Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ENCOD

BOMBARDEER DE TWEEDE KAMER DEZE WEEK

Recommended Posts

Dank u voor uw mail. Ik zal het onder de aandacht brengen van onze woordvoerder op dit gebied, collega Joldersma.

 

Met vriendelijke groet,

Antoinette Vietsch

 

EN

 

Geachte heer/ mevrouw,

 

Vriendelijk dank dat u de moeite heeft genomen mij een email met uw bezorgdheid over het Nederlandse drugsbeleid te sturen.

 

Voor een deel gaat het goed met het Nederlands softdrugsbeleid. Mensen boven de 18 jaar kunnen op een verantwoorde manier aan hun softdrugs komen en dat is een groot goed.

Er zijn echter ook problemen, jongeren die teveel blowen, overlast en criminaliteit. De PvdA wil de problemen aanpakken, zodat het positieve van het coffeeshopbeleid kan blijven bestaan. Voor de PvdA staat het belang van de volksgezondheid hierbij voorop.

 

De PvdA wil de keten van softdrugs zo organiseren dat er geen ruimte is voor gezondheidsschade, overlast en criminaliteit.

Dat willen wij op de volgende manier bereiken:

 

1. De coffeeshop moet een normale onderneming zijn. Dus de keten van teelt, inkoop en verkopen reguleren en zo organiseren dat ze niet gedwongen zijn tot het illegale circuit. De onderneming moet transparant worden.

2. Overlast en criminele praktijken in wijken en grensregio’s met kracht tegengaan

3. Uitval van jongeren als gevolg van gebruik softdrugs met kracht bestrijden. Hierdoor kan iedere jongere meedoen en wordt overlastgevend tot soms crimineel gedrag aan toe voorkomen.

 

Elke gemeente kent zijn eigen vraagstukken, daarom moet er de vrijheid voor maatwerk blijven en het Kabinet moet gemeenten ondersteunen.

Alleen door de problemen rondom cannabis aan te pakken, kan het goede overeind blijven.

 

Deze lijn zal ik namens mijn fractie inzetten tijdens het debat op donderdagavond.

 

Ik hoop dat ik hierbij voldoende antwoord heb gegeven op uw vraag.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Lea Bouwmeester

lid Tweede Kamer PvdA

 

Postbus 20018

2500 EA Den Haag

Tel: 0703182726

Mijn internetpagina: www.leabouwmeester.pvda.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je nu wel dat een persoonlijke noot erbij wel werkt! ;)

 

Eerste geschreven mailtje van de PvdA.

 

Geachte heer/ mevrouw,

 

Vriendelijk dank dat u de moeite heeft genomen mij een email met uw bezorgdheid over het Nederlandse drugsbeleid te sturen.

 

Voor een deel gaat het goed met het Nederlands softdrugsbeleid. Mensen boven de 18 jaar kunnen op een verantwoorde manier aan hun softdrugs komen en dat is een groot goed.

 

Er zijn echter ook problemen, jongeren die teveel blowen, overlast en criminaliteit. De PvdA wil de problemen aanpakken, zodat het positieve van het coffeeshopbeleid kan blijven bestaan. Voor de PvdA staat het belang van de volksgezondheid hierbij voorop.

 

De PvdA wil de keten van softdrugs zo organiseren dat er geen ruimte is voor gezondheidsschade, overlast en criminaliteit.

 

Dat willen wij op de volgende manier bereiken:

 

1. De coffeeshop moet een normale onderneming zijn. Dus de keten van teelt, inkoop en verkopen reguleren en zo organiseren dat ze niet gedwongen zijn tot het illegale circuit. De onderneming moet transparant worden.

 

2. Overlast en criminele praktijken in wijken en grensregio’s met kracht tegengaan

 

3. Uitval van jongeren als gevolg van gebruik softdrugs met kracht bestrijden. Hierdoor kan iedere jongere meedoen en wordt overlastgevend tot soms crimineel gedrag aan toe voorkomen.

