Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

TEST: BADBOY T5

Recommended Posts

Heyy Ouwe ajaxied :P

 

Ze gaan lekker bij je en de toppies zien er goed uit!!

Succes Donderdag alhoewel je beter mij s6 kan wensen denk ik :P

Ach ja

 

Gr Irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bijna Ajaxied. :P

 

thanks,

 

enne ook Succes gewenst met de laatste wedstrijd.

 

maar ik ben wel een beetje voor Ajax :P , maar ze hebben wel vaker gekke dingen gedaan, dus er kan nog van alles gebeuren.

 

En ik kijk graag naar een mooie pot voetbal en dan maakt het me niet uit wie er speelt.

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajax, Fe..dinges...wat maakt het uit.

Ik hoop dat Danny wint :P

 

had je nog PB gelezen?

Ik heb geen pb van je gekregen..... dus, nee :P

 

Grtz,

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch leuk om te zien hoe we er langzaam achterkomen hoe de Humboldt werkt.

Het zou toch ook wel zonder Bloombastic moeten lukken??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc.

 

Tja, gelukkig zijn er wat eigenwijzen hier en daar op het forum. ik weet niet of het wat gaat worden, maar zal het IDD gaan doen zonder de Bloombastic. de aanhouder wint denk ik dan maar

 

ik heb toch niet zo veel meer.

 

verder maar even kijken of er verschil blijft zijn tussen de JB2 en JB 4, deze hebben als enige verschil nu de voeding.

 

heb je verder nog een mening so far over de BadBoy, of wacht je op het eindresultaat. :P

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ga met torsten en jou wel een Lumatek t5 ontwikkelen. :P

Kunnen we met de kennis die we op het forum opdoen een beter product maken. :P

Ik kan eventueel de productie met Gavita doen of zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

Ben benieuwd Doc wat voor moois dat gaat worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc, mmm klinkt goed, zit volgens mij zeker toekomst im.

 

@ smokeyB, ik heb wel een idee, T5 The next generation.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc:

hmmm ga met torsten en jou wel een Lumatek t5 ontwikkelen.

Ach ja, zeker onder het motto: beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen??

 

Als Torsti nou zo iets zou ontwikkelen... die heeft er tenminste moeite voor gedaan....

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

effe ontopic:

verder wel even nagedacht over de bruine haartjes. er heeft een paar dagen een vochtvreter-tje in het hok gestaan om te zien of dat wat uitmaakte.

deze heeft er ca. 3 dagen ingestaan. in de schuur hebben er 2 stuks een aantal weken bij gestaan, tijdens mijn buitenplanten afbloeiperiode vorij jaar, en daar heb ik niets gemerkt van versneld brijnen.

Zou dat iets kunnen uitmaken? het blijft tenslotte iets chemies, maar het blijft wel een beetje vreemd dat de Wonder Woman er helemaal geen last van heeft.

 

hij is er nu weer al een paar dagen uit, als ze binnenkort weer wit verder gaan moet het daar haast wel aan liggen.

 

grtz,

Djzusie

De stoffen in de vochtvreters zijn alleen maar sterk hygroscopische zouten, bij voorbeeld:

CalciumChloride (CaCl²)= heel sterk hygroscopisch, maar ook heel zuur:

Calciumhydroxide (Ca(OH)²) is een zwakke loog, terwijl Zoutzuur (HCl) een sterke zuur is, hierdoor is het product

van deze tweeën ook zuur.

Kopersulfaat (CuSO4)= ook sterk hygroscopisch, vrij duur, maar herbruikbaar. Het blauwe Kopersulfaat verliest met de opname van water zijn blauwe kleur. Door het zout weer te verhitten verliest het het opgenomen water en wordt weer blauw.

Dus in principe kan het niet aan de vochtvreters gelegen hebben, behalve als er nog geurstoffen aan toegevoegd zijn.

 

Mijn gele aansteker is op, dus ik plaats vanavond maar foto´s met een rode ;)

 

 

@ Doc:

 

Ach ja, zeker onder het motto: beter goed gejat dan slecht zelf verzonnen??

 

Als Torsti nou zo iets zou ontwikkelen... die heeft er tenminste moeite voor gedaan....

