Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

Wat voor stekkies heb je dan weggemikt?

Als je een paar weken geduld hebt gaat het toch eigenlijk altijd wel goed??

 

Maar goed, JB 1 krijgt mooie toppies :jump:

De rest vast ook wel maar die kun je op die wijde shots niet zien :spliff:

 

De plantjes lijken in ieder geval niet meer achter uit te gaan. Klopt dat???

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verder nog de stekjes, die het per ongeluk toch geworden zijn.

1 zit er in een zakje en 1 staat er gewoon in het hokje.

 

gallery_19177_9482_36465.jpg

 

dit was 22 maart, nu vond ik het genoeg gaat toch niets worden. heb er ook geen drol voor gedaan, een beetje water met humbold :spliff: en de afgebroken stukkies erin gedrukt.

 

en ik heb wel foto's van de rest maar heb een andere camera en deze flits is veel te sterk, dus de pica's zien er niet uit, binnenkort nieuwe

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

Mooie huisdieren heb je, Varenrouwmug?

Ik zou maar heel gauw de gele vang-strips ophangen

en misschien al de nematoden bestellen:

http://www.ecogrow.nl

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat een ? achter varenrouwmug, beteknd dat je dit niet zeker weet.

 

het ziet er in elk geval uit als een soort mug dus ik ga er even vanuit dat het er 1 is. zal maar even van die zooi bestellen denk ik. wil er geen problemen mee krijgen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

het is moeilijk te herkennen, daarom het vraagteken:

Maar, ik heb een foto :spliff:

gallery_5351_8844_41691.jpg

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zag hem niet aankomen ahhahahaha

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine pleureslijers zijn dat :spliff:

Misschien handing voor de volgende ronde: plaats een stuk muggenhoor of panty voor je luchtinlaat :jump:

Ik heb op al mijn roosters een stuk hoorgaas geplakt en heb tot op heden geen last van die kleine pleureslijers...

 

gallery_13095_9012_1779849.jpg

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd voor weer een update dacht ik zo even,

 

alle dames weer eens goed bekeken, en geen meeldauw gespot maar wel wat K@#)T beesies. had geen tijd om nematoden te bestellen ga ik direct doen na de update.

 

wel even het lege hok gespoten met killerspray, :P :( daarna even alles afgesopt met een schoon doekie, ik ben iets van 3/4 uur bezig geweest met de dames uit hun huisje dus ga er vanuit dat het meeste van de schadelijke stoffen weer vervlogen zijn.

 

toch weer even nagedacht over de Humbold. en besloten dat ik 1 dame toch weer ga Humboldiseren, of echt pijnigen :D ergens zal dit toch moeten werken. :jump:

 

alle dames, op JB4 na hebben 3/2 dosis Canna gekregen met 1 ML Honey ES op 7 liter water gekregen. en de 7 liter is ook helemaal op gegaaan, dus hebben ze wel gewoon dorst. is vast een goed teken.

 

de JB 4 heb ik humbold gegeven, met een toevoeging. op 6 liter water zit er nu in: 6Ml Natural Bloom, 1 ML Deuce Deuce, 1 Ml Honey ES en 1 Ml Atami Bloombastic.

De Bloombastic heb ik toegevoegd omdat ik denk dat er wat mist en ook heb ik de dosis een stuk naar beneden gebracht omdat het te sterk is, volgens mij en de rest wat ik terug lees.

 

even terug denkend staan de JB 1, 2, 4, nu 3 weken in de bloei, en de JB 3, 6 en de Wonder Women 2 weken. nou ja morgen dan.

 

de grootste topjes zijn ongeveer duimtop dik en halve duim lang. nou weten jullie natuurlijk niet welke duim ik heb gebruikt om te meten, maar ongeveer de duim nagemeten te hebben, breed ca 25 MM en hoog 35 MM.

 

verder gaat de WW wat langzaam in bloei, dus heb ik deze nu onder de 840 gezet, daar ik heb gehoord dat onder de 6500 de bloei er moeilijker inkomt. zegt de TL-man. Wie zou dat nu zijn :jump:

Er komen bes wel wat witte haartjes in de topjes maar het aantal valt me een beetje tegen na 2 weken. maar misschien dat dit soortje er gewoon wat langer over doet, wie weet.

