Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

weer een update-je.

 

Vanavond ben ik een beetje aan het diefen geweest en heb meteen alle slechte bladeren van de JB 2 en JB 4 afgehaald. Ze lieten erg makkelijk los dus zouden er binnenkort toch afgevallen zijn. Ik hen na veel denken en teruglezen van de ander Humboldtopics, besloten dat ik de JB2 ook moet spoelen met PH 5,9. het lijkt het er toch op dat het veel te veel van het goede was. dit dus maar meteen gedaan.

 

volgend weekend maar zien of ze beide beterschap tonen.

 

op de WW na zit de bloei er lekker in, De JB 3 en 6 lopen uiteraard een beetje achter maar is ook niet zo gek.

 

hier de JB2,

 

gallery_19177_9482_392459.jpg

 

en de JB 4, beide van voor het ontgelen.

 

gallery_19177_9482_2038505.jpg

 

en wat blaadjes die niet fris waren.

 

gallery_19177_9482_561581.jpg

 

gallery_19177_9482_1612761.jpg

 

gallery_19177_9482_1936822.jpg

 

en na de kapper,

 

gallery_19177_9482_2172696.jpg

 

verder speciaal voor KOI, hier de laatste spruit JB6,

 

gallery_19177_9482_793071.jpg

 

het netje is toch al lekker gevuld, :)

 

en de WW.

 

gallery_19177_9482_2247722.jpg

 

een overzichtje,

 

gallery_19177_9482_344530.jpg

 

gallery_19177_9482_2877787.jpg

 

en wat topvieuw, :)

 

gallery_19177_9482_2432722.jpg

 

gallery_19177_9482_309247.jpg

 

jammer genoeg is er door het ge-emmer met de beide patienten een hoogte verschil ontstaan welke ik niet meer met binden kan oplossen dus de potten maar op de juiste hoogte gebracht.

 

over het algemeen gaat het zeker niet slecht, op de kleine dingetjes na eigenlijk best wel goed.

 

verder geen spoor meer van de meeldauw gevonden, en ik twijfel nog of ik nog een keer de behandeling zal doen, de witte haartjes zijn dan meteen niet meer wit door het vocht en weet niet of dit kwaad kan.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat de doseringen en concentratie erg hoog zijn.

De additieven af en toe meegeven lijkt me beter.

Ook verwacht ik dat Europese substraten te weinig organische verteerbare stoffen bevat en te inert zijn.

De aarde uit de US bevat veel meer.

 

Ik denk ook dat hier het probleem in zit DJ. En ik gebruik ook de complete lijn volgens schema. Dus dat lijkt me ook niet het probleem.

 

GR Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kramer997,

 

ik ben eigenlijk ook tot deze conclusie gekomen, dus daarom maar de overgebleven humbold-dame gespoeld.

 

we zullen zien of het helpt. ik neem aan dat het met een week wel zichtbaar zou moeten zijn.

 

voorlopig maar even geen voedingen, wat wel gek is dat ik JB1 op eigen grond heb staan, en deze heeft nog nergens last van. maar misschien heb ik stiekum de amerikaanse grond nagemaakt :) de gemete EC was bij deze erg hoog.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc

Ook verwacht ik dat Europese substraten te weinig organische verteerbare stoffen bevat en te inert zijn.

De aarde uit de US bevat veel meer.

Bij de kweek van DLS kan je dat duidelijk zien, die kweekt op een grote aardebak met veel extra additieven die worden toegedient zoals batguano, beendermeel, bloedmeel, koemestkorrels, schone compost,wormenhumus, etc.

begrijp ik het nu goed?

In principe zou Humbold dan allen maar geschikt zijn voor zwaar voorbemeste aarde zoals Royalty-Mix of Bat-Mix,

of bij kwekers met een eigen gemengde grond.

Dan denk ik, dat deze voeding voor de meesten kwekers ongeschikt is, omdat zij op een light-mix kweken.

Gold-Label Custom Light-Mix bij voorbeeld.

 

Als dat zo is, dan zou ik als goede medekweker an Dj voorstellen, voor de planten met tekorten en andere voeding te gebruiken.

Het heeft weinig nut, om de helft van het verlichte oppervlak an twee slecht gevoede planten over te laten.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik denk dat de Humbold wel meer aandacht nodig heeft en meer verschillende soorten van gebruik. Ik wil hier wel wat proberen maar dat gaat dan inderdaad ten koste van de BadBoytest. En ik wil wel een vol veldje om te zien wat de opbrengst gaat worden.

 

Aan de ene kant wil ik de dames zonder tekorten best op Humbold laten groeien maar als verderop in de kweek wat mis gaat kan ik niets meer bijsturen en word ik ook niet vrolijk van.

 

anyway eerst maar even kijken hoe ze bijtrekken, daarna weer verder kijken.

