Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
The Indo

Planning Guerilla 2010

Recommended Posts

Hallo iedereen, dit is mijn planning voor mijn 1e guerilla, graag jullie mening geven over wat jullie ervan denken en of ik iets kan veranderen.

Tips zijn altijd welkom.

Als eerste verstrek ik de informatie dat mijn voorgroei hokje maar 50CM hoog is en dat ik niet te lang kan voorgroeien.

Ik ga werken met zaad zodat de pen wortel lekker diep de grond in gaat en de plant lekker kan drinken ;)

 

 

De soortjes

 

Zowiezo ben ik van plan om nog deze week deense soorten te bestellen, deze zal ik binnenkort hier bij zetten want heb daar even geen overzicht op,

zit niet op m'n eigen pc want het toetsenbord heb ik stuk geramd :wave:

Waarom deze soortjes? Het zijn vroege bloeiers, weinig kans op rot. En ze hebben wel een mooie opbrengst.

 

 

De Spot!

 

Ik ben al op een paar spots wezen kijken maar ben er nog niet helemaal uit, heb wel mooie slootkanten gezien maar daar zal ik proberen binnenkort wat plaatjes van te schieten.

 

Planning voor guerilla 2010!

 

(01) 03/02 - Rondkijken op de spots en de verklikkers neerplaatsen

(02) 10/02 - Grond opwarderen op de spots en kijken hoe het met de verklikkers staat

(03) 23/03 - Beginnen met ontkiemen en daarna in het voorgroei hokje

(04) 15/04 - De dames naar de spot brengen

 

 

(02). Nu de grond nog drassig/doorweekt is van de regen ga ik naar de spot met een gewone schep met afgebroken stok.

doordat het nog doorweekt is kan je hier makkelijk in scheppen en makkelijk de grond opwarderen, ik ga gaten graven van 40x40 en daar over leg ik los afgesneden riet of gras om het -

on-opvallender te maken. Om deze grond op te warderen gebruik ik oude kippenmest, potgrond en gewoon grond van de spot.

 

(04). Als ik de dames weg ga brengen ga ik deze omringen met koper en slakken korrels. In het begin ga ik miss 1-3 keer voeden zodat hij lekker groot en sterk wordt. :rolleyes:

Hiervoor ga ik gebruiken; BN Soil supermix. Of zal dit over bemesting geven? graag jullie mening hier over.

 

edit Als de kleintjes in het voorgroeihokje staan kan deze gelijk op 12-12 voor geslacht te bepalen? en daarna gewoon 16/8 zetten voor terug in de groei te laten?

Tips zijn zeer welkom!

 

Gegroet! :P

Edited by indoCwalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
edit Als de kleintjes in het voorgroeihokje staan kan deze gelijk op 12-12 voor geslacht te bepalen? en daarna gewoon 16/8 zetten voor terug in de groei te laten?

Tips zijn zeer welkom!

 

neen je kunt ze best op 16/8 zetten omdat het van bloei naar groei strest met zich meebrengt en al de gevolgen er van.

je kan best gewoon van elke zaailing een stek afhallen, deze in je voorgroeihok op 12/12 in bloei laten gaan zodat je de mannetjes en de vrouwtjes kunt waarnemen. dan moet je gewoon de planten waar de mannelijke stekken van komen omsmijten of verplaatsen( als je een zaadkweekje mee wilt doen, zorg dan wel dat er ook een vrouwtje bijstaat).

en dan gedult hebben en de natuur zijn gang laten gaan. :rolleyes:

 

grtz blockers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook je zaailingen toppen en daarna 2 stekken nemen per plant.

1 van 2 zet je op 12/12 op water voor geslacht bepaling en met de andere op 12/12 kan je de plekjes van de mannen in nemen...zodoende hou je toch een behoorlijk aantal planten.

 

Dame Blanche (R.I.P) heeft dat allemaal mooi beschreven:

 

http://www.wietforum.nl/Het-Sexen-Van-Zaailingen-t24908.html

ook zijn andere topics zijn perrrfect voor guerilla.

