Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

broodje

gaatjes in de blaadjes

Recommended Posts

hey all,

 

Ik heb zonet bij m'n 3 weken jonge plantjes die ik een aantal dagen geleden heb getopt kleine gaatjes opgemerkt in de bovenste blaadjes.

 

Uiteraard duid dit op ongedierte, nu zou ik het willen bespuiten met een biologisch middel dat ik nog heb staan omdat ik dat voor mijn andere (legale) planten buiten gebruik. nu is mijn vraag of dit een goed idee is of moet ik perse doelgerichte producten uit de gs gaan halen?

 

Het is een biologisch middel tegen ongedierte (bladluizen e.d.) speciaal voor groenten en fruit (dit omdat het nog moet geconsumeert worden).

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijk me geen probleem al het spul van bayer word toch ook gebruikt voor anderen gewassen .

 

En dat word voor de wiet ook gebruikt .

 

En als jij dan iets in bio heb dan lijkt me het zeker geen probleem .

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je al wat voor beestjes het zijn dan? heb je geen fototje?:lol:

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook maar eens proberen met dat gat in mijn vrouw haar hand :lol:

Bio zei je ?

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is bio-insecticideen het noemt "Bio-Pyretrex.

Het breekt volgens de verpakking vanzelf af zonder schade aan de plant, blijkbaar voor sierplanten en groenten, tegen bladluizen, rupsen,kevers, trips, witte vliegen,...

 

Ik heb het er daarnet overvloeidig opgespoten langs boven en langs onder, tot ze lekker stonden te druppen, die rotbeestjes moeten dood!!! (is blijkbaar ook enkel door aanraking met product daarom zoveel.

 

De schade is momenteel nog beperkt, dus ik hoop dat ik mogen niet meer schade kan opmerken, anders nog maar's behandelen, binnen een klein weekje herhaal ik het zowiezo voor de zekerheid.

 

 

Grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al een beestje gezien?

 

Ik heb ook een gaatje in één (1) blad. Met mijn vergrootglas heb ik niks, qua beestjes, op die plant kunnen ontdekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ga naar de growguide en kijk dan bij ongedierte naar taxuskever, zo zien mijn blaren er nu uit :s

 

Ik heb nog steeds geen beesten kunnen opmerken daarmee ben ik zo goed als zeker dat het taxuskever is, met dat deze alleen 's nachts boven komt en dat de schade gelijkaardig is.

 

Ik heb intussen nemathoden besteld, maar het zal nog een weekje wachten worden eer die toekomen.

 

grz Broodje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...