 

Koi.

:P

@Koi,

Ik denk, ik weet wat Doc wil, maar dan moet Lumatek ook nog iets aanpassen an de EVSA´s:

Deze EVSA´s hebben geen starter-lijn, de buizen zijn nu, zonder truc´s, niet op te starten.

Morgen zit ik in de Rijp, effe praten. :D

Alle ontwikkelingen rond de spielereien met de buizen heb ik op het forum neergezet.

In principe kan iedereen hieruit voldoende info halen, om zijn eigen, optimale verlichting te bouwen.

Maar, ook ik ben benieuwt (en ik heb al zo weinig tijd :P ).

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten,

 

na een tijdje zonder de vochtvreter merk ik ook geen verschil. En ik had wel al zonder geurtjes genomen.

verder gaan de dames wel gewoon door met aandikken, dus we zullen wel zien wat het gaat worden.

 

ik heb wel het idee dat minder voeding met de specialmixers iets uitmaakt, er komen wat minder bruine puntjes aan de kleine blaadjes.

 

en wat betreft de tijdgebrek, dan maar niet meer slapen, er zijn toch belangrijkere dingen in het leven dan slapen :P maar dan hou je het niet zo lang vol denk ik.

 

ben benieuwd naar de "aanstekerpica's"

 

@koi, was die Ginormous van jouw organisch? als ik toch aan het proberen ben met de humbold, zou ik ook hier wat van kunnen bijgooien. als ik toch aan het gifmengen ben. :P

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenavond kijkers en kijkerinnen,

 

vanavond maar weer eens de tijd gevonden om alles weer eens op de plaat vast te leggen.

 

de dames lijken wat minder te gaan drinken, met name de JB's. na de hele week alleen kraantjeswater te hebben gegeven was het vanavond weer eens tijd voor een beetje vitamientjes, althands dat vond ik. De Humbold heb ik geen Bloombastic meegegeven, en heb nu ca 75% van de voorgeschreven dosis gegeven.

 

De JB 4 kreeg weer meer gele blaadjes en de JB 2 ook een beetje. verder was er aan de topjes niet veel te zien van iets verkeerds, dus wie weet wat er nog gaat gebeuren de laatste 3 weken of hoelang ze ook nodig hebben.

 

De WonderWoman gaat gewoon verder met witte haren en de toppen dikken ook best lekker aan. :P

 

vanavond had ik ook voor het eerst dat de kamer errug lekker (vind ik ten minste) rook, ;) wel kreeg ik commentaar van de kamer ernaast dus mijn smaak, van lekkere luchten wordt niet overal gedeeld in huis :D

 

Ik heb ook weer grondmonsters genomen, ik ben erg benieuwd wat de waardes nu zijn. morgen maar even filteren en dan maar meten. nu na een half uur was er best veel verschil onderling.

 

Ik heb even gezocht naar info over de bleoitijd van de JB's en kwam op een topic uit waar de Jackberry's van Sannie getest werden om de juiste moeder te zoeken van ergens 2007, en daar werd na 9 weken geoogst. Deze tijd zal ik dan ook maar ongeveer aanhouden.

 

Van de WW weet ik het niet maar ik ga ook van 9 weken uit, zal nog even zoeken op WF staat vast ergens een topic over.

 

zo weer even genoeg letters hier wat om naar te kijken.

 

de testcocktails,

 

gallery_19177_9482_265583.jpg

 

en tussen door nog even de Stekken in de tuin samen met de JB5 die toch best lekker groeit. :P in de nacht in de tomatenkas, en ook als het slecht weer is.

 

gallery_19177_9482_510260.jpg

gallery_19177_9482_1043047.jpg

gallery_19177_9482_1029480.jpg

 

dan weer verder met het binnengrut.

