Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

maar dan lijkt het me dat ik na een dagje wachten wel veel hogere EC moet meten.

Lijkt mij niet. Organisch is zoveel als een chemische fabriek.... alles moet nog worden gemaakt uit de ruwe grondstoffen....

Ik denk dat dat één van de voordelen is van de voeding eerst "brouwen"

 

Wat staat er op de zak "special mix" qua samenstelling? pH? EC?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
even vooruit lopend op een datum, de eerste zaterdag na de 17e? een idee? Koi come in, en weer in de polder?

 

Cool plan, Moet er nog gevoerd worden?? Ik heb nog 25 kg droge mais, wil ik nog wel doneren en bij een van jullie langs brengen.....

Ik moet minimaal een uur in de auto, dus voeren schiet voor mij niet op en jullie kennen de stek :)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koi,

 

##Ik denk dat dat één van de voordelen is van de voeding eerst "brouwen"##

 

Van Doc vernomen dat ik niet hoef te brouwen dus heb ik ook niet gedaan.

 

 

##Wat staat er op de zak "special mix" qua samenstelling? pH? EC?##

 

op de zak staat PH 6,0 en EC 1,5,

 

verder heb ik in een ander topic gelezen dat daar niet werd afgezuurd omdat daar je bodemleven van naar de Kl@te gaat, dus dit zou ook een verklaring kunnen zijn. Ik heb ook voor de eerste keer afgezuurd. Maar blijft ook het grote verschil onderling.

Maar dit zou niet kloppen want op het schema van humbold staat dat je een PH van 6,0 moet hebben in je water, dus hoe je dat dan moet krijgen.

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste zaterdag na 17 april is eh.....24 april :)

24 april in de middag beginnen, 25 april weer opbreken? Zelfde plek?

 

Leuk die plantjes ;)

Heb je nog ongebruikte special mix? Kun je daar de EC van meten?

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even kijken die datum, we kunnen ook iets verderop zitten bij dat meertje, in zal van de week wel even langsrijden.

Had je toevallig mitsy (OID) nog gesproken.

 

verder vanmorgen de metingen verricht en hier zijn de resultaten.

 

JB 1, eigen mix, EC 2,8 PH 7,0

JB 2, specialmix, EC 1,4 PH 6,3

JB 4, Specialmix, EC 0,7 PH 6,7

JB 6, Eigen mix met cocopeat en rest special mix, EC 1,8 PH 6,9

WW, specialmix, EC 1,0 PH 6,6

 

er veranderd dus wel wat na een tijdje wachten.

 

en nee ik heb geen specialmix meer om te meten, zak is helemaal leeg.

 

vanavond maar weer kijken.

 

EDIT, ik heb voor de zekerheid maar even JB 3 weer binnen gezet, is nog erg lekker groen. als het nodig blijkt kan ik haar nog omruilen voor 1 van de mindere.

 

laterz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen,

 

vandaag weer goed alles bekeken, en het lijkt niet veel erger te worden, ook niet beter maar dat had ik ook niet echt verwacht.

 

de JB2 en 4 geen vocht toegedient maar bladvoeding van Canna. BIO FLORES. zowel de gespoelde als de humbold-dame waren nog ruim aan het gewicht dus nat genoeg.

 

de rest water metCanna voeding. dosis als op de fles beschreven.

 

De JB3 is nog steeds een mooie dame, zelfs na de dagen buiten in de tuin doorgebrecht te hebben. ik ga haar morgen even spuiten met Vital en dan passen of ik haar in het hokje erbij gepropt krijg. als er 1 afvalt wil ik dat deze wel een beetje gelijk op is gebleven.

 

verder heb ik vandaag 2 buisjes vervangen voor de 827, eens zien of dat ze niet gaan doorschieten. Maar n a1 1/2 week bloei denk ik dat ik langzaam zo om de dag stap voor stap kan overgaan naar de bleoibuizen.

 

hier dan de plaatjes.

 

eerst de JB 3 weer naar binnen verhuisd.

 

gallery_19177_9482_49374.jpg

 

gallery_19177_9482_1266063.jpg

 

gallery_19177_9482_1933950.jpg

 

dan de JB1,

 

gallery_19177_9482_1319370.jpg

 

JB 2,

 

gallery_19177_9482_171703.jpg

 

JB 4,

 

gallery_19177_9482_1849884.jpg

 

JB 6

 

gallery_19177_9482_2810690.jpg

 

de WW,

 

gallery_19177_9482_395465.jpg

 

gallery_19177_9482_32698.jpg

 

hokje links,

 

gallery_19177_9482_75921.jpg

 

hokje rechts,

 

gallery_19177_9482_2903435.jpg

 

en beginnende topjes,

 

gallery_19177_9482_788783.jpg

 

gallery_19177_9482_845578.jpg

 

verder maar weer afwachten of de dames er weer lekker uit gaan zien binnenkort.

