Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Baksteen

Zee zout, kelp, zee mineralen.

Recommended Posts

Guest elmanito

Ik heb vanavond weer gespoten met Himalayazout 50g/5 liter tegen onkruid.Vorige keer ook gedaan, maar sommige planten schijnen toch wel aardig zout tolerant te zijn.Ipv dat de bladeren bruin worden, want let wel normaal geef je 10-12 g per 10 liter, gaan sommige planten er zelfs groener en prachtiger eruit te zien.Een rabarberplant heeft een zeer versterkende oplossing gehad en deze begint spontaan bloemknoppen te produceren.:no

Van de week zal ik wat foto's nemen.Ontkiemde hennepplanten heb ik ook maar gespoten, dus ik ben benieuwd.;)

 

Waar kan je trouwens Keltisch zout krijgen met een bepaalde percentage algen erin????

 

Sea Solid Super Silver Haze van een Amerikaanse grower

 

gallery_16467_4905_29278.jpg

 

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee dit vind ik apart om te lezen. Ik heb gelezen dat Zout dus echt NOT done is voor een cannabis plant. Nu zie ik dus eigenlijk te verschillende verhalen. Wie kan mij uitleggen wat het enige juiste verhaal is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een gekke gedachte maar hoe doen ze dat dan met zee-aquariums.. misschien is er een bepaald zout te krijgen in dit soort visspeciaal zaken?

 

compost van onderwaterplanten geen idee om toe te voegen?

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb vandaag 2kg van dit ongeraffineerd Atlantisch zeezout gekocht voor €5.40 bij elkaar.Komende tijd is lekker mee experimenteren.

 

gallery_16467_6951_56966.jpg

 

@Rice

Kan je aangeven wat je precies tegenstrijdig vindt??

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh elmanito, leuk om te zien dat je er nog steeds mee bezig bent :rofl

Wat ben je van plan met het zout? Ga je het als extra'tje mee geven of gewoon als hoofd voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ben opgegroeid met de zee en alles wat uit de zee komt (behalve olie & gas :no) wekt mij interesse.;)

 

Helemaal zonder NPK kan je niet, want ongeraffineerd zeezout heeft dat nml niet, maar de hoofdbemesting hoef je wel veel minder van te geven.Sea-Crop het zeewater extract is hier in Nederland ook te krijgen als dierenvoeding onder de naam Immutin ben ik via een vriendelijke Amerikaan die zelf al jaren in de zoutbusiness zit als info te weten gekomen.

Zelfs 1 ml Sea-Crop per gallon (+/- 4 liter) had al resultaat volgens deze test gedaan bij BLGG.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mineral Magic

gallery_22925_8436_3776.jpg

 

Voor alle bestaande culturen: hydrocultuur, steenwol, aarde, enz

De organische aanvulling

 

 

Mineral Magic is een natuurlijk silicaatpoeder, bijzonder belangrijk in de hydrocultuur en boven de grond omdat het een belangrijk ontbrekend element aanbrengt, siliciumdioxide.

Een tekort aan silicaat kan een verstorende factor betekenen bij hydrocultuur. Mineral Magic vanwege zijn lage oplosfactor is het moeilijk om er voldoende van in voedingsoplossingen te mengen.Vandaar dat we, indien mogelijk, deze stof in al onze producten samenvoegen. Door al deze producten dus te gebruiken zult u de voordelen van dit element ervaren.

Dit nieuwe product staat in verband met de organische richtlijn voor natuurlijke aanvulling van voedingsstoffen voor planten en heeft een aantal voordelen:

 

Het bevat historisch opgeslagen, biologisch getransformeerde organische stof, afkomstig vanuit de zeebedding met daarbij een natuurlijk gevormd silicaten zuurklei. Dit wijde spectrum van bestanddelen stimuleert de nood

Mineral Magic’s nazakelijke organismen in de wortels om te groeien en verder het creëren van een natuurlijk milieu,dat aan een gezonde plantengroei bijdraagtt.

Het levert een natuurlijk oplosbare vorm van zurig silicium, dat de cellen van uw planten binnendringt en deze van een ondoordringbaar schild voorziet, die deze cellen beschermt tegen ziektekiemen en insecticiden.

tuurlijke samenhang verbetert de cation (de uitwisselingscapaciteit van voedingsstoffen). Hierdoor wordt dus de opname van voeding bevorderd.

Het stabiliseert de aanvoer en de pH waarde van voedingsstoffen, hetgeen zorgt voor minder stress bij snelgroeiende planten.

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood dubbel post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, net ierdbei besteld bij sannie waar ik de 90+ Solution die ik hier eerder posten op wil gaan proberen.

Ik wou eigenlijk 3 planten nemen, 1 zonder voeding, 1 met 90+ Solution en nog een derde met de B.A.C. voeding die je normaal binnen gebruikt om een keer te kijken wat het doet.

