Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kramer997

TEST 5x Cheeseberry Haze (van Sannie)

Recommended Posts

ze groeien goed ja lekker toch op na de toppen dan maar he....greetz smokiebear

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er super uit !

Dat gaan volgens mij huge planten worden, zeker als je de klok nog niet omzet.

 

Success ! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi mooi!

 

En deze vind ik ook mooi:

Ik ga echt voor een jungle wat dat betreft. Het kan nog maar zo een week of 2 duren

Gaaf!! Succes!

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooie planten heb je daar :wacko: deze ga ik stap voor stap volgen want ik wil hetzelfde effect bereiken op een wat kleiner oppervlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens allemaal weer hartstikke bedankt voor de leuke reacties.

En ik denk nog een ruime week groei, maar pin me er niet op vast. Veel langer denk ik niet iig.

En tieske kijk gerust mee, plek zat :o . En ik denk dat jij het ook goed vol krijgt. 1.5 m2 toch?

 

Maar dit is geen update. Nee Kramer heeft een klein probleem. En misschien heeft een van de lezers een idee.

 

Ik heb dus last van krom trekkende bladeren en eigenlijk alleen plant 3 en 4 hebben daar last van. dat zijn ook de 2 grootste, nr 3 heeft er het meest last van en dat is de grootste weer van die 2.

 

Ik heb fotos gemaakt van nr 3. Ze zijn gemaakt met lamp aan dus wel een beetje vertekend beeld wat kleur betreft.

Het blad hangt, omdat een kwartier later de lamp uitging.

 

gallery_18180_9417_1294106.jpg

 

gallery_18180_9417_1100506.jpg

 

gallery_18180_9417_145011.jpg

 

gallery_18180_9417_901978.jpg

 

Verdere info

 

Dag/nacht temp. 26/19

Lv constant 20-30%

Afgelopen maandag de eerste keer voeding gegeven. De aangegeven hoeveelheid voor 2 gallon heb ik in 20 ltr water gedaan. Zuinig aan voeding dus. Ze staan trouwens op Gold label special mix.

Gisteren heb ik de 3 grootste voor de tweede keer gefimmed.

Ze verbruiken veel water en voornamelijk nr 3. Voorbeeld. Gisteren ochtend stond de tensio op 200. Ik heb haar toen 4 ltr water gegeven. 's avonds om 7 uur stond de tensio op 90. Om 12 uur "s avonds op 120 en vanmorgen weer op 200. Ik heb haar nu dus maar weer 4 ltr gegeven. Kijken wat er vandaag gebeurt. Tensio zit trouwens wel goed vol met water. Ik ga er dus vanuit dat de meter klopt.

Water zuur ik af naar 7.0 en de ph van mijn aarde is 5.8-6.0. In alle potten.

 

Ik denk zelf dat het toch een beetje overvoeding is. En dan is het volgens mij logisch dat de 2 grootste daar last van hebben, omdat die meer water verbruiken en dus ook meer voeding krijgen.

Ik heb zelf ook al gezocht en heb dit topic doorgelezen, maar hier heb ik ook niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

 

Ik maak me er niet heel erg zorgen over, omdat ze wel allemaal groeien als kool. Maar blij ben ik er natuurlijk ook niet mee.

 

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat het kan zijn?

 

Gr Kramer

 

Ps Kan iemand mij uitleggen hoe ik de witbalans van mijn camera kan instellen. Omdat ik geen fotos meer wil maken met het licht uit. Zeker niet als straks de klok om gaat.

 

Ps2 Morgen weer een gewone update :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het ook bij twee planten,een Killingfield en één Cheeseberryhaze,punten die naar beneden wijzen.

Een week nadat ik de klok had omgezet trok het bij.

 

Bij Humboldt wordt toch een sterk bemest medium aanbevolen,gebruik je die prozyme ook?

Ik heb een simpel Cannon toestelletje,maar als ik hem bv op P zet,kan ik in het menu op witbalansinstellen klikken,ik leg dan een wit a4tje op een plant en dan klik ik op witbalans en hij steld zichzelf in en onthoud het voor de volgende keer.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He art

 

Bedankt voor je snelle reaktie. En ook prettig om te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb het zelf ook wel eens eerder gehad, maar ik vond het nu wel behoorlijk erg worden. Maar we houden het in de gaten.

 

Over dat medium dat klopt, maar ik gebruik ook de gold label special mix en die is toch rijk bemest dacht ik zo :wacko: .

De voeding die ik maandag gegeven heb, wel enkele dagen gebrouwen, daar zat op 20 ltr het volgende in:

Grow Naturel 10ml

Hum-Bolt 2ml

Flavorful 2ml

Mayan Microzyme 2ml

Prozyme 2ml

Myco madness 0.5 theelepel

Humboldt roots 2ml

 

Ik heb gewoon aangemaakt volgens het schema. De verhoudingen zijn dan voor 2 gallon en ik heb dat dus in 20 ltr gedaan.

