Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zaadje

Fan controller

Recommended Posts

Ik heb een ruimte van 3 X 5 meter

kweek bak is 1.20 X 5 meter

er hangen 16 lampen (a 600 watt) boven

(is allemaal nog in aanleg)

 

nu heb ik een inlaat van 4250 kuub en afzuiging van 5000 kuub en wil gaan test draaien?

 

nu heb ik een Fancontroller erbij die deze 2 regelt, maar snap er geen bal van!

 

heeft iemand ervaring met deze controller en hoe hij werkt?

 

want van de beschijving die erbij zat, wordt ik ook niet veel wijzer van!

 

Dus kan iemand in gewoon nederland uitleggen waar de afstel knoppen voor zijn?

 

Heel erg bedankt alvast!!!

gebruiksaanwijzing 1

gebruiksaanwijzing 2

 

Hier is een link naar een zelfde controller,

link van zelfde controller

Edited by zaadje

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 16 lampen is een afzuiger van 3250 m3 en een filter van 200m3 moet wel voldoende zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Canna: Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt, je raadt hem aan om 9600 Watt aan licht te combineren met een 3250 fan en een 200 (ik neem aan dat je 2000 bedoeld) filter? Lijkt me een beetje weinig.

 

@Zaadje:

 

Ik zou allereerst nog een fan van zo'n 2500 á 3500 kuub ophangen, dan staat de afzuig ook wat meer in verhouding met de inblaas, dit moet over het algemeen zo'n 2:1 zijn. Voor de fancontroller kan ik je niet helpen, of je moet even een grotere afbeelding van de handleiding posten. Dit is voor mij te klein om te lezen..

 

Ik neem trouwens aan dat je twee van die kweek bakken hebt? Of draai je echt met 1600 Waat per m2? Zoniet dan is 5 lampen ruim voldoende om een goede oogst te draaien. Dan hoef je ook geen fans en filters bij te kopen.

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reactie!

 

@ Achterhoeker:

 

Er komt nog een fan te hangen als je dat bedoeld?

 

als je de link opent, kan je links onderaan de afbeelding downloaden!

 

Het is een beetje raar beschreven vind ik, snap niet wat er staat?

 

Ik heb inderdaad een bak (1600 watt m2)

 

Ik heb trouwens vandaag getest en met lampen aan is het op dit moment ( met dit weer) 24graden.

 

Toen ik hem bv. naar 15 wil hebben is het binnen 2 min afgekoeld! in en uit laat werken perfect.

 

groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 lampen boven een bak van 1,2x5m....dat word lachen!

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jha, t is een beste bak licht. Ik ben ook wel benieuwd!

 

Over de knoppen op de controller:

 

Eigenlijk is het heel makkelijk,met knop 1 stel je het minimale toerental van je fantilator in. Dit zal meestal ergens rond de 30% liggen.

Luister even naar je fan, dim hem tot hij erg gaat brommen. Dit is het geluid van de motor die steeds opnieuw probeert op te starten, zet hem iets hoger want dit is echt slecht voor je fan.

 

Knopje twee, is het maximale toerental. Dit is voor als je bijvoorbeeld een 5000 kuub fan hebt en een 4000 kuub filter. Om je filter niet over te belasten kan je je fan dan op maximaal 80% zetten.

 

Knop drie is voor de 'bandbreedte'. Dit is de grote van de stappen waarmee je controller de temperatuur regelt. Zoals geschreven blijft de minimum bandbreedte tussen je minimum en maximum instelling 10%. Zet je hem bijvoorbeeld op 70% en het word te warm, dan laat de controller de fan op 70% draaien tot dat de temperatuur weer gedaald is. Ik zie dat jij kunt instellen tussen 1 en 7 graden celcius.

 

Met knop vier kun je je temperatuur instelen. Wil jij dat de fan harder gaat draaien als het warmer word als 24 graden? Dan zet je deze knop op 24 graden.

 

Ik hoop dat je er nu wat van snapt, ga je nog verslag uit brengen van je 1600 Wat/m2 kweek?

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites
kweek bak is 1.20 X 5 meter

 

;) 16 lampen van 600??? Voel je je wel goed of zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met als "gouden regel" licht is gewicht.

 

Knappe jongen als je daarmee om kunt gaan(1600w per m2)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal mij benieuwen of we hier uberhaupt ooit iets van zullen zien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 x 600 = 9600 watt

 

omg

 

das veel voor 5x 1.20

hangen ze met de kappen tegen elkaar

 

als je zoveel watten wilt waarom dan niet voor 1000 watt lampen gaan heb je der minder nodig en zijn volgens mij zuiniger met licht opbrengst ?

 

en dan zou ik er nog maar 5 ophangen niet 9 of 10

 

wel leuk natuurlijk 16 x 600 wat op 5 meter dus op elke meter 3 van die lampen lol

 

hoeveel planten ga je dan onder 1 lamp zetten ??