 

Iemand nog tips ofzo? Opbrengst boeit me niet zoveel als het maar een lekkere bezigheid is waar ik nog wat van kan leren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat kan je doen door in drieën te verdelen, dan zie je ook gelijk het verschil.Beter is nog om drie stekjes van dezelfde moederplant te nemen, waarvan 1 met 90+-solution, 1 met BAC en 1 zonder voeding.Hou me iedergeval op de hoogte van je bevindingen.

Voorlopig heb ik goeie ervaring met Sea-Crop aka Immutin en de planten reageren enorm snel op.;)

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 1 moederplant zou inderdaad helemaal mooi zijn, maar dat gaat hem denk niet worden. Voordat de ierdbei groot genoeg is om te stekken zijn we alweer 3 weken verder en dan moeten ze nog binnen onder 12/12 om te kijken of het vrouwelijk is. Als het dan ineens een man blijkt te zijn heb ik alles voor niets gedaan....

Mischien 6 potten van 11 liter en dan 2x 90+, 2x B.A.C. & 2x zonder voeding. En dan maar hopen dat er van elke 1 vrouw overblijft ;)

 

Ik zit dit te lezen over Immutin maar is dat exact het zelfde als sea-crop?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik zit dit te lezen over Immutin maar is dat exact het zelfde als sea-crop?

 

Yep, dat is hetzelfde als Sea-Crop, alleen de naam is anders.;)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, wel appart dat ze het in Amerika als voeding voor planten verkopen en hier als voeding voor dieren.

Maarja dat komt natuurlijk door de mineralen, die kan iedreen gebruiken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Oke, wel appart dat ze het in Amerika als voeding voor planten verkopen en hier als voeding voor dieren.

Maarja dat komt natuurlijk door de mineralen, die kan iedreen gebruiken ;)

 

Er zijn hier testen gedaan met verschillende groentensoorten.Regelgeving van de EU is net weer iets anders dan in de USA.

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha luitjes

 

ik heb dit topic eens stilletjes gelezen en vond het zeer interesant.

dus heb ik gelijk van dit :HIMALAYA PINK GRANULAAT,zout bestelt.

daarvan heb ik 150gram opgelost in 1,5ltr water en geef elke giet beurt 1 dopje van deze oplossing mee per liter water.

en ik moet toegeven dat de planten er heeeel goed op reageren ze worden heel erg mooi donker groen.

ik heb nog een AF staan die nu net in bloei begint te komen en die krijgt alleen zout oplossing,eens kijken wat het doet met de bloei.

binnen kort zal ik eens wat foto's plaatsen.

 

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@achterlijkeharry

 

Hou ons verder op de hoogte!!!

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat dit topic weer wat aangevuld wordt!

Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ achterlijkeharry. Klinkt goed man hou ons op de hoogte!

 

Hier staat de 90+ Solutions ook te wachten op de ierdbei totdat ze de bloei ingaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Hier staat de 90+ Solutions ook te wachten op de ierdbei totdat ze de bloei ingaan. :P

 

Waarom niet nu al geven tijdens de vegetatieve groei????

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft een van jullie reeds ervaring opgedaan met Himalaya zout?

Dat is van dat roze zout uit het himalaya gebergte, dit zou ook vol voedingsstoffen zitten maar ik weet niet in hoeverre dit vergelijkbaar is met een vloeibare oplossing zoals de 90+ sollution.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom niet nu al geven tijdens de vegetatieve groei????

 

Namaste :)

 

 

Omdat ik de BAC ook pas ga geven als ze in de bloei gaan.

Maar ik zou inderdaad ook 1 plant nu al kunnen geven, ik ga er nog een nachtje over slapen ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan mijn eerste bevindingen met mijnzout uit de hymalaya (ja groengoud dat roze spul uit de bergen :) )

ik heb de oplossing 150gr zout op 1,5 liter water met een ph van ruim 8.

dan op 1 liter water 10 a 15 ml van deze oplossing toegevoegd en aan verschillen de planten/kruiden gegeven.

peterselie :dit plantje staat op cocospulp in de supermarkt gekocht half dood laten gaan en daarna water met zoutoplossing gegeven.

resultaat:de nieuwe scheuten zijn echt donkergroen(zoals je peterselie op tv ziet)en het lijkt wel smaakversterkend te werken.

en het lijkt wel of het een explosive wortel groei veroorzaakt.

 

wiet:ook hier veel wortel groei en mooie groene bladeren.

smaak: het zal mij benieuwen of het hier ook smaakversterkend werkt.

al vraag ik mij wel af of de planten geen zout gaan opslaan en dat wij dat dan weer roken.

maar goed nog even 8 weken geduld en dan weten we het.

 

nog even een paar plaatjes van de AF vrouw op zout

gallery_13668_10260_130307.jpg

 

 

 

 

gallery_13668_10260_7570.jpg

 

 

 

gallery_13668_10260_135041.jpg

groetsels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...