 

En die camera daar ga ik ook nog wel ff mee aan het prutsen. Maar ik dacht wel eens ergens gelezen te hebben dat je dat in de pc anders kan instellen. Misschien verkeerd gelezen ik ben tenslotte ook een halve digibeet.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan ook met gratis foto programma's zoals Picasa,maar ik krijg het dan minder goed dan als je het meteen op je toestel instelt.

Dat geklauw maar goed in de gaten houden,ik dacht zelf ook in de richting van overvoeding van een bepaald element,maar welke :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die verhoudingen Humboldt die jij gebruikt gooi ik op 8 liter,en ze gaan als een speer.

Ik zou gewoon de juiste verhouding aanhouwen.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 gallon is toch ook 8 liter... als ik me niet vergis teminste,

mooie planten trouwens, ik heb zelf ook CBH zaden gekregen van sannie.

maar heb maar een hokje van 50X65 cm,

als ik jou planten zo zie, heb ik dan maar ruimte voor 1 plant... ofniet?

want ze gaan bij jou erg hard, en zijn ook breed...

voor overzichterlijk verslag trouwens,

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

He lemonhaze

 

Klopt 2 gallon is ongeveer 8 liter. Ik dacht 1 gallon is 3.75 ltr. Dat is dus de halve dosering op 20 ltr. Maar misschien toch nog te heftig.

En op 50x60 cm zou net een grote plant van mij passen. Maar ze gaan zo hard omdat ze 1 lamp per 1.6 plant hebben ofzo en veel aarde natuurlijk. En dat breed worden komt door het fimmen. Bedankt voor je complimenten.

 

Gr Kramer

 

Ps jij ook succes met je zaden. Was je al aan een verslag begonnen?

 

Edit

 

Dennis ik had je berichtje gemist. sorry zie hem nu net pas. Om heel eerlijk te zijn durf ik ze nog niet de volle mep te geven. Ze staan ook op een goed bemeste aarde. Maar daarintegen gaan ze bij humboldt wel uit van een zwaar bemeste grond. In principe zou het dus moeten kunnen. Maar het druist wel een beetje tegen mijn natuur in om gelijk de aangegeven hoeveelheid te geven. Wat te doen? Misschien nog iemand met ideen hierover. Ik heb ook niet het idee dat ze tekorten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb dus last van krom trekkende bladeren en eigenlijk alleen plant 3 en 4 hebben daar last van. dat zijn ook de 2 grootste, nr 3 heeft er het meest last van en dat is de grootste weer van die 2.

 

Ik denk zelf dat het toch een beetje overvoeding is. En dan is het volgens mij logisch dat de 2 grootste daar last van hebben, omdat die meer water verbruiken en dus ook meer voeding krijgen.

Ik heb zelf ook al gezocht en heb dit topic doorgelezen, maar hier heb ik ook niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.

 

Ik maak me er niet heel erg zorgen over, omdat ze wel allemaal groeien als kool. Maar blij ben ik er natuurlijk ook niet mee.

 

Ik hoop dat jullie een idee hebben wat het kan zijn?

ik denk ook dat ze iets te veel voeding gehad hebben. de bladeren krommen zich volgens mij, omdat er dan een kleiner oppervlakte onstaat, waar licht en warmte op kan schijnen. wat je zou kunnen doen, is je lamp tijdelijk 10 of 20 cm hoger hangen. hoe hoog hangt je lamp eigelijk boven je planten ? en waar meet je de temperatuur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

He zeiksnor

 

Nou de lampen al behoorlijk hoog zon 70 cm gok ik maar ik zal het zo eens opmeten. Temperatuur meet ik op tophoogte. Maar ik had zelf ook al gedacht aan een temp. probleem. Maar ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen, omdat de waardes goed zijn en ik ook nog een ventilator tussen de lampen en de planten heb.

Ik vindt het wel een logische verklaring van het kleiner opp. Ik denk dat ze wel veel verdampen. vooral die 2 grote.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees net dat je water met ph 7 geeft en dat je potten rond de ph 6 zitten. waarom geef je zo hoog in ph water ?

en waaneer heb je de ph van die potten voor het laatst gemeten ? als je potten op ph 6 zitten moet je toch altijd ook ph 6 drinkwater geven . anders kom je toch veel te hoog uit ? zeker op potten. en als je er ook nog eens van uit gaat dat de aarde per week zeker met 0,1 omhoog gaat in ph. zou dat betekenen dat als 3 weken geleden de ph in de potten 6 was. hij nu zeker 6.3 is. dan is water geven met ph 7 toch veels te hoog ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt 70 cm best wel hoog,bij mij hou ik ze vanaf de ontkieming op 55 a' 60cm.

