Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zeiksnor

wiet olie maken

Recommended Posts

Nou oke dan,

uhm Whazzup, ik vind dat niet vreemd.

Het is nu toch wel duidelijk dat zeiksnor van mening is dat het effect een wezenlijk onderdeel van het proces is?

Ik deel die mening niet, en daar is al best vaak over gesproken.

Vandaar dat het mij niet meer verbaasd B)

 

Laten we het karretje op de weg houden,

beetje smering erbij en hij loopt weer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed lezen zeiksnor: IJsbeer heeft helemaal gelijk. Als de concentratie in de tinctuur voldoende is heeft het niet zoveel zin om verder terug te reduceren en later weer aan te lengen.

 

hoi ijsbeer, het zou natuurlijk best mogelijk zijn. al zou ik het zelf nooit doen om de volgende reden.

het is binnen mij beleving juist de bedoeling om de canabinoide zo puur en geconcentreerd mogelijk binnen te krijgen.

 

als je het met alcohol zal mengen zal dit niet meer het geval zijn. en ik denk dat er dan niet meer dezelfde krachtige geneeskracht onstaat die nodig is voor ernstige ziektens. maar dit is alleen mijn gedachten.

 

verder denk ik ook, dat je een mengsel krijgt waarin veel meer alcohol zit dan wietolie, dus in mijn ogen krijg je dan een totaal ander medicijn.

 

en als derde maar wel hele belangrijke kan je het op die manier heel moeilijk doseren, want je weet absoluut niet hoeveel olie je nou per keer neemt. en geloof me dat zou zwaar waardeloos zijn. want dat is juist de kracht van het medicijn.

 

nog even verder bordurend hier op. met een alcohol tincuur is het gewoon vele male moeilijker doseren al blijft ergens niet onder invloed van raken ergens niet van onder invloed raken.

 

ik heb goed gelezen .......... waar baseer jij dat nou weer op dat ik dat niet goed gedaan zou hebben ? heel vervelend begint dit te worden.

ik leg hier toch heel duidelijk uit waarom dit MIJN mening is ? en heb ook totaal niks verkeerds gezegt.

 

zoek het nu maar verder lekker uit. verdere informatie en tips krijg je van af nu van whazzup :wacko:

 

ik ga lekker in het engels verder. kan ik gelijk m,n engels een beetje verbeteren B)

 

iedereen de groeten aan je voeten.

 

voor iedereen die wel graag de waarheid over wiet olie wil weten !

 

http://forum.wwahc.com/index.php

 

als we dan toch bezig zijn de juiste informatie te verstrekken en elkaar daar op aan te spreken.

Daarom lijkt ons een keuze voor tinctuurvorm van bijvoorbeeld 60% alcohol van de basistinctuur de "veiligste" optie.
Of cannabinoïden in alcohol stabiel blijven kan ik geen uitspraak over doen, dat weet ik niet.
Goed lezen zeiksnor: IJsbeer heeft helemaal gelijk. Als de concentratie in de tinctuur voldoende is heeft het niet zoveel zin om verder terug te reduceren en later weer aan te lengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog even verder bordurend hier op. met een alcohol tincuur is het gewoon vele male moeilijker doseren

Die snap ik niet?

Net als bij elke andere manier van extraheren,als je maar dezelfde verhoudingen aanhoudt,is het gewoon een kwestie van in het begin de juiste persoonlijke dosis vinden.

Daarna is het net zo goed doseerbaar als je wilt.

 

Grtz. Aad

 

ps Oh en beste Zeiksnor,je kan de semantiek proberen te veranderen,maar jouw reacties zijn helaas toch nog steeds het vervelendst van allemaal. :wacko:

Sterkte met het engels alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahum, JIJ vind de reacties van mij het vervelendst van allemaal. niet gelijk voor iedereen gaan praten he. ik krijg genoeg reacties die het tegenover gestelde vertellen. maar dit is eigenlijk niet waar het om gaat B)

 

dit begint meer op de moderators agains zeiksnor te lijken :wacko: nou is dat gelukkig verleden tijd aad. nu mag jij de mensen van tips gaan voorzien ;)

 

en de toekomst zal ook jou wel gaan uitwijzen, wat wel degelijk het makkelijkste doseerd.

en laten we het dan nog maar niet hebben over uitwendige mankementen ;)

