Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
X.Odus

700m3 Torin Softbox Maken

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

ik ben van plan een softbox (waarschijnlijk niet in rubbers) te maken voor een 700m3 Torin slakkenhuisafzuiger.

Echter heb ik geen idee welke afmetingen de box zelf moet hebben,

en daarnaast welk diameter de zuig en blaas gaten moet hebben.

 

Weet iemand me hierover te informeren???

 

Thx Xodus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ie er maar goed inpast, in de bouwdoos staan goede voorbeelden voor het monteren van een softbox.

Je kan hem isoleren met schuim.

 

De maten van de flenzen bepaal je zelf. voor 700m3 moet je wel naar de 200mm of groter voor de afzuiger slangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou rond de 40 cm doen lengte breedte en hoogte....

 

Verder zou ik een inlaat van 200 doen en misschien een uitlaat van 250 (minder lawaai)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd wat boefje zegt,

 

Zorg dat de inhoud van de kist voldoende is...zodat hij vrij aan kan zuigen.

Te kleine kist is cappaciteits verlies.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf een sb voor 750m3 Torin gemaakt.

 

Had er 1 gekocht maar die hing niet in rubbers dus mdf gekocht en zelf 1 gemaakt.

De prijs van mijn sb met Torin of een losse Torin was gelijk overigens ;)

 

Mijn box is 60x40.

 

Wat langer want nu hangt de Torin in de box ook vrij en kon ik er een stukje slang aandoen en dat weer op een flens ad binnenkant vd box monteren, scheelt een boel geluid en ook geen getril zoals wanneer je hem met vierkante stuk met bouten monteerd :lol:

Vierkant naar rond verloop is het mooiste maar dat is aardig ad prijs en ook groot.

 

Ik heb als aanzuig er een 160 flens opgezet (kan niet dikker ivm afzuig gaten van tent) en als uitblaas 200mm (zat er ook op toen ik de box kocht) maar als het kon zou ik wel voor 200 aanzuig en 250 uitblaas gaan, dan had ik denk ik de demper niet nodig gehad (nu dus echt wel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nu zelf al een tijdje een zelfgemaakte softbox met buisventilator (400M3) erin, maar aangezien hij toch te veel geluid maakt op volle snelheid en de zomer er weer aankomt,

heb ik besloten een torin te bestellen en deze erin te bouwen. Ik had ook het idee dat misschien 160mm en 200mm misschien te weinig zou zijn ivm met veiligheid, maar blijkbaar niet.

 

gallery_9586_8327_379791.jpg

 

gallery_9586_8327_139677.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ X.Odus

 

Netjes gemaakt...dat spul dempt super..alleen goed laten drogen ...je zal niet de 1ste zijn die zijn isolatie door de afzuiger vermaalt.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie van een eigen box maken is dat je vrij bent qua plek aanzuiggat, met een tent is een gat ad onderkant of zijkant vd box heel erg handig

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan men ook van een vkafzuiger een softbox maken voor minder geluid en gezoem te hebben ?

dus k'wil zeggen met zo een afzuiger die meestal in een tent zit ?

Ik dacht daar een box rond te maken met geluidsdemping maar kan je deze dan ook met rubbers ophangen op moet dit met die 2 ijzeren steunen vastgevezen worden in de softbox dan ?

maar dan gaat deze toch ook vibratie geven aan de box zelf ?

of zelf een systeem vinden om deze met rubbers vast te hangen ?

 

of voor mijn tentje is het soms niet handiger om een box te maken zoals ik al in een topic had gezien waar filter en afzuiger insteken en deze uit de tent zetten ?

dan zou ik langs de zijkant van de lamp eigenlijk gewoon een buis naar buiten trekken naar beneden dus en daar die box met alles erin en vandaar via de filter de rest van de warme lucht er kunnen uitblazen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister was ik verschrikkelijk stoned en snapte ik al niets van wat je hebt geschreven, nu is het ook niet echt helemaal duidelijk; oftewel leer duidelijk schrijven.

Je vraag is of je een buisafzuiger in een box kan bouwen? Ja dit kan, hierboven heb ik zelf al gezegd dat ik nu ook een buisafzuiger in softbox heb hangen.

In het sticky in de sectie bouwdoos, over hoe je een softbox maakt, wordt er volgens mij ook wat over verteld.

 

In mijn geval heeft de box wel een beetje geluid weggenomen, maar er komt nog steeds een takkeherrie vanaf op volle snelheid. Vandaar dat ik een slakkenhuisafzuiger heb besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel dat je een buisafzuiger in een box kan zetten maar op welke manier hang je deze dan op in de box ?

 

ook met rubbers veronderstel ik zoals in een softbox maar dan moet je toch ook een oplossing vinden om de rubbers aan de buisventilator te hangen zodat deze geen trillingen geeft en dan ook minder lawaai maakt !!!

 

Zal dit eens grondig bekijken en eens zelf een box maken met de buisventilator en zal wel laten zien hoe of wat er dan aan gedaan word :lol:

 

cheers

 

P.S. Ik vind toch dat ik heel duidelijk schrijf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...