Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ENCOD

TREKT UW PLANT IN HOF VAN BEROEP

Recommended Posts

Beste mensen

 

 

 

Vandaag, donderdag 28 januari diende voor het Hof van Beroep te Antwerpen het hoger beroep van Trekt Uw Plant tegen de veroordeling wegens "aanzet tot gebruik".

 

 

TUP heeft een goed gevoel over de beroepszitting van vandaag te Antwerpen. Deze keer kregen we eindelijk het gevoel dat er naar onze argumenten geluisterd werd en dat we dus ook antwoorden kunnen krijgen op de vragen die wij met onze acties stellen.

 

TUP forceerde eerder al een uitspraak over de stelling dat het kweken van één cannabisplant per persoon perfect beantwoordt aan de doelstelling van het beleid om de schade bij cannabisgebruik tot een minimum te beperken en enkel kan leiden tot de registratie in een vereenvoudigd proces verbaal zoals bepaald in de ministeriële richtlijn.

 

Deze keer mochten wij voor de rechter getuigen dat het absoluut niet onze bedoeling is om niet-gebruikers aan te zetten tot cannabisgebruik of om cannabisgebruikers aan te sporen om meer te gebruiken. Uit de aanklacht ’aanzetten tot druggebruik’ bleek immers dat het Antwerpse parket dacht dat wij cannabisgebruik naar het grote publiek wilden promoten.

 

Het betoog van onze advocaat en de getuigenissen van de leden zouden voldoende moeten zijn om dit misverstand uit de wereld te helpen en TUP vzw te erkennen als legitieme, belanghebbende burgerorganisatie die opkomt voor het recht op gezondheid van haar leden, cannabisgebruikers.

 

Het is nu aan het Hof van Beroep om te beslissen of het bekendmaken van gezondere, minder risicovolle gebruiks- en kweekmethoden aan bestaande gebruikers te beschouwen is als ’aanzetten tot druggebruik’.

 

Wij gaan er in elk geval van uit dat de gezondheid van gebruikers van genotsmiddelen belangrijker is dan oude wetten die ten overvloede hebben bewezen dat ze aan hun doel (’... in het belang van de hygiëne, de openbare gezondheid, ...’ volgens art. 1 van de drugwet van 1921) voorbijschieten en die door een strikt repressieve interpretatie o.i. leiden tot schendingen van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens, gezien de actuele wetenschappelijke informatie over de schadelijkheid van cannabis.

 

Wij hopen dat wij dit met de beroepszitting van vandaag aan de rechters duidelijk hebben kunnen maken. Gezondheid primeert boven de particuliere moraal die in de toepassing van onze wetgeving is geslopen. Als de rechters zich hier niet bij kunnen of willen aansluiten, hopen wij in elk geval antwoorden te krijgen die het ons mogelijk maken om onze argumenten voor een hogere rechtbank te brengen.

 

De uitspraak zal vallen op donderdag 25 februari 2010

 

zie http://www.cannabis-social-clubs.be/csc/GE...W-PLANT-EEN-HAK

 

Trekt Uw Plant - www.trektuwplant.be

 

28 januari 2010

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een strijd!!

je zou ze bijna ........

maar dat doen we niet..

Nederland is ook bezig hoor,...

naar belgisch voorbeeld....

 

Zonder dollen, misschien moeten we het inderdaad hoger op zoeken....

europees gerechtshof....

 

We zijn zukke kleine landjes,

europe united...

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is duidelijker geworden ,.denk ik wel.

voor zover ik lees zijn er geen boetes uitgedeeld en is het alleen nog maar een kwestie van tijd.

de belgische regering heeft natuurlijk ook naar nederlands model gekeken. Ze zullen meschien iets anders willen doen.

maar voor zover mogen we in ons (L)H andjes knijpen dat er wel een bepaalde soepelheid is ontstaan, vanwege dit soort initiatieven.

 

vooral er bijblijven.

goed kijken wat de regering doet en waarom.

 

cheers,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doet me denken aan gesprekken met mijn ouders... die zijn altijd vooroordelend en zij zullen nooit hun ongelijk toegeven... Moeten we hier toch niet blij mee zijn?

Voorzichtigheid geboden.... regulering is het einde helemaal niet!

 

Zolang er een staat is die zich bemoeit met de keuzes van mensen, zolang kan ik niet rusten... want wat kan je leren van vroegere "grote protesten" dat is dat ze allemaal te vroeg zijn gestopt... hadden jullie toen door gedaan, was het nu al gedaan...

 

Maar dat is het volgende stuk... hoe lang/ver krijg je mensen mee?

 

Van het moment dat ze denken gekregen te hebben wat ze willen stoppen ze ermee.... dit zal jammerlijk genoeg niet voldoende zijn

 

Hopen dat het volgende keer raak is.... succes toegewenst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop echt dat TUP deze zaak wint. Het zou een dikke vinger naar vadertje staat en de moralisten zijn die denken hun moraal te kunnen opleggen aan anderen dmv wetten.

 

In een échte democratie beslist de meerderheid niet over de indivuele vrijheiden zolang die de samenleving niet schaden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop echt dat TUP deze zaak wint. Het zou een dikke vinger naar vadertje staat en de moralisten zijn die denken hun moraal te kunnen opleggen aan anderen dmv wetten.

 

In een échte democratie beslist de meerderheid niet over de indivuele vrijheiden zolang die de samenleving niet schaden.

 

Amen, daar ga ik volledig mee akkoord...

 

Ik was vroeger zelf een moraal ridder... tot besef is gekomen wat voor onrecht ik aan de vrijheid deed...

 

Het lijkt net alsof iedereen ( velen toch) denkt dat die God en rechter is... dat ik moet oordelen over een ander... dat beeld wordt ons zo opgedrongen door de media...

 

Dit is een intressant boek over dit onderwerp: "De aap en de filosoof" van Frans de Waal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij hopen dat wij dit met de beroepszitting van vandaag aan de rechters duidelijk hebben kunnen maken. Gezondheid primeert boven de particuliere moraal die in de toepassing van onze wetgeving is geslopen. Als de rechters zich hier niet bij kunnen of willen aansluiten, hopen wij in elk geval antwoorden te krijgen die het ons mogelijk maken om onze argumenten voor een hogere rechtbank te brengen.

 

Klinkt als een deur :lol: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben atheïst maar geloof wel in mezelf en zal een dikke kaars voor jullie aansteken! TUP, laat het vuur niet uitblazen!

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...