 

 

ik heb net lekker weer een capsule met 12 druppels pure olie genomen. er gaan 25 /26 druppels van de druppels die ik gebruik uit 1 gram.

zet ik nog wel even MIJN bevindingen neer hier. al dat gedoe rondom het stoned en high worden van de olie, steld helemaal niks voor. iedereen is makkelijk in staat om de dosis op te voeren. daar prik je zo door heen.

en ik zal laten zien dat ik zonder problemen door ga tot ik 2 gram per keer neem. alleen niet hier :)

 

deze is alvast voor morgen of mischien wel vanavond :( met 14 druppels

 

med_gallery_8034_9747_779391.jpg

 

med_gallery_8034_9747_278137.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank allen voor de informatie die hier wordt verstrekt.

Zeer interessant om allemaal te lezen.

ondanks het heen en weer gekibbel heeft dit topic toch mijn attentie weten te krijgen B)

hoe meer reacties, des te meer kans dat mensen geïnteresseerd in olie kunnen raken.

Gekibbel of niet, de essentie van het topic is olie en dat kunnen de mensen er vast wel uitfilteren.

 

Wel grappig om te zien dat wanneer er discussies over een onderwerp zijn tussen gelijkgestemden, er altijd groepen recht tegenover elkaar staan ook al wil men uiteindelijk hetzelfde doel bereiken.

Ben het wel met Weetje eens, beetje olie smeren op de wieltjes en rijd naar elkaar toe ipv van elkaar vandaan.

Jullie weten verdomd veel zo te zien en die krachten samengebundeld kunnen een hoop doen ;)

 

Dank jullie wel voor alle info in dit topic :wacko:

 

Groetjes, Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

De discussie over de olie is goed en wordt van alle kanten door iedereen belicht. Ik ben van mening dat iedereen recht vanuit zijn / haar hart spreekt. Ik ben persoonlijk niet tegen mensen die een confronterende afwijkende mening hebben. Zelf waai ik ook niet met de grote meute mee, en probeer door middel van praktijkervaring tot de juiste kennis van zaken te komen. Een onderzoekende geest is mij niet vreemd. Ik vind het daarom wel jammer dat Zeiksnor en Whazzup er bijna een persoonlijke vendetta van maken. De kracht van een forum lijkt mij toch wel dat de inbreng van iedereen in discussies gerespecteerd wordt. Persoonlijk ben ik van mening dat jullie twee op de diverse fora ieder naar beste eer en geweten handelen. Maar zoals in elke discussie zullen er voor- en tegenstanders zijn; dit kan het best bewezen worden in de geloofsovertuigingen op deze wereld. Maar ten behoeve van elkaars geloofsstandpunt in een forumdiscussie elkaar persoonlijk zo hard aan- of afvallen vind ik anno 2011 niet meer van deze tijd. Misschien mag ik jullie in dit opzicht nog de beste wensen doen toekomen voor dit jaar.

 

En Zeiksnor wat de olie betreft; ondanks alles lijkt het erop dat de olie zijn weg de komende tijd naar steeds meer mensen zal vinden.

Wat betreft de tinctuurvorm en dosering;

Indien ik de voorgeschreven hoeveelheid gedroogde hennepdelen extraheer in de 94% alcohol en ervoor zorg dat ik ca 65 gram olie heb opgelost in bijvoorbeeld 1 -2 liter alcohol, dan kan ik toch een simpele rekensom toepassen.

Inname van 65 gram wietolie in bijvoorbeeld 90 dagen (3 maanden), komt overeen met 1-2 liter tinctuur innemen in 90 dagen, dus 11 - 22 ml per dag. Lijkt mij een kweste van uitproberen.

Er wordt dan de hoogst mogelijke dosering toegepast voor de zwaarste aandoeningen.

 

Zeiksnor ik ben jou nog steed dankbaar voor jouw bijdragen en je lijkt mij een persoon met het hart op de tong; ik hoop je dan ook gewoon terug te zien in deze discussie. Ook Whazzup ben ik dankbaar voor de gegeven info. Ook de andere deelnemers aan de discussie ben ik dankbaar voor hun inbreng. Ik heb tot nu veel van jullie mogen leren. En hoe we het ook bekijken; kennis is macht.

