Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Quantum T5 Bad Boy 8

Recommended Posts

Ziet er gaaf uit, maar....

 

 

Dit is niet denigrerend bedoeld, maar kan iemand mij misschien uitleggen wat de meer waarde van 432W aan TL is vs een gewone 400W HPS lamp? Als je mooi spul koopt zoals een lumatek, Quantum of bal EVSA met greenpower en ajust a wing dan ben je nog minder kwijt als dit setje.

 

 

Misschien een beetje off topic, maar ik ben maar zo brutaal om het te vragen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van je warmte print? afstand tot de planten? Egaal verlicht? Geen hogedruk lamp gebruiken? Hoogte van je hok? Evenwichtige verlchting met scrog? Hoge uniformiteit van light? Mengen van lampen? Veiligheid? Ook deze armatuur heeft elektronische VSA's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk, als je geen hoog hok heb is het handig.

 

Maar goed dit ding is ook weer 1.20 breed dus niet echt klein. Dingen als evenwichtig en egaal licht en veiligheid behaal je ook wel met een goede EVSA HPS lamp en kap. Bij mijn weten wordt er vaker een gram per watt gedraaid met HPS dan met TL. Waarom wil ik lampen mengen als ik gewoon 1 goede green power er in knal. Wat is er mis met een hoge druk lamp gebruiken?

 

Dit zal ongetwijfeld een heel goed en degelijk product zijn maar persoonlijke zie ik er geen voordelen in ten opzichte van hps. Alleen onder bepaalde omstandigheden zoals te weinig hoogte in je hok.

 

Maargoed wie ben ik?

 

Misschien kan ik mijn mening wel weerleggen, ik wil hem best testen. Heb er de ruimte voor maar ben duidelijk geen ervaren TL kweker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook handig om onder voor te groeien, of niet???

Waar kan ik zo'n apparaat aanschaffen?? Doc, heb jij ze al te liggen? :lol:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal ze spoedig in huis hebben. :lol:

Ook zijn ze leuk voor een kruipruimte of een lage zolder.

Mooi spul die BadBoy maar hij bestrijkt maar een beperkt gedeelte van de markt natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc / whazzup

in een tentje 1,20 x1,20 moet je er dan 2x BB ophangen om voor te groeien?

als je daar bv 10cm x10cm potjes hebt staan..

 

wat weegt 1x BB incl lampen ongeveer?

 

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom bied niemand zich aan? Tis een top aanbieding lijkt me.

Tis dat ik geen ervaring heb met tl anders had ik hem gelijk opgehaalt bij Doc.

 

Ik zit nu na ontkieming op 3 weken groei en heb een scrognet op 35 cm hoogte staan. Het zijn 4 Super Lemon Haze plantjes.

Ze staan nu onder 250 watt hpi lumatek voor te groeien en worden binnenkort afgelost door een dimbare 600 watt lumatek.

Als echt niemand zich aanbied wil ik wel ipv de 600 watt de test opstelling erboven hangen. Het scroggnet meet ongeveer 1,30 bij 80 cm en het duurt ongeveer nog een week voordat ze het net hebben bereikt.Dus ik hoor het wel (voedingslijn is van Humboldt)

 

Maar laat Torsti zich hier eerst maar eens over buigen.

 

eeye Succes in ieder geval aan degene die het gaat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook meer respons verwacht. :lol:

Als niemand hem wil testen geef ik hem aan mijn vriendin om pepers te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaaa!

Krijg ik weer s wat in plaats van het forum ;)

 

Ik heb geen afgerond kweek verslag, ik heb nog nooit afgebloeid onder tl

maar ik kan wel pijpen dus denk dat ik wel een kans maak.

 

@ doc:

Als ik m niet krijg terwijl je geen aanmeldingen hebt krijg je een maand lang pikstraf :lol:

 

 

Laters Tippie

Share this post


Link to post
Share on other sites

WHAAAAAAAAAAAAAAA

.................................................scream.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdy,

 

Dit is mooi speelgoed zeg ;) , props to Doc voor het naar NL halen(en laten testen) van deze Bad Boy :lol: . Het is dat ik geen ruimte heb in mijn fluo kast of tent anders had ik hem graag willen testen.

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jha, jammer. Hij komt voor mij een paar maandjes te vroeg...

Mijn huidige PLL hokje is net iets te klein :lol:

 

Lijkt me een geweldig handig ding, ook het opvouwen is ideaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had em ook wel willen testen maarjah...

