Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Holy Buddy

Voeding van diverse merken

Recommended Posts

Ik had in de aanloop naar mijn kweekhobby vantevoren al veel zaken ingekocht, zoals oa voeding voor Hydro kweek.

Daar ben ik heel dapper mee aan de gang gegaan en het gaat me redelijk af.

Toch krijg ik, door het lezen van de diverse topics, de indruk dat ik het beste voeding kan gebruiken die is toegespitst op cannabis. ;)

 

Nu heb ik destijds van "House ad Garden v/d Zwaan" aardig wat spulletjes gehaald bij een GS.

Dit lijkt me dus inderdaad een mooi voorbeeld van een slechte start qua voeding. Die lijkt me niet uitsluitend gebrouwen voor onze hobby. Dit wordt bevestigt wanneer ik de etiketten doorlees. Wel veel bekende kreten, maar steeds ook toepasbaar voor heel andere gewassen. ;)

 

Kan zoiets door de verkeerde NPK verhoudingen ook de oorzaak zijn van gele bladeren?

Of een veel te hoge EC in mijn DWC kweekje, terwijl ik me toch aan de voorgeschreven hoeveelheden heb gehouden.

 

Wie heeft soortgelijke ervaringen met dit merk?

 

Ik heb er verscheidende artikelen van. BV pH- voor de groei, Wortelstimulator en dus de A en B voedingen voor hydro.

Omdat het me nu redelijk af gaat met het kweken, wil ik wat fijntunen door slechte methodes en middelen uit te sluiten.

:D

-hb-

 

Voor hydro voeding heb ik het nu overboord gezet. :lol:

Ik bebruik alleen nog de pH- en de wortelstimulator van ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Holy buddy,

 

Veel Fabrikanten zeker die gelegen zijn rond aalsmeer en gebieden waar veel kassen staan fabriceren idd als hoofdzaak Voeding voor de tuinbouw.

Ze zullen allemaal hun voeding aangepast hebben voor de Cannabis branche(maar NPK blijft NPK) of er een Fabrikant is die puur toegespitst is op de Cannabis zou ik niet weten..ze zullen er vast zijn.

 

Maar denk niet dat het de oorzaak is van jou gele blaadjes ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferro analysevoeding is toegespitst

Share this post


Link to post
Share on other sites

HESI is echt een super goede voedingslijn wat mij betreft. Nooit enige problemen mee gehad !

nl_hydro_2.jpg

 

Overigens kun je het beste gewoon een soort voedingslijn gebruiken anders zie je door de bomen het bos niet meer.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan

Mvg,

NaGa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu heb ik destijds van "House ad Garden v/d Zwaan" aardig wat spulletjes gehaald bij een GS.

Dit lijkt me dus inderdaad een mooi voorbeeld van een slechte start qua voeding. Die lijkt me niet uitsluitend gebrouwen voor onze hobby. Dit wordt bevestigt wanneer ik de etiketten doorlees. Wel veel bekende kreten, maar steeds ook toepasbaar voor heel andere gewassen.

 

De voedingsbehoefte van een wietplant wijkt nauwelijks af van een tomaten- of paprikaplant. Als ze open en bloot zeggen dat het voor wietplanten is, kunnen ze het met de export naar bepaalde landen wel vergeten en krijgt zo'n bedrijf een imago waar ze niet op zitten te wachten. Een tomatenkweker zal ook nooit voeding kopen waar wietbladeren op afgebeeld staan.

 

Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Humboldt Nutrients. Iedereen weet waar deze voeding voor is, maar je zal het woord cannabis nergens tegenkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat dat ook op voor van die bloeiboosters die je 5 weken voor de oogst 4 dagen achtereen toevoegt?

 

Ik moet zeggen dat het nu redelijk gaat, los van die opgeslingerde EC en de (daardoor intstane?) gele bladeren. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke plant heeft zijn eigen kenmerken en eigen behoefte naar specifieke voeding.

Ook in de tuinbouw wordt voor elke plant de voeding afgesteld.

Het zijn niet de gebruikte ingrediënten maar de verhoudingen en de manier en hoeveelheid van toedienen die erg bepalend zijn.

Natuurlijk moet je wel beginnen met de beste ingrediënten anders zal de voeding altijd minder werken.

Gebruik maken van de juiste chelaten en amino zuren is belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek al 2 jaar enkel met House and Garden.

