Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Richie Hawtin

Precious by BeeKaa in de aardebak !

Recommended Posts

Goeiemorgen medeforumers :wave:

 

aangezien ik vanavond de aardebak ga oogsten is het de hoogste tijd om aan de volgende ronde te beginnen..

De zaden zijn met wat vertraging toch nog aangekomen zodat ik er vandaag meteen mee aan de slag kon.

 

10 x Precious

gallery_18291_9478_842223.jpg

 

Goed verpakt in een stevig doosje en buble-enveloppe, en met een zakje freebees (Out, kent iemand dit soortje ?)

gallery_18291_9478_833682.jpg

 

En alles opnieuw met de beproefde methode in de propagator..

gallery_18291_9478_807713.jpg

 

gallery_18291_9478_272436.jpg

 

gallery_18291_9478_217319.jpg

 

Ik heb alle 10 de zaden te ontkiemen gelegd, zo heb ik ééntje op reserve want er passen er maar 9 in de aardebak.

Ik overweeg ook sterk om deze ronde te scroggen aangezien het deze keer allemaal dezelfde soort is..

dat bekijk ik later wel nog..

 

Voeding wordt de lijn van Humbold Nutrients van Bio Sannie, aangezien Sannie ze verkoopt verwacht ik niet anders dan topresultaten met

deze voeding..

Aarde in de biobak is nog steeds special mix light met een hoop bodemleven (reeds 2 kweekjes op gedraaid)

 

Tot zover peeps, ik meld het wel als er beweging te zien is ;)

 

grts

Richie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom lightmix?

Roy adviseerde ons om op een goed bemeste grond te starten (special mix , allmix enz)

 

Maar mooie start!

Succes daar!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey guesswho? :wave: Thanks man, hopelijk zien we snel beweging.

 

Ik gebruik Light mix omdat ik werk met een aardebak en die grond nooit vervangen wordt, zo had ik van in het begin volledige controle over

mijn grondje en voeding.. Gewone special mix zou tegen nu toch al volledig uitgeput zijn, kon ik evengoed starten met light nietwaar ? ;)

 

grts

Richie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo kan het ook idd

Je start al op een bak waar veel leven en voeding inzit waarschijnlijk

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het één er uit het ander erin :wacko: . No time to waste.

 

Wat voor soortje is het precies?

 

Een goede ronde toegewenst.

 

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja zo kan het ook idd

Je start al op een bak waar veel leven en voeding inzit waarschijnlijk

 

Grtz Guesswho?

 

Klopt hij draait al 2x op die aarde.

Die zit goed vol. :wacko:

 

 

Veel succes met de kweek.

Ga je de voeding ook brouwen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 vriend! :wacko::

 

die "out" op die freebees betekent outdoor.

leuke zaden om iemand blij mee te maken of lekker outdoor mee te spelen.

 

Ik kan je vertellen dat de test-precious hiero lekkerder ruikt dan beide ouders :o

de 2 smaken sluiten mooi op elkaar aan.

Enne tsja scroggen, is dat wel nodig als je er 9 zet?

lijkt mij dat 1x toppen en goed dieven genoeg moet zijn?

maarja jij hebt daar natuurlijk veel beter zicht op.

 

\\maarre ik hou je in de gaten :D

 

 

@hansworst

 

precious zijn de nakomelingen van een vet opbrengende fruitige Exile.

bestoven door Dabney blu, heerlijk zacht zoete wiet (the 1 and only)

 

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic ga ik van het begin tot het einde volgen! Heb je afgelopen oogst ook doorgelezen en is een mooi verslag met mooie foto's! Ben benieuwd hoeveel gram je uiteindelijk hebt.

Ben benieuwd hoe je nieuwe kweek gaat worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik pak er weer een zakje :wacko: bij .

 

succes

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodnight growers :D

 

éérst en vooral iedereen bedankt voor de reply's :wacko:

Antwoorden doe ik morgen wel want ik had al lang in bed moeten liggen,

maar ik wou toch nog even melden dat alles na slechts 36 uur ontkiemd is en in de aarde zit :D

Ik heb ze in kleine zaaipotjes op light mix gezet ingewaterd met canna bio rhyzo in lekker lauw water.

Zo staat alles in de grote propagator onder de t-neon..

 

Morgen dus een full-update ;)

 

grts

Richie :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey medegrowers :)

 

zoals beloofd een iets uitgebreidere update..

 

Ik heb de zaailingen dus zaterdag rond de middag tussen nat keukenpapier in mijn kleine propagator gezet..

We zijn nu dus exact 56 uur later..

