mooi klimaatje lijkt me. ;) .

 

al met al ben ik blij dat ik een verzamelaar ben van van alles, dit is denk ik wel mijn laatste Fannetje maar meer heb ik er, als het goed is niet meer nodig.

 

vanavond hebben de dames bij elkaar een liter of 9 gehad, en de JB 4 nog steeds Humbold met Bloombastic, en de rest met Canna bio flores. maar zowel JB2 als 4 lijken het steeds beter naar hun zin te hebben, de toppen krijgen toch wel weer een mooie groene kleur.

 

Na het plaatsen van mijn onderfannetje kwam de temp op een 21,5 graden met licht uit, best een mooie temp al zeg ik het zelf, met een LV van 52%.

 

zo nu weer wat plaatjes,

 

eerst de JB5 die naar buiten is verhuisd, en waar ik stekjes vanaf heb gesneden, waar BTW nog geen worteltjes aan zitten maar we hebben de tijd.

 

gallery_19177_9482_134647.jpg

 

en dan op naar binnen,

JB1 met top,

 

gallery_19177_9482_3032994.jpg

 

gallery_19177_9482_608101.jpg

 

gallery_19177_9482_2191850.jpg

 

de JB 2 met top,

 

gallery_19177_9482_585220.jpg

 

gallery_19177_9482_161072.jpg

 

de JB 3 en top

 

gallery_19177_9482_1023789.jpg

 

gallery_19177_9482_944416.jpg

 

de JB4 met top,

 

gallery_19177_9482_480615.jpg

 

gallery_19177_9482_270823.jpg

 

gallery_19177_9482_939477.jpg

 

de JB6 SPP en top

 

gallery_19177_9482_586180.jpg

 

gallery_19177_9482_948959.jpg

 

en best een leuk aantal toppies,

 

gallery_19177_9482_515774.jpg

 

de WW lekker in bloei nu,

 

gallery_19177_9482_389746.jpg

 

gallery_19177_9482_1115099.jpg

 

gallery_19177_9482_2111653.jpg

 

gallery_19177_9482_293661.jpg

 

hokje links,

 

gallery_19177_9482_3848718.jpg

 

hokje rechts,

 

gallery_19177_9482_3268027.jpg

 

hokje midden,

 

gallery_19177_9482_1491153.jpg

 

de etterletters die niet meer kunnen vliegen,

 

gallery_19177_9482_973374.jpg

 

mijn laatste knutselproject,

 

gallery_19177_9482_1548214.jpg

 

en een blik onder de BadBoy door, toppen in aanbouw, :P

 

gallery_19177_9482_581859.jpg

 

vandaag als het goed is voor de JB1, 2 en 4 4 weken vanaf 12/12, en 3 weken voor de JB3, 6 en de WW. nou blijft het altijd wat lastig om de bloeitijd te berekenen, maar uitgaande van 9 weken bloei, en rekenend vanaf de eerst witte haartjes, zou ik zeggen nog 6,5 weken voor de snelste en 7,5 weken voor de rest, maar de tijd zal het ons leren.

 

volgens mij heeft de WW in elk geval elke dag vocht nodig en de rest niet persé elke dag, meestal om de dag.

 

zo dat was het weer even,

 

allen tevreden? zal haast wel anders hoor ik wel wat.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

ik ben tevreden! ;)

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk de belangrijkste is tevreden daar doen we het allemaal voor, ;)

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ik ben niet helemaal tevreden.... ;)

Ik zie erg veel bruine haren op de toppen (JB1&2) en volgens mij heeft dat te maken met een te hoge LV....

Verder best wel tevreden.

 

Hoe zit dat nou met die bladkleuren op de eerste foto van JB3??? Komt dat door de flits, of is het echt zo'n bonte schakering?

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

scheisse nog een belangrijk iemand vergeten.

 

deze moet ook tevreden. :) nou ja als het mogelijk is.

 

de bruine haren had ik ook al gezien maar deze staan meestal het verste af van de fannetjes onder de kap door. dus daar denk ik dat in die hoek een hogere LV zou kunnen zijn.

vandaag heb ik een Plieger fan oder de dames schuin omhog onder het bladerdek door laten blazen. dit in plaats van de PC fan van het weekend. deze hebben toch te weinig power voor het gehele hok.

 

verder heeft de JB 3 geen bonte verzameling kleuren. :P een groot deel komt van de flits, en er zit hier en daar onderin een minder donkergroen blad. door het dikke bladerdek komt er onderin toch te weinig licht denk ik. het is niet echt een scrog maar komt op 1 dame na wel erg dicht in de buurt. ;)

 

zal beter mijn best doen, snik. maar ach ja verder best wel tevreden doe ik het ook wel bijna voor. :D

 

maar what the hell, als ik maar tevreden ben, en dat gaat best wel tot nu toe.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Dj,

ik ben tevreden! :D

 

 

Kijk de belangrijkste is tevreden daar doen we het allemaal voor, ;)

 

 

Ik voel me een beetje gepasseerd maar ik begrijp het wel :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

jij bent toch nooit tevreden ;)

 

Het belangrijkste is,

dat Dj tevreden is :P

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh sorry DOC, het beste paard van Stal, in elk geval met dit kweekie, :D :)

 

tja je bent ook wel eens afwezig, :P maar uit die afwezigheid komt ook regelamatig wat moois uit, weet ik uit ervaring.

