Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
krueger

Stroom + lampvraagje

Recommended Posts

verplaatst naar De electro hoek. Graag één vraag per topic en in de juiste sectie alsjeblieft.

 

En hoeveel groepen heb je tot je beschikking? 1 16A froep is te weinig om veilig aan te sluiten wat jij wilt.

 

Gezien het feit dat je weinig kaas hebt gegeten van electriciteit raad ik je de bouw sterk af.

 

Tweedehands filters zou ik al nooit gebruiken, je weet niet of ze vochtig zijn geweest.

 

Verder ben ik het eens met een aantal van de opmerkingen: Je gaat zonder rijbewijs een vrachtauto bouwen. Slecht plan, zeker gezien de hoeveelheid die je neer wilt zetten. Ga maar eens 5 plantjes opkweken eerst. Bovendien maak je hierbij iedereen die je adviezen geeft ook nog eens medeplichtig.

 

Nee, er zijn ZAT elektro topics waar ALLES goed in staat beschreven. Als je dat niet snapt, dan doe je het niet.

 

Voorbeeldje van de gevolgen van een kortsluiting in een meterkast:

Er valt NIET te spotten met elektriciteit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bovendien maak je hierbij iedereen die je adviezen geeft ook nog eens medeplichtig.

:lol:

 

Iedereen adviseerd hem om klein te beginnen.

Verder is er verteld wat ie nog moet kopen om te starten, het is zijn keus wat hij doet met de waarschuwing en de adviezen.

 

Als ik wordt gewaarschuwd voor een glad wegdek door sneeuw en opvriezen van de weg en ik kies er voor om toch de weg op te gaan, dan ben ik daar zelf verantwoordelijk voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je mooi gezegd Groengoud:D

 

Enne over die filter,Niet alles geloven wat ze zeggen.. Zo'n filter kan je maar 4 keer gebruiken.ik zelf gebruik hem maar 3 x en dan weer een nieuwe

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol:

 

Iedereen adviseerd hem om klein te beginnen.

Verder is er verteld wat ie nog moet kopen om te starten, het is zijn keus wat hij doet met de waarschuwing en de adviezen.

 

Als ik wordt gewaarschuwd voor een glad wegdek door sneeuw en opvriezen van de weg en ik kies er voor om toch de weg op te gaan, dan ben ik daar zelf verantwoordelijk voor?

 

 

nou ik adviseerde minimaal 2 maanden te wachten en te lezen .

 

maar bedenk het eens anders .

je heb geen rijbewijs geen auto iemand legt je een beetje uit hoe je met onder stuur en over stuur om moet gaan , en zegd hier heb je een auto er ligt sneeuw ga maar spelen .

ik kan je beloven dat het fout gaat dan , gezien die gene niet voldoende info kennis bezit hoe dingen goed te doen .

het weten van onder stuur en over stuur is het gevoel nog niet hebben en weten waneer je wat moet doceren .

en wat dan vergeten was te vertellen als het fout gaat ga niet debiel remmen maar hou de banden rollend dan behou je het meest controlle en kan je evt uit wijken .

 

ik ben het niet geheel eens met wazzup , de zin moet anders naar mijn mening .

iedeeen die niet van a tot z hulp gaf ,als het fout gaan is dan medeplichtig.

 

het forum is zeker om te helpen maar als er gevaar bij komt kijken , moet je ook helpen .

en soms kan je beter helpen door niks te doen , in iedergeval iemand niet wijzer maken dan ie denkt te zijn .

 

 

lovit lees ook gerust meer dan snap je beter waar je over praat , niet geloven wat ze allemaal zeggen toch? nou geloof krueger ook gerust niet .

eerst is het uren lezen , kort er achter dagen, en nu is het al weer weken , het enige weet ik weet krueger heeft haast en dat is gezien de feiten gevaarlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik adviseerde minimaal 2 maanden te wachten en te lezen .

....

het enige weet ik weet krueger heeft haast en dat is gezien de feiten gevaarlijk .

Klopt inderdaad, hij zou rustig de tijd moeten nemen en de adviezen opvolgen, doet hij dat niet dan is dat toch nog steeds zijn keuze en ook zijn verantwoordelijkheid.