Je voedt waarschijnlijk gewoon te veel want H&G doseringen zijn erg laag (1ml/liter)

 

De Topbooster is inderdaad niet heel duidelijk qua naam voor iemand die de lijn niet kent.

De topbooster (zie etiket) is gewoon PK13/14 dus deze gebruik je aan het einde van je run voordat je op 2 weken water overgaat.

 

Iedereen geeft de basisvoeding en bouwt daar normaal de EC mee op van 1,2 tot 1,9 oid. verschilt uiteraard ook per soort.

De eerste weken gebruik je bij H&G enkel de basisvoeding met Multizym en Rootstimulator.

Na 2 weken ga je over op basisvoeding en laat je de multizym en root staan, nu neem je de Bud XL, voor een week of 5.

Na 5 weken maak je voor 4 dagen enkel basisvoeding met topbooster, dus echt richting het einde van je run, de PK's zorgen voor een flinke boost in je toppen en dat het overgebleven suiker en andere voeding uit je blad naar de toppen wordt getransporteerd.

 

Hierna ga je over op afgezuurd water om een lekker smaakje te krijgen.

Ik kan me niet voorstellen dat je problemen krijgt als je je aan dit schema houdt.

 

Ik denk dat je te lang en/of een te hoge dosering Topbooster hebt gebruikt.

Waarschijnlijk ook een beetje te vroeg.

 

De topbooster is namelijk een vrij sterk goedje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu heb ik destijds van "House ad Garden v/d Zwaan" aardig wat spulletjes gehaald bij een GS.

 

Kan zoiets door de verkeerde NPK verhoudingen ook de oorzaak zijn van gele bladeren?

Of een veel te hoge EC in mijn DWC kweekje, terwijl ik me toch aan de voorgeschreven hoeveelheden heb gehouden.

 

Wie heeft soortgelijke ervaringen met dit merk?

 

Ik heb er verscheidende artikelen van. BV pH- voor de groei, Wortelstimulator en dus de A en B voedingen voor hydro.

Omdat het me nu redelijk af gaat met het kweken, wil ik wat fijntunen door slechte methodes en middelen uit te sluiten.

;)

-hb-

 

Kan zoiets door de verkeerde NPK verhoudingen ook de oorzaak zijn van gele bladeren?

Of een veel te hoge EC in mijn DWC kweekje, terwijl ik me toch aan de voorgeschreven hoeveelheden heb gehouden.

 

Voor hydro voeding heb ik het nu overboord gezet. ;)

 

welke voeding ben je op overgestapt? (de Canna Aqua?)

 

H&G voeding had ik ook in het begin, was het beste en qua prijs ook goed zei de GS maar ik heb het geweten....

Geen enkele andere voeding heeft me zoveel shite gekost zeg en ik heb inmiddels een merk of 6 gebruikt aan voedingen.

 

Alleen Canna Aqua (qua NL markt en qua prijsstelling) is goed te doen in een DWC opzet, alle andere hydro voedingen zijn afgestemd op gebruik van een of ander medium en een NFT/druppel/eb&vloed systeem hierbij wat dus een compleet andere tak van hydro kweken is als DWC en ik durf wel te stellen dat de hydro voeding die je eerder gebruikte wel degelijk voor verkeerde NPK verhoudingen kan zorgen en voor ph en Ec swings heeft gezorgd waardoor je nu tegen gele bladeren aankijkt (en dat gaat snel op DWC zoals je gemerkt hebt inmiddels..).

 

Welke voeding je kiest is erg afhankelijk van je medium (of zoals in geval DWC) ontbreken hiervan maar dat heb je al helemaal na kunnen lezen in die infopaper als het goed is.

 

Ik geef de H&G die ik ooit had gekocht aan mijn kamerplanten en die vinden het wel lekker, scheelt weer Pokon ;)

 

Bij canna kweken (aarde en kokos)met H&G gaf het bij mij, of gele bladeren, vette overvoeding ineens op half schema aanhouden magnesium en calcium tekorten en een zeer onstabiele ph en bijna geen bodemleven met die multizym van ze.

Die DNA cel 2 is ook lekker spul... krijg je lekker veel ruimte tussen de internodes door :lol:

 

Topbooster is een heel klein flesje, als dat gewoon PK is dan lichten ze je dus oon nog een vet op.. wat kost dat flesje tov een fles "gewone" PK?

