Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FixMeIn45

snel easy wiet eten?

Recommended Posts

Hey peepz. :lol:

 

dus.. Bij mij thuis is dr altijd wel iemand thuis. Soms ben ik alleen, maar haast nooit langer dan 2h en dan nog kan er elk moment iemand thuis komen.

Helaas/gelukkig weet niemand bij mij thuis dat ik smoke.

Maar, nu zou ik wel eens iets als een spacecake of iets dergelijks willen uitproberen. Maar omdat ik nooit lang alleen ben, zoek ik een recept voor iets dat snel en makkelijk te maken is (ook geen lange tijd in de oven. Anders willen ze proeven..).

 

Dus, hier mijn vraag. Ik zoek een snel en makkelijk recept met wiet (heb nog 2 gram liggen) voor, 4 personen? Eetbaar. Een heel makkelijk cakeje of zo, wat écht snel klaar is (ik ga liever niet aan mijn ouders (woon nog thuis, ben net 18) uitleggen wat er in de oven staat, zij zijn echt de meest anti-roken-achtige mensen ooit). Dus. Jah. ;)

 

Heeft iemand een recept?

Bvd,

Share this post


Link to post
Share on other sites

De werking van spacecake is dat de gevoelens vele malen sterker worden en men stoned of high wordt. Daarom is het sterk af te raden in een depressieve bui spacecake te nuttigen. Het kan twintig tot negentig minuten duren voordat de spacecake zijn werk doet!

 

Ingredienten voor de spacecake:

- 200 gram bloem

- 200 gram zachte boter

- 8 gram wiet (geen 1 persoons cake dus)

- 3 eieren

- 1 Zakje bakpoeder

- 1 Zakje vanillesuiker

- Snufje zout

- Klein scheutje melk

 

Verkruimel de wiet en haal de grote blaadjes en alle takken eruit.

Meng alle ingredienten door elkaar met een electrische mixer. Als laatste de wiet toevoegen,

Goed op kloppen tot het een luchtig mengsel is.

 

Spacecake massa in een ingevette cakevorm gieten en 1 uur op 180 graden in de oven.

Cake laten afkoelen dan pas kan je hem mooi uit de vorm halen, en smullen maar!

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

wietboter maken kost je 4 uur vind je terug onder in het recept wat onderin staat

geen idee of je het proces versnellen kan kan wel waarschijnlijk gaat wel ten koste van je kwaliteit

 

Spacecake bakken met wietboter, Ingrediënten:

1 pak cakemeel

200 gram wietboter (zie recept wietboter)

200 gram suiker

1 zakje vanille suiker (of geraspte citroen schil)

3 eieren

50 ml. melk (ongeveer 4 eetlepels)

1 cakevorm

 

 

 

Bereiding van de spacecake:

Zorg dat alle ingrediënten op kamer temperatuur zijn. Verwarm de over voor tot 160 graden.

Vet de cakeschaal in met boter en gooi er een beetje cakemeel tegenaan.

 

Doe de boter, suiker en vanillesuiker in een kom en mix tot een lichtgekleurde romige massa.

Mix de eieren er één voor één doorheen. Na het laatste ei nog 5 min. mixen in mixer met hoogste stand.

Voeg dan langzaam de cakemeel en de melk toe en mix tot het glad is. Doe dan de beslag in de bakvorm en strijk de bovenkant glad. Bak de cake circa 1 uur en 15 min. gaar en goudbruin.

 

Als je met een sateprikker (of ander dun scherp voorwerp) in het midden van de cake prikt en de prikker komt er schoon uit, dan is de cake ok. Laat de cake dan een minuut of 5 afkoelen en haal de bakschaal er af (of haal de cake er uit). Laat de cake verder afkoelen, en dan lekker smullen van je spacecake.

 

Na het eten van een plak spacecake wordt je als ongeveer na een uurtje en een half stoned.

Het effect kan wel tot 3 uur lang daarna doorgaan.

 

THC bindt zich enkel aan dierlijke vetten, dus begin je allereerst met een pakje roomboter te kopen. Geen smeerboter, boter om te bakken. Let goed op de verpakking dat je roomboter meehebt, met dierlijke vetten, niks plantaardigs. De meeste roomboter heeft een dierlijk vetgehalte tussen de 85 en 92%.