 

zo nu weer wat groens om naar te kijken. enne ook een beetje wit.

 

eerst even alles uithuis,

 

gallery_19177_9482_722622.jpg

 

gallery_19177_9482_2560373.jpg

 

JB1,

 

gallery_19177_9482_491947.jpg

 

gallery_19177_9482_931190.jpg

 

JB6,

 

gallery_19177_9482_1801452.jpg

 

JB3,

 

gallery_19177_9482_1008088.jpg

 

zomaar een topje,

 

gallery_19177_9482_1193681.jpg

 

en het hokje weer gevuld,

 

gallery_19177_9482_718445.jpg

 

gallery_19177_9482_1226132.jpg

 

gallery_19177_9482_3890453.jpg

 

wel nog wat kleurverschil te zien, maar valt me alles mee zoals 2 en 4 nog zijn bijgetrokken. in de tussentijd nog een stuk of 4 slechtere blaadjes verwijdert maar het had ook veel slechter kunnen aflopen. maar wie weet wat de hernieuwde Humbold voedingsgift weer gaat brengen. :spliff:

 

zo weer even de vingers rust gunnen,

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat heb je mooi voor elkaar...

 

Je hebt nu alleen de geheimen van de smid laten zien he....

Ze staan allemaal te wachten voordat ze de wasmachine in kunnen met dash collor hahahaha

daarom zijn de kleuren terug gekomen...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou weten jullie natuurlijk niet welke duim ik heb gebruikt om te meten, maar ongeveer de duim nagemeten te hebben, breed ca 25 MM en hoog 35 MM.

Mafkees :jump: :jump:

 

Ik vind dat je de kleurverschilletje netjes heb weggephotoshopt :spliff:

Doe je goed!

 

Wat de WW aangaat: da's een kersverse zaailing, en die nemen altijd net ff wat langer dan een bjaarde dame van meer dan een jaar oud :D

Volgens mij helemaal op schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Maddwarf, thanks, enne kleuren komen ook terug met eigen merk van de Aldi, Dash Color is veels te duur. :jump:

moest alleen op de hand wassen, tere weefseltjes.

 

@ Koi,

 

Ik hoord laatst op de radio wat Mafkezen betekend "gek sexen", maar is ook niet verkeerd :spliff:

 

en photoshoppen doen we niet aan, een beetje kleurpotloden zou nog kunnen maar was niet nodig. enne we zullen afwachten wannneer de WW echt doorzet, zal wel niet meer zo lang duren. Ik hoop dat wel de groei er bij allen uit is, kan ik mijn best doen om de lampjes op de goede hoogte te krijgen en te houden. Met al dat geschuif is het elke keer toch best wel puzzelen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond weer even geplantschikt,

 

ik heb er nu 2 x 827 buisjes in het achterste deel van de BadBoy gedaan. daaronder staan de dames die nu 3 weken staan te bloeien, de JB1, 2 en 4. bij deze dames was de groei er wel uit. (hoop ik)

 

verder heb ik aan de voorkant nu 1 x 840 buis geplaatst, om de laagsten nog even een zetje te geven.

 

verder alleen de JB 4 voorzien van vocht met de Humbold en bloombastic, ongeveer met de zelfde hoeveelheden als de vorige keer, deze pot gaat nu even sneller aan het gewicht te voelen dan de rest.

 

al met al gaat het nu best lekker, en de hoogte verschillen worden steeds minder. hopelijk knalt de WW niet nog even de hoogte in de ongeveer laatste groeiweek, tesamen met de JB 6 en 3.

 

de hoogte van de dames varieert nu van 25CM JB6, tot 38 CM de WW. en de JB 3. gemeten vanaf de potrand. ik wil niet echt extreem diefen, ben namelijk best benieuwd hoe diep de buisjes straken. er zitten nu tot op een afstand van ca 25 of 30 CM van de buisjes al topjes, alhoewel deze uiteraard een stuk kleiner zijn.

 

wordt vervolgd

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

de bleekscheten vallen nog best mee, vind ik!