 

JB1

 

gallery_19177_9482_1050050.jpg

 

JB2

 

gallery_19177_9482_1087189.jpg

 

JB3

 

gallery_19177_9482_1013670.jpg

 

gallery_19177_9482_163342.jpg

 

JB4

 

gallery_19177_9482_324356.jpg

 

gallery_19177_9482_81644.jpg

 

gallery_19177_9482_2072927.jpg

 

JB6

 

gallery_19177_9482_687533.jpg

 

gallery_19177_9482_58615.jpg

 

en weer verder met de WW

 

gallery_19177_9482_517030.jpg

 

gallery_19177_9482_410001.jpg

 

gallery_19177_9482_1469868.jpg

 

gallery_19177_9482_155419.jpg

 

verder het overzicht,

 

gallery_19177_9482_4265989.jpg

 

gallery_19177_9482_14768.jpg

 

gallery_19177_9482_3120153.jpg

 

en hier en daar wat topjes.

 

gallery_19177_9482_500861.jpg

 

gallery_19177_9482_1655628.jpg

 

gallery_19177_9482_83917.jpg

 

gallery_19177_9482_680447.jpg

 

gallery_19177_9482_27857.jpg

 

Zo weer even genoeg bezig geweest, nog even zoeken of de ginormous van Humbold ook organisch is, dan kan ik deze even ophalen en ook nog in de JB4 gooien, je weet maar nooit wat het nog gaat brengen.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

Zo weer even genoeg bezig geweest, nog even zoeken of de ginormous van Humbold ook organisch is, dan kan ik deze even ophalen en ook nog in de JB4 gooien, je weet maar nooit wat het nog gaat brengen.

grtz,

Djzusie

Wil je nu ook van jouw planten af? :P

Grapje, maar wees voorzichtig :P

 

Sommige planten lijken nu al bijna oogstrijp,

heb je al plannen met knippen?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Torsten, ik wil niet van de dames af :P

 

maar ben wel benieuwd of dit nog wat doet, en met niet te veel erbij zou het moeten kunnen. en ik zou het maar doen met de JB4, deze heeft de hubold nu ook al weer een tijdje.

 

en ze lijken hier en dar wel oogstrijp maar de trichjes zijn nog allemaal helder, en het zou bes wel snel zijn na ca 6 weken zichtbare bloei. Alhoewel de JB een snelbloeier zou moeten zijn, maar we wachtenaf.

 

ik ga er vanuit dat ze nog in elk geval 2 weken moeten. maar ik kan voor de zekerheid wel vast volgende week geen voeding meer geven aan de dames die een weekje voorsprong hebben.

 

we shalll see.

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er lekker uit bij je! :P

 

Om ff op Ginormous terug te komen.

Nee, het is niet organisch maar wel biologisch afbreekbaar.

Hoeveel weken/dagen heb je nog te gaan?

Wij zijn namelijk in de 4e week begonnen met het toevoegen van Ginormous.

 

:D Poldergrower

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Poldergrower,

 

ik denk dat ik het, als ik het op tijd krijg toch alleen maar maar bij de JB4 ga proberen. tenzij het geen nut meer heeft. Maar als ik even verder gelezen heb zou de Deuce Deuce ook een vorm van PK moeten zijn, maar ik lees 0-0-22, en dat lijkt niet op de waardes wat ik van de PK weet. Alhoewel ik dat nog nooit heb gebruikt.

 

Ik denk dat ik volgens de theorie nog 3 weken zou moeten, maar ik blijf het lastig te bepalen vinden rekenen vanaf de eerste bloei of vanaf de eerste bloeiverschijnselen.

Als ik vanaf de eerste bloeiverschijnselen reken staan de JB1 en 2 en 4 aanstaande zondag op 6 weken, en voor wat ik er van terug kan vinden moet de JB 9 weken, maar daar gaan we weer vananf welk moment?

 

maar ik blijf wel goed naar de trichjes kijken, deze zijn nu in elk geval nog allemaal helder.

 

verder vanmorgen even de bodem-monsters gemeten, en daar zit nogal wat verschil in.

 

JB1, PH 6,9 en EC 3.6

JB2, PH7,1 en EC 1,1

JB3, PH6,6 en EC 3,6

JB4, PH6,8 en EC 2,0

JB6, PH6,7 en EC 2,3

WW PH6,8 en EC 1,6

 

de PH lijkt me op zich wel aardig, maar het verschil in de EC is toch wel groot. Maar ik moet er bij zegen dat de JB1 en 3 wel erg mooi zijn en leker groen. zij hebben ook de laatste week kraantjeswater gehad. maar als ik het zo interpreteer zou deze beide nog erg veel voeding in de ijskast hebben staan dus zouden de rest van de run misschien wel zonder extra voeding kunnnen.