 

Indien we straks dankzij ondermeer deze discussie in staat zijn om ieder op zijn/haar manier wietolie te maken en onze medemens ermee van dienst te kunnen zijn, zijn er waarschijnlijk heel veel mensen blij met deze ontwikkeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder vind ik het een beetje vreemd dat je zegt dat je altijd hoog moet doseren.
ik denk dat de kans op genezing bij veel al onmogelijk is als er veel te laag gedoseerd wordt. en dit is zeker het geval als je zo laag gaat doseren zodat je niet meer gedrogeerd raakt.

in sommige gevallen gaat het wel, maar dan duurt dat erg lang eer er verbetering op treed.

 

ik heb totaal wat anders gezegd als jij nu suggereerd en ook op een totaal andere manier. dit is typerend zoals jij bijna elke keer tegen mij doet.

omdat ik hier genoeg van begin te krijgen zal ik op een ander forum verder gaan met mijn ervaringen over wiet olie.

 

heb jij toch je zin whazzup wat een ontzettend slechte Admin ben je toch op dit punt ! maar dat is alleen maar mijn mening natuurlijk

 

 

Wat zeg je hier dan?

ik denk dat de kans op genezing bij veel al onmogelijk is als er veel te laag gedoseerd wordt. en dit is zeker het geval als je zo laag gaat doseren zodat je niet meer gedrogeerd raakt.

in sommige gevallen gaat het wel, maar dan duurd dat erg lang eer er verbetering op treed.

ook worden sommige mensen al gedrogeerd van een hele lage tincuur.

 

wel zou je er voor kunnen kiezen om s,avonds 2 x een dosis te nemen waarvan je wel stoned/high wordt. . en daardoor de kans op genezing/verlichting heel erg vergroot.

 

bv gelijk als je thuis kom uit je werk en een uurtje of 4/5/6 later voor het naar bed gaan nog eens. dit kan natuurlijk tijdelijk gedaan worden voor bv 1 a 2 weken om te ervaren wat er gebeurd.

 

ook kan er tegelijk een verdunning gemaakt worden waarvan je niet stoned/high wordt en die kan dan bv 2 a 3 x daags overdag genomen worden. wel opletten dat er niet te snel achter elkaar in genomen wordt ander ontstaat de kans weer om gedrogeerd te raken.

belangrijk om te weten is, des te hoger de dosis des te sterker wordt de geneeskracht.

Hoeveel tegenstrijdigheden wil je in één post plaatsen? Er zijn zat mensen die verlichting krijgen door cannabis zonder "gedrogeerd" te zijn. Affijn, je gaat verder op een ander forum, succes daarmee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En Zeiksnor wat de olie betreft; ondanks alles lijkt het erop dat de olie zijn weg de komende tijd naar steeds meer mensen zal vinden.

Wat betreft de tinctuurvorm en dosering;

Indien ik de voorgeschreven hoeveelheid gedroogde hennepdelen extraheer in de 94% alcohol en ervoor zorg dat ik ca 65 gram olie heb opgelost in bijvoorbeeld 1 -2 liter alcohol, dan kan ik toch een simpele rekensom toepassen.

Inname van 65 gram wietolie in bijvoorbeeld 90 dagen (3 maanden), komt overeen met 1-2 liter tinctuur innemen in 90 dagen, dus 11 - 22 ml per dag. Lijkt mij een kweste van uitproberen.

Er wordt dan de hoogst mogelijke dosering toegepast voor de zwaarste aandoeningen.

dat is zeker zo. en zou in praktijk ook zeker toegepast kunnen worden. alleen zou ik het zo nooit doen.

 

je wilt toch precies weten hoeveel je van een medicijn neemt.

en aangezien elke wietsoort een ander kristal/canabinoide verhouding heeft, meer/minder. weet jij nooit hoeveel kristal/canabinoide er opgelost is in de alcohol.

 

zelfs het kort of lang aflaten bloeien van je planten zal een totaal ander kristal/canabinoide verhouding geven.

 

dus je zal ten alle tijden, weer eerst alle alcohol moeten verdampen om te zien hoeveel gr/ml olie je uit eindelijk hebt.

 

plus dat er waarschijnlijk/mischien ? een ander soort olie ontstaat als de olie koud of heet bereid wordt.

ik zelf (rick simpson trouwens ook) heb sterk het idee dat olie gemaakt met een rijskoker, olie die dus tot het kookpunt van alcohol verhit is, sterker is. maar hier heb ik absoluut geen hard bewijs voor.

