Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Achterhoeker

Nieuwe zonnestudio

Recommended Posts

prachtig hokje gozer

een goed begin is het halve werk

dat je maar geregeld een kilootje mag pakken gozer

hoeveel dames ga je er in zetten?

 

greetZZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey G2H,

 

Bedankt voor de complimenten!

 

Dat kilo'tje zo nu en dan scheelt weer een hoop kosten bij de shop.

En ik kan één van mijn favoriete hobby's uit oefenen.

 

Ik moet zeggen dat jou Santa's er erg mooi bij staan! Daar zullen dalijk wel flinke knoeperds op zitten..

 

 

Over het aantal dames ben ik nog niet zeker, net als waarmee ik ga beginnen. Stekken of zaden?

 

Zaadplanten zijn een stuk sterker en 'makkelijker' als het aan mij ligt. Voordeel is ook dat je geen ziektes van een ander je hok in haalt.

Daar tegenover staat weer dat het wat langer duurt en dat ze rete duur zijn.

 

Stekken heb ik nog nooit mee gewerkt en ik vind de verhoogte luchtvochtigheid die ze in het begin nodig hebben een lastig verhaal.

Het voordeel is dan weer dat je (vrijwel) zeker dames te pakken hebt en dat je sneller kan werken.

 

Ik kan hele mooie stekken krijgen, in verschillende soorten. Onder andere PP, Santa Maria en Silver Haze.

Dus de kans is vrij groot dat ik voor stekken ga. Die luchtvochtigheid moet ik dan maar gaan verzorgen.

 

Ik heb zelf nog geen idee hoeveel ik er neer ga zetten. Het kweek oppervlak gaat zo'n 180 bij 120 cm worden.

Ik denk zelf dat ik daar wel zo'n 40 dames op kwijt kan. Het lijkt me ook leuk om een keer 5 dames in een scrog te zetten.

 

Wat denken jullie ervan?

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit daar in de achterhoek! Dat wordt toch wel een ernstig leuke kweekruimte lijkt mij, goed doordacht.

 

Paar dikke bakken erin en het volgende mega gedoogkweekje in de achterhoek?

 

Groet,

 

de Indicaan :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies

geduld is een schone zaak ;)

gewoon minder dames en dan wat langer voorgroeien

wil je zo snel mogelijk je kosten er uit hebben .... tja dan moet je je hok zo vol mogelijk knallen natuurlijk

maar als je niet al te veel gedonder wil hebben bij een inval.... tja dan zet je er 5

180x120 groei je nog wel een keer vol hoor met 5 dames

ik knal zelf 3x1 meter vol met 5 dames

 

greetZZZZZZzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jha precies, dat moet zeker lukken.

 

Hang een HPI'tje erboven en wacht wat langer, volgens mij groei je dit oppervlak dan nog vol met 2 planten..

 

We'll see...

 

Vanavond weer ff klussen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er weer gelikt uit man ;)

 

heel netjes en strak zover ik het kan zien, echter is het mooi om te zien dat je er veel tijd insteekt ! chapeau!!!!!!!!

 

houdt wel in de gaten; Tijd is geld he :lol:

 

good luck.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, als je voor een baas werkt wel jah.

 

Hobby mag geld kosten... En tijd. Ik doe er liever een maand langer over om te bouwen, dan dat ik me een gehele kweek ergens aan erger.

 

Ben nog niet verder gekomen deze week, er waren andere dingen die aandacht nodig hadden.

Misschien morgen maar even wat doen.

 

Volgende week zit ik de hele week in de kost, dus dat word ook niks..

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er strak uit allemaal, complimenten.

Ik zal je gaan volgen, veel succes.

 

Groet,

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hobby mag geld kosten... En tijd. Ik doe er liever een maand langer over om te bouwen, dan dat ik me een gehele kweek ergens aan erger.

Gr AH

Helemaal mee eens ;)

en veder ben ik het wel met blackgemini eens ;)

 

Mvg,

 

Dy-Dodo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx guys!