 

En de Wonder Woman zou wellicht een ietsje meer mogen krijgen. Deze heeft de voorgeschreven hoeveelheid Canna gekregen, maar als ik de EC meet van de aangemaakte voeding staat deze ongeveer op 1,2.

Op zich is deze dame niet heel erg donkergroen, maar is ze nooit geweest, dus misschien is dat wel het soortje.

De bovenste helft is wel wat donkerder geworden in de loop van de tijd.

 

Als ik ook ga rekenen vanaf de eerste bloeiverschijnselen, heeft de WW wat meer achterstand, deze zou nu dan op 4 weken bloei zitten. en ook nog een week of 4 of 5 moeten, dus ben ik erg benieuwd wat deze dame gaat brengen.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

na wat te hebben nagedacht en maar eens extra goed naar de trichjes van JB4 gekeken te hebben maar besloten deze vandaag te knippen.

 

Ook was het iets te volle hok, en toch het verschillend voeden medebepalend.

 

de trichjes van ik elk geval deze dame waren toch voor een % of 15 of 20 al amber aan het kleuren.

 

Dit is de minste dame van het stel en leverde nu 163 gram nat op.

op zich waren de hoofdtoppen best nog een leuk formaat en ook erg stevig.

 

verder wel even nagedacht over spoelen, maar er vanuit gaande dat organisch voeden langzaam alles vrijlaat, heb ik het idee dat de laatste voeding door de plant laten opnemen hier niet werkt.

 

hier nog wel wat plaatjes.

 

gallery_19177_9482_1992545.jpg

 

gallery_19177_9482_137699.jpg

 

gallery_19177_9482_871634.jpg

 

het wortelstelsel was niet heel wit maar de pot zat wel erg vol ermee.

 

gallery_19177_9482_427705.jpg

 

tijdens het knippen voelde ik me een beetje bespied, en wat denk je?

 

gallery_19177_9482_212340.jpg

 

gallery_19177_9482_665543.jpg

 

zit die CLOWN weer mee te spieken, en heeft zijn broer ook meegenomen deze keer. <_<

 

verder gaan we weer afwachten wat de rest gaat doen.

 

Ik vind het wel erg snel dat ze klaar zou zijn, en in mijn beleving ook is. zou dat ook met voeding te maken hebben? Of is onder deze TL bleoien ook het proces versnellen? Volgens mij had Torsti geen snellere afbloeiing dus zou igenlijk niet kunnen.

 

maar nu 8 weken na 12/12 is toch te snel, of zijn er mensen die de JackBerry gekweekt hebben met dezelfde "korte" bloeitijd?

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djzusie

 

Aan 't knippen geslagen? ziet er netjes uit joh! <_<

Het wortelstelsel ziet er ook errug mooi uit, Humboldt??

 

Die Clown kom je ook overal tegen he? :smoke

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

je kon niet wachten, hey! <_<

Mooie oogst! :smoke

Als je deze planten al eerder onder de HPS afgebloeid hebt,

zou je misschien een verschil tussen de bloeitijden vast kunnen stellen.

Ik heb het met de Shiva´s ook, soms zijn de dames na 11-12 weken klaar,

maar meestal helaas naar 13 weken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ smokeyB, tja vond dat het tijd was, en IDD een volle bak met wortels.

deze dame was de Humbold-dame, maar wel met wortelstim van Hypro.

 

@torsten, ja geduld he, maar voor het gebruik wil ik niet dat de dame vol zit met amberkleurig trich's.

Dit is ook een soort wat hier nog nooit geprobeerd is, dus de juiste werking moet nog blijken. wel kunnen we misschien zelf verschil merken tussen Humbold en de rest.

 

als ik eerlijk ben valt het totaal me wel tegen, maar wat wil je, ik had niet op een voedingsprobleem gerekend.

Dus wat dat betreft is het heel jammer van de test, in elk geval oogst-technisch. Wel zijn de hoofdtoppen een mooi formaat, dus wat dat betreft ben ik wel happy. <_<

 

Ik heb zelf deze dames nog nooit gekweekt dus heb geen vergelijk.