 

wordt vervolgd,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

groeien de planten nog? Of zijn ze al helemaal gestopt?

Als er nog de groei erin zit, gaan ze nu doorschieten.

Hou liever zolang mogelijk, tenminste totdat de planten echt an het bloeien zijn het blauwe licht erboven.

Kijk maar in de testronde van mij wat er gebeurt als de groei er nog niet uit is. :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Torsten,

 

ik heb er nu nog maar 2 x 827 buisjes in zitten en deze hangen boven de mindere dames die stil lijken te staan.

 

en de groei is er nog niet bij allen uit. mar als ik het idee heb dat ze als een speer gaan wil ik de buisjes weer omruilen voor een 6500 of een 840.

 

we shall see,

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Dj,

de planten gaan misschien spurten, maar de internodeafstand word te groot voor een scrog.

(Ik had nog 830 voor jouw liggen :) )

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké.

 

als dit blijkbaar zoveel uitmaakt zal ik straks de buisjes weer omruilen. teveel hoogteverschil is ook niet de bedoeling.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

wacht het effe af, je ziet wat er gebeurt.

Je bent gewaarschuwd, dus ook alert.

Als jij in de buurt bent, kom effe langs, dan krijg je ook nog 830.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het wel even goed bekijken, en ik denk niet dat ik snel nog in de buurt ben.

 

ook zal de groei er wel met een weekje uit zijn en is het eventuele probleem ook weer over. Maa bedankt voor het aanbod.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

net weer effe gekeken, maar wordt er niet beter op, de 2 arme drommels lijken echt stil te staan.

 

met JB 3 erbij in het hokje is het wek erg dringen, wel lijkt JB 2 weer wat vocht te gebruiken, de pot wordt weer wat lichter. nog maar een paar dagen aanzien

 

ik heb wel een ander soort zaad ter ontkieming in een glas water gegooid. weer eens wat anders. de temp en alles in mijn hokje lijkt hier perfect voor te zijn.

 

gallery_19177_9482_133827.jpg

 

dit zou er uit moeten komen.

 

en verder weer afwachten.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben net weer even aan het kijken geweest en de 2 mindere zijn wel wat verschillen aan het vertonen.

 

de JB 2 heeft weer lichte pot, dus krijgt vanavond weer vocht toegedient, dit zal de humbold-voeding zijn volgens schema.

 

de JB4 ziet er nu het minste uit, misschien komt dat door het spoelen en heeft ze wat meer tijd nodig om te herstellen.

 

de rest gaat lekker en ook de WW laat lichte bloei zien. de buisjes 827 die ik er in had gedaan heb ik weer vervangen voor 840, sommige takken schieten een beetje door, ook takjes die ver onderaan verstopt waren dus dat is wel oké :)

 

de humboldvoeding staat nu een tijdje te brouwen, en ik heb niet meer afgezuurd, er ston in een ander test-topic van Humbold dat afzuren het grondleven verkl@@t dus ga maar eens kijken hoe het hiermee gaat.

 

de deadline voor de beide mindere dames staat op volgend weekend, dan moet er in elk geval 1 het veld ruimen, en als ze beide nog erg minder zijn en ik denk dat er een betere verdeling voor het bloeilicht is gaan ze er misschien beiden uit we shall see.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

leuk he, spelen met de kleuren en zien wat

er gebeurt.

Met het verwisselen van de buizen is men in staat

om de planten naar eigen goeddunken te sturen. :)

Probeer zoiets maar met HPS. :)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker leuk om te zien, en gaat nog best snel dat ze reageren op een andere kleur.

 

als de groei er helemaal uit is zal ik denk ik de hoogtes van de potten een beetje moeten bijstellen, maar zoals het er nu naar uitziet is dat iets van een CM of 3 of 4. het hangt wel een beetje af van de WW deze staat nu pas een week op 12/12. is wel een lekker compact plantje geworden.

 

misschien straks plaatjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch maar weer wat plaatjes geschoten, al is het maar voor mezelf om terug te kijken hoe het verloop is natuurlijk.

 

en ook een beetje boel voor DOC, en natuurlijk TORSTEN mijn trouwe volger en coach :)

 

is nog steeds lekker (te) vol in het hokje.