 

 

 

Elke gemeente kent zijn eigen vraagstukken, daarom moet er de vrijheid voor maatwerk blijven en het Kabinet moet gemeenten ondersteunen.

 

Alleen door de problemen rondom cannabis aan te pakken, kan het goede overeind blijven.

 

 

 

Deze lijn zal ik namens mijn fractie inzetten tijdens het debat op donderdagavond.

 

 

 

Ik hoop dat ik hierbij voldoende antwoord heb gegeven op uw vraag.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Lea Bouwmeester

lid Tweede Kamer PvdA

 

he? he? he? <_< :lol: \

;)

 

Btw: dit was de persoonlijke noot:

 

Beste volksvertegenwoordiger,

 

(Eerst een persoonlijke nota)

 

Richt u hoofd omhoog, kijk uw ogen uit, en wees vervolgens trots om Nederlander te zijn! Uw voorgangers hebben de weg vrijgemaakt voor een rationele drugswetgeving door het gedoogbeleid in het leven te roepen in de jaren '70. Hiermee was Nederland een pionier op het gebied van veilige, serene, op ratio gebouwde drugswetgeving. Helaas is dit maar voor 50% gerealiseerd.

Tegenwoordig is er steeds meer te doen over het drugsgebeuren. Hiermee bedoel ik vooral de softdrugs (cannabis). Dit komt omdat het mooie beleid maar voor de helft is doorgevoerd. Een beleid voeren, louter naar het moraal van sommigen in plaats van de ratio van wetenschappelijk en maatschappelijk onderzoek te volgen, heeft Nederland van de regen in de drup gebracht in slechts enkele jaren tijd.

Het is van vitaal belang om 180graden om te keren in het belang van uw en mijn kinderen. Stop de moraal, denk zelf na, oordeel zelf en volg niet slaafs de moraal van een ander. Anders bent u niet meer dan een computer.

Schaam u Nederland, dat u het zover heeft laten komen!

 

MAAR het is nog niet te laat!

Haal eens diep adem, duw uw borst vooruit en houdt uw hoofd recht op! Wees terug trots om Nederlander (syn.: Vrije denker!) te zijn!

Als u nu nog twijfelt in het jaar 2010, kijk dan naar de VSA (inmiddels 14 staten hebben een regulering van de cannabis sector vbv Californië en Washington).

Volgende landen hebben inmiddels al een -geïnspireerd door het Nederlands model- gedoogbeleid of een regulerings beleid.

Spanje,

Mexico,

VSA,

Tsjechië

Portugal

New Zealand

 

Ik -samen met 75 000 000 regelmatige Cannabisgebruikers ter wereld- vertrouwen op UW RATIO om hier eindelijk een eind aan te maken. Deze nonsens-oorlog heeft veel te lang geduurd. Leer uit de fouten van het verleden en DURF uw eigen mening te zeggen. Baseer u op juiste gegevens en statistieken, wetenschappelijke onderzoeken en ga zelf de straat op om te kijken hoe het zit.

 

Met vriendelijke en gezonde groeten,

 

Chak-Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha ja het helpt echt Chak-Ra :lol:

Zal me niets verbazen als ze het geen eens leest die persoonlijke tekst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha zowiezo dat ze de Ctrl + C toets heeft gebruikt ;). hahahahaha dat was gewoon teveel toeval Baksteen! LOL <_<

 

Tegelijkertijd ons berichtje plaatsen ;)

 

Had de mail terug om 18.04 , jij ? <_<

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha jaa dat was wel mooi, allebij tegelijk :lol:

Ze had mijne iets eerder verstuurd, misschien dat ze het dan toch nog gelezen heeft.

 

Van: Bouwmeester Lea (l.bouwmeester@tweedekamer.nl)

Verzonden: maandag 1 februari 2010 17:10:36

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het goedkomt met dit kabinet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaja, liever zo een mails dan die van de paddo (wat doc wilde laten zien) vorig jaar.