 

Vervolgens, als je je boter hebt, neem je een kommetje en je vult dat 1/4 met water. Dat water laat je warm worden, bijna koken, tot op een 75-80°C. Daar doe je je boter bij. De hoeveelheid boter hangt af van hoeveel wietboter je uiteindelijk wilt. Let wel op dat dit een beetje in verhouding is met je hoeveelheid wiet/knipafval die je er in wilt draaien. De meeste cakes worden "quattre quart" gemaakt, dus 250gr bloem, 250gr boter, ...Als je begint met 250gr roomboter, kan je voor een stevige cake er tussen de 25 en 50gr knipafval insteken.

 

Terug naar ons kommetje water op het vuur.

 

Als de boter in het water gesmolten is, doe je er je knipafval bij en roer je het geheel goed door elkaar. Het knipafval malen is niet echt nodig, tenzij je echt grote stukken hebt. Dit geheel moet je op het vuur laten staan, maar NOOIT, ik herhaal NOOIT laten koken! Om het uur kan je met behulp van een zeefje en een lepel wat knipafval uit je mix opvissen, om het zo goed uit te wringen zodat alle smaak en thc vrijkomt.

 

Na vier uur - om het uur weliswaar - dit herhaalt te hebben, is je wietboter zo goed als klaar. Je gaat nu een groen-gele mix hebben. Op dit moment neem je je zeef, je drukt alle knipafval nog een laatste keer goed uit en dan mag dat afval in de vuilbak. Als je kom uiteindelijk geen afval meer bevat, laat je ze een uurtje afkoelen op kamertemperatuur. Na dat uurtje zet je je kom in de koelkast en laat het een uur of drie-vier stollen.

 

De laatste stap is het simpelst. Als het geheel uit de koelkast komt, zie je dat de bovenste laag van je kom 'gestold' is. Je neemt nu een mesje en snijdt mooi langs de rand. Je gaat merken dat er onder de boter nog een laag water zit. Dit is afvalwater met je overige knipafval in. Doordat boter dikker is dan water, gaat alle afval en vuiligheid naar de bodem van je kom zakken en de goede boter naar boven stijgen.

 

Nu heb je normaal een mooie, ronde vorm wietboter die je in bijna alle gerechten kan gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hasj chocomel

 

iemand er een recept van en wat het met je doet

 

grzz rr33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het recept, maat ik zoek iets wat snel maakbaar, eetbaar en meeneembaar is.. (dat recept had ik gezien, anders zou ik geen nieuw topic openen ;))

Dus.. nog suggesties peepz? :lol:

 

Bvd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die chocomel moet toch wel binnen 2 uur te maken zijn, inclusief het opdrinken ;) anders moet je misschien in fasen gaan werken, eerst de boter maken, en de volgende keer dat ze 2 uur weg zijn snel de cake erin. De cake is trouwens, mits je alle groene delen uit de boter zeeft, vrij onherkenbaar als spacecake. Zeker voor een leek. Misschien kan je verzinnen dat het voor een verjaardag is ofzo, zodat ze er niet een stukje van willen proeven:P

 

Het verstandigste lijkt me nog om gewoon ff een blokje om te lopen en een jointje te roken:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zit met het maken van je wietboter

 

die kan je echt niet stealth maken

 

een pannetje water met wiet er in opzetten ruik je door het hele huis

 

je kan wel hash poeder der van maken en deze dan weer mengen met de wiet

 

vries je wiet in (zakje waar niemand ooit in kijkt acherin de vriezer

pak een schaal met water en ijs, 50 % water 50 % ijs maar wel zo dat je nog een hoede laag water onderin de schaal heb dus niet helemaal gevult met ijs

verkruimel je wiet zo klein mogelijk en gooi dit in het water 10 min mengen met blender garde mixer mijn appart vork

hele zooitje door een zeef gooien in een andere bak

zeef leeg gooien in je eerste schaal water bij doen en nogmaals mengen

weer door de zeef leeg gooien in je tweede bak (deze bak moet dus ook zeker 2 x zo groot zijn (mag ook met cola flessen wel goed spoelen en kut om ijs in te proppen)

ijs en rest van groen wat in de zeef zit weg gooien

water in de eerste kan laten bezinken (gewoon 6 uur in kast zetten waar niemand kijkt

