Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Diablo

Nu al beginnen met kweken

Recommended Posts

Ok, om wat uitleg te geven bij het probleem; ik kwam laatst na een weekje vakantie terug op m'n kamer, en zag dat er een lekkage was geweest. Door die lekkage was een aantal zaadjes in een plasje komen te liggen, en al begonnen met ontkiemen. Die zaadjes heb ik dus voor de grap in een propagator in een sproutpad gestopt, en er komen nu redelijke plantjes uit. In het begin zijn ze enigszins gaan sprieten, maar inmiddels staan ze onder een bureaulamp (bij gebrek aan professionele lampen), en beginnen de eerste bladeren zich redelijk te ontwikkelen.

 

Uiteraard wil ik de plantjes zo snel mogelijk naar buiten, want die lamp is verre van het ideale spectrum. Nu vroeg ik me af; vanaf wanneer kan ik zaailingen op z'n vroegst buiten zetten, en overleven ze het? Het zijn allemaal zaden uit de outdoor-mix van Sannie, dus rassen heb ik helaas niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi diablo,

 

op zich wel apart dat ze het redden op een bureaulamp.. maar ik zou toch zo spoedig als mogelijk een paar tl's aanschaffen.

Houd ze hier even klein onder en dan kan je ze buitenzetten zo gauw het weer het toelaat.

Voor die tijd zou je ze voor het raam kunnen zetten en wat bijlichten zodat ze niet in de bloei gaan.

Meer dan dat kan ik ook niet bedenken, maar bureaulamp redden ze het normaal niet op.

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik zou ze ook onder een klein tl groeilampje op 18/6 zo langzaam mogelijk laten groeien en ze 15 mei buiten zetten.Doe je het eerder dan loop je de kans dat ze in de bloei schieten...

Groeien ze toch te hard dan kan je ze evt ook stekken...en geslacht bepalen..

 

http://www.wietforum.nl/Het-Sexen-Van-Zaailingen-t24908.html

tja.. ik weet niet wat je wil natuurlijk...

succes

Carp

ps: je kan ook een stroom kosten baten maken en/of Sannie een pb sturen met advies voor een datum om buiten te zetten...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik zou ze ook onder een klein tl groeilampje op 18/6 zo langzaam mogelijk laten groeien en ze 15 mei buiten zetten.Doe je het eerder dan loop je de kans dat ze in de bloei schieten...

Of doe ze op 24/0 want dan krijgen ze geen nachtrust, mijn ervaring is dat ze op 24/0 langzamer groeien dan 18/6 of 20/4

 

Ik denk dat je toch wel tot maart moet wachten voordat je ze buiten zet.

Houdt er rekening mee dat ze enorm groot zullen worden als je ze tot maart voorgroeit en dan nog een maand of 4 buiten laat groeien zonder verduisteren.

Dus in de volle grond is misschien geen optie voor je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kunnen ook alwel in half/eind april naar buiten mits het weer toelaat.

Eventueel nog wat uurtjes bijlichten, moet geen problemen opleveren.

Dat had ik vorig jaar niet althans.

Dit jaar ga ik zo rond half/eind Februari beginnen.

Hoop dat het grote bomen worden. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mati: welke soortje was dat vorig jaar? en welke datum had je ze buiten gezet zonder bijverlichting?

 

ik heb weleens een guerilla naar de @#$#@ zien gaan op foto's door vroeg buiten zetten en dus reveggen... :lol: tzag er niet uit...better safe than sorry zeg ik dan maar...

ask Sannie..voor advies...

gr

Carp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe_diem

 

Heb geen idee welk soortje het was. Had de zaden namelijk gekregen.

21 april gezaaid en zo rond 12 mei gestopt met bijverlichten.

In april zo'n 3uurtjes per dag bijgelicht en in mei zo'n 2uur per dag.

Als je de mogelijkheid hebt om de plantjes binnen te laten voorgroeien,

zou je dat zeker moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dus onder een bureaulamp gaat niet werken, ik heb hier ook nog een 100W daglicht-lamp liggen, dat een betere optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een koel plekje zetten zodat je de groei remt. In je bureaulamp een spaarlamp draaien en voila. Op deze manier groeien ze bijna niet(geen strekken) en kan je het zo maanden rekken zonder dat je planten te groot worden.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Diablo

 

Je kan je plantjes rond 11 mei naar buiten zetten en je kan ze oogsten in de laatse week van sept

Je plantjes zouden onder je lampje gaan strekken en omvallen .

Dit ga je nooit redden met je plantjes dus

Mijn advies is begin je zaden te zetten eind april

Dus gewoon even nieuwe buiten zaadjes bij sannie bestellen , wel jammer van je nat geworden zaden

Veel succes

 

Groeten knutsel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...