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Achterhoeker,

 

bedankt voor de uitleg! het is nu duidelijk!

 

ik begrijp na het testen ook dat de in- en uitlaat geregeld worden door de Controller.

Prima ding.

 

ik weet nog niet of ik een verslag ga uitbrengen?

 

 

morgen ga ik beginnen, dan komen de Vrouwtje binnen (180 stuks)

 

en Schenkie heeft gelijk! de "Gouden regel" is Licht is gewicht!

 

groeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo, Ik ben Zaadje!

 

Lijkt me wel toepasselijk nu ik nieuw begin op het Forum!

 

Ik hoop hier veel te lezen en te leren.

 

Misschien kunnen jullie mij daarbij helpen in de toekomst?

 

Alvast bedankt daar voor!!

 

Groeten Zaadje ;)

ik hoop het ook.. maar we hoeven je toch niet meer leren of helpen lezen he?

 

nog zo'n dooddoener: je bent een rund als je met electriciteit stunt. Waar wil je dat wel niet op gaan aansluiten?

 

Zelfs al zou je je hele hok volhangen zonder gangpaden heb je nog te veel licht :lol:

 

morgen beginnen he? met 180 op 1.2x5 meter... onder 9,6 KW. Eerste kweek of zo? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De GS deed een errug goed voorstel maar ik denk eerder, gezien de maten, iets van een containerkweek ofzo enals die mobiel is dan is die elektra toch geen probleem ;)

 

FF on topic, ga je ook iets van co2 gebruiken?

Omdat je anders enorm af moet gaan lopen zuigen maar misschien dat de jongens van AT&T hiervoor een oplossing hebben?

(als het inderdaad een mobiele ruimte is dan kan de airco vd vrachtwagen het wel aan :lol: ).

 

ben benieuwd hoe dit uitpakt

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je zoveel watten wilt waarom dan niet voor 1000 watt lampen gaan heb je der minder nodig en zijn volgens mij zuiniger met licht opbrengst ?

600 is het meest rendabel, qua lumen / watt :lol: en het is het meest gangbaar.

 

Het zullen wel 2 bakken van 1,20x5,00 zijn.

Dan is 8 lampen per bak ook nog vrij veel, 5 zou ook volstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zoveel lampen krijg je de temperatuur niet zonder storm in je hok omlaag.

 

@ zaadje

 

Met 16 lampen bereik je niets meer dan met 8!

Kost je alleen een bak stroom extra.

Kop een goeie kap ( adjust a wing) en dan met 5

stuks. en 120 planten.

 

Welke soort heb je? S 5 ?

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat wat veel mensen hier proberen duidelijk te maken aan je is dat je met zoveel lampen niet een grotere opbrengst gaat halen dan met bijvoorbeeld 5 lampen. denk dat je daar zelf ook wel aan zou denken als je voor de stroom betaald maar heb het idee dat dit niet zo is (natuurlijk kan ik het met de weinige informatie die ik net heb gelezen niet zeker weten). en ik weet niet hoe hoog je ruimte is maar denk dat je met die afzuiger en aanzuiger niet je temperatuur goed gaat kunnen controleren.. nu natuurlijk wel met temperaturen rond de 0 graden maar in de zomer zal het erg oplopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de zomer ?

Met één ronde pak je 8 kilo !!!!!

 

Daar doe ik wel een jaar mee :wacko:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wie je advies heeft gegeven maar je know how komt hier zeker niet van het forum af!

 

Dikke overkill! Zonde van je investering man!

 

Ga je verdiepen in de materie, je kan met veel minder af...................

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet wie je advies heeft gegeven maar je know how komt hier zeker niet van het forum af!

 

Standaard zin hier: LICHT IS GEWICHT :wacko:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat wat veel mensen hier proberen duidelijk te maken aan je is dat je met zoveel lampen niet een grotere opbrengst gaat halen dan met bijvoorbeeld 5 lampen. denk dat je daar zelf ook wel aan zou denken als je voor de stroom betaald maar heb het idee dat dit niet zo is (natuurlijk kan ik het met de weinige informatie die ik net heb gelezen niet zeker weten). en ik weet niet hoe hoog je ruimte is maar denk dat je met die afzuiger en aanzuiger niet je temperatuur goed gaat kunnen controleren.. nu natuurlijk wel met temperaturen rond de 0 graden maar in de zomer zal het erg oplopen!

 

Klopt helemaal, zomers wordt het natuurlijk aanpassen aan het weer!

dan kan je zeker niet met 16 doen, dan worden het waarschijnlijk een stuk of 6.

maar verlopig nu maar het :wacko: op als ik het hok binnenkom!

 

Wat geven die en licht zeg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zal gerust maar we sluiten dit topic toch maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...