Als je geen kennis hebt moet je je er in verdiepen en daarna pas starten met je project, mits je zeker bent van je zaak.

Zoniet, win dan opnieuw advies in of kies een alternatief (hint: lumatek plug and play EVSA's)

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou ik adviseerde minimaal 2 maanden te wachten en te lezen .

 

maar bedenk het eens anders .

je heb geen rijbewijs geen auto iemand legt je een beetje uit hoe je met onder stuur en over stuur om moet gaan , en zegd hier heb je een auto er ligt sneeuw ga maar spelen .

ik kan je beloven dat het fout gaat dan , gezien die gene niet voldoende info kennis bezit hoe dingen goed te doen .

het weten van onder stuur en over stuur is het gevoel nog niet hebben en weten waneer je wat moet doceren .

en wat dan vergeten was te vertellen als het fout gaat ga niet debiel remmen maar hou de banden rollend dan behou je het meest controlle en kan je evt uit wijken .

 

ik ben het niet geheel eens met wazzup , de zin moet anders naar mijn mening .

iedeeen die niet van a tot z hulp gaf ,als het fout gaan is dan medeplichtig.

 

het forum is zeker om te helpen maar als er gevaar bij komt kijken , moet je ook helpen .

en soms kan je beter helpen door niks te doen , in iedergeval iemand niet wijzer maken dan ie denkt te zijn .

 

 

lovit lees ook gerust meer dan snap je beter waar je over praat , niet geloven wat ze allemaal zeggen toch? nou geloof krueger ook gerust niet .

eerst is het uren lezen , kort er achter dagen, en nu is het al weer weken , het enige weet ik weet krueger heeft haast en dat is gezien de feiten gevaarlijk .

 

 

kliko???? :lol: Ik meer lezen??Hoe kom je erbij om te zeggen over mij dat ik meer moet lezen en dat ik dan meer snap.. niet zoveel blowen pik! Nou????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou klikohond ..komt er nog een antwoord??? Je zegt rare dingen man jij seriues!!!

Enige zinnige wat je gezegd heb is dat het gevaarlijk is.Voor de rest lul je weer lekker slap met je lees gerust meer dan snap je meer.Kerel niet zomaar conclussies gaan trekken mi mang:@!! Beetje jammer,vroeger was je niet zo...:lol:

En laat ie lekker ze gang gaan .Iedereen hier op het forum kan hem toch helpen.als ie de electra maar door iemand laat doen die er verstand van heeft.Voor de rest vind ik het een beetje bullshit dat ie beter klein kan beginnen..kan me Rianne nog herinderen,die begon ook gelijk met 6 lampen en toen vond iedereen het opeens tof en ze was goed bezig en dit en dat,zeker omdat ze een kut had daarom..:S:S Geile gasten allemaal:P

 

bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's van je hokkie ???

 

 

ga je nog steeds voor 3 x 600 ??

 

heb je een apparte groep vanuit de meterkast naar je kastje ???

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je een apparte groep vanuit de meterkast naar je kastje ???

 

Doe maar 2 groepen!:

1 voor lampen + eventueel kachel (denk aan de spanningspiek met magneet VSA's) en 1 voor de rest, afzuiger, inblaas, zwenkfan's, waterpomp, vatverwarming, verwarmingsmat en al de andere meuk die je extra nodig kan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd minimaal 2 groepen gebruiken..

Zo, wij zijn in ieder geval niet verantwoordelijk! ;)

 

:lol: ;) ;) :D :D ;) :D :) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groengoud : Haha nee idd hahaha nu nog maar afwachten hoe eigenwijs meneer is :S :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kliko???? :lol: Ik meer lezen??Hoe kom je erbij om te zeggen over mij dat ik meer moet lezen en dat ik dan meer snap.. niet zoveel blowen pik! Nou????

 

 

Nou klikohond ..komt er nog een antwoord??? Je zegt rare dingen man jij seriues!!!