 

Waar je het meeste tegenaan loopt nu denk ik is dat DWC qua voeding een vreemde eend in de bijt is voor de meeste fabrikanten (en ook de meeste kwekers :D ), ik heb echt aardig wat onderzoek gedaan en ook met ervaren DWC'ers op Overgrow teon veel overleg gehad en Canna Aqua kwam als beste naar boven (op de voedingen van General Hydrophonics en Advanced Nutrients na).

 

Die Amerikanen baalden best wel want Canna was daar niet ruim voorhanden en erg duur terwijl hun voeding voor mij niet te betalen was ivm import.

Share this post


Link to post
Share on other sites
H&G voeding had ik ook in het begin, was het beste en qua prijs ook goed zei de GS maar ik heb het geweten....

Geen enkele andere voeding heeft me zoveel shite gekost zeg en ik heb inmiddels een merk of 6 gebruikt aan voedingen.

...

Topbooster is een heel klein flesje, als dat gewoon PK is dan lichten ze je dus oon nog een vet op.. wat kost dat flesje tov een fles "gewone" PK?

Hmm, vreemde verhalen hier.

Zoals al eerder gemeld haal ik betere resultaten op H&G dan op met 2 andere merken.

Ik heb 2 tentjes waarvan ik er steevast 1 met H&G voedt en de ander heb ik in het verleden de lijn van Canna en Hesi mee getest.

Beide deden onder voor de H&G lijn.

 

De topbooster kost trouwens slechts 12 euro, das een paar euro meer dan pk13/14, ik voel me niet "vet opgelicht" dus ;)

 

Wat voor "shite" had je dan met de voeding? Misschien weet ik waardoor het komt, aangezien ik ook wel eens iets heb vernaggelt met voeden :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn planten...

 

Ze hebben allemaal EXACT dezelfde stoffen nodig...

 

De één alleen wat meer dan de ander van de verschillende stofjes...

 

Voornamelijk het MACRO-gedeelte van de voeding verschild. De MICRO-nutrienten zijn vaak een iets algemenere mix.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of ik topic hiermee hijack.. sry als dat zo is en deleten dan maar die hap..

 

Ph swings

Giga Ec waardes en PK toevoegen was een ramp (letterlijk).

Afstervende planten in week 5 bloei

Mega doorschieters na inzetten DNA Cel troep

Veel voeding toevoegen naar verhouding

Hydro van H&G ben ik niet eens aan begonnen na overleg met OG growers..

 

1ml per liter is aardig wat voor een minerale voeding en ook veel snellere zoutophoping hierdoor (vandaar die giga EC waardes).

Ben je wel verplicht om te spoelen maar dat zetten ze niet hun schema ;)

 

Ik was door al dat gezeik met voeding en ook vanwege varenrouwmug toen over gestapt op DWC met canna voeding,

daarna nog een keer kokos met canna en toen kokos met atami b'cuzz lijn.

Hierna aarde met plagron en toen nog een met proefpakket van bio nova op aarde en nu met BAC en Hy-Pro en vloeibare guano en Allmix (Goldlabel) als medium.

Van canna heb ik nog de Rhizotonic in gebruik, dat is superspul :D

 

Wat heb ik gelachen zeg (was al aan het DWC'en) toen een maat van mij zich een bij zijn 1e (en meteen ook laatste kweek) een 5ltr flacon van elk vd lijn van H&G id maag had laten splitsen en oh wat had ie een zuur gezicht toen zijn planten bekant kapot gingen einde bloei en fluffy toppen waren. Topbooster had ie ook en hij volgde netjes het schema.

Hij was zo onder de indruk van mijn kweekje dat hij het ook wel wou :P

 

1e weken niks ad hand maar toen ;) :lol: ;) , god wat was ie ziek en hij heeft zijn zelfgebouwde grote hok toen ook afgebroken ;) :D :D na de oogst.

 

Van alle voedingen die ik heb gebruikt was H&G de goedkoopste.

Ouder en wijzer weet ik inmiddels dat goedkoop vaak duurkoop is, je kunt de gok nemen en het kan goed gaan, of je betaald iets meer en het is gewoon goed en als het niet goed is dan weet je dat het wel goedkomt (mailtje naar canna en moet je eens kijken ;) ).