 

plus dat ik vind dat er met een tincuur waarin nog zoveel alcohol zit er een ander soort medicijn onstaat. en de canabinoide ook niet meer geconcentreerd in de maag terecht komen. iets waarvan ik denk dat het belangrijk is.

ik denk dat je bij ernstige ziektens je altijd puur moet nemen en rechtstreeks de maag in. dus niet onder de tong druppelen. iets wat trouwens ook niet zal gaan met pure olie.

plus dat ik vind dat er dan teveel alcohol ingenomen moet worden. en ik zie liever dat er zo min mogelijk alcohol ingenomen wordt.

 

Er zijn zat mensen die verlichting krijgen door cannabis zonder "gedrogeerd" te zijn.

die zijn er zeker. maar dat is maar zo,n klein percentage van alle zieke ! en alle ziektens waarbij wiet verlichting kan geven. plus dat ik van mening ben, dat bij hogere dosering er veel betere resultasten behaald zullen worden.

 

ik denk dat de kans op genezing bij veel al onmogelijk is als er veel te laag gedoseerd wordt. en dit is zeker het geval als je zo laag gaat doseren zodat je niet meer gedrogeerd raakt.

in sommige gevallen gaat het wel, maar dan duurd dat erg lang eer er verbetering op treed.

ook worden sommige mensen al gedrogeerd van een hele lage tincuur.

 

wel zou je er voor kunnen kiezen om s,avonds 2 x een dosis te nemen waarvan je wel stoned/high wordt. . en daardoor de kans op genezing/verlichting heel erg vergroot.

 

bv gelijk als je thuis kom uit je werk en een uurtje of 4/5/6 later voor het naar bed gaan nog eens. dit kan natuurlijk tijdelijk gedaan worden voor bv 1 a 2 weken om te ervaren wat er gebeurd.

 

ook kan er tegelijk een verdunning gemaakt worden waarvan je niet stoned/high wordt en die kan dan bv 2 a 3 x daags overdag genomen worden. wel opletten dat er niet te snel achter elkaar in genomen wordt ander ontstaat de kans weer om gedrogeerd te raken.

 

belangrijk om te weten is, des te hoger de dosis des te sterker wordt de geneeskracht.

die lage dosering voor overdag om te werken zodat er niet gedrogeerd wordt, is, om toch de gehele dag canabinoide te blijven toevoegen. ook al is dat in hele lage dosis. maar alle kleine beetjes helpen. en met een hoge dosis s,avonds is de kans groter dat er overdag met lage dosis toch zoveel mogelijk verlichting is.

 

ook zeg ik erbij dat er in veel gevallen, VEEL dus absoluut niet alle, je weinig zal hebben aan een dosis waarvan je niet stoned of high wordt.

 

en als ik de ernst van deze situatie in schat. vrees ik dat er weinig vooruitgang geboekt zal worden bij zulke lage dosering.

maar wie weet en hopelijk ook zit ik hartstikke fout, en kan deze mevrouw wel genezen of genoeg verlichting vinden bij hele lage dosis,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeiksnor, jouw zienswijze m.b.t. het eerst indampen van de oertinctuur van de wietoplossing met 94% alcohol snijdt volgens mij hout om te kijken hoeveel gram daadwerkelijke olie er uit te halen valt.

Ik kan natuurlijk nimmer zeggen dat mijn te maken olie qua chemische samenstelling gelijk wordt aan die van jou en anderen want dit is inderdaad afhankelijk van kweekvoorwaarden en soort wietplant etc. Maar ik ga wel de Rick Simpsonmethode toepassen.

Als ik weet hoeveel olie er bijvoorbeeld uit 500 ml oertinctuur komt, kan de rekensom beginnen. Ik probeer alleen en zo steriel mogelijk eindprodukt te krijgen dat een lange houdbaarheid heeft.

Ik krijg de beschikking over 2 grote planten van 1,5 tot 2 meter hoog, en kan 2,5 liter alcohol hiervoor gebruiken.

Aan de alcohol kan ik makkelijker komen dan aan de planten dus ik hoop dat je begrijpt dat ik het eindresultaat zo goed mogelijk wil hebben en zolang mogelijk houdbaar.