Enige zinnige wat je gezegd heb is dat het gevaarlijk is.Voor de rest lul je weer lekker slap met je lees gerust meer dan snap je meer.Kerel niet zomaar conclussies gaan trekken mi mang:@!! Beetje jammer,vroeger was je niet zo...;)

En laat ie lekker ze gang gaan .Iedereen hier op het forum kan hem toch helpen.als ie de electra maar door iemand laat doen die er verstand van heeft.Voor de rest vind ik het een beetje bullshit dat ie beter klein kan beginnen..kan me Rianne nog herinderen,die begon ook gelijk met 6 lampen en toen vond iedereen het opeens tof en ze was goed bezig en dit en dat,zeker omdat ze een kut had daarom..:S:S Geile gasten allemaal:P

 

bless

 

beetje geduld he !!!

 

als je meer had gelezen had je kunnen zien dat krueger uit zijn nek lulde , zoals ik al zei eerst was het paar uur lezen , toen dagen toen weken dus als je meer gelezen had je dat geweten en krueger ook niet geloofd .

 

maar goed volgens mij zeg ik allemaal feiten die onderbouwd zijn , maar als je iets niet kan snappen kan je altijd om opheldering vragen .

 

lovit hoe kan jij nou weten hoe ik vroeger was ??

 

hoe groot ie het opzet is boeid mij niet , hoe de opzet gemaakt word boeid me wel .

 

en de electra door iemand laten doen wil je niet dat is te veel info naar mijn mening .

of je moet iemand wel erg goed kennen en die moet er geen probleem mee hebben .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke jongens, nou weer lief doen tegen elkaar..

En on-topiq blijven aub.

 

Ruzieen doe je maar via de pm, hier heeft niemand wat aan.

Ik vind dit een geweldig forum, maar ik kom steeds meer van deze onzin tegen door 'nieuwe leden'.

 

Daar word het niet echt leuker van zegmaar...

 

Danku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Klikodog:

En als JIJ goed had gelezen dan had je gezien dat ik in een eerdere reactie in deze topic daar al iets over gezegd had(lees maar ff terug,eerste bladzijde!),dat het idd een beetje raar is dat ie dat zegt over dat lezen en dat ie tijd erin heeft gestoken en dat ie dan uiteindelijk een domme vraag stelt. ;) Dus wie leest er hier niett goed..No hard feeling pik maar in het vervolg wel zelf eerst ff goed lezen. :lol:

 

Peace and love ;)

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

achterhoeker ik doe lief .

en ik blijf ook ontopic gezien het om dingen gaat die in de topic staan .

enkel der is een misverstand en dat kan uit de weg .

 

enkel waar het om ging lovit was dat je zei dat andere niet te vertrouwen waren met oog op het filter verhaal , ik legde uit dat krueger niet te vertrouwen was .

het is allemaal terug te lezen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik even duidelijk wezen:

 

1. Ten eerste zal ik nooit iemand, zeker iemand die net begint, adviseren om met veel lampen van start te gaan, of meer dan 5 planten te kweken.

2. Als die iemand dan helemaal geen verstand van elektra heeft dan ontraad ik het helemaal. Je kunt hem wel laten aanklooien maar voor je het weet heb weer zo'n brandgevaarlijke ruimte en overbelaste leidingen en stoppen. Ik zie nog steeds mensen over een gewoon stopcontact zomaar 14 ampere continu trekken (of meer!) en dan er heel beteuterd bij staan kijken als er wat is doorgefikt of omdat de leidingen zo warm worden.

 

Kortom, ik vind dat veel kwekers echt onverantwoordelijk bezig zijn en zich zelf niet bewust zijn welk risico ze nemen. Zeker met kweken in een woonhuis. En dan heb ik het nog niet eens over zijn eigen huis dat ie onverzekerd kan laten affikken als ie het onoordeelkundig aansluit, maar ook dat van de buren.

 

We hebben op Wietforum een grote schat aan informatie staan hoe het moet, inclusief een aantal stap voor stap verhalen, met duidelijke disclaimers. Ik zal er nog eens een extra boven de elektro hoek zetten. Als dat te hoog gegrepen is dan is het helaas niet voor je weggelegd. Ik wil niet medeplichtig zijn aan het veroorzaken van ongelukken, en ik adviseer anderen om dat ook vooral niet te doen.