 

Dit kabinet misschien niet Doc, maar ze hebben gewoon teveel macht! Die gelovigen zitten overal! En als we nu eens een dikke spacetaart bakken? of op een receptie van het CDA de koekjes verwisselen met space-koekjes? hahaha

 

Achja, ik weet het ook niet meer... ik doe gewoon wat 1 persoon kan doen...

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontvangstbevestiging Jan Marijnissen‏

Van: Jan Marijnissen (jan@janmarijnissen.nl)

Verzonden: maandag 1 februari 2010 18:52:24

Aan: Blowsterke

 

Geachte heer/ mevrouw,

 

 

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Jan Marijnissen. Uw bericht is in goede orde ontvangen en wordt door ons in behandeling genomen.

Omdat wij erg veel e-mails ontvangen, kan de beantwoording even op zich laten wachten. Wij kunnen helaas niet alle e-mails uitgebreid beantwoorden en zullen er soms voor kiezen een bericht voor kennisgeving aan te nemen.

 

 

 

Voor dringende zaken kunt u ons bellen, 0703183044. We staan u graag persoonlijk te woord.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

SP Tweede Kamerfractie

 

 

............................

 

Ook verstuurd en zojuist dit als eerste teruggekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha lekker is dit. nu worden wij terug gebombardeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een collect-call maken e :D gewoon lieder uur van de dag lastigvallen. vooral de partijen die een regularisering niet zo zien zitten ;) Kinderen blijven toch ook altijd zeuren totdat ze hun zin krijgen? Als we dat nu ook eens doen? :P Lijkt bijna kinderlijk simpel.

 

Gewoon de mensen van bvb de CDA de hele dag achtervolgen met puppy-oogjes en "Asjeblieeeeeeft??" :rolleyes:

 

Lol teveel fantasie :P

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lea heeft idd een adreslijstje aangemaakt met een template.. :rolleyes: :

 

Geachte heer/ mevrouw,

 

Vriendelijk dank dat u de moeite heeft genomen mij een email met uw bezorgdheid over het Nederlandse drugsbeleid te sturen.

 

Voor een deel gaat het goed met het Nederlands softdrugsbeleid. Mensen boven de 18 jaar kunnen op een verantwoorde manier aan hun softdrugs komen en dat is een groot goed.

 

Er zijn echter ook problemen, jongeren die teveel blowen, overlast en criminaliteit. De PvdA wil de problemen aanpakken, zodat het positieve van het coffeeshopbeleid kan blijven bestaan. Voor de PvdA staat het belang van de volksgezondheid hierbij voorop.

 

De PvdA wil de keten van softdrugs zo organiseren dat er geen ruimte is voor gezondheidsschade, overlast en criminaliteit.

 

Dat willen wij op de volgende manier bereiken:

 

1. De coffeeshop moet een normale onderneming zijn. Dus de keten van teelt, inkoop en verkopen reguleren en zo organiseren dat ze niet gedwongen zijn tot het illegale circuit. De onderneming moet transparant worden.

2. Overlast en criminele praktijken in wijken en grensregio’s met kracht tegengaan

3. Uitval van jongeren als gevolg van gebruik softdrugs met kracht bestrijden. Hierdoor kan iedere jongere meedoen en wordt overlastgevend tot soms crimineel gedrag aan toe voorkomen.

 

Elke gemeente kent zijn eigen vraagstukken, daarom moet er de vrijheid voor maatwerk blijven en het Kabinet moet gemeenten ondersteunen.

 

Alleen door de problemen rondom cannabis aan te pakken, kan het goede overeind blijven.

 

Deze lijn zal ik namens mijn fractie inzetten tijdens het debat op donderdagavond.

 

Ik hoop dat ik hierbij voldoende antwoord heb gegeven op uw vraag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lea Bouwmeester

lid Tweede Kamer PvdA

 

 

zelfde tekst als voorheen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die gelovigen zitten overal!

 

Vroeger hadden ze een goede manier om van ze af te komen.