Natuurlijk zullen mijn vrouw en ik persoonlijk een keer testen hoeveel druppels tinctuur je maximaal in kan nemen voordat we stoned worden, maar dat zal gezien onze werkkringen niet eerder zijn dan in een vakantieperiode. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begrijp het. mijn ervaring is dat je de olie lange tijd kan bewaren. en volgens rick simpson makkelijk enkele jaren.

 

zoals ik het zie, kan de kwaliteit alleen bepaald worden door de wietsoort die gebruikt wordt en door de tijd dat de wiet in alcohol gehouden wordt.

maar de wietsoort die gebruikt wordt is van grootste belang. en aangezien ik denk dat 99 % van de wiet die in nederland gegrowd wordt redelijk goeie wiet is. je in dat gevbal mook goeie olie zal krijgen.

 

al zou ik , als het voor zeer ernstige mankementen/ziektens gaat, alleen hele sterke indica wietsoorten nemen.

 

en misschien of de olie heet of koud bereid wordt. al weet ik wel zeker dat ook koud bereide olie geneeskrachtig is.

 

ik ben wel benieuwd waarom je het per see in een alcoholtincuur gebruiken ? en niet verdund met bv walnoten olie

Share this post


Link to post
Share on other sites
die zijn er zeker. maar dat is maar zo,n klein percentage van alle zieke ! en alle ziektens waarbij wiet verlichting kan geven. plus dat ik van mening ben, dat bij hogere dosering er veel betere resultasten behaald zullen worden.

Bronnen? Waar haal je dat vandaan? Of "vind je dat" persoonlijk?

 

en als ik de ernst van deze situatie in schat. vrees ik dat er weinig vooruitgang geboekt zal worden bij zulke lage dosering.

maar wie weet en hopelijk ook zit ik hartstikke fout, en kan deze mevrouw wel genezen of genoeg verlichting vinden bij hele lage dosis,.

:wacko: da's voor het eerst dat ik je zie schrijven dat je hoopt dat je het hardstikke fout hebt. Maar jij bent aan de andere kant wel de expert die "de ernst van deze situatie" goed kan inschatten.

 

Jij zou eens RXmarijuana.com moeten lezen. Dan begrijp je hoe je met wat minder "geloof en mening" en wat meer "gedocumenteerde betrouwbare verslaglegging" kunt bijdragen aan de discussie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bronnen? Waar haal je dat vandaan? Of "vind je dat" persoonlijk?

 

 

:wacko: da's voor het eerst dat ik je zie schrijven dat je hoopt dat je het hardstikke fout hebt. Maar jij bent aan de andere kant wel de expert die "de ernst van deze situatie" goed kan inschatten.

 

Jij zou eens RXmarijuana.com moeten lezen. Dan begrijp je hoe je met wat minder "geloof en mening" en wat meer "gedocumenteerde betrouwbare verslaglegging" kunt bijdragen aan de discussie.

en alles maar blijven vervuilen. goed voorbeeld als moderator. dit begint een aardige tunne;lvisie op mij te worden whazzup. jij raakt nu de realiteit van vrij je menig geven totaal kwijt. maar dat zal je later ook wel in gaan zien.

 

het gaat zo snel laatste tijd, dat ik denk dat het niet al te lang meer gaat duren voor iedereen in zal zien wat de werkelijke waarheid is. ik, rick simpson en gelukkig nog veel meer hebben dit al gezien.

 

ik zal eerlijk zeggen dat als het zo ver is, ik met al het plezier van de hele wereld weer in discussie zal gaan met jou whazzup B) en wat zal je klein worden dan. als het iedereen duidelijk is dat het eigelijk helemaal geen onzin was wat ik vertelde. want gelukkig staat alles voor zeer lange tijd op dit forum. zodat iedereen nog zeer lang mee kan genieten met mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeiksnor, wij begrijpen elkaar..........en ach als je met kop en schouders met een mening boven het maaiveld uitsteekt kun je verwachten dat "je kop eraf moet". Maar van mij hoeft niet. Ga zo door. Misschien worden Whazzup en jij nog wel eens vrienden voor het leven; ik zag al een lichtpuntje. :wacko:

Als de tijd er rijp voor is hou ik jullie op de hoogte van mijn eerste productie olie en tinctuur.