 

verder was vanmorgen de donkere periode de temp gezakt tot onder de 19 graden. en dat is veel te laag, daarom 1 warmtekabel van 75Wat aangesloten.

de temp is na een uurtje opgelopen van 18,8 naar 21,1 graden. en dat vinden de dames vast veel prettiger.

 

nog wel even een relaistje laten schakelen, want nu heb ik even de stekker er zelf ingestoken. en dat wil ik nu ook weer niet.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry kijkertjes die alleen wietgeintersseerd zijn effe Off-Topic.

 

Edit,

 

we zijn verder gegaan in Karpervisser topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie

 

Leuk plekkie daar, ziet er veel belovend uit :)

Heb jij daar al eerder gezeten? en weet je ook wat meer van het water oa. de bodemstructuur en diepte?

Weet je ook wat van het karperbestand? veel schub-, spiegel- of graskarpers..

Maar zo te zien ruimte zat voor 3 tenten, is er trouwens 1 van ons in het bezit van een boot of rc boot? zou altijd wel mooi wezen, dan kan je tenminste de lijnen knap neerleggen en voeren...

is dit in de flevo polder?

Ben benieuwd, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een vragen, :) :)

 

  1. nee heb ik nog nooit gezeten,
  2. nee weet alleen dat het nat water is en dat er vroeger zee was,
  3. wat er zit weet ik ook niet maar zal eens googlen er is ook een karperforum misschien is er wat bekend.

 

inderdaad plek zat en ik ben niet in bezit van iets wat op een boot(je) lijkt.

 

en yes dit is in de flevopolder, eem zij-arm (OID) van de lagevaart tussen Almere en Lelystad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanavond weer even aandacht geschonken aan de dames,

 

een aantal hebben water puur uit de kraan gekregen, wel op temperatuur. de JB 2 en 4 weer even bekeken en er zijn geen verdere gele bladeren te ontdekken. wel meerdere bladpuntjes bruin, en volgens mij wat meer aanwijzingen van overvoeding.

Ik heb nog nooit eerder overvoeding gehad maar ik dacht dat verbrande bladpuntjes eerder kwamen dan de slechte blaadjes. maar misschien heb ik wel alleen overschot van bepaalde stoffen, waardoor het er anders uitziet.

 

verder vandaag ook even een extra relaistje in de kast gebouwd, ik wil natuurlijk wel dat de warmtekabel vanzelf aan en uit gaat. :)

 

verder geen pica's, van de week weer.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

off topic.

 

die vis stekken zijn geweldig!! voeren is eigenlijk wel een must. als je niet voor niets wil zitten.

echter is de kant van de boothelling kut. je kunt beter aan de overkant zitten.

of als je richting dat viaduct rijd dan heb je aan de linkerkant de hoogspanningskabel een aan de rechterkant een groenstrook en daar achter weer de vaart. door die groenstrook lopen diverse padjes om aan de waterkant te komen. ook erg goed. (is ook makkelijker te voeren via de overkant.)

 

bodem is in de polder meestal drek. her en der ligt wel een zandplaat, maar dat is meer zeldzaam.

dus zorg voor een lange onderlijn zodat je bolie wel boven op de troep blijft liggen. (ben zelf een fan van pop-up).

 

mocht je meer willen weten geef maar een gil.

 

gr.

 

C. Giga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Cannabis Giganticus.

 

heb nog even zitten kijken, en dit is waar de plek is,

 

gallery_19177_8044_16455.jpg

 

en ja moet ik toch voeren geen probleem.

 

zal van de week eens langsrijden, gaat wel lukken. En volgens een plaatselijk site zitten er veel soorten en dikke karpers. Weet effe niet meer hoe de site heet. maar als je zoekt op lagevaart Almere en vissen kom je er wel.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

Mooie stekken, maar geen idee of je daar 'snachts mag vissen....

Als je de vergunning letterlijk neemt:

A: Lage Vaart, Trekweg tussen viaduct N 702 en de Vaartplas (gemeente Lelystad);

 

B: Hoge Vaart, het gedeelte langs de Groenlingweg (achter de vuilnisbelt, gemeente Almere);

 

C: Lage Vaart, in het Lage Vaartbos het gedeelte langs het Rodemijnsteenpad (parallel aan

 

de Dronterweg, gemeente Lelystad).

Alleen het rooie stukkie dus.....

gallery_18008_8927_74796.jpg

 

Tussen viaduct N207 en Vaartplas is dus niet in de vaartplas.....

Hebben we vorige keer ook illegaal gezeten, aan de andere kant vd plas :D

Ik heb al geprobeerd om Dhr Boes te bellen om te weten wat nou echt wel en niet mag, maar die nam niet op.