 

Als mijn portemonnee het toe zou laten zou ik op organisch gebied nog wel veel meer willen proberen zoals Humboldt ed maar ja, dat gaat nu eenmaal ff niet..

 

Geen dis naar H&G maar bij mij werkte het gewoon niet en bij anderen die het gebruikten heb ik te wisselende resultaten gezien om te zeggen: gaan ervoor waar mijn ervaring met canna bijvoorbeeld heel anders is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu moet ik even reageren voor ik de helft vergeten ben.

Beste Lost Child, je laatste post heb ik niet in deze volgende overreding meegenomen. Die lees ik zometeen :D

 

@Groengoud.

Ik gebruik nu tot nog toe de voedingslijn van H&G.

Voor voeding de A+B 50/50 materie waarbij ik moest aanhouden:

1L op 250L.

Dat reken ik altijd terug naar mijn 12L emmertje (bij kweken op aarde) Dus 100ml op 25l en dus 50ml op 12l

Nu weet ik niet meer of dat 50mL van beide componeten afzonderlijk was of 50mL totaal.

Ik kan me nu ook vergissen omdat het 100ml op 250l was!

In ieder geval gebruik ik het niet meer op aarde (dat was een tijdelijke noodoplossing omdat ik mijn DWC nog niet klaar had).

 

Wanneer ik het gebruikte meette ik de juiste hoeveelheden en rekende dit keurig door.

Rekenen is een eigenschap die ik goed beheer, dus daar zal het niet aan liggen.

 

In ieder geval had ik op die aardekweek last van gele bladeren etc.

 

Sinds enige weken heb ik de DWC aardig rond en gebruik ik de twee componenten H&G voor de ~120L die in mijn circuit zit.

Rekening houdend met de EC van ~0,5 mS/cm die ons leidingwater heeft, zou het geen probleem mogen zijn om (afgaande op 100ml op 250l) 50ml in mijn systeem te kieperen.

Nogmaals, pin me niet vast op de waarden. Ik heb alles berekend adv de etiketwaarden.

De EC zat zo hoog daarna, dat ik twijfelde aan mijn meter en aan mijn inzicht!

(ik zou dat andere topic of mijn kweekagenda er op na moeten slaan om te zien hoe hoog hij nu was, maar ik meende tegen de 6mS/cm Dat zou men dus een EC van 6.0 kunnen noemen!!)

Terwijl ik de juiste waarden had gehanteerd!

 

Nu gebruik ik dat vat nog steeds, na hem aangevuld te hebben met kraanwater.

Elke 2 dagen gooi ik daar een 12liter emmer bij van pH 5.8 en een EC van 1,6 mS/cm, wat ik bereik door van beide componenten 20ml toe te voegen. En dát is wel een gegeven feit omdat ik dat nog steeds doe.

 

De gele bladeren kwamen dus niet van de DWC kweek, maar van aarde.

De 4 DWCtjes gaan redelijk goed op pH 5.8 en een EC van 1.5mS/cm bij 23graden.;)

enfin, verdere details daarover kun je halen uit mijn DWC verslag. :lol:

 

En wat die booster betreft, die had ik ruim vantevoren gepland in mijn agenda.

Keurig volgens schema moet ik dus morgen de (aarde-)kweek beeindigen. Hoewel ik denk dat ik dat een paar dagen uitstel (onder duisternis) er zijn nog teveel recent uitgeschoten bloemen die ik een kans wil geven lekker amberbruin te worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild & holy buddy,

Vreemd hoor die sleche ervaringen maar gezien jullie kweekervaring en goede uitleg van hoe jullie de lijn hebben gebruikt kan ik me goed voorstellen dat jullie klaar zijn met H&G.

Gelukkig (voor mezelf) is mijn ervaring juist erg positief, ik ga nu trouwens wel zoeken of ik een startkit kan vinden van een ander merk, als BAC, ik ben namelijk niet echt gek van Canna en een aantal andere lijnen die zo lekker schreeuwerig aanwezig is en overal adverteerd. (en de Rhizotonic is inderdaad erg goed maar de prijs van de boost is mij te hoog)

 

Hopelijk zitten jullie nu beide met een goede lijn zonder problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Topbooster is een heel klein flesje, als dat gewoon PK is dan lichten ze je dus oon nog een vet op.. wat kost dat flesje tov een fles "gewone" PK?

