Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

Zee zout, kelp, zee mineralen.

Recommended Posts

Dat ziet er goed uit ;)

 

Bedankt voor het linkje indicaan/nederwierie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kelp heb ik genoeg staan, ik heb alleen geen idee hoe een hennepplant hier op reageert. Op welk gewas lijkt deze plant het meest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Iemand nog ervaring met zeemineralen bij de binnenkweek????

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Black sea kelp 1-1-17 geweldig spul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft er iemand ervaring met dode zee zeezout?

 

quote uit wikipedia:

 

" Het Dode Zeezout heeft een heel andere samenstelling dan het zout van de oceanen,

het bevat veel meer van zouten zoals magnesiumchloride (53%) en kaliumchloride (37%)

en relatief veel minder natriumchloride en ziet er daardoor wat doffer uit dan kristallen zuivere keukenzout"

 

bron wikipedia

 

Ergo minder natrium en best wel veel magnesium en kalium.

Een hele goede zout voor de bloei misschien in combinatie met guano extract van no mercy (NPK 2-15-2)

 

Greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik geen ervaring mee enter maar je kan het op zijn minst proberen toch.

Als ze het minder goed doen als normaal kan je weer op de normale voeding over stappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik hier ook ongeraffineerd zee zout uit de keuken. Halve theelepel op n liter water ofzo. 1 of 2 maal over de hele cyclus. Zeewierextract doe ik om de twee weken. Binnenkort begin ik ook met gedroogde chlorella and spirulina toe te voegen (en aloë vera).

 

Meer leesvoer:

 

http://www.oceangrown.nl/index.htm

 

of in het engels:

 

http://www.seaagri.com/index.htm

 

http://www.rexresearch.com/murray/murray.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Binnenkort begin ik ook met gedroogde chlorella and spirulina toe te voegen (en aloë vera).

 

Hoezo??? Heb je planten een reinigingskuur nodig????? :verrygood

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoezo??? Heb je planten een reinigingskuur nodig????? :verrygood

 

Namaste :D

 

 

Aloë-Tech™ is een Aloë Vera bladconcentraat (500 % sterker dan standaard aloë-extracten).

Aloë Vera is een krachtige plantaardige bio-activator en plantgroei stimulator en verbetert de algemene plantgezondheid. Een ideale toevoeging voor microbe vermeerdering in de bodem, op het blad of gedurende het brouwen van Compost-thee. Er zijn biomassaverhogingen gemeten van meer dan 1000%. Het bevat salicylzuur voor verbeterde immuniteitsreacties en plantenhormonen die de celgroei stimuleren.

 

http://www.van-iersel.eu/?id=73&title=Schim.stimulant

 

 

En spirulina en chlorella bevatten massaal veel chlorophyll etc.

 

The effects of hot water extract of cells of Chlorella vulgaris (chlorella extract) on relationships between the population of actinomycetes and the growth of radish seedlings were studied. The chlorella extract acted as a plant growth regulator as kinetin, not as GA3 in elongation test of excised radish leaf sections. The amendment of chlorella extract to soil promoted the growth of shoots and roots of radish in both the sterilized and non-sterilized soils. The increase in the fresh weight of the plants was higher in the non-sterilized soil than in the sterilized soil, but the fresh weight of the root was not significantly different. The amendment of chlorella extract to soil also increased the population of actinomycetes and bacteria in soil, but not the population of fungi. There were significant positive correlations between the fresh weight of shoots and roots of radish and the population of actinomycetes. It was presumed that chlorella extract promotes the growth of radish seedlings acting directly as a plant growth regulator and indirectly through the increase of the population of actinomycetes in soil.

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites
als het goed of slecht werkt, laat het dan weten...

 

kusjes

 

Doe ik.. binnenkort wordt er normaal door een groep mensen begonnen met het testen van een samengesteld medium recept. Niets professioneels hoor..maar gewoon iets dat ik heb opgesteld en n paar growers die de hoofden steken om het een beetje uit te werken.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je het topic nog aanvult elmanito.

Ik kan hem nu niet lezen maar dat komt nog wel.

 

Bij sannie heb ik sea weed besteld en daar wil ik de volgende kweek een beetje mee gaan rommelen. Of het echt beter is daar zal ik niet achter komen maar het kan vast geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant topic!

Zijn er al mensen die het aan het testen zijn of hebben getest en aantoonbare resultaten mee hebben?

Hoor het graag

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zout stel je de herfst uit,de bladeren blijven langer groen.

Ik geef zelf 1 x per week voeding en 1 x per week geef ik 0,4 EC zout mee aan het water,de rest alleen water.

Ik gebruik het als een multi mineraal (in combinatie met lavameel in de aarde) en niet als voeding.

 

Heb een erg mooi resultaat ermee gehaald en ben nog met de test bezig.

 

Heb nog 21 Sannies Jack in een bak staan.

Die staan nu al 13 weken in de bloei en nog steeds geen gele bladeren.

Ik geef al twee weken geen bloeivoeding meer alleen PK en nu krijgen ze 2 weken alleen nog maar water

De eerste 4 weken heb ik helemaal geen voeding gegeven,alleen water of zout water.

 

Als conclusie zou ik kunnen trekken dat een beperkte zout gift de planten groener maakt en houdt(lees:gezonder)

Deze voedings strategie zal mij voor het eerst ruim over de watt per gram helpen.

Over een week of vier weet ik het zeker,want een gedeelte is al geoogst.

Zie ook mijn verslag.

 

greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geef zelf 1 x per week voeding en 1 x per week geef ik 0,4 EC zout mee aan het water

Wat voor zout geef je mee? Vast geen keukenzout :P

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koi

 

Ik gebruik frans grijs zeezout (fleur de sel) of roze himalaya zout.

Ik heb voor eigen consumptief gebruik meer dan 10 verschillende zeezouten,elk met een eigen smaak.

 

hier een linkje naar de zoutwinkel

 

http://www.salsamentum.nl/

 

greetz van Enter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Goeie kwaliteit zout van Danival voor euro 1.85 per kg

 

3328.jpg

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...