 

Zit nu ff een weekje in het buitenland, dus de volgende update laat nog even op zich wachten.

 

De Groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Achterhoeker,

 

Nou ben ik niet één van de snelste op het forum, maar ik zie dat deze topic ook niet echt opschiet.

Zoals je al zei: liever rustig bouwen zonder ergeren....... maar nog gebouwd????

Gewoon benieuwd :verrygood

 

Good luck,

 

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

geweldige hobby ruimte man daar ga je heel wat uren door brengen :verrygood

 

veel suc6 met de rest van de opbouw en het kweken!!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik ben wel erg nieuwsgierig naar de vorderingen van je prachthokje

wij willen fotos !! :verrygood

 

greetZZZZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey jongens,

 

Weinig gebeurd de laatste weken. Maaaarrrrrrrrrr..............

 

Ik heb vandaag weer wat geld binnen gekregen en zal dus snel weer aan de gang gaan. Ik ga nu eerst even een opzetje maken voor het bewaterings systeem.

 

I'll keep you posted!!

 

Groet'n uut de achterhoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Vandaag dus even het één en ander besteld voor het water-geef systeem.

 

O.a. een dompelpomp, circulatie pomp, vatverwarming 300 Watt + thermostaat, voedings vat, wat slangen, kranen, knietjes, t-tjes, filter, terugslag klep, enz....

 

Ik zal het opbouwen zoals in de sticky van BBB staat beschreven. Ik heb nog geen ervaring met grow center noord, maar het lijkt me een vrij professioneel bedrijf dus de levering zal wel vlot zijn.

 

Ondertussen zal ik wat hout en folie gaan halen om een aardebak te maken, ik kan ook nog wat klussen aan de elektra en afzuiging.

Morgen ga ik weer aan de slag en zal ik zeer waarschijnlijk ook wat foto's posten.

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

achterhoeker! mooi hok heb je man!

de voorbereiding is het halve werk :)

gaat goed komen!

prettig bouwweekend toegewenst!

 

groeten irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Irri!

 

Vandaag weer wat aan het klungelen geweest. Zaterdag was ik ff een uurtje niet thuis, heb ik net de postbode gemist. Dus mijn pakketje word maandag opnieuw bezorgd.

 

Ik kwam er ook achter dat ik mijn camera op de zaak heb liggen, dus de foto's komen morgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt iets spannends heb verricht.

 

Ik heb o.a. de thermostaat opgehangen en aangesloten en de inblaas box afgewerkt met ad-folie, dit vond ik even wat makkelijker als hem te schilderen.

Ook heb ik de de deur verder afgewerkt qua licht-dichtheid en eens goed opgeruimd en vijver folie op de vloer gelegd.

 

Morgen als ik hopelijk mijn nieuwe spulletjes heb ga ik met de water installatie aan de slag en zal ik foto's posten.

 

Gr en slaap lekker........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey luitjes,

 

 

Toen ik net thuis kwam stond er een gigantisch pakket in de hal. Eindelijk!! Nieuwe speeltjes!! :)

 

med_gallery_10497_9449_1043731.jpg

 

Alvast wat Dettol mee besteld..

 

Dankzij het feit dat ik laat klaar was met werken en dat mijn huisgenoot er morgen vroeg uit moet, heb ik niet zoveel kunnen doen als ik had gehoopt.

Maar als beloofd toch wat foto's geschoten.

 

Allereerst de inblaas ingepakt in AD-folie, puur om het MDF af te schermen. Ik zit eraan te denken om een meter 200 mm. buis erop te zetten met een hoop gaatjes erin, om daarmee een beetje de inkomende lucht te richten en te verdelen. Voor de LVD slangen heb ik niet genoeg ruimte en een airsock gaat al helemaal niet passen...

 

med_gallery_10497_9449_235735.jpg

 

Dan het filter, uitgepakt en aangesloten. Tijdelijk even met SONO-deck, om te testen of de kamer een beetje licht dicht is. En dit is ie!