Marytrs%20in%20colosseum%20at%20Rome.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

gheheh he doc jij hebt geloof ik overal een plaatje voor.

wat betreft de regering het zit al lang in hun hoofd om

het te gaan aanpakken kunnen we weinig meer aan doen

ze moeten toch ergens hun regelzucht kwijt kunnen

 

wat mij betreft ze doen maar in de praktijk zal er toch

weinig gaan veranderen. Jongeren gaan echt niet stoppen

met blowen, criminelen gaan echt niet stoppen met kweken

en CS eigenaren gaan echt niet stoppen met het door de

achterdeur naar binnen halen van wiet. De wiet wereld

reguleert zich zelf al jaren, en hoe meer ze zich er mee

gaan bemoeien hoe meer het uit de hand gaat lopen.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Jullie lezen geloof ik ook niet effe google nieuws.Ik heb trouwens wel gemaild naar de mensen die aanwezig zullen zijn bij het debat komende donderdag.

 

De Friese politiecommissaris gaf de afgelopen twee jaar leiding aan het landelijk programmabureau georganiseerde hennepteelt van politie en justitie, dat in Den Bosch is gevestigd. Binnenkort houdt hij ermee op en hoopt hij plaatsvervangend korpschef in Friesland te worden.

 

bron

 

Of hij wordt vervangen of de gehele organisatie wordt opgedoekt, waarvan ik het laatste natuurlijk van harte hoop.:wave:

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey growers.

 

Heb ook maar effe gemaild :wave: en ik hoop dat meer mensen het doen. :rolleyes:

 

En nu hopen op een goed debat.

 

M.v.g.

 

Dolly010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook zo'n standaard mailtje van jufrouw bouwmeester ontvangen

 

Voor de rest nog geen reakties , had de tekst ook lichtelijk aan gepast

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er hier toevallig iemand of dat debat op tv wordt uitgezonden. Misschien op politiek 24. Ik zou hem namelijk wel graag willen volgen.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk antwoord van de SP

 

Beste Chak-Ra,

 

 

 

Hartelijk dank voor uw email over het drugsbeleid in Nederland. Goed dat u dit onder onze aandacht heeft gebracht voor het hoofdlijnen debat drugsbeleid. Dit debat dat op 4 februari plaats zou vinden is helaas uitgesteld wegens het ziek zijn van een van de ministers.

 

Het standpunt van de SP is al jaren dat het veel verstandiger zou zijn softdrugs te legaliseren. Dat voorkomt dat de georganiseerde misdaad enorm veel geld verdient met de productie en handel in softdrugs en maakt ook kwaliteitscontroles van de softdrugs die in coffeeshops wordt aangeboden mogelijk. Wat mij betreft wordt ook de achterdeur nu dus gereguleerd, ik heb al herhaaldelijk gepleit voor experimenten met teelt.

 

Op het afstandscriterium met betrekking tot scholen heeft de SP al herhaaldelijk kritiek gehad, en ook de ranglijst van het RIVM is mij bekend.

 

Dit alles zal ik namens de SP inbrengen bij het debat over drugs.

 

 

 

Ik weet dat de PvdA ideeën heeft die aardig in de buurt van de mijne komen en in ieder geval proberen te bestaande problemen op te lossen in plaats van te vergroten zoals het CDA wil. Ik doe mijn best om de PvdA aan haar verkiezingsbeloftes te houden, maar met twee regeringspartijen die elkaar in de haren vliegen over dit onderwerp en met een regeerakkoord waarin CDA, PvdA en CU hebben afgesproken dat er niets verandert heb ik er een hard hoofd in. Om dingen te veranderen zijn er toch Kamermeerderheden nodig en die zie ik op dit moment nog niet ontstaan. Ik zal proberen de PvdA zover te krijgen dat ze het tijdens dit debat niet alleen bij woorden laten maar ook overgaan tot daden. Dit zou kunnen door wel degelijk over te gaan tot (experimenten met) legale kweek. Het regeerakkoord is al eerder opengebroken, maar of de PvdA bereid is om echt door te pakken en dus de strijd met het CDA en de CU aan te gaan is de grote vraag. De SP blijft zich inzetten voor het legaliseren van softdrugs. Nogmaals dank voor uw bijdrage aan de discussie.