heel voorzichtig bak oppakken en mee naar een wastafel wc of andere plek om water er uit te gooien

slang pakken tuinslang of kleiner in de bak hangen en meeste water er uit halen doormiddel van hoogte verschil en zuigen

let op niet te dicht bij de bodem met de slang het gaat om de bezinksel (vandaar ook niet schudden met de bak tijdens verplaatsen dan schud het bezinksel weer van de bodem)

restand van het water moet je laten verdampen omdat je niet alles weg kan zuigen omdat je anders het bezinksel ook opzuigt

je kan ook de bak schuin plaatsen en een handoek er in leggen en doormiddel van comunicerende vaten veel resterend water er uit halen

 

deze stappen zijn de basis stappen van het maken van hash normaal pak je nu alles bij elkaar en draai je daar een balletje van

 

in plaats daarvan giet je er nu 10 cl zonnenbloem oli of olijf oli overheen en meng je deze met je bezinksel

 

deze 10 ml kun je nu gebruiken bij je boter voor je cake

 

nog een tip

 

bij de albert hein hebben ze van die magnetron cake/muffins waar je alleen oli bij hoeft te gooien en zijn in 3 min klaar in de magnetron

als je daar nou je oli bij gooit dan heb je space muffins

 

het maken van hash of hash poeder is op meerdere plekken op het forum te vinden zijn vast nog betere manieren

ik moet eerlijk zijn dat ik nog nooit iets heb proberen te maken van 2 gram topjes

 

ik gebruik meestal knipsel of meer als 5 gram toppen om wietboter of hash te maken

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb laatst een keer als experiment wietkoffie gemaakt, denk dat dat wel redelijk stealth te maken is

ik denk btw wel dat ik het niet lang genoeg heb laten trekken, effect was niet erg sterk

ik heb gewoon een beker gepakt, wiet erin, stukje boter erin, bodempje kokeknd water erop

toen kwam er gelijk een wiet geurtje vrij

toen de trechter met filter op de beker gezet(ik zet koffie altijd met de hand, dus zo'n trechter met een koffiefilter erin en koffie in dat filter en daar het hete water opgieten) zodat de hete net gezette koffie er bovenop kwam

denk dat dat vooral handig is voor stealth omdat het maar een paar minuten kost, en de geur van de koffie die gezet word overheerst gelijk de wietgeur

 

maar volgende keer ga ik het wel wat anders doen, namelijk langer laten trekken en nog een keer door een filter gooien, al die wiet in je bek bij het drinken is namelijk niet zo fijn(dacht dat het wel te doen zou zijn en was te lui om het weer te gaan filteren, was ten slotte een experiment)

 

en anders moet je gewoon zorgen dat je de wietboter bij een vriend ofzo maakt, of mischien ergens buiten op een kampeergasstelletje ofzo, en dan daar iets van bakken wat niet te lang in de oven hoeft , en mischien er ook nog iets zonder wietboter bij te doen om aan je ouders te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja pak een topje hou je neus dicht bijt er een paar keer op en slik het af :rofl

geen recept geen tijd niks :D want voor bijna alles heb je wietboter nodig dus dat heet al dat je min 4 uur nodig hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

SpaceBrownies

 

 

Ingredientzz:

 

- Boter 170g

- Mix voor brownies van dr.oetker :jump:

- De wiet (5G voor 5man)

 

 

Hoe werkt et:

Laat de boter smelten au bain marie, Hak de wiet fijn.

Voeg na 5 minuten de wiet toe aan de gesmolten boter en roer om.

Laat dit 20 minuten inkoken. roer elke 5 minuten even om.

 

Neem ondertussen de tijd om het receptje op de doos te lezen en de oven voor te verwarmen op 220°C

Na 20 minuten doe je boter door een zeef indien je geen brokken wenst :jump:

Maak het beslag met de mix en de wietboter.

 

Giet het beslag in de bijgeleverde bakvorm en ram het de oven in. fourty minutes will do the trick.

daarna de brownies even laten koelen, en dan pas snijden.

 

Hoe issie:

Vol van smaak, lekker vochtig, en door de chocolade krijg je een serieuze slag van de hamer.

 

Tip: hang je boven je pot met boter? ADEM IN, ADEM UIT :spliff:

 

Groeten irri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...