 

De WW, JB1, JB5 en JB6 hebben gedronken van Canna en JB 4 heeft Humbold gekregen dat van een EC 1,4 na ca. 1 1/2 uur 1,2 is geworden. de PH gaf 6,7 aan.

 

blijft een dubbel gevoel mooie en mindere dames, zeker lastig omdat ik niet weet hoe het komt. ik hoop echt dat het bijtrekt. al was het maar met 1tje.

 

hier de plaatjes,

 

JB1,

 

gallery_19177_9482_722387.jpg

 

gallery_19177_9482_947927.jpg

 

gallery_19177_9482_192904.jpg

 

JB2, :)

 

gallery_19177_9482_2724301.jpg

 

gallery_19177_9482_1559947.jpg

 

WW,

 

gallery_19177_9482_1743842.jpg

 

gallery_19177_9482_1585369.jpg

 

en voorbloei,

 

gallery_19177_9482_195321.jpg

 

hokje rechts,

 

gallery_19177_9482_2927174.jpg

 

hokje links,

 

gallery_19177_9482_2357916.jpg

 

en het midden,

 

gallery_19177_9482_1447580.jpg

 

en ten slotte nog de zaadjes in het water, van wat nieuw spul.

 

gallery_19177_9482_85176.jpg

 

de temp is nu een half uur na het sluiten van de deur, 26,9 graden, en de LV is 47%, de afzuig staat op 30% of zo.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk met je mee maar kom er ook niet uit. :)

Wel een mooie test hoor.

Ik ben benieuwd naar de eerste echte toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks vooor het meedenken DOC maar blijft lastig.

 

ik lees verschillende verhalen, ik heb wel het idee dat als je Humbold gebruikt dat je de hele lijn moet gebruiken wat er in een schema staat. maar blijft naturlijk giswerk.

 

zou er iets mogelijk zijn van een analyse van de grond, misschien dat daar wat uitkomt. maar is dat kostbaar? en hoe lang duurt dat. en is dat het waard?

 

nou ja we wachten weer even af hoe het verder gaat.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat de doseringen en concentratie erg hoog zijn.

De additieven af en toe meegeven lijkt me beter.

Ook verwacht ik dat Europese substraten te weinig organische verteerbare stoffen bevat en te inert zijn.

De aarde uit de US bevat veel meer.

Bij de kweek van DLS kan je dat duidelijk zien, die kweekt op een grote aardebak met veel extra additieven die worden toegedient zoals batguano, beendermeel, bloedmeel, koemestkorrels, schone compost,wormenhumus, etc.

Het is een andere manier van kweken.

Een keer topdressen met een batguano zou kunnen helpen.

Ook het verlagen van sommige doseringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wat is wijsheid,

 

ik had juist de dosis verhoogt NAV de EC metingen, nadat ik merkte dat het minder ging.

Als ik zo om me heen lees zijn de meeste gebruikte EC's veel hoger dan wat ik heb gemeten, verder zijn er niet echt verbrande bladpuntjes dus dacht ze kunnen het wel hebben.

 

Vanaf de 2e week bloei, krijgen ze alles wat ik aan additieven heb mee, en is de EC 1,2 na een uurtje brouwen, dus als het een tekort zou zijn moet het nu beter gaan.

 

maar ja ik kan over een paar dagen wel eens een paar keer niets toevoegen en dan minder dan aangegeven, zien waar dat toe lijdt.

 

grtz.

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
die kweekt op een grote aardebak met veel extra additieven die worden toegedient zoals batguano, beendermeel, bloedmeel, koemestkorrels, schone compost,wormenhumus

Ja Doc, als je dat er allemaal bijmikt zal het vast wel werken, maar dan heb je volgens mij geen andere supplementaire voeding meer nodig!

 

DJ, heb je er al eentje (bv JB2 een paar keer bladvoeding gegeven???

 

Gtrz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koi,

 

ja ik heb reeds JB2 2 keer bladvoeding gegeven, maar nog geen verschil. wel een paar blaadjes met bruine randen.

 

de nieuwste toppen zien er nog wel groen uit maar de blaadjes lijken wat droger en hangen een beetje naar beneden.

 

maar of dat daardoor komt?

 

vanavond zijn ze weer aan de beurt. krijgt er 1 weer bladvoeding.

 

grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een beetje rustig aandoen met de additieven.

Je hoeft ze niet allemaal tegelijkertijd te geven.

Een beetje spelen met het schema mag. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep,

 

ik zal wat minderen misschien wel een paar dagen effe niets en dan weer langzaam opbouwen, kijken hoe ze reageren. waarschijnlijk alleen met de Natural Bloom.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...