 

gaat alles ook een beetje naar jouw zin dan.

Daar doe jij het tenslote voor ;)

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is met het licht uit de LV 44% tot nu toe. en met het licht aan is deze naar de 37% gegaan. wellicht heeft de andere, zwaardere fan onder het dekje iets geholpen.

 

verder heb ik nu ook de lamp schuin gehangen, met de kant waar de fannetjes aan hangen aan de laagste zijde. Met de achterligende gedachte dat de luchtstroom nu makkelijker weg kan onder de kap vandaan, met name nu ook de vochtige lucht. Eeen volgende keer zou ik het hokje rondom misschien 10CM groter houden, IPV de 5 CM die ik nu heb aangehouden.

het hoogteverschil links en rechts is ongeveer 5 CM.

 

wel is de temp iets minder geworden met de lamp aan, komt nu op een 25,6 graden. Wellicht kunnen er nu wat minder fannetjes onder de kap doorblazen. hier ga ik nog eens mee stoeien van de week.

 

ik denk dat het beter zal zijn als ik de temp op 26 of 27 graden zou krijgen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen,

 

vanavond toch weer wat aangepast, onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht een waai-aanpassing gedaan. (thanks Koi, als het werkt)

 

Ik heb de Pliegerfan die ik onder het dekje door had blazen met een omloop van boven de kap drogere en warmere lucht weg laten blazen/ zuigen.

deze lucht gaat via een kanaaltje naar beneden en blaast net boven de potten weer in het hokje.

 

ik had wel geen zin en tijd om te timmeren, dus bij de Praxis een kant en klaar setje kokers en bochten gehaald. Toen 2 gaten gezaagd en de koker gemonteerd.

 

er is nu wel een nadeel, de fan maakt een best geluid, door de lucht met een behoorlijke kracht in de plastic koker te blazen. eens zien of de aangrenzende slaapkamerbewoners gaan klagen. dan isoleren of zoeken naar een fan met mindere capaciteit.

 

de BadBoy hangt nog schuin, en er blaast nu nog maar 1 fannetje onder de kap door. De afzuiger staat nu op ca 60% en de LV zakt nog steeds een beetje. het draait nu ca. 1 uur. de temp is nu 26,4 graden, en de lV is nu 42%. Morgen nog maar even afwachten hoe het gaat worden met de lamp uit.

 

ook nog wat plaatjes geschoten van wat topwerk.

 

 

gallery_19177_9482_608497.jpg

 

gallery_19177_9482_1536032.jpg

 

gallery_19177_9482_253951.jpg

 

gallery_19177_9482_1439843.jpg

 

gallery_19177_9482_1382296.jpg

 

gallery_19177_9482_1952126.jpg

 

gallery_19177_9482_2202126.jpg

 

gallery_19177_9482_427408.jpg

 

gallery_19177_9482_631629.jpg

 

verder weinig op te merken, toppen gaan lekker door, en alles is nog lekker groen, zelfs de toppen van de JB2 en 4, ;)

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is nu wel een nadeel, de fan maakt een best geluid,

Yep, die Gamma / Praxis dingen maken een pokke herrie, en zijn bovendien niet bedoeld voor continu gebruik. Ik heb er zelf 230V "CPU" fan's voor gebruikt en via een dimmer aangesloten. Goed te regelen en min of meer geluidsloos...

 

Toppies beginnen lekker te groeien ;)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

het kokersysteem is ook niet optimaal qua opbouw.

De lucht. welke door de ventilator in de koker geperst word, botst meteen met de kokerwand.

Je hebt hier meteen een behoorlijke luchtweerstand, welke ook nog voor extra geluid zorgt.

Het was beter geweest om in plaats van deze kokers misschien geluidsisolerende slang te gebruiken.

 

Jouw plantjes: Leuk! ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten,

 

ik weet dat het niet optimaal is, maar het werkt wel. misschien morgen of zo eens zien wat er gebeurd als ik de plieger vervang door een PCfan.

 

het syssteem werkt IIG wel, de LV is nu meestal niet meer boven de 40% en ik heb nu de sensor in het midden van het veldje gehangen en daar is de temp nu 27,4 graden. en nu is de LV 40% daar, met de afzuiger op 50%

en ik heb net water gegeven, dus lijkt oké nu.

 

nog even de puntjes op de i zetten, en kijken of we de opstijgende BOEING weer weg kunnen krijgen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...