Ik wil er later nog van die zwarte slang aanhangen, is wat makkelijker te verwerken ook...

 

med_gallery_10497_9449_837599.jpg

 

De 1500 kuub afzuiger moet nog aangesloten worden:

 

med_gallery_10497_9449_741828.jpg

 

Die twee ymvk-kabels de je ziet hangen komen links uit de muur, die gaan naar de WCD's op het plafond in de ruimte. De dubbele bij het filter is voor de lampen en er hangt nog een enkele bij de inblaas...

 

 

Alles netjes opgeruimd, toen kwam ik erachter dat de watertank toch iets aan de grote kant is. Wat ik nou wil doen is het rekje halveren en ophangen boven de tank. De tank staat inmiddels op 5 cm piepschuim in de hoek.

 

med_gallery_10497_9449_307737.jpg

 

 

Ik heb alvast een start gemaakt met de slangen constructie, toen mocht ik geen lawaai meer maken dus ben ik maar gestopt.

 

med_gallery_10497_9449_754723.jpg

 

 

Ik ga morgen dus weer verder...

 

Wat ik nog moet halen voor de water installatie:

 

- Aansturing voor de pomp, dus tijdklok end. Denken jullie dat ik hier een relais tussen moet doen?

- Druk ventielen

- Drippers

 

Wat ik ook nog moet doen is me eens verdiepen in het afstellen en gebruiken van de installatie. Bijvoorbeeld hoe vaak en hoe lang er gepompt moet worden en wat voor drippers ik het beste kan gebruiken. En of ik uberhaupt druk ventielen nodig heb op zo'n kort stukje.

 

 

Mijn idee is om een stuk slang net boven de rand van de aardebak achter tegen de muur aan te zetten en vanaf hier met evt. de drukventielen naar de drippers te gaan. Meestal zijn die dunne slangetjes zo'n 1,20 m. dus dat moet precies mooi uitkomen.

 

Als iemand tips, op- of aanmerkingen heeft hoor ik het graag!

 

De Groetels!!

 

AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat op gesloten aardebak(ken) kweken toch?

 

Dan kan je het beste Green-Lady vragen hoevaak hij gaf.

 

Toen ik op coco's slabs kweekte gaf ik om de 2 uur water.

 

IkbBegon met 30 sec en werdt 150 sec op het eind.

 

Dit is wel afhankelijk hoe zwaar je pomp is en hoeveel deze verpompt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HC Maniac,

 

Thanx voor de info!

 

Het word inderdaad een gesloten aardebak, ik zal mezelf er eerst nog wat meer in proberen te verdiepen voordat ik het vraag..

 

Als het systeem werkend is zal ik ook eens met maatbekers gaan testen om te zien hoeveel er daadwerkelijk uitkomt.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er gaaf uit. shit weer 1 die ik moet volgen.

 

maar wat betreft die aarde bak, wil je zo vriendelijk zijn om dat goed op foto te zetten? stap voor stap.

in grote lijnen snap ik het systeem wel, maar zie graag foto's.

de foto's van rataplan en zijn grote aardebak sticky zijn spoorloos. er staan verder in het topic wel wat foto's, maar gezien de reactie's zijn er denk ik meer mensen die dit willen zien.

 

bvd

 

C. Giga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanavond eens wat foto's plaatsen. Ik kom net terug van zo'n 18 uur nachtwerk, dus ik ga eerst even een paar uurtjes liggen :)

 

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik waarschijnlijk geen drain-buizen ga gebruiken zoals in het topiq van rataplan staat beschreven..

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn aardig wat uurtjes slaap geworden :spliff: :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, ik heb veel slaap nodig :spliff:

 

Ben ziek geweest dus er is niet veel gebeurd, maar ik ben weer opgeknapt en vanaf vanmiddag weekend.....

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

En we zijn weer een klusjesweekend verder ;)

Hoe vordert het zaakje?? ben aardig benieuwd kerel!

 

groeten irri ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...