 

misschein zijn er nog meer klaar volgende week, in principe zouden de JB1 en de JB2 ook dan aan hun eind zijn, maar daar zie ik alleen nog maar iets van 25% troebele trich's, dus zit er wel aan te komen.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze dame was de Humbold-dame, maar wel met wortelstim van Hypro

 

Ik heb dezelfde wortelstimulator gebruikt <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk je ff een paar dagen niet, gebeurt er meteen van alles...

Is er al een plantje om! Met mooie topjes :smoke

 

Ik vind het wel erg snel dat ze klaar zou zijn, en in mijn beleving ook is.

Ik denk dat ze sneller zijn omdat mamma al erg oud was en al een paar keer gereveged is.

De stekjes lieten in ieder geval al duidelijk zien dat ze erg vrouwelijk waren.

 

De plantjes hier gaan ook een stuk sneller dan de dames uit zaad.

Deze staat netaan 4 1/2 week op 12/12...... En ik denk echt niet dat ze nog 4 1/2 week moet ;)

med_gallery_18008_9580_62576.jpg

 

Wat de Humboldt Ginormous aangaat: Gelukkig weet Poldergrower wel wat er in het potje zit :huh:

Ik denk alleen dat je rijkelijk laat bent met dat er nog bij te gooien.... maar als je het nog wilt proberen... feel free.

En als je het doet, zou ik de dosis van Poldergrower aanhouden, en niet die van mij <_<

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Koi, tja moet je maar opleten he.

 

Als het zo snel gaat zit ook nog even hardop te denken dat ik heel misschien de buitendame ook nog in het hokje ga plaatsen, moet er eerst nog wel 1 meer om. <_<

 

want ik ben een beetje bang dat ik straks nog maar 1 plant heb staan, NL de Wonder Woman, en dat is ook weer zonde van de BadBoy.

Deze ziet er nog ver van klaar uit. en als ik de laatste dame nog een week of 6 moet laten bloeien eindig ik misschien met 2 dames.

maar moet ik nog even bedenken.

 

ik weet ook niet of het met de hoogte gaat. :huh: ach ja als ik het nu even typ zou ik haar er ook al vanavond erbij kunnen zetten als het past. misschien is het ook wel tijd om de "oude" stek te laten afbloeien, ik heb tenslotte nog voldoende leuke soortjes om in de zomer mee te gaan stoeien buiten. :smoke

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenavond allen,

 

vanavond maar de buiten speelster, JB5 toch nog in gebruik, in het hokje erbij geplaatst, eerst even gespoten met Vital, komt tenslottte van buiten.

Nu even afwachten tot ze lekker is aangeslagen. Eerst heb ik haar overgepot naar een 11 Literpot, met Mycomadnes en ingewaterd vanmorgen met wortelstim.

 

ik zal wel in de gaten moeten houden dat ze niet enorm gaat spurten met het verkeerde kleurtje, als dit gaat gebeuren zal ik even tijdelijk een ander onder komen moeten maken voor 2 weekjes of zo. Ik heb no ca 13 Cm ruimte in de hoogte tot ze de zelfde hoogte bereikt heeft als de Wonderwoman.

 

De ander JB's gaan toch erg hard, bij JB 2, en 1 hier en daar amberkleuroge trichjes, niet heel veel maar toch. de rest begint met vertroebelen. dus zal wel geen weken meer gaan duren. <_<

 

dus met een beetje mazzel of pech, is maar net hoe je het bekijkt, staan er volgend weekend nog maar 2 dames of uiterlijk 4.

 

en de Ginormous gaat het niet meer worden, zeker niet wat betreft de tijd.

 

ik zal even kijken of ik nog wat plaatjes kan maken anders van de week weer.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

kan je de JB5 niet toppen?

Hierdoor gaat de groei toch ook eruit.

Of de plant 36 uur in het donker zetten en daarna op 12/12,

hierdoor worden de groei-hormonen afgebroken en de bloei-hormonen aangemaakt.

Als je het nu doet, moet het met de groei-spurt tijdens de donkerperiode, qua hoogte, goed komen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...