We kunnen evt wel een gokje wagen en net doen of we dom zijn.....??? :)

 

@ SmokeyB:

Wist je dat je er een nachtvergunning nodig hebt??? (is tevens drie hengel vergunning... 25 euri's voor een jaar)

Mocht je er nog geen hebben en em wel willen kan ik de vergunning wel voor je halen. (je kunt het ook per post doen, maar da's misschien net ff krap). Als ik moet halen stuur maar ff een PM.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een klein stukje "on topic" :)

 

verder speciaal voor KOI, hier de laatste spruit JB6,

gallery_19177_9482_793071.jpg

 

Nu weer een beetje "off topic":

 

Het is mooi dat je JB6 appart hebt...kunnen we mooi vergelijken wat T5 tov CDM doet...

 

ff ter info: het grotere plantje is JB6, mijn vergelijkingsmateriaal het ukkie, dus je had een lekkere voorsprong :) :

gallery_18008_9580_30906.jpg

 

Ukkie is na een dag of wat ook verpot en dicht (10 cm) onder de CDM's gegaan.

Oh ja, grondje is hergebruik eigen mix, zeker niet iets speciaals....

Inmiddels heeft ze een scrognetje gekregen (SPP) en moet alweer nodig worden opgebonden:

gallery_18008_9580_263672.jpg

 

En van boven:

gallery_18008_9580_134608.jpg

 

:D :D

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koi,

 

leuk de verschilen te bekijken, maar staat deze dame al in bloei? JB 6 staat nu de 8e of 9e dag in bloei. wat is jouw netmaat lijkt wel een beetje hetzelfde,

 

verder,

 

Fishtopic.

 

de rode strook is wat Anus canabisius ( :) sorry ) volgens mij bedoelde, ik zal er na het eten effe langsrijden zien hoe de plekjes daar zijn en voeren zou daar ook moeten kunnen. wil deze keer wel wat vangen.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net maatje is idd ongeveer het zelfde. Ze past in de breedte net in de 70 cm kast.

 

wil deze keer wel wat vangen.

:) :) :D

 

Ik ga nu ff v== :D

 

Doei,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allen,

 

weer verder zonder ander gelul,

 

vanavond weer wat plaatjes geschoten, de beide JB's lijken wat beter te gaan, van JB 4 staan er alweer een aantal blaadjes in de toppen fier overeind, en nog steeds geen echt geel meer aangetroffen, ook geen geel meer bij de JB2.

 

vandaag waren de dames niet erg dorstig dus niets gegeven. De WW heb ik lichtjes opengebogen, om alles binnenin ook wat meer licht te geven.

 

weer wat gewisseld met de lampen, 840 op een andere plaats, de topjes die hieronder stonden gingen toch weer even wat te hard.

 

hier zomaar wat plaatjes en de bloei zit er in elk geval bij JB 1 erg mooi in. de rest volgt gestaag.

 

gallery_19177_9482_4053224.jpg

 

JB2

 

gallery_19177_9482_458091.jpg

 

JB 4,

 

gallery_19177_9482_522451.jpg

 

en wat bud(jes) shots.

 

gallery_19177_9482_146711.jpg

 

gallery_19177_9482_1864904.jpg

 

gallery_19177_9482_194705.jpg

 

en een topje van JB4 gaat nog niet zo heel slecht.

 

gallery_19177_9482_375141.jpg

 

En Koi,

 

stond jouw SPP ook al op 12/12, anders kunnen we behalve de smaak ook weer niet echt vergelijken.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

zijn de planten van zelf bijgetrokken of heb je de voeding verandert?

Leuk he, met de buizen spelen?

Jammer, dat ik geen karper-visser ben, maar met paling-vissen was ik erbij geweest :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zijn niet helemaal vanzelf bijgetrokken, en ze zijn er nog niet maar komt vast wel.

 

Ik heb ze nu uiteindelijk beide gespoeld met PH5,9 +- en een paar dagen geleden 1 keer bladvoeding.

Verder wil ik ze nog 1 keer alleen afgezuurd water geven, en daarna voorzichtig weer voeden, de meeste en misschien wel allen met Canna Bio Flores.

heel misschien 1-tje met Humbold, maar dan wel heel lichtjes, en even lezen hoe anderen het hebben opgelost.

 

maar voor nu even wachten.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie

 

Je dametjes zien er mooi en gezond uit, blij dat je van die vieze meeldauw af ben :)

Stomme vraag misschien: maar waarom zuur je af met bio-voeding?

Is toch niet nodig en slecht voor het bodemleven?

Succes verder, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

SmmokeyB, thanks

 

ja nu zien ze er allemaal weer netjes uit, 2 nog iets minder maar zal ook goed komen.

 

verder heb ik de 2 probleemgevalletjes gespoeld met afgezuurd water, in elk geval had ik daar een voedingsprobleem. ergens ging er met de combi Humbold--Specialmix iets niet zoals het moest.