Misschien kan je nog een beetje groei-voeding meegeven (Stikstof)

De groei zou inmiddels eruit zijn, beginnen de planten nu nog door te schieten, zou ik

827 en 865 afwisselend inzetten. Het blauwe licht zou de groeispurt toch afremmen.

 

De dieptewerking van de T5-buizen: Ik had nog topontwikkeling tot 70 cm diepte.

Weliswaar fluffie toppen, maar toch.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoord laatst op de radio wat Mafkezen betekend "gek sexen"

;) ;)

 

bij deze dames was de groei er wel uit. (hoop ik)

Waarom dan? Je hebt toch nog hoogte zat???

Die toppen een beetje de hoogte in is zo slecht nog niet.... minder kans op toprot!

 

En als WW nog doorgroeid geef je haar toch ook een haarnetje :D

Verder zien ze er prima uit.

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Koi, ik heb wel hoogte genoeg maar om te voorkomen dat de TL niet diep genoeg straalt wil ik alles zo compact mogelijk maken. en als de WW heel hoog wordt kijk ik wel.

 

Vanavond na het V== weer een hoop plaatjes gemaakt. verder de dames weer van broodnodig vocht voorzien, vandaag alleen kraantjeswater. wel nog wat van die K$T vliegende dingen. ben benieuwd wanneer het tegengif binnen is, ik heb ook van die plakstrippen besteld kijken of we er vanaf geraken.

 

gaat best wel goed, en (bijna) alles is lekker bezig toppies aan te maken. JB 2 en 4 zien er iets minder uit maar gaan zeker niet slecht de topjes zijn iets minder dan de JB1 maar beter dan ik had verwacht.

 

vandaag hebben ze bij elkaar ca. 8 liter vocht genutttigd dus de dorst blijft er lekker in.

 

hier dan de pica's

 

JB1,

 

gallery_19177_9482_2529720.jpg

 

gallery_19177_9482_1553223.jpg

 

JB2,

 

gallery_19177_9482_1992981.jpg

 

gallery_19177_9482_216073.jpg

 

gallery_19177_9482_1582410.jpg

 

JB3,

 

gallery_19177_9482_3357079.jpg

 

gallery_19177_9482_930981.jpg

 

gallery_19177_9482_71668.jpg

 

JB4,

 

gallery_19177_9482_37281.jpg

 

gallery_19177_9482_599189.jpg

 

gallery_19177_9482_468603.jpg

 

JB6,

 

gallery_19177_9482_1493886.jpg

 

gallery_19177_9482_223163.jpg

 

gallery_19177_9482_1637566.jpg

 

gallery_19177_9482_801108.jpg

 

WW,

 

gallery_19177_9482_1135975.jpg

 

gallery_19177_9482_107762.jpg

 

gallery_19177_9482_624289.jpg

 

hokje links rechts en midden,

 

gallery_19177_9482_2296990.jpg

 

gallery_19177_9482_3290567.jpg

 

gallery_19177_9482_2321947.jpg

 

gallery_19177_9482_58211.jpg

 

gallery_19177_9482_1073980.jpg

 

gallery_19177_9482_1366957.jpg

 

en ten slotte de stekjes,

 

gallery_19177_9482_997922.jpg

 

zo weer even genoeg om naar te kijken. nu net 3 weken 12/12 en 1 dag, voor 3 stuks en 2 weken en 1 dag voor de andere 3. weet eigenlijk niet precies hoe lang de bloei duurt bij deze dames, maar ga van een week of 9 uit, dus ze mogen nog lekker aankomen.

 

op naar de big boobies.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

gaat nog netjes bij jouw ;) .

Als jij in de buurt komt, ik heb nog plakstrippen liggen.

 

Let maar op de oppervlakte van de potten, vaak kun je tijdens het water geven de maaien zien springen, net zo als an de onderkant van de potten.

Daarom geef ik het liefst van onderen water, hierdoor neem ik de varenrouwmug de mogelijkheid om haar eieren in de grond te leggen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke Torsten, en ik zie niets springen.

 

in de buurt komen zit er even niet in, heel misschien vrijdag, maar dan heb ik ze zelf al binnen denk, hoop ik.