 

Enkele fotootjes

 

gallery_18291_9478_1395920.jpg

 

gallery_18291_9478_2097254.jpg

 

gallery_18291_9478_765087.jpg

 

5 van de 10 boven de aarde

 

:) :)

 

Met mijn ontkiemmethode ben ik intussen wel wat gewoon, maar deze doen het wel héél super :wacko:

Volgens mij staan ze tegen morgenavond allemaal boven de grond...

 

 

@ guesswho?, mijn aardebak heeft idd al 2 kweken meegedraaid, met het bodemleven zit alles dus wel ok ;)

 

@ dennissie, Thanks man :D , hopelijk doe ik het deze ronde opnieuw wat beter :wOOt .. enjoy the ride ;)

 

@ HansWorst, yep geen tijd te verliezen, de nieuwe hadden infeite al in het hok moeten staan.. jammer dat de zaden er niet wat sneller waren (via prior en nog 1 week onderweg geweest :o )

 

@ Doc, thanks mate :wOOt Ik "brouw" idd mijn voeding van Humbold Nutrients, t'is te zeggen, ik maak een gieter klaar voor 3 watergiften en maak al een nieuwe gieter aan voor ik de 3de portie aan de meiden geef. Zo kan de oplossing altijd minimum 24 uur "brouwen" voor ik ze gebruik.

 

@ BeeKaa, ja scroggen is misschien idd niet nodig, deze keer dan wel nog iets beter dieven. Ze doen het momenteel dus fantastisch, een weekje onder de t-neon

en dan gaan ze in de aardebak. Ik ben er echt reuzebenieuwd naar.. alvast bedankt voor de support :D

 

@ masterfire, hey bedankt man, ik doe men best om er met de beschikbare tijd een zo mooi mogelijk verslag van te maken. Schuif gerust aan voor het volgende B)

 

@ Elmo2007, thanks mate ! Enjoy the show ;)

 

 

Tot zover peeps !

 

grts

Richie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Growers,

 

even meegeven dat er momenteel 9 van de 10 boven de aarde zijn, en dat nr 10 in aantocht is :D

 

Mooi resultaat 80 uur na de start van de ontkieming :wacko:

Zaterdag gaan ze in de aardebak..

 

grts

Richie :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goodevening growers

 

zo we zijn uiteindelijk toch weer in het rijk der levenden geraakt na de jaarlijkse festiviteiten hier :)

 

We zijn intussen 9 dagen later en ik heb vandaag de aardebak klaargemaakt voor de Precious meiden die ik morgen ga overplanten.

Eerst en vooral heb ik de oude wortelkluiten losgesneden uit de aarde en verwijderd, dit ging niet zomaar vanzelf..wat een wortels :D

het beste bewijs dat de aarde al lekker vol bodemleven zit :)

Dan heb ik 20 liter verse special mix light toegevoegd en een gietertje grondwater met final solution over de aarde verdeeld.

Gezien ik nooit langs boven voeding gegeven heb had het ook niet veel nut om de bovenste 10 cm af te graven en heb ik gewoon wat aangevuld.

Tot slot heb ik de grondverwarming aangezet zodat de 350 liter morgen lekker opgewarmd is voor de baby's.

 

Ik heb ook gauw nog enkele foto's genomen, ik heb spijtig genoeg wel 3 mini's die niet zo goed meegroeien, hier moet ik morgen de 2

beste uitkiezen en toch in de bak zetten.. hopelijk groeien die wat mee met de rest zodat ze niet volledig in de verdrukking komen en niets opbrengen..

 

De foto's, we zijn zo'n 12 dagen bezig..

 

gallery_18291_9478_1855224.jpg

 

gallery_18291_9478_2414299.jpg

 

gallery_18291_9478_396319.jpg

 

gallery_18291_9478_1466718.jpg

 

gallery_18291_9478_1526253.jpg

 

Van zodra ze goed aangeslagen zijn gaat de lamp op 12/12, ik weet intussen al tot wat die 350 liter aarde kan leiden en ik wil ze deze keer zeker niet

te hoog hebben..

Indien ik er de tijd voor vind post ik morgen wat foto's en de uitslag van de weging van mijn vorig kweekje :)

 

tot zover peeps

 

grts

Richie :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ritch,

 

zien er gezond uit!

idd jammer van diegene die wat achterblijven.

 

Bij mn huidige dabneyrondje had ik ook 2 mindere erbij van de 5 gezaaide...

Maar waarschijnlijk komt het omdat iets in de kleine potjes niet lekker zit (te hard aangeduwd, of zoiets kleins)

Anyway in de uiteindelijke potten zijn ze allemaal nog goed rechtgetrokken en de 2 achterblijvers kun je er nu niet meer uithalen :D

 

mijn advies:

Kleintjes alvast overzetten, in het midden van de bak.. en alvast aan laten slaan.