 

ik hoop dat er iemand komt want ik ben erg benieuwd naar de power van dat beestje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo moeilijk is het echt niet om onder tl's wat leuks te laten groeien ;) .

zelfs 'n klein rommelkweekje om de wachttijden op te vullen kan leuke resultaten opleveren.

zie hieronder

 

gallery_13235_6918_1033187.jpg

gallery_13235_6918_34299.jpg

 

en dit is maar 10 x 18 watt <_<

 

dus er moet toch wel iemand zijn die er meer ervaring mee heeft en hier 'n leuk kweekje mee kanlaten zien :lol:

maar misschien moeten de tl kwekers nog wakker worden en dit topic tegen komen

 

grtz angel777

 

(ik hoop niet dat ik hiermee het topic vervuil ;) , in dat geval mijn excuus)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik had em ook wel willen testen maarjah...

 

Vreemde manier om dat duidelijk te maken maarjah... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, als het mag wil ik deze gerust testen..

 

Het plan was zowieso om na carnaval (nog 2 weken jawel ;) ) tijdens men verlof een tweede bloeihok te bouwen ter vervanging

van de DR80..

Als ik de afmetingen wat aanpas kan ik er makkelijk een kast van 120 x 60 x 180 van maken, ideaal voor de armatuur.

Ik was toch al van plan van op tl over te stappen omdat ik tijdens de zomermaanden in mijn growroom onmogelijk

kan draaien met 2 hokken ivm de warmte..

 

Start van de test zou dus rond begin maart liggen met een allegaartje aan soortjes (sativa en indica)

Ik kweek zoals steeds op aarde (special mix) en gebruik momenteel de Humbold Nutrients voeding.

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
We zoeken natuurlijk wél een ervaren TL/PL kweker voor de test, en uiteraard verwachten we een uitgebreid verslag hiervan. Alleen leden met een afgerond succesvol TL/PL verslag komen in aanmerking voor de test. Uiteraard mag je de lamp na de test behouden.

 

Ik had ook meer respons verwacht. :lol:

Als niemand hem wil testen geef ik hem aan mijn vriendin om pepers te kweken.

 

Tja ;) , als de tl-boys niet reageren...... pas de vraag naar de testkweker ff aan dan! Dan krijg je meer reacties denk ik :lol: . Een ervaren tl-boy kan wel een betere vergelijking neerzetten natuurlijk ;) .

Nog ff een laatste shout naar de doelgroep toe;

 

 

<_< KOM OP TL-BOYS <_<

 

 

 

green-lady ;) (heb m'n best gedaan, Doc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil hem wel testen....zit te twijfelen over verlichting bij mijn oprit....Led spotjes of TL verlichting :lol:

 

Ja ik weet het led......

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rij jij jouw statige wagen niet gelijk je garage in die die bediend wordt door de automatische garagedeuropener :lol:

Dan hoef je toch ook geen opritverlichting???

 

Wanneer ga je met mapito en led aan de gang??? ;)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechte combi....mapito en led...net zo slecht als aarde en led,steenwol en led,cocos en led :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorstel als er geen andere/betere komt :lol: (hopelijk wel natuurlijk ;) )

Fem. zaden

Medium: Seramis

Voeding: (nog openstaande voedingstest die ik eigenlijk onder HPS had gepland) Sweet Jane 1 & 2 - Guano Extract - CO2 tabs - Bacterieel

 

Actieve afzuiging: 180m3

Passieve luchtaanvoer

 

 

Ik weet zeker dat dit verbeterd kan worden door iemand ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel gaaf armatuur, en ben heel benieuwd naar de grow(er)! Ik heb er de ruimte niet voor, dus meld me ook niet aan ;)

 

Maar vraag me toch iets af:

 

Waarom geen ervaren HPS-scrogger? Die heeft ervaring met scroggen, wat ideaal is voor dit armatuur. Maar geen ervaring met TL5. En die moet toch juist de voordelen (die Whazzup melde) hebben tegenover zijn huidige HPS?

 

De meeste weten ongeveer de resultaten wel van TL5, en dat zal dan voor een ervaren TL-grower niet veel anders zijn. Maar juist diegene die normaal met HPS scrogt, zal hieruit leer trekken en zijn/haar ervaringen delen, die juist voor de HPS-kweker interresant kunnen zijn. Wat ik bedoel:

 

Stel ik gebruik een HPS en ik scrog. Dan zou ik liever de resultaten zien van iemand die ook ervaring heeft met scroggen, maar niet met TL5. Want ik zou er wellicht ook eens voor de eerste keer mee moeten werken. Een ervaren TL-scrogger zal hoogst waarschijnlijk goede resultaten neerzetten, maar haalt dit de HPS-kweker over?

 

Er zijn er hier volgens mij ook maar weinig TL-growers die zo'n breed hok hebben waar ze nu in kweken. En de HPS-hokken zijn over het algemeen toch wat groter, dus daar zal je ze denk ik makkelijker in kwijt kunnen, zonder grote aanpasingen.

 

Vroeg het me gewoon af :lol:

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...