Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sparta-rotterdam

Geliefde kweek aarde voor de planten?

Recommended Posts

Ik ben benieuwd naar jullie samenstelling van aarde en eventuele toevoegingen voor jullie plantjes.

welke soort aarde gebruik je

welke schimmels etc..

 

Ik kweek op dit moment gewoon op aarde met perlite, door de verschillende topic's en kweekverslagen merk ik op dat elk hobby kweker zo zijn eigen recept heeft voor de plantjes, ik zou graag willen weten wat jullie er allemaal in doen.

ben van mening dat de hobby kweker veel liefde heeft voor zijn eigen plantjes, en veel tijd erin steek en weet wat het beste is voor hem of haar geliefde plantjes.

 

voor de volgende ronde wil ik een totaal recept creeren.

 

Mag ik jullie recept weten ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mag graag DOC plagen, maar je moet zijn gouwe zakken hebben.

Evt met wat lava/basalt meel.

 

Of wat een leven meegaat: Hydrodensa van No Mersy Supply, met Sweet Jane voeding.

Dat is een prachtige methode.

 

Grtz. Surt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek met Plagron Grow Mix.

Na een ronde trek ik de kluit van de plant uit de aarde en neem hierbij de bovenste aarde laag mee, dit komt in de compostbak.

 

De overige aarde meng ik met een deel nieuwe aarde (heb meestal 1,5 tot 2 zakken nodig per ronde)

De wortelrestanden in de oude aarde laat ik lekker zitten.

 

Wanneer de aarde weer wordt ingezet voedt ik eerst nog niet maar geef enkel afgezuurd water met wat enzymen en root stimulator.

Er zit altijd nog voeding in de aarde van de vorige ronde.

 

Na 3 ronde's (of 1/2 jr) vervang ik alles.

 

Ik ben wel benieuwd naar de extra's die andere toevoegen want ik maak het mezelf gewoon zo makkelijk mogelijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Allmix variant wel als je bakken/potten groot genoeg zijn of als je tussendoor overpot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blijf t houden op plagron light mix :rolleyes:

al zijn alle andere ook goed.

en ik gooi alles na elke ronde zo de prullemand in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royalty-mix van plagron werkt goed,gewoon goed de boel in de gaten houden en overpotten als ze onderin beginnen te verkleuren :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee je moet wel gaan voeden op special mix

Ik (en een ander op hetzelfde substraat ook) liep al snel tegen een magnesium tekort aan toen ik alleen kraanwater gaf

Ik draai er nu weer mee op 18L potten en nu voed ik vanaf week 4 bij met de complete humbolt lijn

Tot nu toe (week 1 bloei) gaat het lekker , 1 blad heeft een paar bruine vlekjes maar als het zo blijft ben ik erg tevreden

Wel zakt de grond iets in aan de bovenkant , bij anderen niet dus het zal wel aan mijn water geven ofzo liggen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee je moet wel gaan voeden op special mix

Ik (en een ander op hetzelfde substraat ook) liep al snel tegen een magnesium tekort aan toen ik alleen kraanwater gaf

 

Datzelfde maak ik ook mee met SM maar dat ligt volgens mij meer aan het kraanwater (meer calcium in je kraanwater misschien) en niet aanzuren en daardoor sneller een kleine magnesium lockout die zo weg is met wat bijvoedden van magnesium of voeding waar magnesium bij inzit?

 

Soortje wat op de Special Mix staat maakt ook wel erg uit, de Herijuana vrat lang niet zoveel als de Anesthesia's die ik nu heb staan maar een beetje extra is nooit weg, ik gebruik Guano Extract en wat bio spul van Bac, vd rest doen de wormen en het water hun werk in combi met de aarde.

 

Dat "inklinken" vd Special Mix: verplaats je de bakken wel eens, ook al is het maar iets?

Ik kwam erachter dat als de bakken verplaatst zijn de grond wat inklinkt en dit ook blijft doen bij blijven verplaatsen.