Bij teveel warmte/lamp te dicht erop krijg ik kano bladeren en naar boven krullende puntjes,maar dit is meer dat de puntjes naar beneden wijzen,ik heb erzelf ook iets last van.

 

@Zeiksnor,

 

Ik geloof niet in afzuren bij compleet organisch telen,ik geef water met 8.2 en meet een goede pH bij de wortels in een 18literpot,kijk maar in mijn vorige topic Sweetseeds met een goede opbrengst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph waarde"s lopen toch logoritmische en zodoende kun je toch niet een gemidelde berekenen,

bijvoorbeeld aarde ph 6 en je geeft ph 7 water, dan zou de ph naar 6.5 moeten gaan dit is volgens mij zeker niet de weg.

 

Tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tim

 

Ik meet met een grond Ph meter,Kramer volgens mij ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die potten meet ik 2 keer per week en die zijn nu al 25 dagen constant hetzelfde 5.8-6.0. En ik geef 7.0. Omdat ik ervan uitga dat mijn bodemleven de boel op peil houdt. Vandaar ook een complete organische voeding. Ik controleer het wel. Trouwens mijn voeding is na het brouwen ook 7.0-7.1 en ik wil dan niet tussendoor water geven met 6.0. Al die schommeling lijkt me ook niet goed.

 

gallery_18180_9417_1559160.jpg

 

Ik heb de hoogte nagemeten en die is 60 cm vanaf de hoogste top.

 

Tim ik denk dat je gelijk hebt. Ph bijsturen van je aarde is niet zo makkelijk. Ik heb het een keer geprobeerd. lang geleden en dat werkt idd niet zo.

 

Gr Kramer

 

Ps Art je weet het, dat is ook mijn gedachte erachter :wacko: . Maar omdat de voeding 7.0 is zuur ik water wel af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het al wat meer. ik had beter moeten lezen dat je biologisch kweekt. nu begrijp ik dat je aarde stabiel in ph blijft. en het ook niet verkeerd is om met ph 7 water te geven.

 

Art ik zal jou verslag ook eens doorlezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 27 dagen groei

 

Op zich niet zoveel bijzonders te melden. De kromme bladeren worden niet erger en niet minder. Ze hebben verder geen voeding meer gehad alleen afgezuurd water, 7.0. Ik denk dat ik dit ook ff blijf doen. Morgen ga ik nog de EC meten van mijn aarde. Misschien geeft dat wat duidelijkheid.

Het waterverbruik is ook niet te zuinig, ze krijgen nu tussen de 3-4 ltr p/d.

Ik denk dat ik ook niet meer te lang wacht met op 12/12 zetten. Want ze groeien hard.

 

En dan nu de plaatjes.

 

1

 

gallery_18180_9417_1433865.jpg

 

gallery_18180_9417_888335.jpg

 

2

 

gallery_18180_9417_1011804.jpg

 

gallery_18180_9417_1798056.jpg

 

3

 

gallery_18180_9417_1934551.jpg

 

gallery_18180_9417_1525865.jpg

 

4

 

gallery_18180_9417_440396.jpg

 

gallery_18180_9417_1021041.jpg

 

5

 

gallery_18180_9417_367117.jpg

 

gallery_18180_9417_1912163.jpg

 

En nog wat sfeerfotos

 

gallery_18180_9417_1012261.jpg

 

gallery_18180_9417_505663.jpg

 

gallery_18180_9417_1017525.jpg

 

Zo dat was hem weer.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie dikke stammen,

en vooral mooie stuiken van planten.

ook de kleur ziet er goed uit, dus eigenlijk heb ik niks meer te zeggen.

maar je zit nu op dag 27 groei,

dan hebben je plantjes het vast en ckr goed naar de zin want ze hebben al een mooie hoogte en breedte bereikt zeg.

het ga je goed!

 

Greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wat moet je zeggen ben er stil van, mooie grootte inmiddels wanneer gaan ze bloeien??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben erg benieuwd hoe veel weken het gaat duren, van het moment ze in de bloei gaan, tot ze klaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal.

Ik sta er zelf ook wel van te kijken dat ze zo hard gegaan.

Normaal dan groei ik het voor onder tl, een paar weken, daarna 2/ 2,5 week groei en dan 12/12. Maar dit keer heb ik ze ontkiemd onder tl en na een paar dagen onder de hps. Het is voor mij ook een beetje kijken en ik heb het liever te vol dan lege plekken :D

Maar een week zal het niet meer duren. Ik vind dag 33 wel een mooie dag ;) .

Wat denken jullie ervan?

Ja en hoe lang de bloei duurt? Daar ben ik ook heel benieuwd naar zeiksnor, op de site van sannie staat 9-10 weken. We zullen zien :rolleyes:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de hoogte hebt nog ff wachten met in bloei zetten, Kramer!

Ze hebben grond zat en zijn net lekker bezig :rolleyes:

 

Plezier,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...