Ik blijf braaf verder lezen in de discussies op het Forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben blij dat ik jou en je vrouw met mijn ervaring kan helpen. en ik hoop dat er nog veel zullen zijn die ook geholpen kunnen worden. al heb ik zo,n flauw vermoede dat whazzup daar niet bij zal zijn :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
die zijn er zeker. maar dat is maar zo,n klein percentage van alle zieke ! en alle ziektens waarbij wiet verlichting kan geven. plus dat ik van mening ben, dat bij hogere dosering er veel betere resultasten behaald zullen worden.

 

Gezien je schrijftaal zit je weer aan de olie te nippen alsof het likeur is.:wacko:

 

Het is afhankelijk van de persoon of een hoge dosering werkelijk nodig is.Langdurig medicijngebruik kan het systeem dusdanig vervuilen dat een hoge dosering vereist is, maar wanneer de betreffende persoon eerst een milde reiniging doet met bv Flor Essence, volstaat meestal een lagere dosering al voldoende.Flor Essence is trouwens een kruidendrank van de Ojibwa indianen die sinds 1922 gebruikt wordt, ook bij kanker trouwens, maar dat terzijde.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flor Essence[/url] is trouwens een kruidendrank van de Ojibwa indianen die sinds 1922 gebruikt wordt, ook bij kanker trouwens, maar dat terzijde.

 

Ik denk dat we gemeenschappelijke interesses hebben :wacko: ....

De zakjes staan in het kastje en morgen wordt de eerste thee gezet!!

Heb jij persoonlijk ervaring hiermee???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

CANNABIS Cannab. [indian Hemp Cannabis Indica U. S. VIII, Guaza, Ganjah]

 

"The dried flowering tops of the pistillate plants of Cannabis sativa Linne, or of the variety indica Lamarck (Fam. Moraceae), freed from the thicker stems and large foliage leaves and without the presence or admixture of more than 10 per cent. of fruits or other foreign matter.

Cannabis, made into a fluidextract in which one hundred mils represent one hundred grammes of the drug, when assayed biologically, produces incoordination when administered to dogs in a dose of not more than 0.03 mil of fluidextract per kilogramme of body weight." U. S. "Indian Hemp consists of the dried flowering or fruiting tops of the pistillate plant of Cannabis sativa, Linn., grown in India; from which the resin has not been removed." Br.

 

UNITED STATES DISPENSATORY - 1918

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeiksnor: Ik zal helemaal niet klein worden hoor, ik zou heel erg blij zijn ALS cannabis de kuur der kuren zou zijn voor alle ziekten, aandoeningen en afwijkingen. Jij gelooft daar (heilig) in, op een manier die tegen fanatisme aanhangt. Ik ben tegen fanatisme, en zeker op basis van een geloof want ook jij geeft dan toch tenminste toe dat je het niet helemaal zeker weet. Ik zou het erg prettig vinden als de weg vrij wordt gemaakt voor grootschalig onderzoek, maar ik denk dat je dat niet sneller bereikt, of het medicijn als dusdanig geloofwaardiger maakt, als je beweert dat het overal tegen helpt. Ik blijf op de inhoud. Ik zie dat graag onderbouwd anders dan in een reageerbuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en de toekomst zal ook jou wel gaan uitwijzen, wat wel degelijk het makkelijkste doseerd.

Ik zal het maar grotendeels inhoudelijk houden,normaal converseren zie ik helaas niet snel gebeuren. :wacko:

 

Hoe geconcentreerder het product hoe moeilijker het mij lijkt om een consistente gelijke dosis te krijgen...

De ene rijstkorrel kan nogal verschillen van de andere,waardoor je een variatie zal krijgen,die behoorlijk snel kan oplopen.

En even helemaal voor de zekerheid,de manier,die ik momenteel prefereer,is om er nog net genoeg alcohol in te laten zitten,zodat het nog net druppelbaar is.

Dat is wel een tinctuur volgens de definitie,maar bevat,vermoed ik sterk(Elmanito?kom erin ;) ) veel minder alcohol dan de gemiddelde tincturen.

De hoeveelheid alcohol,die je trouwens daarmee naar binnen krijgt is zo klein,dat het effect daarvan compleet verwaarloosbaar zal zijn.