Dacht ook dat het door mijn watergeven kwam misschien maar dat kan helemaal niet, ik geef van onderaf water :D

 

Ga id toekomst wel Special Mix Custom proberen een keer als ik de aarde voor al mijn bakken ga vervangen (volgend jaar ergens).

 

Eens vragen aan Doc of Gold Label zelf of de GH ook met hogere magnesiumwaarde te leveren is, vast wel als je voor meer dan zak komt ;)

 

gold label bedoel je met de gouwe zakken?

 

Kzag in ander topic de regio waar je zit :D

 

Die gouwe zakken kun je bij jouw id buurt NERGENS krijgen.

Dichtsbijzijnde is volgens mij Deventer of adres in de Flevopolder.

 

Agro Trading en Canna en her en der een eigen GS grond mix is enige wat er te krijgen is in dat provinciale stadje en omstreken :blink:

en tegen prijzen :P :rolleyes: :)

 

Stuur me een PM :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Datzelfde maak ik ook mee met SM maar dat ligt volgens mij meer aan het kraanwater (meer calcium in je kraanwater misschien) en niet aanzuren en daardoor sneller een kleine magnesium lockout die zo weg is met wat bijvoedden van magnesium of voeding waar magnesium bij inzit?

 

Juist, hier ook behoorlijk last van gehad. Ik heb een tijd zonder voeding en afzuren kunnen draaien. Maar het waterbedrijf doet

extra calcium in het water, best klote als je dat even niet weet. Ben ook met SM bezig en die hebben er wat meer last van

als de bubbles. Maar het is een feit dat ik nu moet meten, dat moest ik een tijd geleden echt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of wat een leven meegaat: Hydrodensa van No Mersy Supply,

Nah.........heb je daar ervaring mee?

 

Ik had een vollebak van 500liter met 160liter van die bende,maar het lag er bij mij na 4draaie weer uit!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen aan de kant en klaar hap , lekker hoor

 

Zakkie van een tuincentrum ,zakkie seramis , compost uit eigen tuin ,wormen , handje bloed, beender meel , handje vinasskali en zeealgkalk en voor het opwaarderen doen we het zelfde alleen dan gooi ik er ook compostversneller bij om de oude wortels sneller om te zetten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

miin recept.......is beginen met ingredienten van de beste kwaliteit. ;)

Een zakje bagger (tuinaarde) gaat echt niet goed werken.

 

De specialmix houdt meer water vast als de specialmix light of de custom mix.

Dit komt door de organische voeding die er in zit.

Door organisch te kweken zal elk substraat meer inzakken (verteren).

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heel goed te spreken over specialmix hoor maar die perlite mag er wel uit van mij doc.

 

 

Verder blijft het op het de beste aarde die je kant en klaar kan kopen , maar dat was het al een tijd . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
compost uit eigen tuin ,

Buble

 

Gebruik dit dus niet in je binnen tuin!

Hier haal je de beesten mee in huis ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog nooit last gehad van magnesium-tekort ofzow,ze staan bij mij pas na 4 weken in de aarde-bak.

Ik geef afgezuurd kraanwater via blumats,en stimulatoren/boosters van bovenaf eens in de 3 dagen.

ik gebruik ook sweat leaf,dat zit barstensvol vitamientjes/sporen elementen voor de plantjes.

Ook voeg ik zeezout aan mijn voedings-water toe,voor collodiale dingetjes(1/4e theelepel op 5L) en dat lusten ze ook goed

Wat mij betreft mag Royalty-mix van plagron er wel wezen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sparta rotterdam, je kan Gold label special mix halen bij groene tulp in zwolle.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuincentrum bemeste potaarde

1 zakje grijs zeezout

Bionova grond al moet ik zeggen dat die Bac Bio bloei voeding me wel heel erg goed bevallen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuincentrum bemeste potgrond? dat is echt slechte grond ;) slechte structuur en veel te weinig meststoffen.

nee met die grond is het wachten op tekorten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...