 

Ik geef ze ook van onderen water, en af en toe een betje van boven om het een beetje vochtig te houden. ik weet ook niet hoe dat gaat werken de nematoden, heb ik nog nooit nodig gehad, maar zal wel een beschrijving bij zitten.

 

we shall see.

 

zat net nog even te kijken, bijna 6200 Hits, ;) wordt toch nog best goed bekeken, zal wat worden als er grote toppen aankomen.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzussie!

 

Eindelijk je topic gevonden, en had hem lbijkbaar al eens gezien op 5 pagina's ofzo tijdens het bouwen ;).

 

Heb het nu eens vluchtig gelezen maar ik ga het zeker nog eens opnieuw volledig inlezen, je plantjes staan er erg goed bij!! En inderdaad die bamboe constructie is makkelijk ;) zal ik zeker ook gebruiken om te scroggen!

 

Laters,

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vlaanders,

 

welkom in mijn kweekje, en alles lezen ben je wel even mee bezig maar ik hoop dat je je niet verveelt. ;)

 

thanks de dames zien er inderdaad best lekker uit. en een beetje stoeien met bamboe en dergelijke werkt best wel handig. ik vond het de vorige TL ronde IIG heel makkelijk om alle planten er uit te kunnen halen en rondom overal bij te kunnen. Ook kun je dan de planten goed bekijken.

 

vanavond zaten de eerste etterbakken al aan de plakstrips gekleeft, nu nog morgenvroeg de nematoden gieten en hopen dat ik ze zo de baas ben.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

de plakstripps heb je al binnen?

Leuk, de rotbeesten still liggen te zien.

Kunnen ze tenminste geen schade meer aanrichten.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker prettig om ze daar te zien in plaats van zwermend tussen het groen ;)

 

en vanavond ook weer wat buisjes gewisseld, er zitten nu 6 stuks 827 in en nog 2 stuks 29000K. de combi's hangen boven de 3 later in bloei gezette dames. alles lijkt nog minder te groeien. dus van het weekend zullen de laatste 827 er wel ingaan.

 

ik heb wel het idee dat de temp wat lager is met deze kleur buisjes. nu staat de temp op net even boven de 24 graden, maar ook de LV loopt nu wat op. maar ik heb ook net gewaterd dan is het altijd wat hoger.

 

ik moet ook nog steeds op zoek naar een klein fannetje voor door de beentjes heen te blazen. maar heb niet zo heel veel ruimte in het hokje. moet toch wel wat vlot gaan gebeuren.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe gauw wat plaatjes, vanmorgen ook de nematoden gegeven.

 

gallery_19177_9482_2242964.jpg

gallery_19177_9482_486195.jpg

gallery_19177_9482_829021.jpg

gallery_19177_9482_1803717.jpg

gallery_19177_9482_2145154.jpg

gallery_19177_9482_376626.jpg

gallery_19177_9482_297500.jpg

gallery_19177_9482_2331985.jpg

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Dj

 

Ze zien er mooi uit sommige zouden nog wat groener kunnen, maar dat zal nog wel gebeuren ;) .

Heb ik het goed begrepen dat je de JB4 met humboldt blijft voeden. Ik denk nl dat je dan seamag en seacal erbij moet hebben. Ik heb zelf het idee gehad dat ze daar een tekort aan hadden, calcium en magnesium.

Ik hoop dat het jou een stuk beter afgaat. ;)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kramer,

 

inderdaad kunnen sommige wat groener, maar de nieuwe blaadjes in de topjes zijn al wat donkerder.

 

en ik ben inderdaad met de JB 4 verder gegaan mat de humbold. wel als extra wat Bloombastic erbij, en veel minder van alles erin. en om nu weer wat extra's te gaan aanschaffen is ook weer wat. Weet jij wat dat kost de Seamag en Seacal?

 

ik heb nog nooit zo veel potjes en pannetjes gehad.

 

maar de toppen gaan in elk geval lekker verder, moet nog een tijdje, en hoop dat het bij mij inderdaad beter gaat verlopen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even gekeken en het kost toch weer 24 en 34 euro. En net wat je zegt je hebt al heel veel potjes, ik ken dat ;) .

Zit er in die bloombastic nog wat extra?

En de toppen gaan idd lekker.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...