 

Er is echter wel degelijk een verschil met inname door het druppelen onder de tong,dan met inname door het inslikken van de olie.

Onder de tong(niet doorslikken) zal het sneller in de bloedbaan komen en zonder eerst door de lever te gaan en daar te metaboliseren,wat bij innname door de maag(gelijk doorslikken) wel gebeurd.

 

Ik hoop ooit goed onderbouwd en enigszins wetenschappelijk verantwoord onderzoek naar de verschillen daarvan te zien,zoals ook onderzoek naar een heleboel andere mogelijke medische toepassingen van ons geliefde plant.

 

Tot die tijd,hoop ik wel,maar is verkondigen dat nog lang niet aan de orde. B)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is afhankelijk van de persoon of een hoge dosering werkelijk nodig is.Langdurig medicijngebruik kan het systeem dusdanig vervuilen dat een hoge dosering vereist is, maar wanneer de betreffende persoon eerst een milde reiniging doet met bv Flor Essence, volstaat meestal een lagere dosering al voldoende.[url="http://www.cancer.gov

ik vind dat heel erg interessant. waarom kom je daar nu pas mee ? :wacko: want het zijn juist de mensen die veel chemische medicijnen gebruiken, vaak veel meer moeite hebben met het nemen van olie.

misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid, zich niet lekker voelen zijn dan de bijwerkingen. deze bijwerkingen zorgen er vaak voor dat er moeilijk met de dosis omhoog gegaan kan worden.

 

dus het zou helemaal niet verkeerd zijn eerst het lichaam te reinigen. maar aan de andere kant lijkt mij ook dat de olie dit doet. die maakt het lichaam weer gezond. dus het lijkt mij ook dat daar het reinigen van het lichaam bij zit B)

al heb ik daar natuurlijk geen keihard bewijs voor, helaas

 

whazzup ik ben heel blij met deze wat genuanceerdere post van jou. ik was al via surf anoniem gaan kijken naar jou reactie om er voor te zorgen dat er minimaal 10 a 20 seconde tussen mijn antwoorden zouden zitten. een voorbedachte rade, op een misschien "slechte"eigenschap van mij ?

 

maar wat kan ik er aan doen, dat het mens een canabinoide systeem bezit. waarvan een receptor deel uit maakt, die enkel en alleen als funtie heeft de cannabinoide van de canabinoide plant te ontvangen en door te sturen.

en dat dat canabinoide systeem alles binnen het lichaam in goede banen lijd en een soort van aanvult waar tekorten zijn.

en als dan uit mijn ervaringen blijkt dat ook daadwerkelijk alles geneest waarop ik de olie probeer.,en ik zou het zooooo graag op nog zooooo veel meer andere ziekten/mankementen proberen.

daardoor ben ik inderdaad heel fanatiek. maar doe binnen mijn eigen beleving nog steeds niks verkeerds.

maar ik zal echt m,n uiterste best doen dat fanatisme zo veel mogelijk te temperen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
En even helemaal voor de zekerheid,de manier,die ik momenteel prefereer,is om er nog net genoeg alcohol in te laten zitten,zodat het nog net druppelbaar is.

Dat is wel een tinctuur volgens de definitie,maar bevat,vermoed ik sterk(Elmanito?kom erin B) ) veel minder alcohol dan de gemiddelde tincturen.

De hoeveelheid alcohol,die je trouwens daarmee naar binnen krijgt is zo klein,dat het effect daarvan compleet verwaarloosbaar zal zijn.

 

Er is echter wel degelijk een verschil met inname door het druppelen onder de tong,dan met inname door het inslikken van de olie.

Onder de tong zal het sneller in de bloedbaan komen en zonder eerst door de lever te gaan en daar te metaboliseren,wat bij innname door de maag wel gebeurd.

 

Hoe geconcentreerder je het laat worden, hoe minder alcohol er uiteindelijk inzit, dat ter gevolge dat de conservering ook veel minder zal zijn, dus de houdbaarheid.Tinctuur bevat ook veel meer alcohol dan een vloeibaar extract, alhoewel ik wel moet zeggen dat de % afhankelijk is van het plantenmateriaal.

 

Het druppelen onder de tong zorgt voor een directe opnname in de bloedbaan dan de weg via orale inname met gelijk doorslikken.Wel moet ik zeggen dat een hoog alcoholgehalte niet echt prettig is.:wacko:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe geconcentreerder het product hoe moeilijker het mij lijkt om een consistente gelijke dosis te krijgen...