 

 

 

 

 

vriendelijke groet,

 

Krista van Velzen

SP Tweede-Kamerlid

postbus 20018

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo persoonlijk is t niet, kijk maar, gewoon standaard :rolleyes:

 

Velzen van Krista (K.vVelzen@tweedekamer.nl)

Verzonden: donderdag 4 februari 2010 17:14:30

Aan:

 

 

Beste Blowsterke

 

 

Hartelijk dank voor uw email over het drugsbeleid in Nederland. Goed dat u dit onder onze aandacht heeft gebracht voor het hoofdlijnen debat drugsbeleid. Dit debat dat op 4 februari plaats zou vinden is helaas uitgesteld wegens het ziek zijn van een van de ministers.

 

Het standpunt van de SP is al jaren dat het veel verstandiger zou zijn softdrugs te legaliseren. Dat voorkomt dat de georganiseerde misdaad enorm veel geld verdient met de productie en handel in softdrugs en maakt ook kwaliteitscontroles van de softdrugs die in coffeeshops wordt aangeboden mogelijk. Wat mij betreft wordt ook de achterdeur nu dus gereguleerd, ik heb al herhaaldelijk gepleit voor experimenten met teelt.

 

Op het afstandscriterium met betrekking tot scholen heeft de SP al herhaaldelijk kritiek gehad, en ook de ranglijst van het RIVM is mij bekend.

 

Dit alles zal ik namens de SP inbrengen bij het debat over drugs.

 

 

 

Ik weet dat de PvdA ideeën heeft die aardig in de buurt van de mijne komen en in ieder geval proberen te bestaande problemen op te lossen in plaats van te vergroten zoals het CDA wil. Ik doe mijn best om de PvdA aan haar verkiezingsbeloftes te houden, maar met twee regeringspartijen die elkaar in de haren vliegen over dit onderwerp en met een regeerakkoord waarin CDA, PvdA en CU hebben afgesproken dat er niets verandert heb ik er een hard hoofd in. Om dingen te veranderen zijn er toch Kamermeerderheden nodig en die zie ik op dit moment nog niet ontstaan. Ik zal proberen de PvdA zover te krijgen dat ze het tijdens dit debat niet alleen bij woorden laten maar ook overgaan tot daden. Dit zou kunnen door wel degelijk over te gaan tot (experimenten met) legale kweek. Het regeerakkoord is al eerder opengebroken, maar of de PvdA bereid is om echt door te pakken en dus de strijd met het CDA en de CU aan te gaan is de grote vraag. De SP blijft zich inzetten voor het legaliseren van softdrugs. Nogmaals dank voor uw bijdrage aan de discussie.

 

 

 

 

 

vriendelijke groet,

 

Krista van Velzen

SP Tweede-Kamerlid

postbus 20018

2500 EA Den Haag

070-3183044

 

 

 

lees ook mijn weblog: www.kristavanvelzen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik hoorde de straks dat Klink ziek zou zijn.Ik hoop niet dat ze de boel express aan het uitstellen zijn tot na de gemeenteraadsverkiezingen. :rolleyes:

 

Namaste :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

enige wat ik mis in die mooie brieven is dat het gewoon moet kunnen dat je als burger tot 5 planten in bezit mag hebben. binnenhuis dient aan minimum normen te voldoen.

 

als er gelegaliseerd wordt is dat niet alleen voor de shops waar ik nooit kom!!! ook voor mij en velen met me!!!

 

dan ga ik er akkoord mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie denken zeker bij legalisatie dat jullie allemaal mogen gaan kweken , dan kan jullie snel uit de droom helpen,het gaat er de staat alleen maar om dat zij de aanvoer naar de coffeeshops in handen krijgen,zodat zij er geld aan kunnen verdienen en de omzet van de coffeeshops kunnen controleren, en waarschijnlijk voor een lagere kilo prijs gaan leveren, zodat het voor de gewone kweker niet meer lucratief is om te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...