 

 

ik denk dat je in de war bent met een ander flesje topshooter deze moet je de laatste 3 weken meegeven en die is idd aan de prijzige kant (ronde de €60,- voor 500ml)

 

Omschrijving

 

 

Deze geweldige bud expander is absoluut het beste op het gebied van de bloei stimulatoren. Het geeft zichtbare resultaten en werkt perfect in combinatie met alle basis voedingsstoffen. Topshooter is eenvoudig in het gebruik en is uitvoerig getest door ons team en heeft al veel respect afgedwongen in de tuinbouw.

 

Product informatie

House & Garden Topshooter brengt uw planten in een nieuwe bloeifase nadat de eerste bloeifase is gestopt, met als resultaat een significante verhoging van het totale gewicht van de vruchten. Het extra rendement bij toepassing van deze bloemexpander zal zelfs de meest doorgewinterde teler verrassen. In feite creëert Topshooter een nieuwe laag bovenop de bestaande vrucht. OP deze manier kan een opbrengst stijging tot wel 30% worden bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
HESI is echt een super goede voedingslijn wat mij betreft. Nooit enige problemen mee gehad !

nl_hydro_2.jpg

 

Overigens kun je het beste gewoon een soort voedingslijn gebruiken anders zie je door de bomen het bos niet meer.

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan

Mvg,

NaGa

 

en heb je ook al een dwc opzet gerund met de hesi hydro lijn?

Anders had je deze wel niet aangeraden.

De pH is nooit stabiel wat je ook doet...

Ook ga je veel tekorten krijgen mede door de ph natuurlijk.

 

 

welke voeding ben je op overgestapt? (de Canna Aqua?)

 

H&G voeding had ik ook in het begin, was het beste en qua prijs ook goed zei de GS maar ik heb het geweten....

Geen enkele andere voeding heeft me zoveel shite gekost zeg en ik heb inmiddels een merk of 6 gebruikt aan voedingen.

 

Alleen Canna Aqua (qua NL markt en qua prijsstelling) is goed te doen in een DWC opzet, alle andere hydro voedingen zijn afgestemd op gebruik van een of ander medium en een NFT/druppel/eb&vloed systeem hierbij wat dus een compleet andere tak van hydro kweken is als DWC en ik durf wel te stellen dat de hydro voeding die je eerder gebruikte wel degelijk voor verkeerde NPK verhoudingen kan zorgen en voor ph en Ec swings heeft gezorgd waardoor je nu tegen gele bladeren aankijkt (en dat gaat snel op DWC zoals je gemerkt hebt inmiddels..).

 

Welke voeding je kiest is erg afhankelijk van je medium (of zoals in geval DWC) ontbreken hiervan maar dat heb je al helemaal na kunnen lezen in die infopaper als het goed is.

 

Ik geef de H&G die ik ooit had gekocht aan mijn kamerplanten en die vinden het wel lekker, scheelt weer Pokon :lol:

 

Bij canna kweken (aarde en kokos)met H&G gaf het bij mij, of gele bladeren, vette overvoeding ineens op half schema aanhouden magnesium en calcium tekorten en een zeer onstabiele ph en bijna geen bodemleven met die multizym van ze.

Die DNA cel 2 is ook lekker spul... krijg je lekker veel ruimte tussen de internodes door ;)

 

Topbooster is een heel klein flesje, als dat gewoon PK is dan lichten ze je dus oon nog een vet op.. wat kost dat flesje tov een fles "gewone" PK?

 

Waar je het meeste tegenaan loopt nu denk ik is dat DWC qua voeding een vreemde eend in de bijt is voor de meeste fabrikanten (en ook de meeste kwekers ;) ), ik heb echt aardig wat onderzoek gedaan en ook met ervaren DWC'ers op Overgrow teon veel overleg gehad en Canna Aqua kwam als beste naar boven (op de voedingen van General Hydrophonics en Advanced Nutrients na).

 

Die Amerikanen baalden best wel want Canna was daar niet ruim voorhanden en erg duur terwijl hun voeding voor mij niet te betalen was ivm import.

 

ik sluit me bij lc aan (meestal eigenlijk alleen heeft hij altijd meer zin om te reageren).

als het eens niet zo is zal ik ook wel reageren.

 

ik heb de canna hydro lijn

hesi hydro lijn geprobeert

canna aqua is de DWC voeding.

 

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...