De ene rijstkorrel kan nogal verschillen van de andere,waardoor je een variatie zal krijgen,die behoorlijk snel kan oplopen.

En even helemaal voor de zekerheid,de manier,die ik momenteel prefereer,is om er nog net genoeg alcohol in te laten zitten,zodat het nog net druppelbaar is.

Dat is wel een tinctuur volgens de definitie,maar bevat,vermoed ik sterk(Elmanito?kom erin B) ) veel minder alcohol dan de gemiddelde tincturen.

ik zal je laten zien, dat je ook "normaal" met mij kan converseren.

 

als de olie koud is, is het inderdaad heel moeilijk om steeds dezelfde hoeveelheid te krijgen. of je moet de olie vloeibaar in een mal gieten met allemaal dezelfde dosis.

 

warm is de olie wel goed te doseren. de olie wordt dan vloeibaar en heel makkelijk druppelbaar. door te weten hoeveel druppels er in 1 gram gaan van de druppels jij gebruikt. en ook door te wegen. weet je hoeveel elke druppel weegt. en zo kan je zoveel druppels nemen als je zelf wilt. dit kan bv door in een capsule te druppelen. deze capsules blijven gewoon goed op kamertemperatuur en kunnen zonder problemen overal mee naar toe genomen worden.

 

Er is echter wel degelijk een verschil met inname door het druppelen onder de tong,dan met inname door het inslikken van de olie.

Onder de tong zal het sneller in de bloedbaan komen en zonder eerst door de lever te gaan en daar te metaboliseren,wat bij innname door de maag wel gebeurd.

dat is er zeker. en ik persoonlijk, rick simpson trouwens ook, denken ook dat daar de clou ligt,

 

daar zou ook ik enorm graag wetenschapelijk onderzoek over zien.

 

.Wel moet ik zeggen dat een hoog alcoholgehalte niet echt prettig is.:wacko:

 

Namaste ;)

behalve als je alcohollist bent natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik vind dat heel erg interessant. waarom kom je daar nu pas mee ? :wacko: want het zijn juist de mensen die veel chemische medicijnen gebruiken, vaak veel meer moeite hebben met het nemen van olie.

misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid, zich niet lekker voelen zijn dan de bijwerkingen. deze bijwerkingen zorgen er vaak voor dat er moeilijk met de dosis omhoog gegaan kan worden.

 

Vanwege het feit de discussie in een iets ander vaarwater terechtgekomen is, maar of Cannabis werkelijk het lichaam reinigt zou uit onderzoek moeten blijken.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wanneer de betreffende persoon eerst een milde reiniging doet met bv Flor Essence, volstaat meestal een lagere dosering al voldoende.

nou heb ik net hier gekeken. en dat zou wel eens bijzonder goeie aanvulling op wiet olie kunnen zijn.

 

en zo zijner zeker weten nog een aantal mogelijkheden om een zwaar ongezond/ziek lichaam/geest weer beter te maken.

 

ik ga dat eens proberen. en dat niet omdat een indiaan 1500 jaar .......

 

http://www.biodreamshop.nl/Details.aspx?product=66

Share this post


Link to post
Share on other sites
en zo zijner zeker weten nog een aantal mogelijkheden om een zwaar ongezond/ziek lichaam/geest weer beter te maken.

ik zat te denken aan kant en klare pakketten van verschillende soorten fruit en groenten zo zuiver mogelijk en 100 % bespuitings vrij van vergif.

 

en misschien verschillende noten of zaden daarbij. echt een heel uit gebalanceerd dieet op het gezond maken van het lichaam.

dat is voor veel mensen heel moeilijk om dat te begrijpen maar ook zeker omdat te organiseren.

 

op 1 of andere manier komen dat soort dingen moeilijk van de grond bij de mensen om zelf allerlij vers en bespuitings vrij groenten en fruit bij elkaar te gaan zoeken. en ook voor een goeie prijs.

en vaak/meestal ? is dat een gemiste kans ! maar ik realiseer me natuurlijk ook dat het allemaal niet makkelijk is en ik misschien iets te ver door ga.

maar wat dat betreft zit ik nog vol met zo veel ideeën

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...