 

E zijn ook zat voorbeelden van leden die zich wél zorgvuldig hebben voorbereid, alles goed geleerd voordat ze het gingen uitvoeren, en toen pas voorzichtig van start zijn gegaan. De meeste grote installaties worden met terzake kundige hulp of professioneel advies gebouwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electro altijd door andere laten doen die er verstand van hebben.. Kliko dan heb je et verkeerd begrepen ik bedoelde eigenlijk,hij zei dat hij die filter had gekregen toch,en dat er tegen hem is gezegd dat die filter 1 keer gebruikt was dus vandaar dat ik dat zei.

en toen zei ik ook van dat je het beste maar 3 keer gebruik van je filter moet maken en dan vervangen..en wat hij zegt is idd een beetje raar allemaal.klopt niet helemaal nee maarja als hij het maar veilig doet en niet bespaard op electro.en als hij maar luistert naar de adviezen die hem hier op WF worden gegeven :lol:

 

Kliko even goede vrienden(K)

 

peace and love

 

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nooit en te nimmer een gebruikt filter gebruiken. Je weet niet of het vochtig is geweest tijdens het gebruik of de opslag. Lekker, zo'n filtertje dat een paar maanden in het schuurtje heeft gestaan, of gebruikt is met een flinke luchtbevochtiger en lage nachttemperaturen. In het begin merk je dat nog niet (anders dat het wel wat meer drukval geeft in mijn ervaring) en als je het merkt is het te laat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Wazzup .ben het met je eens een filter moet je altijd nieuw kopen.Je weet idd nooit wat er mee gebeurd is daarom zei ik ook van nooit geloven wat die gozer tegen je zei.Bij een nieuwe weet je zeker dat ie goed is :lol:

Een autoverkoper zegt ook altijd dat de auto die je wilt kopen,van een oud vrouwtje is geweest gehe lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

heef er nooi mee gereeie :lol:

nog mooier:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat de meningen verdeeld zijn.

Wbt het lezen hier dat doe ik nog steeds intensief. Ik ben gewoon nog rustig aan het klussen en doe nix overhaast.

 

Ik heb inmiddels 3 vsa's, 3 lampen en 2,5mm2 draad per lamp aangesloten.

Allemaal op een vrije groep waar niks verder op draait. Deze groep is een 16A en zit op de aardlek.

 

Ik ga nu nog even kijken of de bedrading van de groep volstaat.

 

Ik heb gewoon aarde op het stopcontact, echter is mij niet duidelijk waar ik de aarde op de vsa's aansluit, tevens heb ik op de adjust a wings geen aardeaansluiting, hoe doet men dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken het probleem met de nieuwe fitting van de ajustawing daar zit geen aarde op.

 

Ik heb toen mijn aarde op de kap gemaakt maar was volgens de leverancier niet nodig .

 

 

Nou ik hoor dat je lekker aan het klussen ben. De reacties hier kunnen lullig klinken maar is soms nodig als je zie hoe kwekers een hok bouwen , waar ze nog met een gezin slapen ook .

 

Ga lekker door en maak er wat moois van ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah je hebt op zo'n forum al snel wat miscommunicatie. Maar ben blij dat de mensen bezorgd zijn en meedenken.

 

Maar goed aarde tot aan de vsa zou dus voldoende moeten zijn?

Valt wel een beetje tegen, ik dacht dat die adjust a wings de beste waren?

Verder heb dus alleen 3x vsa + 3x 600watt op de groep zitten, zou rond de 2100watt moeten zijn.

 

De ventilator en luchtbevochtiger kunnen evt met wat moeite op een andere groep.

Ik weet niet precies hoe zwaar de ventilator is maar goed beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn aarde toen op de kap gezet . Heeft er denk ik mee te maken dat de fitting geen contact heeft met de kap dat was het idee van a just a wing denk ik .

 

Ja ik zou me afzuigers en andere spul op een andere groep zetten .

 

Het zou kunnen op 1 groep maar is niet aan te raden.

 

Je ben lekker bezig .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...