Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jappie78

Nieuwe ronde,nieuw hok,48 x PP

Recommended Posts

nou maat hier gaat ook alles puik :rolleyes:

ze zijn nu uitgegroeit en kennen nu dus lekker uitdijen.

ik heb al n paar hele mooie grote aankomende knuppels gezien :)

hou ze groen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clown...

Ja heb weer een wijze les geleerd,gewoon in de bloei knallen al zijn ze allemaal nog niet aangeslagen!!

Vermoet dat deze ronde iets minder gaat als de vorige,maar miss met wat selecties snoei en of vouwen dat ik de ondeliggende scheuten wat meer licht kan geven..... :rolleyes:

Cola's komen er zeker te weten......... :blink:

 

Heb trouwens een voedingsschema van Hypro opgesnort en daarin adviezeren ze een constante Ec van 1.8 :)

Aangezien ik dit de 3de x is met hypro miss wel interessant is om dit volgen....

Suggesties iemand????

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop niet dat ik je topic ermee vervuil maat

gallery_18687_8504_157170.jpg

 

cherio :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Clown.

tuurlijk niet amigo... Deze had ik idd ook gezien..... :rolleyes:

Wat denk je?? is het het een proberen waard....??? Neem aan dat de fabrikant weet wat het beste is??!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk toch persoonlijk dat je de ec iets moet opschroeven

naar mate de weken verstrijken.

maar je ken op safe gaan en tot week 4 volgooien dan weer afbouwen

als je overschot ziet ken je altyd minderen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja blijft een beetje gokken he??!! Normaal begin ik vanaf week drie op 1.4,vervolgens tot week 5 op 2.0 dan pk,daarna nog twee weken op 2.4/1.8 dag 10dagen spoelen.. :rolleyes:

Normaal werkt dit wel aardig maar wil altijd meer he??!! Je weet hoe dat gaat!!??

Kzit nu op 1.6 miss deze ronde volgens oude schema afmaken en dan eens volledig via het Hypro schema......pfff nahja schema tis gewoon een vast waarde :)

 

groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Jappie !!!!

 

Niet goed opgelet gozer !!!

 

Had het zelfde gelul vorige ronde, te lang blijven voorgroeien omdat er 1 of 2 niet mee komen.... gevolg een motherf***ing oerwoud!

 

Whaha....

 

Verder ziet er wel goed uit hoor, je dames kunnen mooi nog een paar weken bijkomen. Heb zelf ondervonden dat als je niet makkelijk bij je dames kan komen je ze een beetje verslonst op den duur...

 

Over die EC moet je je zeker niet druk maken ( geloof zeker niet dat je dat al deed trouwens), goed naar je dames kijken en dan komt het goed. op mapito gaat dat wat moeilijker want dan heb je geen buffer zoals je dat wel hebt op aarde.

 

Maarruh heb goed hoop dat je een goed resultaat gaat halen ( zoals altijd makker!)

 

Spreek je snel weer ..... Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Shepperd.

High gozer....ja man weer een wijze les met dat voorgroeien zeg maar.......

Ben drie dagen niet bij de dames geweest tijdens de laatste dagen doorgroei,dus de sletten zijn gewoon te hard gegroeid naar het licht toe :rolleyes:

Ik zie dat de dames die te dicht op de lampen hebben gestaan een beetje lichter blijven,of het verschil geeft met opbrengst zien we op het einde wel. :)

We gaan idd weer voor een lekkere opbrengst,twordt alleen weer flink knippen door dat oerwoudje...

Thanx voor je reply amigo.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo growertjes.....tijd voor weer een foto-update!! :blink:

 

Vandaag dag 28 op 12/12.

temp lamp aan 27grC Lamp uit 19 grC

Lv lamp aan 40 lamp uit 45

 

De dames hebben net gedronken tw 60ltr met een Ph van 5.9 en een Ec van 1.8

 

Het lichtgroene is bijna weg!!! Heb een paar blaadjes gevonden met verbrandde puntjes :rolleyes:

Heb vorige week een nieuwe Ec-meter gehaald,de oude heeft waarschijnlijk het loodje gelegd,tenminste te weinig aangegeven waardoor ik iets te veel voeding heb gegeven :)

De nieuwe is gecalibreerd dus hoop dat de Ec weer ok is....

 

foto's!!

med_gallery_18676_9425_598599.jpg

med_gallery_18676_9425_1133169.jpg

med_gallery_18676_9425_1051232.jpg

med_gallery_18676_9425_626883.jpg

med_gallery_18676_9425_373173.jpg

med_gallery_18676_9425_1150662.jpg

med_gallery_18676_9425_1617261.jpg

med_gallery_18676_9425_351467.jpg

med_gallery_18676_9425_30812.jpg

med_gallery_18676_9425_420660.jpg

med_gallery_18676_9425_881290.jpg

med_gallery_18676_9425_77726.jpg

med_gallery_18676_9425_1424077.jpg

 

Dat waren ze weer!! Foto's helaas nog steeds met mobiel,maar mag de pret niet drukken toch??!! ;)

Volgend weeken weer pics!!

 

Groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed man, de toppies beginnen al te groeien.

Er is inderdaad nog een klein beetje lichtgroen te zien maar dat komt wel goed.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey amigo,

 

Ziet er zee mooi uit.

Maar dat had ik ook van je verwacht :rolleyes:

Dat gaan mooie toppen worden gozer.

Ik ga zo foto's maken en een update.

Hou groen boven hahaha

Grtz Baldy

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Jappie ....