Succes !! :rolleyes:

Carp.

 

ps: kijk uit met vroege denen zo vroeg buiten zetten...dan kunnen ze in de bloei schieten, beter is vanaf 15 mei buiten zetten...( indo begon pas buiten te ontkiemen op 20 april, zie zijn sticky...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blockers, Thanks voor de info ik denk dat ik het beste indd stekken ervan kan nemen voor geslacht bepaling, de mannen worden vernietigt want ik doe het puur voor de dames, of miss laat ik achteraf wel 1 man en vrouw in het hokje.

 

@ Carpe Diem, die link is echt perfect, zo ga ik het doen.. maar hoezo moet er maar 1 van de 2 die op water staan op 12/12? wat moet je doen met de 2e? hoe bewaren, of gewoon planten ?

maar het levert in ieder geval al meer planten op dan met alleen het kweken uit het zaad. + geslachts bepaling.

Oke dan weet ik dat ook over de denen, kan ik hier rekening mee houden met mijn planning :rolleyes:

Dame Blanche wist ook wel heel goed waar hij mee bezig was!

 

beiden bedankt voor deze info

 

en wat denken jullie hier van ?

(04). Als ik de dames weg ga brengen ga ik deze omringen met koper en slakken korrels. In het begin ga ik miss 1-3 keer voeden zodat hij lekker groot en sterk wordt. showoff.gif

Hiervoor ga ik gebruiken; BN Soil supermix. Of zal dit over bemesting geven? graag jullie mening hier over.

 

gegroet

Edited by indoCwalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee IndoCwalk :rolleyes: !

 

je plantjes beschermen tegen slakken d.m.v: slakken korrels en tape is 'voldoende'. Vooral als ze klein zijn, genoeg strooien wat dat is de meest kritieke fase.

Daarna kunnen ze wel wat hebben...

 

Over dat bijvoeren..

 

Ik zou je planten gaten ''(nu)'' alvast uitscheppen en wat bij voeden. Dan kan dit nog mooi in de grond trekken..

Dan plantjes erin .. eerste weken niet te veel bij voeden. Er zit immers al voeding in de bodem(is eerst genoeg). (misschien nog wat kalk bij ? maar dat zul je even moeten kijken..)

 

Tussen tijd kan je nog wat bij voeden.. en bij de bloeitijd hebben ze vooral wel behoefte aan wat extra's

 

dat is genoeg.. het blijft guerilla..

Dit is hoe ik het doe..

 

gr.

HL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks HighLife! als ik de gaten ga uitscheppen zal ik deze gelijk bij voeden, dan komt het vast wel goed met de dames :rolleyes:

en voor in bloei heb ik nog pk13/14 staan dus dat komt mooi uit.

 

en je hebt gelijk, het blijft guerilla. dus elk beetje wat het opbrengt is mooi meegenomen

 

gegroet,

the indo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik de dames weg ga brengen

zodat hij lekker groot en sterk wordt. :rolleyes:

 

Hiervoor ga ik gebruiken; BN Soil supermix. Of zal dit over bemesting geven? graag jullie mening hier over.

Gegroet! ;)

 

Dames,HIJ............. :wave:

 

Blijf onder de aanbevolen hoeveelheid en geef pas na 6weken,aanvankelijk hoeveel je je grond hebt opgewadeerd.

En als je geeft,geef het voor dat het gaat regenen!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dames,HIJ.............

 

Oops, een beetje tegenstrijdig :rolleyes:

ik wou wat te snel typen, maar goed..

 

maar bedankt voor de info. ik zal goed de buien radar in de gaten houden. hoe waarderen jullie de grond? kalk verhouding ?

altijd goed om wat informatie te winnen van ervaren guerilla growers. en de pH waarde meten, is dit echt een must ?

 

groeten, the indo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor "Verklikkers" gebruik je eigenlijk als ik het vragen mag ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...