 

verder in de week gaan ze weer normaal kraantjeswater met af en toe (denk ik) Canna bloeivoeding krijgen. Ik heb ook nog nooit echt met voeding gewerkt, dus ook een leerproces voor mij.

 

Verder heb ik er eigenlijk nooit echt bij stilgestaan dat afzuren niet goed is voor het bodemleven. ik lees eigenlijk meestal dat ze afzuren naar 6,0.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het niet helemaal goed onderbouwen maar las laatst in iemands topic dat als je bodemleven goed geregeld is dat die er zelf voor zorgt dat de zuurgraad goed blijft, verder ben ik ook nog maar een noob wat organisch kweken betreft....

M'n eerste keer deze ronde, daarvoor deed ik altijd mineraal van canna (ook zonder afzuren trouwens)

 

Misschien kan iemand het beter onderbouwen dat als je organisch kweekt dat je niet hoeft af te zuren?

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ.....

Volgens mij worden ze minder geel! :D :D

En dat betekend dat de kweker het in ieder geval goed doet :D

 

Jij gaat daar straks dikke toppen krijgen, jongeman!

(maar volgens mij gaat het onder CDM's toch beter :) )

 

En Koi,

 

stond jouw SPP ook al op 12/12, anders kunnen we behalve de smaak ook weer niet echt vergelijken.

Nop. Nog steeds onder 16/8. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor de tuin, maar ik denk dat ik de twee plantjes op coco buiten ga zetten en het "vergelijkingsmateriaal" in haar eentje onder CDM in bloei zet, en de laatste twee weken buiten.... of zo :)

 

Kun je van de week nog een vergelijkende bodemtest uitvoeren? Ik ben best wel benieuwd wat de laatste veranderingen teweeg brengen....

 

Grtz,

Koi.

 

En over bodemleven... zolang de wormen het blijven doen zal het toch wel goed zijn???

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Koi, leuk dat ikke het goed doe. :jump:

 

wacht maar af, met mijn toppen. we zien wel. :spliff:

 

ik zal eens kijken voor een vergelijkende bodemtest, moet wel nog wat grond overhouden.

 

en welke Wormen, ik heb ze er niet echt meer ingestopt, en de potten zitten lekker vol met worteltjes, merkte ik met grondmonsters nemen. passen dar dan nog wormen in?

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

net weer even de dames en de buisjes opnieuw gerangschikt in het hokje.

 

de wat lagere dames staan u onder de 840 en de hoogste onder de 6500. eens zien of ik het veldje een beetje gelijk kan trekken.

 

er komen steeds meer leuke topjes aan, wel nog mini maar gaat lekker verder. in elk geval is de groei er nog niet uit. hier en daar wat uitschieters.

De dames voelden nog goed op gewicht dus niets toegevoegd.

 

temp is lamp aan 26 of 27 graden. en de LV is lamp aan 47% en lamp uit 58%, dit zou wel wat lager mogen zijn moet ik nog even aan werken, zal morgen de afzuiging eens voluit zetten in de donkere periode, zien of het dan wat verbeterd.

 

geen plaatjes vandaag

 

gertz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier weer wat plaatjes om naar te kijken,

 

vanavond allen gevoed met 3/4 dosis Canna, totaal ca 6 liter genuttigd. temp nu 26,6 en de LV 48%

minimale temp is nu geweest 19,8 en de LV is min 43% en max 53%.

 

wel heb ik beessies ontdekt :spliff: :jump: zie pica, zal wel een varenhuppeldepupmug zijn, er vliegen er een stuk of 4 rond, dus zal er wat aan moeten doen, heb ik ook nog nooit gehad, wel een ronde met allerlei nieuwigheden, niet noodzakelijk beter.

 

verder vanavond de stekjes weggepleurd, waren wel groen maar toch nog gekeken en geen worteltje te bekennen. vanavond weer een poging doen met stekken maken. daar wordt JB 3 voor gebruikt uit de tuin. als dit lukt wordt er iemand gelukkig mee gemaakt.

 

zo nu weer plaatjes.

 

eerst de JB 6

 

gallery_19177_9482_757461.jpg

 

gallery_19177_9482_1429785.jpg

 

JB2

 

gallery_19177_9482_278235.jpg

 

JB4

 

gallery_19177_9482_2327421.jpg

 

zomaar een toppie van JB1

 

gallery_19177_9482_1219275.jpg

 

en een overzichtje,

 

gallery_19177_9482_1522461.jpg

 

en de beginnende bloei van de WW.

 

gallery_19177_9482_24386.jpg

 

gallery_19177_9482_907517.jpg

 

en de huisdieren. :jump:

 

gallery_19177_9482_170716.jpg

 

zo dat was het nu weer even zometeen even stekkies proberen te maken. wel bezig blijven.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...