 

Ze beginnen aardig te ontwikkelen nu.... je ziet de cola's in wording er aan komen.

 

Hoop dat ze idd niet te dicht gegroeid zijn om een goeie opbrengst te waarborgen.

 

Komende 2/3 weken worden die van de waarheid.

 

We gaan het zien maat.....

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adje34.

Ja dat groene is bijna weg,ben al blij dat er nix verbrand is toen de lampen te laag hingen,nahja we komen er wel!! ;)

 

@Baldy.

Thanx gozer doe m'n best,zal dadelijk ff bij de jouwe gluren :lol:

 

@Shepperd.

Ja man ,hoop dat het niet te veel grammen kost :D Had de tweede ronde ook iets te lang doorgegroeid maar scheelde niet al te veel,maarja dat was ook een andere soort dus echt vergelijken gaat ook niet :P

Nog een week en dan gaat de Pk erbij....... :D

 

thanx voor de reply's gasten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha die jap

alles lekker groen zo te zien he

die verbrande punten ja dat ken gebeuren ;)

maa r waarom bij zo´n ervaren kwekert als jij

ik heb mn ec meter alleen de eerste 2 rondes gebruikt en sindsdien gebruik ik meestal 1/3 van de aangegeven voedieg.

 

word wel n hele mooie ronde met die knuppels

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clown.

Ja die meter heeft er voor gezorgd dat ik twee beurten te veel voeding heb gegeven ;)

Enn ervaren?? Kheb nu 1 jaartje gegrowed dus dat valt wel mee toch??!!

Nahja ik meet de voeding elke x omdat ik niet met vaste uitgeliterde hoeveelheden werk,hmmm miss wel makkelijker om dat te doen ja.. :lol:

Knuppel komen er zeker,dat strekken van die hoofdtoppen heeft goed gewerkt!! ik had de vorige ronde 1 dame van 50gr op deze manier dus we gaan het zien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jappes

he man ik ben ook maar +- 1.5 bezig en begin t steeds meer onder de knie te

krijgen .

je moet gewoon meer op gevoel gaan werken en vragen aan je meiden

wat ze willen ;)

 

geef mij ook maar van die meieden die wat zijn gestrekt

die willen t licht weat beter verdelen

en licht is gewicht :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Clauntje.....

He gozer....Ze zeggen zo weinig terug joh..... :D

Ja dat strekken werkt wel aardig,heb wel het idee dat dat oerwoud me wat grammen gaat kosten,denk dat ze iets achterlopen op de vorige ronde....

Nahja misschien moet ik wat minder gaan kijken ;) Ben ook een beetje verwend na de vorige rondes denk ik... :lol:

M'n streven is deze ronde 1.5 te halen,maar we zijn er nog lang niet,vandaag dag 30 op 12/12 dus vanaf dinsdag Pk meegeven.

We gaan ut zien compadre.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jappie78

 

Wel optimistisch blijven hoor :lol:

Misschien haal je deze keer ook wel 1.5

Dat oerwoud is anders wel mooi hoor, je moet alleen wat meer je schaartje gebruiken ;)

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adje.

He gozer,nahja heb ut idee dat ze wat achter lopen thats it,blijven toch je kinderen he??!! :lol:

Ik heb in iedergeval besloten dat ik de voeding en mn de Pk geef ahv de zichtbare bloei.De vorige rondes duurde +/-66 dagen dus dat klopt wel ongeveer, 66 - 12dagen =54 = +/- 8 weken.

En die 1.5 ....ach we zien wel,dat knippen gaat me nu al tegen staan,maarja je moet wat....zucht....zullen wel weer een uurtje of 20 knippen worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je misschien en trumble trimmer huren bij de plaatselijke shop?

scheelt wel man.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan,heb jij er ervaring mee,hoorde dat die dingen je aardig wat grammen kosten,kwa opbrengst??

Oja,ik hang m'n planten ondersteboven te drogen,heb geen droognetje enzo......hmmm.......ga ik is ff goed over nadenken...

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jappie78

 

Nee zelf geen ervaring mee, ik heb ook nog nooit gehoord van andere kwekers dat dit grammen zou kunnen kosten.

maar misschien hebben anderen hier nog meningen over???

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Adje.

Nahja neem aan dat zo'n ding toch wel wat grover is als dat je het met de hand zou knippen??

Miss dat gewoon zo'n ding huur ....... ;)

Thanx voor je reply's amigo.

 

Vant weekend weer nieuwe pics!! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden....

 

Volgde jullie verhaal een beetje....

 

Een oerwoud kan natuurlijk geen kwaad, als die onderste regionen maar licht blijven vangen en je geen bak popcorn aan het kweken ben (zoals ik vorige ronde!). als je genoeg licht geeft en ruimte dan worden zelfs die onderste internodes colas.... alleen dat is vaak niet het geval als we te lang laten voorgoeien op een klein opp.

 

Ben het er wel mee eens als je dan wat gaat snoeien en herschikken van je potten dat je dan tot een beter resultaat kan komen.

 

Misschien dat je de popcorn takken wat uit kan dunnen, al had ik van je begrepen dat je er erg moeilijk bij kan jappie!

 

Je hebt iig genoeg ervaring om die dames max uit te melken...... en dan is het deze keer misschien iets minder, lekker belangrijk! je hebt genoeg lumen om er vet veel af te halen man!

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ good shepperd

 

Het is niet verstandig om nu nog te gaan snoeien.

Misschien de hele kleine takjes, maar goed. dan moet je er wel goed bij kunnen ;)

succes

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...