Dan een dag of 2 later de groteren... om zo een beetje in te halen :)

 

Ik ben echt razendbenieuwd...

De precioustester die ik nu heb staan ruikt echt superlekker..

ruikt alsof je op een zuurtje aan het sabbelen bent... zoet als snoep, met het zure van fruit :rofl

Over een week of 3 gaat ze om... dan komt er een rookverslag van.

 

ben trouwens ook benieuwd naar de update :)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Luitjes..

 

pffff deze keer heb ik iets minder goed nieuws..

 

2 dagen na het verplanten van de kleintjes naar de aardebak heb ik een probleem gehad met mijn luchtontvochtiger.. waarschijnlijk een probleem aan de hygrostaat, waardoor de tere mini's 48 uur onder de 600w hebben gestaan bij een lv van 16% (de ontvochtiger bleef maar op volle kracht draaien :blink: )

 

Hierdoor waren ze alle 9 bijna volledig uitgedroogd ;)

 

Ik heb ze sindsdien proberen te reanimeren, maar dit is helaas niet volledig meer gelukt. De drie overlevers heb ik vandaag uit de bak gehaald en in 6,5 l potten onder de t-neon gezet.

 

Snel nieuwe zaden bestellen dus en opnieuw beginnen :rolleyes:

 

Hopelijk kan ik snel opnieuw aan de slag..

 

grts

Richie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai man, wat jammer :rolleyes:

 

suffe :), wel opletten he

 

ben benieuwd naar de herstart :blink:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahhh dat is nou jammer zeg..zulke rap ontkiemende zaden moet je koesteren :) maar goed het doet waarschijnlijk al pijn genoeg

 

Zelf ben ik verslingerd aan het kweken in aardebakken en ontkiem de zaden al weer een hele tijd direct in de bak,geen overpotstress en gelijk gaan met die banaan! als je zo kort voor je oogst ontkiemd zoals jij nu gedaan hebt zou ik het ook eens proberen,het is zeker de moeite waard!

 

grtz ganja :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dammn dat is nou jammer , ik zat net zo lekker klaar, mja ik ken het van dat verdrogen van plantjes .. zelf al meerdere keren meegemaakt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Afghan Kush, Pakistan Valley, Frisian Dew, Jorge's Diamonds

Zijn echt goed aangeslagen in je bol ;) !

Rook er nog 1 :lol: ... Hopen dat het de volgende keer wel goed gaat, zag er allemaal zo netjes uit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey growers,

 

éérst en vooral allemaal bedankt voor het medeleven :D

 

Gelukkig heb ik er toch 3 kunnen redden, na een weekje afwachten ontdekte ik vandaag de éérste frisgroene nieuwe blaadjes :P ..

Ik heb ook een fles REVIVE van Advanced Nutrients in huis gehaald, dit zou ze een handje moeten helpen om er helemaal bovenop te komen.

 

De mooiste van de drie ga ik laten opgroeien tot moeder om later een stekkenkweek mee te doen, zo is men geld toch niet helemaal verloren.

Om die reden ga ik, tot die stekken klaar zijn, ook wat anders zetten in de aardebak.. hierover later meer..

 

Ik blijf hier wel de vooruitgang van de mamma's posten.

 

Oja en even voor alle duidelijkheid, het verdrogen van de kleintjes lag aan een defecte ontvochtiger, 12% lv en een 600w boven hun hoofd is duidelijk genoeg om ze op 24 uur compleet te vernielen ;)

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemiddag growers :wub:

 

even enkele foto's van de "geredde" precious zaailingen..

Deze staan in plagron light mix (de special mix was uitverkocht bij Frans ;) ) en zijn gegoten met een mixje van Advanced Nutrients Revive en Canna Bio Rhyzo..

Nu maar afwachten of ze er nog volledig goed door komen..

 

gallery_18291_9478_1516883.jpg

 

gallery_18291_9478_1466264.jpg

 

gallery_18291_9478_1460765.jpg

 

gallery_18291_9478_1366251.jpg

 

gallery_18291_9478_19988.jpg

 

gallery_18291_9478_546061.jpg

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nah zo slecht vind ik ze der anders niet uitzien hoor Richie. Komt wel goed hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Richie , heey gelukkig heb je er een paar gered , en ze zien er toch prima uit ?

 

 

veel succes verder ;)

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
(de special mix was uitverkocht bij Frans ;) )

 

slechte reclame ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...