Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AJ2

Temperatuur erg hoog

Recommended Posts

Ik kon het nergens vinden met gebruik van de zoekfunctie.

Maar hoe verlaag ik de temperatuur? Hij zit nu constant rond de 34 a 35 graden en ik heb al 3 slangen die naar het hokje lopen die zorgen voor koele lucht en ventilatie. Aan mijn afzuiger ligt het niet aangezien ik deze al eerder is gebruikt voor een wat grotere ruimte.

 

Ik heb iets gehoord van een inzuiger die je buiten je kast doet en die vervolgens lucht naar binnen blaast? Helpt dit of is die lariekoek?

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet actief in blaas dan moeten je openingen 3x de grote van je afzuiger zijn .

 

Dus je blaas af met 150 dan maak je 3x een opening van 150 in je hok waar je dan je lucht binnen haal passief.

 

 

Dat is wat ik doe als ik passief gebruik.

 

Actief reken ik als je bijvoorbeeld 1000 cub afzuig dan neem ik een een inblaas van 700 cub.

 

Maar er staan een hoop berekeningen en er is een mooi topic voor dus zoek daar even naar dit is hoe ik het doe. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet wat koudere lucht van buiten pakken ??

 

je het is wel zo dat je inlaat wel de stoming aan moet kunnen

 

anders gaat die echt knijpen

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

afgezogen lucht gaat naar buiten, ik zuig aan vanaf een gewone huiskamer, die verwarming van de huiskamer heb ik al op 0 gezet dus hij pakt zo veel mogelijk koude lucht.. Ik heb 3 slangen die vanaf buiten lucht pakken en in het hokje blazen

 

Als je niet actief in blaas dan moeten je openingen 3x de grote van je afzuiger zijn .

 

Dus je blaas af met 150 dan maak je 3x een opening van 150 in je hok waar je dan je lucht binnen haal passief.

 

 

Dat is wat ik doe als ik passief gebruik.

 

Actief reken ik als je bijvoorbeeld 1000 cub afzuig dan neem ik een een inblaas van 700 cub.

 

Maar er staan een hoop berekeningen en er is een mooi topic voor dus zoek daar even naar dit is hoe ik het doe. ;)

 

Ik probeer echt je uitleg te snappen, maar het lukt me niet helemaal.. zou je het misschien anders willen uitleggen?

alsnog bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

aj2 het staat er al in jip en janneke taal de uitleg , ik adviseer je toch het nog een keer goed te lezen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ga je dat doen in de zomer ?

Draait je afzuiger voluit en zitten er geen bochten in je slangen ?

 

Als je via een gat van 15 cm afzuigt dan moet je 3 gaten van 15 cm hebben om verse lucht aan te vullen (inblaas )

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is zo maar ik ken/kan/kun Jip en Janneke nog uit mijn jeugd ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

aj2,

 

misschien helpt dit..

 

als je 1 slang hebt die afzuigt van bijv. 125mm

Dan is de bedoeling dat je inlaat 3x deze maat heeft (dus bijv. 3 buizen met 125mm)

Dat is als je inlaat passief is (dat betekent zonder fan die de lucht aanblaast)

 

Als je actief werkt (dus wel met een fan om lucht in te blazen) dan moet je zorgen dat je inlaat iets minder lucht in de tent blaast dan dat je afzuiger eruit haalt.

Dus heb je 2 dezelfde fans voor zowel inlaat als uitlaat.. dan moet je zorgen dat de eerste iets minder snel loopt mbv een fan controller.. of je pakt een wat kleiner formaat fan als inlaat en dan zit je ook goed.

 

Dus bij passief is het formaat van je inlaat belangrijk...

 

en bij actief is de hoeveelheid lucht van belang (dit kan evt. door 1 slang aangeleverd worden)

 

hopelijk is het nu al iets duidelijker.. zo niet dan laat even weten wat je niet begrijpt.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kon het nergens vinden met gebruik van de zoekfunctie.

Maar hoe verlaag ik de temperatuur? Hij zit nu constant rond de 34 a 35 graden en ik heb al 3 slangen die naar het hokje lopen die zorgen voor koele lucht en ventilatie. Aan mijn afzuiger ligt het niet aangezien ik deze al eerder is gebruikt voor een wat grotere ruimte.

 

Ik heb iets gehoord van een inzuiger die je buiten je kast doet en die vervolgens lucht naar binnen blaast? Helpt dit of is die lariekoek?

 

Bedankt!

 

Het ligt aan de drie slangen.

Door meer ventilatie zakt de temperatuur !

De slangen geven teveel weerstand. Hierdoor kan er geen lucht verplaatst worden.

 

Dus om te zeggen dat het niet aan de "afzuiger"ligt klopt dus, het ligt aan de manier van aansluiten. Door een verkeerde aansluiting doet de afzuiger het niet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Volgens mij heeft hij niet 3 slangen aan de afzuiging liggen maar als passive inlaat. werkt dat zonder inzuiger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...